«Έχω πει μερικές φορές στον εαυτό μου ότι αν υπήρχε μία μόνο πινακίδα στην είσοδο κάθε εκκλησίας που να απαγόρευε την είσοδο σε οποιονδήποτε με εισόδημα πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό , θα γινόμουν αμέσως χριστιανή» . Σιμόν Βέιλ, Γαλλίδα φιλόσοφος και πολιτική ακτιβίστρια (1909-1943)
Τρίτη, Μαΐου 17, 2016
ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΩΝ ΝΑΖΙΣΤΩΝ ΤΣΑΜΗΔΩΝ ΖΗΤΟΥΝ ΤΑ ΡΕΣΤΑ ΤΟΥΣ
Η υπόθεση των Τσάμηδων ενώπιον της Χάγης!
Νέα επικίνδυνη τροπή
Νικόλαος Παούνης
ΠΗΓΗ: http://aftonomi.gr
Στις 15:00 το μεσημέρι της Τρίτης 17 Μαΐου 2016, αναμένεται να
συζητηθεί από το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, το ζήτημα της προ
τριμήνου προσφυγής των οργανώσεων των «Τσάμηδων», κατά της Ελλάδος. Η
παραπομπή του ζητήματος στη Χάγη αφενός διεθνοποιεί την υπόθεση,
αφετέρου η οποιαδήποτε απόφαση θεωρείται δεσμευτική για τα εμπλεκόμενα –
αντίδικα μέρη. Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου
2016, κατατέθηκε στο Δ.Δ.Χ. πολυσέλιδος φάκελος, γραμμένος σε 3 γλώσσες
(Αγγλικά, Γαλλικά & Γερμανικά), με τέσσερα κύρια αιτήματα προς
εξέταση: Α) την αναγνώριση της συντελεσθείσας Γενοκτονίας κατά των Τσάμηδων, βάσει των διατάξεων της Σύμβασης της Γενοκτονίας του 1948. Β) τον επαναπατρισμό όλων των εκδιωχθέντων-εκτοπισμένων Τσάμηδων. Γ) την επιστροφή όλων των ακινήτων.Δ) τη διερεύνηση διάπραξης εγκλημάτων κατά της Ανθρωπότητας, από τις ελληνικές κυβερνήσεις τις περιόδου 1913-1945. Στη
συνεδρίαση θα παραστεί ο FestimLato, «Πρόεδρος του Δημοκρατικού
Ιδρύματος της Τσαμουριάς» (Fondacioni Demokratik Çamëria), γνωστός στη
γείτονα χώρα για τα κατά καιρούς ανθελληνικά παραληρήματα, ενώ την ίδια
ώρα έξω από το κτίριο του Δ.Δ.Χ. θα βρίσκεται σε εξέλιξη διαδήλωση
υποστήριξης από τις Ομογενειακές Αλβανικές Οργανώσεις της Διασποράς.
Εικάζεται ότι οι ίδιοι εξτρεμιστικοί κύκλοι, ανακινούν ανα τακτά χρονικά
διαστήματα και ζήτημα «Αρβανιτών» (υπό την έννοια ότι αποτελούν
αλβανικό εκχριστιανισμένο φύλο), επιθυμώντας να θέσουν τις μελλοντικές
βάσεις για την ύπαρξη πολυπληθούς μειονότητας, στα υπό διεκδίκηση εδάφη. Είναι
φανερό ότι στη γειτονική χώρα αναβιώνει (κυρίως μετά την επέμβαση στο
Κοσσυφοπέδιο), ένας πρωτόγνωρος εθνικισμός ενταγμένος στο πλαίσιο της
λεγόμενης εθνικής αποκατάστασης, σύμφωνα με τη «Λίγκα του Πρίζρεν». Ο
αλβανικός μεγαλοϊδεατισμός ανατροφοδοτήθηκε μετά την επιτυχή έκβαση των
συγκρούσεων σε Tetovo, Gostivar και Aracinovo στην Π.Γ.Δ.Μ. (2001). Η
δικαστική διαμάχη θα λάβει χώρα σε μια περίοδο έντονων φραστικών
επιθέσεων κατά της Ελλάδας, από τον κυβερνητικό εταίρο του EdiRama, και
πρόεδρο του Kόμματος της Τσαμουρίας (Partia Drejtësi, Integrim dhe
Unitet) κύριο Shpëtim Idrizi, ενώ σύμφωνα με ελληνικά δημοσιεύματα
μεθοδεύεται και η υφαρπαγή ελληνικών περιουσιών από το ίδιο καθεστώς
στην περιοχή της Χιμάρας. Προς το παρόν η Αθήνα τηρεί σιγή ιχθύος.
*****************************
Η ιστορική παρουσία των Αλβανών Τσάμηδων
στην Ήπειρο του α΄ μισού του 20ού αιώνα παραμένει μέχρι σήμερα ένα από
τα λιγότερο γνωστά θέματα του ελληνικού παρελθόντος, ένα θέμα που για
αρκετές δεκαετίες καλύφθηκε από σιωπή και αγνοήθηκε από την ελληνική
ιστοριογραφία. Η συγκεκριμένη μελέτη, που αποτελεί μία σύγχρονη
προσπάθεια ανασύνθεσης του ιστορικού παρελθόντος γύρω από το θέμα, είναι
το αποτέλεσμα μακρόχρονης έρευνας στην Ελλάδα και το εξωτερικό και
στηρίζεται σε εντυπωσιακό σε όγκο και περιεχόμενο αρχειακό υλικό -από 6
χώρες και 10 διαφορετικές αρχειακές συλλογές-, που για πρώτη φορά
γίνεται γνωστό στο ελληνικό κοινό.
Κεντρική θέση στην έρευνα κατέχουν
οι προϋποθέσεις και οι όροι υπό τους οποίους οι Αλβανοί Τσάμηδες
εντάχθηκαν οριστικά στο ελληνικό κράτος, μετά το 1923 και τη συνθήκη
περί ανταλλαγής των πληθυσμών, οι συνθήκες διαβίωσης και τα προβλήματα
που προέκυψαν κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου και, βέβαια, η δραματική
κορύφωση του ζητήματος που συντελέστηκε παράλληλα με τον ελληνοϊταλικό
πόλεμο και τη ναζιστική κατοχή της Ελλάδας και που οδήγησε στη μαζική
έξοδό τους από την ελληνική επικράτεια. Το βιβλίο κλείνει με μια σύντομη
αναφορά στις προσπάθειες ανακίνησης του θέματος που έγιναν από
αλβανικής πλευράς τις δύο τελευταίες δεκαετίες, μετά την πτώση του
κομμουνιστικού καθεστώτος στη γειτονική Αλβανία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου