Σάββατο, Σεπτεμβρίου 27, 2008

ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ -Asian Dub Foundation: " FORTRESS EUROPE"

FORTRESS EUROPE

Keep bangin' on the wall
Keep bangin' on the wall
OF FORTRESS EUROPE!
2022 -A new European order
Robot guards patrolling the border
Cybernetic dogs are getting closer and closer
Armoured cars and immigration officers
A burning village in Kosovo
You bombed it out now you're telling us go home
Machine guns strut on the cliffs of Dover
Heads down people look out! we're going over
Burnin up! can we survive re-entry
Past the mines and the cybernetic sentries
Safe european homes built on wars
You don't like the effect don't produce the cause
The chip is in your head not on my shoulder
Total control just around the corner
Open up the floodgates Time's nearly up
Keep banging on the wall of Fortress Europe
Keep banging
Keep banging on the wall of Fortress Europe
We got a right , know the situation
We're the children of globalisation
No borders only true connection
Light the fuse of the insurrection
This generation has no nation
Grass roots pressure the only solution
We're sitting tight
Cos assylum is a right
Put an end to this confusion
Dis is a 21st century Exodus
Dis is a 21st century Exodus
Burnin' up can we survive re-entry
Past the landmines and cybernetic sentries
Plane, train, car , ferry boat or bus
The future is bleeding coming back at us
The chip is in your head not on my shoulder
Total control around the corner
Open up the floodgates Time's nearly up
Keep banging on the wall of Fortress Europe
Keep banging
Keep banging on the wall of Fortress Europe
Dis is a 21st century Exodus
Dis is a 21st century Exodus
They got a right - listen not to de scaremonger
Who doesn't run when they're feel the hunger
From where to what to when to here to there
People caught up in red tape nightmare
Break out of the detention centres
Cut the wires and tear up the vouchers
People get ready it's time to wake up
Tear down the walls of Fortress Europe



Οι αστοί εξεγείρονται για λάθος λόγους

Οι Asian Dub Foundation, Ασιάτες μετανάστες στο Λονδίνο, παίζουν αύριο στο Φεστιβάλ Νεολαίας του Συνασπισμού. Και πολύ το διασκεδάζουν που έχουν απέναντί τους στο ΟΑΚΑ τη Μαντόνα

ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ

«Σοβαρά; Παίζουμε το Σάββατο με ανταγωνίστρια τη Μαντόνα; Ούτε που θα μπορούσα να το φανταστώ», λέει γελώντας ο Στιβ Σαβάλ ή Τσάντρασονικ όπως είναι το καλλιτεχνικό του παρατσούκλι. «Νόμιζα ότι παίζει στο Λονδίνο. Αλλά κανένα πρόβλημα, δεχόμαστε την πρόκληση», συνεχίζει.


Στο καινούργιο άλμπουμ τους, το «Punkara», οι Asian Dub Foundation συνεργάζονται με τον Ιγκι Ποπ
Οι Asian Dub Foundation, η κολεκτίβα των Ασιατών μεταναστών από το Λονδίνο, παίζουν αύριο βραδυ (10.30 μ.μ.) στη μεγάλη σκηνή του Φεστιβάλ Νεολαίας του Συνασπισμού (πλατεία Πρωτομαγιάς - Πεδίον του Αρεως). Θα παρουσιάσουν το νέο τους άλμπουμ, το «Punkara», που μόλις κυκλοφόρησε με συμμετοχές του Ιγκι Ποπ και του Γιουτζίν Χατζ των Gogol Bordello.

«Το "Punkara" είναι μια μίξη του πανκ με το μπάνγκρα», εξηγεί ο Σαβάλ. «Το πανκ το ξέρεις. Το μπάνγκρα είναι μια χορευτική μουσική που μπέρδεψε τη φανκ με την ασιατική μουσική παράδοση στα τέλη του '70, στη Βρετανία». Το πανκ, όμως, είναι το φιτίλι που κάνει το άλμπουμ να εκρήγνυται σε ένα μίγμα από χιπ χοπ, ρέγκε, παράφορη ελεκτρόνικα και ασιατικές μελωδίες. «Πήραμε από το πανκ όχι τη μουσική, αλλά τη φιλοσοφία και την ενέργειά του», συνοψίζει ο Σαβάλ. «Θέλαμε την αμεσότητα, τη σπιρτάδα του πανκ και την αίσθηση του "κάν' το μόνος σου". Για μένα είναι μια ευφυώς πρωτόγονη μουσική».

Την πανκ πλευρά του άλμπουμ εκπροσωπεί και ο Ιγκι Ποπ, που συμμετέχει σε μια αλλοπρόσαλλη διασκευή του «Νο Fun». «Μας συνάντησε μετά από μια συναυλία μας και ήθελε να ηχογραφήσει ένα τραγούδι μαζί μας. Οποτε επιλέξαμε αυτό το ιστορικό κομμάτι, γιατί ταιριάζει απόλυτα με το μπανγκρα».

Το άλμπουμ εστιάζει και στην πολιτική κατάσταση μέσα από τραγούδια όπως το «Burning Fence». «Το τραγούδι είναι σαρκαστικό», λέει ο Σαβάλ. «Μιλάει για μια εξέγερση σε ένα κατάστημα φτηνών επίπλων. Οι μεσοαστοί ξεσηκώνονται και βάζουν στα πάντα φωτιά. Ξέρω ότι οι περισσότερες επαναστάσεις, από τη γαλλική και τη ρωσική μέχρι την κινεζική, έγιναν από μεσοαστούς. Ο σαρκασμός μας όμως αφορά τη μεσοαστική τάξη της Βρετανίας. Αυτοί θα μπορούσαν να εξεγερθούν μόνο για την ποιότητα των επίπλων ή γιατί τα παιδιά τους δεν γίνονται δεκτά στα σχολεία της αριστοκρατίας».

Αλλα τραγούδια, όμως, όπως το «Living Under the Radar» για τον αποκαλούμενο «Πόλεμο κατά της τρομοκρατίας», δεν κρύβουν κανένα σαρκασμό. Είναι η ματιά των ADF σε ένα κράτος όπου κυριαρχεί ο φόβος. «Μετά την 11η Σεπτεμβρίου όλοι όσοι μοιάζουν με μουσουλμάνους, δηλαδή όλη η μπάντα, έχουν πρόβλημα στη Βρετανία, θεωρούνται ύποπτοι», λέει ο Σαβάλ. «Φυσικά σε μια τέτοια κατάσταση η Ακροδεξιά ξανασηκώνει κεφάλι. Αλλα πέρα από τους φασίστες, δεν υπάρχει αλληλεγγύη ανάμεσα στις μειονότητες. Στρέφονται η μια εναντίον της άλλης».

Ο Τύπος τούς αποκαλεί ριζοσπάστες της μουσικής σκηνής. «Δέκα χρόνια πριν θα σου έλεγα ξεκάθαρα ότι είμαι πολιτικά ριζοσπάστης», απαντάει ο Σαβάλ. «Τώρα πια δεν ξέρω τι σημαίνει αφού όλοι αυτοί οι όροι έχουν μπερδευτεί. Ζούμε σε μια εποχή που οι άνθρωποι μοιάζουν να είναι ρηξικέλευθοι σε κάτι και ακραία συντηρητικοί σε κάτι άλλο. Ετσι, σήμερα, είναι ριζοσπαστικό να μιλάς για μια ελεγχόμενη από το κράτος οικονομία. Λογικό αφού υπάρχει οικονομική κρίση και η οικονομία κινείται προς την καταστροφή από το παιχνίδι στα χρηματιστήρια. Γι' αυτό, αν ζητήσεις την παρέμβαση της κυβέρνησης είναι επαναστατική πρόταση. Τι άλλο μπορείς, όμως, να κάνεις αφού αυτοί οι τύποι κυριαρχούν σε όλο τον πλανήτη».

Ποια είναι η άποψή του για τον Ομπάμα; «Θα απαντούσα μετά τις εκλογές. Εντάξει, θα ήταν ένα σημαντικό βήμα για την Αμερική. Ισως εφαρμόσει μια πιο κοινωνική πολιτική. Αλλά στις ΗΠΑ οι εκλογές είναι ζήτημα προσώπων, όχι προγραμμάτων».

Το «Punkara» βρίσκεται ολόκληρο στη σελίδα τους στο My Space, (www.myspace.com/asiandubfoundationuk) αλλά ο Σαβάλ ούτε καν σκέφτηκε να το προσφέρει δωρεάν στο Ιντερνετ. «Ετσι κι αλλιώς τζάμπα είναι, θα το κλέψουν σίγουρα, οπότε γιατί να παριστάνουμε τους μεγαλόψυχους. Πρέπει να δεχθείς το Ιντερνετ μαζί με τις συνέπειες. Η μουσική έγινε προσβάσιμη. Σε ένα λεπτό μόνο, ακούς ό,τι θέλεις. Πολλοί θεωρούν ότι χάθηκε η ουσία της μουσικής. Εγώ απλά βλέπω ότι απαλλάχθηκε από την εικόνα του προϊόντος προς κατανάλωση».


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 26/09/2008

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΣΕ ΣΥΝΤΑΞΗ

Αναμνήσεις ενός μεταφραστή (2ο μέρος) ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ  sarantakos.wordpress.com Περιαυτολογίας δεύτερο μέρος.    Όπως ξέρετε οι ταχτικοί ...