Τρίτη, Σεπτεμβρίου 23, 2008

Η μεγαλύτερη σφαγή αιχμαλώτων


Λόφος της Λάσσης, κοντά στο Αργοστόλι.
Μέσα σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον βρίσκεται το μνημείο που αναγέρθηκε για τους
10.000 περίπου στρατιωτικούς της ιταλικής μεραρχίας Aqui, που εκτελέστηκαν
εν ψυχρώ από τους έως τότε συμμάχους τους Γερμανούς, σαν σήμερα το 1943.

Η εξήγηση του αποτρόπαιου αυτού γεγονότος είναι πολύ απλή.
Οι πολλαπλές ήττες των Ιταλών στα διάφορα
πεδία μαχών του Β΄Παγκόσμιου Πολέμου, οδήγησαν στην εξέγερση του
στρατιωτικού τους επιτελείου, που με τη βοήθεια του Βασιλιά εξανάγκασε
τον πανίσχυρο δικτάτορα Μουσολίνι σε παραίτηση.
Ο στρατηγός Μπαντόλιο διαδέχτηκε το Μουσολίνι και άλλαξε αμέσως ρότα
στο ιταλικό καράβι. Οι Γερμανοί "φίλοι" αυτομάτως μετατράπηκαν σε εχθρούς,
γεγονός που τους έκανε να φρυάξουν από το κακό τους.
Όταν λοιπόν η μεραρχία Aqui , που βρισκόταν έως τότε ως στρατός κατοχής
στη μαρτυρική Κεφαλονιά, διατάχτηκε από τους Γερμανούς
να παραδώσει τον οπλισμό της, αυτή αρνήθηκε.
Η Βέρμαχτ τότε (όχι η Γκεστάπο) , ύστερα από προσωπική διαταγή
του Χίτλερ , ανέλαβε να "ξεκαθαρίσει το έδαφος".
Η ήττα των Ιταλών έφερε στα χέρια των Γερμανών 10.000 άντρες,
που εξοντώθηκαν όλοι (πλην 40 τυχερών) καί τα σώματά τους πετάχτηκαν,
στην πλειοψηφία τους, στο ανοιχτό πέλαγος , για... οικονομία χώρου.
Η εξόντωση των Ιταλών στρατιωτικών θεωρείται ως η μεγαλύτερη
σφαγή αιχμαλώτων της νεότερης ιστορίας.
Η ρομαντική ταινία "Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι",
που γυρίστηκε στην Κεφαλονιά το 2001, είναι μια αχνή
έως παιδαριώδης αφήγηση του τραγικού γεγονότος,
πράγμα που έκανε τον συγγραφέα του ομότιτλου βιβλίου
Λουί Nτε Mπερνιέρ να διαμαρτυρηθεί εντόνως.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Duy Huynh: δημιουργός αιθέριων χαρακτήρων που λικνίζονται μέσα σε ένα σουρεαλιστικό ή ονειρικό σύμπαν

Ο Philippe Entremont είναι ο βιρτουόζος του πιάνου που παίζει Satie και  Debussy. Η τέχνη είναι του Βιετναμέζου Duy Huynh, του οποίου οι ...