Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 27, 2021

ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ : Όλοι μιλούν για την έλευση του Χόλιγουντ στην Ελλάδα αλλά ... ξεχνούν τον Κρέτσο. Γιατί; Προφανώς για λόγους μικροκομματικούς...

 

Πώς ο Νόμος Κρέτσου μετέτρεψε αθόρυβα την Ελλάδα σε Χόλιγουντ... αλλά  τα μίντια αποθεώνουν τον ...Πιερρακάκη

Του Δημήτρη Κανελλόπουλου  / e-tetradio .gr 

1) Η επιδότηση των φιλμ είναι απόφαση-νόμος του τότε υπουργού Λευτέρη Κρέτσου*.

2) Επιδοτούσε το 35% των κινηματογραφικών ή τηλεοπτικών παραγωγών που γυρίζονταν στην Ελλάδα. Στόχος να τονωθεί η αγορά του σινεμά και η αγορά γύρω από αυτόν. Όπερ κι εγένετο.

3) Η κίνηση Κρέτσου λοιδορήθηκε στην αρχή από την τότε αντιπολίτευση και τα φιλικά της ΜΜΕ επειδή μία από τις πρώτες ταινίες που επιδοτήθηκαν ήταν του Κώστα Γαβρά για τον Γιάνη Βαρουφάκη. Τόσο κοντόφθαλμοι…

4) Είχε γράψει κι ένα πύρινο άρθρο στην Athens Voice εναντίον του Γαβρά ο Μάνος Βουλαρίνος του ΣΚΑΪ,  μέχρι που μερικές ημέρες μετά πήρε επιδότηση και μία σειρά του ΣΚΑΪ με αποτέλεσμα, ο σατιρικός… καλλιτέχνης, να βάλει την ουρά στα σκέλια.

5) Ο Κυριάκος Πιερρακάκης τον εξέλιξε το νόμο Κρέτσου κάνοντας κάποιες αλλαγές. Πάτησε πάνω σε αυτόν και «προχώρησε».

6) Καταρχάς αύξησε το ποσοστό της επιδότησης από 35 σε 40%.

7) Όμως, έδωσε τη δυνατότητα στους ξένους παραγωγούς που έρχονται στην Ελλάδα να μη χρησιμοποιούν μόνο Έλληνες επαγγελματίες, αλλά και ξένους. Τα τιμολόγια από το εξωτερικό μπορούν πλέον να φτάσουν στο 50% του κόστους. Γι αυτό και στην ταινία του Μπαντέρας στη Θεσσαλονίκη είδαμε να εργάζονται και πολλοί από τη Βουλγαρία.

8) Επίσης, στο νόμο Κρέτσου υπήρχε ως βασικός όρος ενίσχυσης των σίριαλ, το κόστος των 30 χιλιάδων ευρώ ανά επεισόδιο ώστε να διασφαλίζεται κάπως η ποιότητα. Στο νόμο Πιερρακάκη το όριο κατέβηκε στα 10 χιλιάδες ευρώ με αποτέλεσμα να επιδοτούνται και κάποιες «Οικογενειακές Ιστορίες».

9) Από την πλευρά Πιερρακάκη λένε πως οι αλλαγές έγιναν για να ανοίξει ακόμα περισσότερο η αγορά. Τα δεκάδες σίριαλ που βλέπουμε φέτος είναι αποτέλεσμα του συγκεκριμένου νόμου. Και κάπως έτσι γλιτώσαμε και από τα τούρκικα.

10) Τα ΜΜΕ που τότε κατηγορούσαν το νόμο Κρέτσου σήμερα γράφουν πως η Ελλάδα μετατράπηκε σε Χόλιγουντ.

_______________

* ΤΙ ΕΓΡΑΦΕ Ο Guardian τον Νοέμβριο του 2017

 

 
"Τώρα , καθώς η Ελλάδα παρουσιάζει προσωρινά σημάδια οικονομικής ανάκαμψης μετά από οκτώ χρόνια οικονομικής κρίσης, οι αρχές αναγνωρίζουν ότι η κινηματογραφική βιομηχανία θα μπορούσε να προσφέρει στη χώρα ένα λαμπρότερο μέλλον. Η Ελλάδα, μολονότι αντιμετωπίζει μεγάλη οικονομική κρίση, ενέκρινε πρόσφατα νομοθεσία για τη διάθεση 450 εκατομμυρίων ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για τον οπτικοακουστικό τομέα για τα επόμενα πέντε χρόνια. Ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, επισκέφθηκε τα μεγαλύτερα στούντιο κινηματογράφου έξω από το Χόλιγουντ στο Σικάγο τον περασμένο μήνα και δήλωσε ότι τα χρήματα θα διατεθούν για την παροχή 25% σε επιστροφές μετρητών για τις δαπάνες ξένων παραγωγών στην Ελλάδα.

«Πρόκειται για ένα εθνικό ζήτημα και δεν υπάρχει χρόνος για εφησυχασμό», δήλωσε ο ΓΓ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος, ο οποίος συνόδευσε τον κ. Τσίπρα στο Σικάγο και επέβλεψε την εκπόνηση της σχετικής νομοθεσίας. «Πρόκειται για μια παγκόσμια βιομηχανία είτε είναι ταινίες μεγάλου μήκους, τηλεοπτικά παιχνίδια, ντοκιμαντέρ ή κινούμενα σχέδια, και η οποία αυξάνεται συνεχώς». Είναι λυπηρό το γεγονός ότι δεν έχουμε εκμεταλλευτεί τον φυσικό μας πλούτο, στην Ελλάδα γεννήθηκε η «αφήγηση», έπρεπε να έχουμε κάνει περισσότερα σ’ αυτόν τον τομέα, δήλωσε ο κ. Κρέτσος.

Ηellasjournal.com: «Όλοι μιλούν για την έλευση του Χόλιγουντ στην Ελλάδα αλλά ... ξεχνούν τον Κρέτσο. Γιατί; Η προσφορά του Γιάννη Καλαφάτη»…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΚΥΝΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ /ΤΗΕ MILLION POUND NOTE: αναδεικνύοντας το σπινθηροβόλο χιούμορ του Μαρκ Τουαίην

ΚΥΝΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ  (ΤΗΕ MILLION POUND NOTE) Το The Million Pound Note είναι μια βρετανική κωμωδία του 1954 ,σε σκηνοθεσία του Ρόναλν...