"Κολυμπούμε ενάντια στην παλίρροια και επιτυγχάνουμε ό,τι μπορούμε στον επιλεγμένο πεδίο μας. Η μοίρα υπαγορεύει ότι η δική μου ήταν αυτή του θεάτρου και, μέσα σε αυτό, έχω την ευθύνη να είμαι τόσο θετικός και δημιουργικός όσο μπορώ. Το να δίνουμε τη θέση της στην απελπισία είναι η απόλυτη παραίτηση. "
Πίτερ Μπρουκ (1925-2022), ένας από τους κορυφαίους
θεατρικούς σκηνοθέτες, οραματιστές
και διανοούμενους του 20ου αιώνα.
"Έφυγε" πλήρης ημερών (97 χρονών!), στις 3 Ιουλίου.
*Τα πάντα για τον Peter Brook - MUBI
parallaxi.gr =>Έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος σκηνοθέτης Πίτερ Μπρουκ
Ματίνα Καλτάκη= >Πίτερ Μπρουκ (1925 -2022), ο τελευταίος μεγάλος δάσκαλος ...
Ο Μπρουκ άφησε τη σφραγίδα του στο Ευρωπαϊκό θέατρο ως καινοτόμος ανανεωτής, αφήνοντας πίσω του αλησμόνητες παραστάσεις , όπως ο εμβληματικός "Μαρά/Σαδ" , την οποία αναρτούμε με πολύ μεγάλη ευχαρίστηση.
Marat/Sade (film) - Wikipedia
Ιan Richardson as Jean-Paul Marat
Patrick Magee as Marquis de Sade
Glenda Jackson as Charlotte Corday
Susan Williamson as Marat's mistress
Clifford Rose as Asylum director
Ρroduction: Royal Shakespeare Company
Directed by: Peter Brook
Based on the play by: Peter Weiss
____________________________
To βιβλίο στην Ελλάδα
«Η δολοφονία του Μαρά» του Πέτερ Βάις
«Ο Πέτερ Βάις, αντλώντας τα υλικά του από πραγματικά ιστορικά γεγονότα, δημιουργεί ένα πολυδιάστατο έργο που δρα ταυτόχρονα σε πολλαπλά επίπεδα, αξιοποιώντας τα εργαλεία του πολιτικού θεάτρου με τον δικό του μοναδικό και ευρηματικό τρόπο. Στο έργο, η δολοφονία του Μαρά σκηνοθετείται από τον Σαντ και παρουσιάζεται στα λουτρά του ιδρύματος του Σαραντόν, από τρόφιμους του ψυχιατρείου.
Τα τρία πρόσωπα, ο Σαντ, ο Μαρά και η Κορντέ, μάχονται για την ελευθερία -μια έννοια που για τον καθένα έχει διαφορετική σημασία. Τελικά, ποιος είναι ο τρόπος για να επιτευχθεί η απελευθέρωση του λαού; Η επανάσταση και οι συνεχείς εκτελέσεις των εκμεταλλευτών του; Η δολοφονία των υποτιθέμενων απελευθερωτών του; Η ηρωική αυτοθυσία ή το συνεχές κυνήγι προσωπικών ηδονών;
Οι αντικρουόμενες θέσεις των προσώπων, με φόντο την επικείμενη δολοφονία, αποτυπώνουν σκηνικά έναν έντονο φιλοσοφικό διάλογο που ο απόηχός του φτάνει μέχρι σήμερα και μας θέτει μπροστά στα μεγάλα ζητήματα που καλούμαστε κάθε φορά να παίρνουμε θέση: τα όρια της ελευθερίας και τη σχέση ατομικής και συλλογικής ευθύνης.»
Πηγή σημειώματος: culturenow.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου