Σπύρος Πέγκας
Θέλουμε να αναστρέψουμε την κατάπτωση της Θεσσαλονίκης
Τους στόχους που θέτει η υποψηφιότητά του για τη Θεσσαλονίκη περιγράφει στην ΑΥΓΗ της Κυριακής ο υποψήφιος δήμαρχος με τον συνδυασμό Θεσσαλονίκη για Όλους Σπύρος Πέγκας. Ασκεί δριμεία κριτική στον σημερινό δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα, καθώς, όπως λέει, τέσσερα χρόνια τώρα «αρκέστηκε στις κυβερνητικές παροχές και υποσχέσεις και δεν διεκδίκησε τίποτα επιπλέον» και παράλληλα δηλώνει ότι «ονειρευόμαστε μια Θεσσαλονίκη για όλους, χωρίς αποκλεισμούς, μια Θεσσαλονίκη ανοιχτή και προοδευτική». Ερωτηθείς σε σχέση με τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η υποψηφιότητα Μπουτάρη με το ψηφοδέλτιό του , απαντά ότι «τον Γιάννη Μπουτάρη δεν τον αγγίζουν όλα αυτά ούτε προφανώς τον νοιάζουν οι τίτλοι και τα αξιώματα. Τον νοιάζει η πόλη. Γι’ αυτό είναι μαζί μας».
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει προχωρήσει σε περαιτέρω υποβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ οι δήμοι στενάζουν από έλλειψη προσωπικού. Ο απερχόμενος και εκ νέου υποψήφιος δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας έμοιαζε να στηρίζει, παρά να διεκδικεί από την κυβέρνηση. Εσείς τι στάση θα κρατήσετε;
Η Θεσσαλονίκη υποβαθμίστηκε πρωτίστως με ευθύνη του κ. Ζερβά. Ακόμα κι όταν έχεις μια κυβέρνηση που έχει διαφορετικές προτεραιότητες, ως δήμαρχος πρέπει να μπαίνεις μπροστά για τα θέματα της πόλης, να θέτεις εσύ την ατζέντα, να πιέζεις, να διεκδικείς. Κοινώς, να μην αφήνεις τους κυβερνώντες σε χλωρό κλαρί μέχρι να πετύχεις το καλύτερο για την πόλη σου και τους πολίτες. Εγώ δεν θυμάμαι ποτέ τον κ. Ζερβά να απαιτεί, να πιέζει, να γίνεται ενδεχομένως και δυσάρεστος στην κυβέρνηση, π.χ. για να ζητήσει ενίσχυση του ΕΣΥ την περίοδο κορύφωσης της πανδημίας στη Θεσσαλονίκη ή για να μεταφέρει την αγανάκτηση του κόσμου για την κατάντια της δημόσιας συγκοινωνίας. Απλώς ξόδεψε τα χρήματα των δημοτών από τα ανταποδοτικά τέλη για να αγοράσει τα λεγόμενα λεωφορεία «σαπάκια», που αποδείχθηκαν εντελώς άχρηστα. Ο κ. Ζέρβας αρκέστηκε στις κυβερνητικές παροχές και υποσχέσεις και δεν διεκδίκησε τίποτα επιπλέον. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά εξαπέλυσε και κατηγορίες προς τους συμπολίτες που είχαν αντίθετη άποψη, ισχυριζόμενος πως αυτοί ευθύνονται που δεν προχωρούν τα έργα, γιατί δήθεν δεν ανήκουν στη «συμμαχία του καλού», όπου αυτοτοποθετήθηκε. Εμείς δεν υπηρετούμε συμφέροντα και δεν έχουμε δεσμεύσεις. Δεσμευόμαστε μόνο να υπηρετήσουμε τα συμφέροντα των δημοτών μας και να αγωνιστούμε γι’ αυτά. Προκειμένου να πετύχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα για την πόλη και τους πολίτες, θα συνεργαστούμε με την κυβέρνηση, αλλά προφανώς και δεν σκοπεύουμε να είμαστε ευχάριστοι απλώς για να είμαστε αρεστοί. Δεν θα είμαστε διεκδικητικοί απλώς για το φαίνεσθαι και δεν θα χρησιμοποιήσουμε ως άλλοθι ότι «φταίει το κράτος των Αθηνών». Με ετοιμότητα και ολοκληρωμένες προτάσεις, που δεν θα σκοντάφτουν στα πρώτα νομικά εμπόδια, θα διεκδικήσουμε επιπλέον πόρους για έργα στη Θεσσαλονίκη, τα οποία και θα υλοποιήσουμε.
Η θητεία του Κ. Ζέρβα έχει σχολιαστεί αρνητικά από την αντιπολίτευση αλλά και από μεγάλη μερίδα κατοίκων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εσείς πώς σχολιάζετε αυτή την περίοδο για τη Θεσσαλονίκη;
Η θητεία του κ. Ζέρβα έχει ήδη κριθεί αρνητικά από την κοινωνία, είτε αυτή εκφράζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είτε στις διά ζώσης κοινωνικές συναντήσεις. Το ακούς στον δρόμο, στις παρέες, στις συναντήσεις ότι η πόλη είναι στα χειρότερά της. Ακόμα και άνθρωποι που προέρχονται κομματικά από τον χώρο της Ν.Δ. δυσκολεύονται να παραμείνουν πιστοί στην κομματική γραμμή και να στηρίξουν τον σημερινό δήμαρχο γιατί και οι ίδιοι βλέπουν την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η πόλη. Προεκλογικά ο κ. Ζέρβας υποσχέθηκε καθαριότητα και ευταξία στη Θεσσαλονίκη, αλλά ούτε αυτό δεν κατάφερε. Ποτέ δεν είχαμε τέτοια άσχημη εικόνα στους δρόμους της πόλης. Κάδοι που ξεχειλίζουν από σκουπίδια, ογκώδη που παραμένουν στα πεζοδρόμια για ημέρες, εβδομάδες, βρόμα και δυσωδία. Μπορεί ο ίδιος ο κ. Ζέρβας να παρουσιάζεται ως ο «δήμαρχος της ασφάλτου» -γιατί, εξάλλου, δεν έχει να επιδείξει κάτι άλλο ως έργο-, αλλά στη συνείδηση των πολιτών θα μείνει ως ο δεντροκτόνος δήμαρχος, αυτός που κατακρεούργησε τα δέντρα και στέρησε από την πόλη το ελάχιστο πράσινο που διέθετε. Στον δημόσιο χώρο κυριαρχεί μια αίσθηση ασυδοσίας, με τραπεζοκαθίσματα να απλώνονται πολύ πέραν των ορίων, με διπλοπαρκαρισμένα οχήματα, με μηχανάκια να κινούνται στους πεζοδρόμους. Η κοινωνική πολιτική και φροντίδα είναι ανύπαρκτες. Η Θεσσαλονίκη παρουσιάζει εικόνα εγκατάλειψης.
Έχετε συγκροτήσει ένα πολυσυλλεκτικό ψηφοδέλτιο για τον Δήμο Θεσσαλονίκης, ενώ έχετε και την επίσημη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Ποιο είναι το πολιτικό στίγμα που θέλετε να δώσετε μ’ αυτή τη σύνθεση προσώπων, δημοτικών κινήσεων και κομμάτων;
Η δημοτική μας κίνηση έχει καθαρά αυτοδιοικητικά χαρακτηριστικά. Η Θεσσαλονίκη για Όλους ενέπνευσε νέους ανθρώπους που δεν είχαν ασχοληθεί ποτέ πιο πριν με τα κοινά, αλλά και έμπειρους αυτοδιοικητικούς που μας εμπιστεύτηκαν. Οι συμμαχίες που οικοδομήσαμε ήταν στη βάση της προγραμματικής σύγκλισης τόσο με την Οικολογία Αλληλεγγύη του Μιχάλη Τρεμόπουλου όσο και με την Ώρα Θεσσαλονίκης του Σάκη Τζακόπουλου. Σ’ αυτό το πλαίσιο ήρθε να προστεθεί και η πολύ σημαντική στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. στην προσπάθειά μας να αλλάξει σελίδα ο Δήμος Θεσσαλονίκης και να ακολουθήσει και πάλι μια προοδευτική πορεία. Και φυσικά, την προσπάθειά μας στηρίζει έμπρακτα και ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, που κατεβαίνει ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος. Θέλουμε να αναστρέψουμε την κατάπτωση της Θεσσαλονίκης και να τη βάλουμε ξανά σε μια πορεία εξωστρέφειας. Να ξαναφτιάξουμε τις δομές κοινωνικής πολιτικής και να στηρίξουμε τους αδύναμους. Ονειρευόμαστε μια Θεσσαλονίκη για όλους, χωρίς αποκλεισμούς, μια Θεσσαλονίκη ανοιχτή και προοδευτική. Μια πόλη πράσινη, σύγχρονη και προσβάσιμη, με φροντισμένα δημόσια σχολεία και ελεύθερους δημόσιους χώρους. Μια πόλη που θα δίνει ευκαιρίες στους ανθρώπους της να μείνουν και να δημιουργήσουν εδώ.
Η υποψηφιότητα του Γ. Μπουτάρη με τον συνδυασμό σας σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως. Πώς συμφωνήσατε με τον πρώην δήμαρχο τη συμμετοχή του και τι συμβολίζει;
Ο Γ. Μπουτάρης πίστεψε σε εμένα από την πρώτη στιγμή της γνωριμίας μας, γι’ αυτό και σε όλα τα χρόνια της θητείας του, από το 2011 μέχρι το 2019, μου είχε αναθέσει καθήκοντα αντιδημάρχου. Η εμπειρία που αποκόμισα από εκείνη την περίοδο ήταν πολύτιμη. Κρατώ ότι ως δήμαρχος ήταν ανοιχτός στις νέες ιδέες που του παρουσίαζα, όπως αυτή για τη «διπλωματία των πόλεων», την οποία εφαρμόσαμε με εκπληκτικά αποτελέσματα. Με τον Γ. Μπουτάρη έχουμε την ίδια οπτική και το ίδιο όραμα για τη Θεσσαλονίκη: ανοιχτή, εξωστρεφής, συμπεριληπτική, ανεκτική, πολυπολιτισμική. Βλέποντάς τη να κάνει πολλά βήματα πίσω από το 2019 μέχρι σήμερα, αποφάσισε να είναι υποψήφιος μαζί μας για να δείξει με αυτόν τον τρόπο το διαχρονικό νοιάξιμό του για την πόλη αλλά και την πίστη του ότι εμείς μπορούμε να αλλάξουμε σελίδα στον δήμο. Για πολλούς, το να κατεβαίνει ένας πρώην δήμαρχος ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος ήταν ένα τολμηρό βήμα. Κάποιοι μάλιστα το σχολίασαν και αρνητικά. Τον Γ. Μπουτάρη δεν τον αγγίζουν όλα αυτά ούτε προφανώς τον νοιάζουν οι τίτλοι και τα αξιώματα. Τον νοιάζει η πόλη. Γι’ αυτό είναι μαζί μας.
Σύμφωνα με όσα δηλώνουν και οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης σε σχετικές δημοσκοπήσεις, η καθαριότητα, οι συγκοινωνίες και το κυκλοφοριακό είναι τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους. Πώς μπορεί να αλλάξει αυτή η κατάσταση μέσα σε λίγα χρόνια;
Ολα αυτά τα προβλήματα είναι πολυσύνθετα και οξυμένα στη Θεσσαλονίκη. Δεν μπορείς να τα αντιμετωπίσεις από τη μια μέρα στην άλλη και δεν μπορείς να τα αντιμετωπίσεις μόνο διά της επιβολής. Χρειάζεσαι την κοινωνία μαζί σου. Στην καθαριότητα, για παράδειγμα, δίνουμε έμφαση στην αύξηση της ανακύκλωσης και στο πρόγραμμα διαλογής στην πηγή, κι αυτό απαιτεί ενεργοποίηση των πολιτών. Στις λαϊκές αγορές θα επιδιώξουμε την ενεργό εμπλοκή των πωλητών και το ίδιο θα επιδιώξουμε για την αγορά, σε συνεργασία με τους εμπόρους της πόλης. Παράλληλα, βέβαια, θα προχωρήσουμε σε ανάταξη της Υπηρεσίας Καθαριότητας, με αξιοποίηση κατά τον βέλτιστο τρόπο του άξιου προσωπικού που διαθέτει ο δήμος. Η συνδρομή των πολιτών στην προσπάθειά μας για απελευθέρωση του δημόσιου χώρου θα είναι πολύτιμη. Όσο για το κυκλοφοριακό, θα αρχίσουμε από την επαναφορά και την αυστηρή εφαρμογή του νομοθετημένου με ΦΕΚ ωραρίου φορτοεκφορτώσεων, το οποίο προέκυψε έπειτα από εκτεταμένη διαβούλευση, αλλά δεν εφάρμοσε ποτέ ο κ. Ζέρβας. Θέλουμε να οικοδομήσουμε ευρύτερες συναινέσεις και στέρεες συνέργειες για τα προβλήματα μέσα από τον διάλογο με την Κοινωνία των Πολιτών και μαζί να σχεδιάσουμε τις λύσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου