Μπορεί να έχεις κάνει καιρό τώρα και τις δυο δόσεις του εμβολίου,να προσέχεις  τόσο που οι φίλοι σου να σε κοροϊδεύουν, να φοράς μόνο FFP3 μάσκες, να απολυμαίνεις τα πάντα, ακόμη και το καλαμάκι του καφέ που είναι κλεισμένο σε δικό του σελοφάν, και να ξυπνήσεις ένα πρωί και να μη σου μυρίζει ο καφές, ούτε το ντετόλ, ούτε ο δυόσμος γιατί έχεις κολλήσει Covid-19; Μπορείς και εγώ να είμαι η ζωντανή (προς το παρόν) απόδειξη για αυτό. Δεν περίμενα να το πω αλλά έχει και τα καλά του:

  1. Είμαι σε απομόνωση σε ένα δωμάτιο με ανέσεις 5στερου ξενοδοχείου: η μαμά μου μου αφήνει κάθε πρωί στο παράθυρο φρεσκοστυμμένη πορτοκαλάδα για να δυναμώσω, κάτι που είχε να γίνει απ’όταν έδινα Πανελλαδικές, 23 χρόνια πριν, δεν χρειάζεται να κάνω ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ και μάλιστα ο άνδρας μου κρυφοκοιτάζει από τη μπαλκονόπορτα και με μαλώνει αν ΔΕΝ βλέπω ΝΕΤΦΛΙΞ (έχω να δω τηλεόραση ημέρα τουλάχιστον 7 χρόνια) και το καλύτερο το «πήγαινε στη μάνα σου» που όλοι έλεγαν στα παιδιά μου ανά 10 δευτερόλεπτα, έχει αντιστραφεί εν μια νυκτί στη σπαρακτική, υστερική κραυγή «μείνετε ΜΑΚΡΙΑ από τη μαμά» αν τύχει να βγω για να παραλάβω το δίσκο με το φαγητό και περνάνε στα 4 μέτρα.
  2. Διαβάζω με την ησυχία μου το «Δυο Εβδομάδες το Σεπτέμβρη» του Robert Sheriff, το βιβλίο που προτείνει και ξαναπροτείνει ο Ishiguro για να ευθυμήσουμε υπό την πίεση της πανδημίας. Αφορά μια μικροαστική οικογένεια του μεσοπολέμου που κάνει διακοπές σε μια παραθαλάσσια αγγλική πόλη. Είναι όντως ένα πολύ ευχάριστο, τρυφερό βιβλίο και το καλύτερο; Η καραντίνα μου όντως είναι «δυο εβδομάδες το Σεπτέμβρη».
  3. Ζω σε μια μόνιμη κατάσταση μοριακής γαστρονομίας. Η πλήρης ανοσμία αν και φρικιαστική για τον περισσότερο κόσμο, μου θυμίζει την επίσκεψη στο εστιατόριο Fat Duck, του μάγου της μοριακής γαστρονομίας, Heston Blumenthal, όπου πιάτο με πιάτο αποδομείται η σύνδεση των αισθήσεων: αυτό που τα μάτια αντιλαμβάνονται για φράουλα είναι μάλλον μοσχάρι, το ζεστό και κρύο τσάι παραμένουν το καθένα στην δική του πλευρά του ποτηριού καταλύοντας τους νόμους της φυσικής χωρίς ποτέ να αναμειγνύονται κτλ. Έτσι ο εκπαιδευμένος μου εγκέφαλός μου κατάφερε να μη σοκαριστεί τόσο που δεν μυρίζω απολύτως τίποτε λόγω κορονοϊού. Επιπλέον όφελος: μπορώ επιτέλους να συγχαίρω ειλικρινώς τη μητέρα μου για την υφή των φαγητών της και ο βρεγμένος σκύλος μας μου φαίνεται απλά γλυκούλης.
  4. Παίρνω την ικανοποίηση να με παρηγορούν φίλοι αντιεμβολιαστές πως θα το περάσω ανώδυνα… επειδή είμαι εμβολιασμένη. Ούτε «θετική σκέψη, αγάπη, και υγιεινή ζωή» που πρεσβεύανε πριν ναρκισσιστικά ακυρώνοντας την ατυχία τόσων συνανθρώπων μας στις ΜΕΘ, ούτε «εγώ προσέχω, δεν πάω πουθενά», ούτε τίποτε. Μάλιστα κανα-δυο έκλεισαν ραντεβού να εμβολιαστούν άμεσα.
  5. Αναγκαστήκαμε να αναβάλουμε την αναχώρηση μας για την Αγγλία όπου τα παιδιά ξεκινάνε σχολείο 2/9. Έτσι,ο γιος μου και η κόρη μου πήραν ένα σοβαρό μάθημα υπευθυνότητας από τη σκληρή πραγματικότητα: όταν όλοι οι συμμαθητές τους θα έχουν επιστρέψει στα θρανία, αυτά θα κυνηγάνε γατιά και φρίσμπι και θα σκαρφαλώνουν στις ελιές, ενώ ο παππούς τους θα τους αγοράζει κάθε μέρα σοκολατόπιτα. Είναι τόσο γενναία παιδιά- δεν έδειξαν να στεναχωριούνται καθόλου όταν τα ενημερώσαμε για την αναγκαστική παράταση των διακοπών τους.
  6. Αλλά πάνω απ’ όλα, μου δόθηκε η ευκαιρία για τον ακόλουθο (στο περίπου) τηλεφωνικό διάλογο με την πολιτική προστασία:

– Η κ Αλεξάνδρα Σαμοθράκη;

  • Μάλιστα
  • Κάνατε θετικό τεστ;
  • Το ξέρω. Σας παίρνω εδώ και δυο μέρες να με ιχνηλατήσετε αλλά δεν απαντάει κανείς.
  • Λόγω φόρτου εργασίας
  • Εγώ σας έπαιρνα λόγω ιικού φόρτου. Τέλος πάντων, πολύ στεναχωρήθηκα με την απομάκρυνση του κ. Χαρδαλιά από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
  • Τώρα είμαστε Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας.
  • Α σας ξαναβάφτισαν; Καλή φώτιση!
  • Όχι το Προστασίας του Πολίτη είναι άλλο Υπουργείο.
  • Δηλαδή θέλετε να μου πείτε πως υπάρχει πλέον και Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας και Προστασίας του Πολίτη;
  • Μάλιστα, από προχθές.
  • Και γιατί;
  • Κυρία μου δε ρωτάμε ποτέ «γιατί» όταν πρόκειται για το ελληνικό δημόσιο. Τέλος πάντων, έχετε συμπτώματα;
  • Ανοσμία και μπούκωμα.
  • Καπνίζετε;
  • Άμα βρίσκω.
  • Εργάζεστε;
  • Έχω δυο μικρά παιδιά και κάνω την ανταπόκριση εξ Αγγλίας για τον Αναγνώστη. Ξέρετε καμία βιβλιοπαρουσίαση, καμία συνέντευξη, καμία μετάφραση, άντε και κανένα χρονογράφημα χιουμοριστικό.
  • Εντάξει. Σημειώνω «άνεργη». Μήπως βγήκατε εκτός νομού;
  • Ξέρετε μια φορά, πριν 15 χρόνια, είχα πάει στο Άμστερνταμ. Αλλά νομίζω εκεί είναι νόμιμο.
  • Εκτός νομού, όχι νόμου, κυριά μου; Για τη διασπορά του ιού ρωτάω.
  • Α γιατί; Δηλαδή οι εντός νομού είναι αναλώσιμοι; Δεν σας πειράζει αν έχω διασπείρει τον ιό στους μινάρες της Αχαΐας;
  • Με ποιους είχατε στενές επαφές τις προηγούμενες μέρες; Μήπως πήγατε στο σούπερ μάρκετ;
  • Μα λέτε να έχω στενές επαφές με ανθρώπους στο σούπερ μάρκετ του χωριού; Πείτε αλήθεια ο άνδρας μου σας έβαλε να με πάρετε; Ψυλλιάζομαι καιρό πως ζηλεύει τον κυρ Κώστα στα τυριά. Τι εννοείτε στενή επαφή;
  • Ποιους είδατε χωρίς μάσκα σε εσωτερικό χώρο;
  • Α αυτό; Παλιά σήμαινε χωρίς εσώρουχο αλλά όχι απαραίτητα σε εσωτερικό χώρο. Μόνο τα παιδιά μου και τον άνδρα μου.
  • Ωραία! Έχουμε σημειωμένο πως η κόρη σας ζει μόνη της.
  • Δεν θα μου έκανε εντύπωση- κοιμάται τρομερά αργά το βράδυ και εμφανίζεται μετά τις 11 το πρωί και δε συμπαθεί ιδιαίτερα την υπόλοιπη οικογένειά της, εκτός από τις γάτες και το σκύλο. Αλλά ξέρετε, είναι μόνο 7 χρονών.
  • Άρα ζει μαζί σας;
  • Προς μεγάλη της απογοήτευση, ναι.
  • Και ποιος σημείωσε πως ζει μόνη;
  • Πού να ξέρω εγώ ποιος σημείωσε στα δικά σας αρχεία;
  • Έχει ΑΜΚΑ;
  • Πού να ξέρω εγώ; Φαντάζομαι πως όλοι οι υπάλληλοι σας έχουν ΑΜΚΑ.
  • Η κόρη σας ,κυρία μου, έχει ΑΜΚΑ;
  • Ναι. Σημειώνετε;
  • Ναι
  • 6666666666
  • Α ναι όλα τα παιδιά αυτό έχουν.
  • Ο γιος σας, έχει κινητό;
  • Όχι αλλά θέλει να του πάρουμε για να παίζει βίντεο γκέιμς και να βλέπει Γκορμίτι. Μου φαίνεται όμως κάπως πρόωρο- είναι 5μιση χρονών. Εσείς τι λέτε;
  • Δεν ξέρω. Σημειώνω άρα το κινητό που μιλάμε τώρα και για το γιο σας.
  • Ναι, συνήθως αυτό κλέβει για να παίξει Γκορμίτι.
  • Και ο άνδρας σας;
  • Προτιμάει παιχνίδια στο Ατάρι. Νομίζω άντε και κανένα Super Mario. Δεν ξέρω μου φαίνεται τρομερό χάσιμο χρόνου όλο αυτό.
  • Εννοώ έχει ΑΜΚΑ και κινητό;
  • Βάλτε το ίδιο και για τον άνδρα μου.
  • Το ίδιο ΑΜΚΑ;
  • Το κινητό καλέ. Έχει δικό του ΑΜΚΑ.
  • Θα πρέπει να μου στείλει το πιστοποιητικό εμβολιασμού του για να μη μείνει καραντίνα. Σημειώστε ένα email.
  • Πού να το σημειώσω; Δεν έχω στιλό και δε μπορώ να βγω να πάρω.
  • Περιμένω.
  • Θα περιμένετε 10 μέρες να τελειώσω την καραντίνα;
  • Περιμένω να βρείτε κάπου να σημειώσετε.
  • Ωραία πείτε μου.
  • Σημειώνετε; CV
  • Όπως λέμε βιογραφικό;
  • Ναι. Vac
  • Όπως λέμε vaccine;
  • Ναι βαξινάτιο ή όπως το λέτε στα εγγλέζικα. Παπάκι…
  • Δεν πάει στην ποταμιά λόγω καραντίνας
  • gr
  • Ωραία επαναλαμβάνω: CVVAC@civicprotection.gr
  • Ναι
  • Μου το λέτε άλλη μια φορά;
  • CVVAC@civicprotection.gr
  • Δηλαδή CVVAC παπάκι;
  • Ναι;
  • CVVAC;
  • Ναι κυρία μου. Μετά ρωτάτε γιατί αργούμε να σας πάρουμε. Αν κάθε τηλεφώνημα παίρνει τόση ώρα σαν το δικό σας στο τέλος θα παίρνουμε τα κρούσματα μόνο για να τα συγχαρούμε για την ανάρρωση τους.
  • Μα…
  • Γεια σας, καλή καραντίνα για όλη σας την οικογένεια εκτός από τον άνδρα σας.

Εννοείται πως το email ήταν λάθος. Ο άνδρας μου έχει γίνει spammer δοκιμάζοντας διαφορετικές διευθύνσεις με όλους τους πιθανούς συνδυασμούς των γραμμάτων και hacker προσπαθώντας να βρει το σωστό email για να τους προωθήσει το πιστοποιητικό εμβολιασμού του αλλά ακόμη προσπαθεί και μέχρι να το πετύχει θα είναι και αυτός καραντίνα. Έτσι πλέον μπορούμε να προσθέσουμε άλλο ένα επιχείρημα υπέρ του εμβολιασμού: μειώνει τις πιθανότητες νόσησης και άρα κλήσης από την πολιτική προστασία! Και να, όντως με ρώτησαν αν η 7χρονη κόρη μου ζει μόνη της.