Κάτι κρύβει το Λιμενικό: Τα άφαντα βίντεο και οι «τυφλές» κάμερες προδίδουν ευθύνες
Με την τραγωδία ανοιχτά της Πύλου να συγκλονίζει την ελληνική κοινωνία και ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς φαίνεται να χάθηκαν περισσότερες από 600 ζωές, τα ερωτήματα για τους χειρισμούς της ελληνικής ακτοφυλακής, αλλά και της Frontex, παραμένουν αναπάντητα.
Και όχι μόνο παραμένουν αναπάντητα, αλλά προκαλούνται διαρκώς νέα, εξαιτίας των παλινωδιών, που εμφανίζει η ηγεσία του Λιμενικού, αλλά και οι κινήσεις της πολιτικής ηγεσίας δύο εμπλεκόμενων υπουργείων. Της Εμπορικής Ναυτιλίας και της Πολιτικής Προστασίας.
Η αποσαφήνιση των συνθηκών του μοιραίου ναυαγίου, το οποίο έχει φυσιολογικά και αναμενόμενα γίνει και μέρος της προεκλογικής αντιπαράθεσης στη χώρα, αλλά και θέμα στα διεθνή μέσα, είναι επιβεβλημένη. Ιδίως όταν είναι δεδομένο ότι υπάρχουν όλα τα τεχνολογικά μέσα με τα οποία καταγράφεται οτιδήποτε συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις εμπλοκής σκαφών του Λιμενικού και της ευρωπαϊκής συνοριοφυλακής, τα πράγματα μπορούν να γίνουν εξαιρετικά απλά.
Είτε στη δημοσιότητα, κατά προτίμηση, είτε έστω στην έρευνα που διεξάγουν οι ανακριτικές αρχές για την ανείπωτη τραγωδία, είναι αναγκαίο να δοθεί όλο το οπτικοακουστικό υλικό, από το οποίο θα φανεί τι έκαναν και τι δεν έκαναν όσοι χειρίστηκαν την υπόθεση εκείνες τις κρίσιμες ώρες.
Το ότι το Λιμενικό έσπευσε να «διευκρινίσει» ότι δεν υπάρχει τέτοιο υλικό και δεν έγινε καταγραφή σε ένα τόσο σημαντικό εγχείρημα (της παρακολούθησης και επικοινωνίας με το αλιευτικό) μάλλον αναζωπυρώνει τα ερωτήματα και τις απορίες, παρά τις καλύπτει πειστικά.
Και ίσως ενισχύει ακόμα περισσότερο το φόβο ή την εκτίμηση ότι έγιναν «περίεργες» ενέργειες. Ιδίως όταν είναι γνωστό ότι τα συστήματα καταγραφής είναι αυτοματοποιημένα και ψηφιοποιημένα.
Το ξεκαθάρισμα του θέματος είναι επιβεβλημένο για ένα ακόμα λόγο. Διότι στο μεταξύ και με διαφορά μίας ημέρας, η ηγεσία του Λιμενικού Σώματος αναδιπλώθηκε ως προς τις πληροφορίες που έδωσε στη δημοσιότητα.
Αρχικά, την Πέμπτη το Λιμενικό αρνήθηκε ότι υπήρξε οποιαδήποτε προσέγγιση σκάφους του σε μοιραίο αλιευτικό.
Αλλά στη συνέχεια, την Παρασκευή και αφού είχαν προηγηθεί μαρτυρίες διασωθέντων, που αποκάλυπταν διάφορες πτυχές του συμβάντος, το Λιμενικό παραδέχτηκε ότι το σκάφος του, έριξε σχοινί στο αλιευτικό για κάποια λεπτά της ώρας. Όχι όμως για να το ρυμουλκήσει προς την ιταλική περιοχή ευθύνης για την έρευνα και διάσωση, αλλά για να διαπιστώσει απλά την κατάσταση πάνω στο σκάφος με τους μετανάστες, όπως επισημάνθηκε.
Η καθυστερημένη παραδοχή αποδόθηκε από τον εκπρόσωπο του Σώματος στην εκτίμηση ότι δεν επρόκειτο για κάποια σοβαρή και άξια αναφοράς ενέργεια. Ωστόσο ενισχύθηκε η επιφυλακτικότητα και το κλίμα δυσπιστίας ως προς το τι πραγματικά έκανε το Λιμενικό εκείνες τις ώρες.
Η επιχείρηση μάλιστα με το σχοινί, παρουσιάστηκε με διαφορετικές ερμηνείες και εξηγήσεις από την πλευρά των αρμοδίων, με αποτέλεσμα να επιτείνεται η σύγχυση και να πληθαίνουν οι υπαινιγμοί για ένα Λιμενικό, που τα τελευταία χρόνια έχει βρεθεί στο επίκεντρο πολλών διεθνών και εσωτερικών επικρίσεων για την τακτική των pushbacks που έχει υιοθετήσει κατόπιν πολιτικών εντολών της κυβέρνησης της ΝΔ.
Ερωτήματα όπως, γιατί δεν υπήρξε επιχείρηση διάσωσης νωρίτερα, καθώς ήταν οφθαλμοφανής ο κίνδυνος που διέτρεχαν οι μετανάστες, ανεξαρτήτως της διάθεσης του κυβερνήτη του αλιευτικού, τίθενται ακόμα και από ανθρώπους που γνωρίζουν και έχουν χειριστεί σχετικά θέματα (π.χ πρώην ναύαρχοι).
Ή, παραμένει ακόμα θολό το ποια ήταν η αιτία που βυθίστηκε το σκάφος, καθώς οι καιρικές συνθήκες ήταν ήπιες. Μετακινήθηκε και για ποιο λόγο το φορτίο εντός του αλιευτικού, υπήρξε κυματισμός που προκάλεσε το παλάτζο ή εκδηλώθηκε κάποια άλλη αιτία;
Η σύγχυση έχει επιταθεί και εξαιτίας της στάσης που έχουν τηρήσει οι υπηρεσιακοί υπουργοί Εμπορικής Ναυτιλίας, ναύαρχος (ε.α.) του Λιμενικού Θεόδωρος Κλιάρης και Πολιτικής Προστασίας Ευάγγελος Τουρνάς.
Ο μεν πρώτος έχει εξαφανιστεί από το προσκήνιο, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που ορισμένοι ερμηνεύουν τη συμπεριφορά του περίπου ως «ενοχική» - με όποια δόση υπερβολής βέβαια σε αυτή την προσέγγιση.
Ο δεύτερος εμφανίστηκε να υποδέχεται τον Αλέξη Τσίπρα στην Καλαμάτα την Πέμπτη και στη σύσκεψη που ακολούθησε προσπάθησε να υπαγορεύσει (και να νουθετήσει) τις απαντήσεις των επιχειρησιακών στελεχών στις ερωτήσεις, που έκανε ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ.
Βέβαια δεν πρόκειται για δύο τυχαία πρόσωπα που εμφανίστηκαν από το πουθενά και ανέλαβαν τις συγκεκριμένες θέσεις. Ουσιαστικά συνεχίζουν την πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης σε αυτούς τους τομείς.
Ο κ. Κλιάρης ήταν αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, διορισμένος από την κυβέρνηση της ΝΔ και θεωρείται ο άνθρωπος που εφαρμόζει την τακτική, τρομερή σε κάποιες στιγμές, των βίαιων επαναπροωθήσεων στις θαλάσσιες περιοχές των συνοριακών γραμμών στο Αιγαίο.
Ο κ. Τουρνάς, ένας πρώην αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, θεωρούμενος της σκληρής δεξιάς, ήταν στην κυβέρνηση της ΝΔ υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας υπό τον Χρήστο Στυλιανίδη και είχε τοποθετηθεί εκεί στο πλαίσιο της ευρύτατης παρουσίας εξωκοινοβουλευτικών γαλάζιων υπουργών στο προηγούμενο σχήμα.
Άρα δεν πρόκειται για απλούς διαχειριστές της τρέχουσας κατάστασης, ούτε διεκπεραιωτές υποθέσεων σε μία υπηρεσιακή κυβέρνηση, αλλά για στελέχη που κινούνται στα όρια ή και εντός της μάχιμης πολιτικής ζώνης (και της ΝΔ), ασχέτως εάν επιλέχθηκαν και έγιναν αποδεκτοί υπό την προϋπόθεση ότι οφείλουν να δείχνουν αμεροληψία και αντικειμενικότητα, όπως έχει ζητήσει ο υπηρεσιακός πρωθυπουργός Ιωάννης Σαρμάς.
*******
ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ
Οι μηχανές ήταν off, οι συνθήκες ιδανικές για διάσωση - iEidiseis
Το βίντεο δείχνει ότι το σούρουπο το πλοίο
στην πραγματικότητα δεν κινούνταν, παρά τους ισχυρισμούς περί του
αντιθέτου από το ελληνικό Λιμενικό Σώμα που υποστήριξε ότι η πλεύση ήταν κανονική και επομένως οι μετανάστες μπορούσαν να κατευθυνθούν προς την Ιταλία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου