Από την Ανακοίνωση-Απάντηση
της Μονής Βατοπεδίου, που εξέδωσε στις 7/9/08
"με αίσθημα ευθύνης απέναντι πρωτίστως
προς προς τον θρησκευόμενο Ελληνικό λαό"
της Μονής Βατοπεδίου, που εξέδωσε στις 7/9/08
"με αίσθημα ευθύνης απέναντι πρωτίστως
προς προς τον θρησκευόμενο Ελληνικό λαό"
***
2
ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με το θέμα της Μονής Βατοπεδίου, ο Νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η διαχείριση των οικοπέδων ανήκει αποκλειστικά στην Πολιτεία. Εμείς δεν έχουμε εμπλακεί ούτε έχουμε ερωτηθεί. Σκιές δεν υπάρχουν ούτε στην Πολιτεία ούτε στη Νομαρχία, η οποία δεν έχει καμία αρμοδιότητα. Νομίζω ότι όλα έχουν γίνει στο πλαίσιο του νόμου. Εξάλλου, αν υπάρχει κάτι μεμπτό, υπάρχει Δικαιοσύνη. Θεωρώ όμως ότι όλα λειτούργησαν νόμιμα».
ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με το θέμα της Μονής Βατοπεδίου, ο Νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η διαχείριση των οικοπέδων ανήκει αποκλειστικά στην Πολιτεία. Εμείς δεν έχουμε εμπλακεί ούτε έχουμε ερωτηθεί. Σκιές δεν υπάρχουν ούτε στην Πολιτεία ούτε στη Νομαρχία, η οποία δεν έχει καμία αρμοδιότητα. Νομίζω ότι όλα έχουν γίνει στο πλαίσιο του νόμου. Εξάλλου, αν υπάρχει κάτι μεμπτό, υπάρχει Δικαιοσύνη. Θεωρώ όμως ότι όλα λειτούργησαν νόμιμα».
Γραφείο Τύπου
3Προς Θεσσαλονικείς επιστολή
Λαέ της Θεσσαλονίκης, κύριε Νομάρχα,
ήρθε η ώρα να μάθετε και τη δική μου περίπτωση.
Μετά την ατυχή μάχη στο Ματζικέρτ, ο Αλέξιος Α΄Κομνηνός , αναγνωρίζοντας
την ανδρεία του προ-προ-προ πάππου μου Ιωάννη Γεροντάκου, ο οποίος
αποκεφάλισε διά της σπάθης του 288 και μισό Σελτζούκους ( ο άλλος μισός
πρόλαβε και τό 'σκασε τρέχοντας με ένα ποδάρι) , παραχώρησε με αυτοκρατορικό
χρυσόβουλλο την πόλη της Θεσσαλονίκης στον παππού μου, ο οποίος φύλαξε
το πολύτιμο έγγραφο στο σεντούκι του και το κληροδότησε στον
υιό του Κωνσατντίνο Γεροντάκο, τον επωνομαζόμενο Κιτρινιάρη,
εξαιτίας του ότι , όταν ήταν παιδί, είχε πέσει σε ένα βαρέλι με ώχρα .
Δεν είχε , βλέπετε, ο γενναίος Ιωάννης ανάγκη από προσόδους , διότι ως γνωστόν από
την Ιστορία του διακεκριμένου βυζαντινολόγου Vasiliev
ήτο πάμπλουτος , κοιμόταν σε κρεβάτι με πορφυρά σεντόνια
και έπινε κρασί από κούπες χρυσές και στολισμένες με μαύρα διαμάντια
του Κανταχάρ και τιρκουάζ ζαφείρια της Άνω Μεσοποταμίας.
Περνώντας από πατέρα σε γιο το οικογενειακό αυτό κειμήλιο, έφτασε
μέσω της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (όπου μάλιστα επικυρώθηκε
από ειδικό φιρμάνι του Σουλτάνου Μεχμέτ ΙV του Κυνηγού,
λόγω του ότι του άρεσε να στοχεύει τα κοριτσάκια και τα αγοράκια
που του προμήθευε ο προπάππους μου Γεροντάκος ο Κερχανατζής)
και στη δική μου κατοχή.
Λαέ της Θεσσαλονίκης, Κύριε Νομάρχα,
επί δεκαετίες δίσταζα να κάνω χρήση του τίτλου ιδιοκτησίας,
τον οποίον αναντάμ παπαντάμ κατέχω και επί της
γνησιότητος του οποίου δεν υπάρχει ουδεμία αμφισβήτησις.
Βλέποντας όμως τελευταίως την ευμενή διάθεσιν των Ελληνικών
αρχών προς την Μονήν Βατοπεδίου, εις ην επεδίκασαν
την αμφισβητούμενην λίμνην της Βιστωνίδας,
ανέκραξα στεντορείως και είπα:
" Όχι, ρε φίλε, εσύ που είσαι οικογενειάρχης άνθρωπος, που έχεις
να θρέψεις τόσα στόματα,εσύ που σου βγαίνει καθημερινά ο πάτος
για να εξασφαλίσεις το μεροφάι σου , εσύ που βογγάς από τους
τακτικούς φόρους και τα έκτακτα κεφαλικά χαράτσια ,να κλείνεις το στόμα
και να μη διεκδικείς την πατρογονική περιουσία σου,
τη στιγμή που τα άεργα μαυροκόρακα μετατρέπονται σε θαυματοποιούς
και πολλαπλασιάζουν τα εισοδήματά τους όπως ο Χριστός τους άρτους.".
Από σήμερα λοιπόν αλλάζω στάση και απευθύνω αυστηρή σύσταση προς
πάσαν κατεύθυνσιν να αναγνωριστούν πάραυτα και οσονούπω
οι γνησιότατοι τίτλοι μου και να μου αποδοθεί ολοσούμπητο
το ιστορικό κέντρο της πόλης , εκτεινομένων των ορίων του
από την αρχαίαν πύλην Βαρδαρίου έως την πύλην της Καλαμαρίας,
κειμένη παρά τη σημερινή πλατεία Συντριβανίου.
Γνωρίζω ότι μία τοιαύτη απόφασις θα ξεσηκώσει μέγαν σάλον
εις τα Μέσα Μαζικής Ενημερώσεως και ότι επί τινι διαστήματι
θα βρεθούν άπαντες οι εμπλεκόμενοι εις το μάτι της διψώσης
διά σκάνδαλα κοινής γνώμης.
Όμως δεν πρέπει να φοβηθώμεν, διότι φίλη μεν η Θεσσαλονίκη
φιλτάτη δε η νομιμότης και όποιος έχει την νoμιμότητα με το μέρος του
δε φοβάται τα μπουμπουνητά της προσκαίρου καταιγίδος.
Παρ' όλα αυτά εγώ, εν τη επιθυμία μου να τακτοποιηθεί
χωρίς μεγάλα τραμπάκουλα το θέμα και επειδή θα μου είναι
συναισθηματικώς πολύ οδυνηρόν να εισπράττω αυτοπροσώπως
τας προσόδους της πόλης μου , δέχομαι να κάνω τη θυσία
να ανταλλάξω τη Θεσσαλονίκη με κάποιο άλλο μέρος της
Ελλάδος, τις Κυκλάδες ή την Κρήτη λόγου χάριν.
Είπα και ελάλησα και αμαρτίαν ουκ έχω!
Τώρα επιστρέφω πάλι στην εύγλωττη σιωπή
του αυστηρά πνευματικού μου έργου.
Άγετε εν ειρήνη, αγαπητοί αδελφοί, και καλή σχολική χρονιά!
Γεροντάκος
2 σχόλια:
Αγαπητε Γεροντακο δυο παρατηρησεις.
Η ανακοινωση της μονης βγηκε την Παρασκευη 5 Σεπτ.
Δεν αναφερετε ολο το περιεχομενο της.Ιδιως οτι καθε χρονο η Μονη δινει 2 εκατομυρια ευρω σε φιλανθρωπιες τις οποιες ουδεποτε τις δημοσιοποιησε.Το οτι δεν εχουμε υπουργους Ισραηλινους οπως η Γεωργια το οφειλουμε εν μερει στο Αγιο Ορος.Προς τι λοιπον η πολεμικη τετοιου ειδους;
Αγαπητέ/ή Ανώνυμε/η, δεν αμφισβητώ τις αγαθοεργίες της Μονής, που , όπως λες, είναι και μεγάλες και σεμνοπρεπείς.
Αμφισβητώ το δικαίωμά της να επικαλείται τίτλους της Βυζαντινής περιόδου και της Τουρκικής δουλείας,
για να κάνει δικά της χιλιάδες στρέμματα γης.
Αμφισβητώ τις ξεδιάντροπες παρανομίες όλων όσοι εμπλέκονται στο βρόμικο παιχνίδι επιδίκασης εδαφών της ελληνικής επικράτειας ( στην περίπτωση μάλιστα του Βατοπεδίου, μιας ολόκληρης... Λίμνης!) σε μοναστικά ιδρύματα.
Καταγγέλλω την κραυγαλέα αντίφαση ανάμεσα στον καθαρό Μοναχισμό (που φύσει και θέσει είναι πένης) και στο επιδεικτικό/αρπακτικό κυνήγι του πλούτου ή στην υπερπολυτελή ζωή που διάγουν οι "εν ερημία και πτωχεία" , κατά τα άλλα, αρνητές των εγκοσμίων.
Είναι βαρύτατη πρόκληση σε όλους εμάς τους εναγωνίως παλαίοντες για τον επιούσιον άρτον (πολλοί εκ των οποίων δεν έχουν δικό τους σπίτι)να βλέπουν δεκάδες χιλιάδες οικοδομήματα και τεράστιες εκτάσεις γαιοφιλέτων να ανήκουν σε Μοναστήρια.
Είναι αίσχος η απαίτηση διαφόρων μονών να τους αποδοθούν κατοικημένες περιοχές ολόκληρες,
γιατί ήταν, λέει, δικές τους από τους... Οθωμανούς (βλέπε περίπτωση Περιστερίου Αθηνών)ή να εξώνονται οικογένειες από σπίτια που τους τα είχαν παραχωρήσει εδώ και δεκάδες χρόνια.
Αν όλα αυτά τα μοναχικά "κλέη" τα θεωρείς εσύ φυσιολογικά, εγώ θα διαφωνήσω μαζί σου.
Ουδεμία σχέση με την ουσία του Χριστιανισμού έχει η μαυροφορεμένη υπηρεσία στον Μαμωνά.
Άγε εν ειρήνη!
Δημοσίευση σχολίου