Παρασκευή, Απριλίου 24, 2020

Υπάρχει εμβόλιο κατά της βλακείας;

To εμβόλιο κατά της βλακείας

tvxs.gr

Τις τελευταίες εβδομάδες, το αντιεμβολιαστικό κίνημα, αυτό το ντροπιαστικό φαινόμενο για την ανθρωπότητα του 21ου αιώνα, μετά από μία σύντομη περίοδο αναδίπλωσης, έκανε και πάλι δειλά- δειλά την εμφάνισή του. Βεβαίως, τώρα, οι «ειδήμονες» του χώρου δεν έχουν κάποιο χειροπιαστό δείγμα αφού το εμβόλιο για τον COVID-19 δεν έχει ακόμα βρεθεί.
 Διαδηλωτές του αντιεμβολιαστικού κινήματος στην Ουάσινγκτον αντιτίθενται στην πρόταση νόμου που καθιστά  το εμβόλιο κατά της ιλαράς  υποχρεωτικό στις ΗΠΑ.


Αντιπαρέρχομαι την απύθμενου θράσους, άγνοιας και υπερφίαλης αμάθειας υποβάθμιση των απεγνωσμένων και μαραθώνιων προσπαθειών της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας να ανακαλύψει το αντίσωμα που πιθανώς θα αντιμετωπίσει την αναζωπύρωση της πανδημίας το ερχόμενο φθινόπωρο, σώζοντας κάποιες ακόμα εκατοντάδες χιλιάδες ζωές.
Εξοργίζομαι όταν πρέπει να ασχοληθούμε με ανθρώπους που έχοντας οικειοθελώς εγκαταλειφθεί στην σύγχρονη εκδοχή δεισιδαιμονιών και συνωμοσιολογικών θεωριών, αποδίδονται σε έναν ατελέσφορο αγώνα να αποκαλύψουν σχέδια των Ιlluminati να εισβάλουν στο θυμικό και το λογικό μας. Ο απευθείας διάλογος μαζί τους -και μου έχει τύχει- εκφεύγει των στοιχειωδών αρχών του διαφωτισμού, της επιστημολογίας, του ίδιου του ρασιοναλισμού.
Τείνω, λοιπόν, να καταλήξω στο συμπέρασμα ότι η αντιπαράθεση με την όποια εκδοχή του αντιεμβολιαστικού κινήματος οφείλει να πραγματοποιηθεί με όρους βιωματικούς. Όπως συμβαίνει και όλα τα αντιδιαφωτιστικά κινήματα από το την εποχή της Γαλλικής Επανάστασης και μετά, ο διάλογος με επιχειρήματα κάπου τελειώνει. Όχι με ευθύνη του λογικού συνομιλητή, αλλά του παράλογου. Όχι επειδή δεν σέβεσαι την ανθρώπινη υπόσταση των θιασωτών τέτοιων εξωφρενικών θεωριών αλλά επειδή δεν μπορείς να αφουγκραστείς τον παραλογισμό που προσπαθούν να σου επιβάλλουν. Προτείνω λοιπόν να αρχίσουμε να παραθέτουμε τις παρακάτω εικόνες στους οπαδούς της εθελούσιας προσωπικής και κοινωνικής κατάπτωσης:
  1. Τα βίντεο με τους ρόγχους ανθρώπων από τις ΜΕΘ του Μπέργκαμο, της Μαδρίτης, της Νέας Υόρκης, της Αθήνας. Να ακούσουν εκείνο τον ανατριχιαστικό ήχο του πνεύμονα που παλεύει να τα βγάλει πέρα. Και ας πουν σε αυτούς τους ανθρώπους ότι έχουν δικαίωμα να μην δεχτούν το εμβόλιο όταν αυτό ανακαλυφθεί. Αν βεβαίως οι άνθρωποι αυτοί βρίσκονται ακόμα εν ζωή.
  2. Ας στείλουν ένα βιντεογραφημένο μήνυμα στους φίλους και τους συγγενείς των 18.000 νεκρών από ιλαρά μόνο το 2018– μιας ασθένειας που η θανατηφόρα της επίδραση είχε εκλείψει εδώ και μισό αιώνα- εκ των οποίων τα περισσότερα θύματα ήταν ανεμβολίαστα παιδιά 5 ετών (στοιχεία ΠΟΥ), και ας τους εξηγήσουν ότι τα εμβόλια είναι εργαλεία του καπιταλισμού.
  3. Ας πάνε στις ιατρικές σχολές, στα ιατρικά εργαστήρια όπου άνθρωποι έχουν να κοιμηθούν εβδομάδες και ας προτείνουν τα σαμανικά τους φίλτρα που θεραπεύουν από καρκίνο μέχρι καρδιακές ανεπάρκειες. Ας αντικρίσουν τα βλέμματα αυτών των σύγχρονων μαρτύρων μπας και αντιληφθούν ότι η δημιουργία ‘’enlightening’’ groups στο Facebook δεν είναι απλά φαιδρή, αλλά επικίνδυνη.
  4. Ας ψάξουν οι νεόκοποι τσαρλατάνοι του αντιεμβολιαστικού κινήματος να βρουν τις συγγένειές τους με τον τζιχαντισμό και τις πιο σκοτεινές πλευρές του ισλαμικού φονταμενταλισμού. Θα ανακαλύψουν ότι σε πολλές φανατικές κοινότητες ανά την υφήλιο, οι ηγέτες τους υποστηρίζουν ότι τα εμβόλια είναι δηλητήρια των δυτικών για να αλλοιώσουν την πίστη των μουσουλμάνων.
  5. Το βασικό επιχείρημά τους ότι τα εμβόλια είναι σατανικά βιοεξουσιαστικά εργαλεία του καπιταλισμού που παραβιάζουν την αυτοδιάθεση του σώματος, με ξεπερνά. Ωστόσο εδώ που φτάσαμε, και αυτό οφείλει απάντησης. Το εν λόγω επιχείρημα δεν το κρίνω ως παράλογο αλλά ως αναχωρητικό. Έχει βαθιές ρίζες στο χίπικο κίνημα του 1960-1970 και στις αυτόνομες κοινότητες σε Αμερική και Ευρώπη που ζούσαν, αναπαράγονταν και πέθαιναν μεταξύ τους. Όχι απλά θα δεχθώ, αλλά θα υπεραμυνθώ του δικαιώματος του καθενός στην αυτοκαταστροφή. Ωστόσο οι ιθύνοντες του αντιεμβολιαστικού κινήματος, ας μας επιτρέψουν να προτιμούμε ένα κοινωνικό κράτος, με δομές υγείας και ένα δίκτυο προστασίας για όλους και όλες. Αλήθεια, έχουν σκεφτεί οι εν λόγω πόσο γειτνιάζει το περιώνυμο «δικαίωμα στη σωματική αυτοδιάθεση» (παραμορφωμένη πρόσληψη του οικουμενικού δικαιώματος στην σωματική ακεραιότητα) με τις πιο σκληρές νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις που αδιαφορούν για το αν ένα παιδί δεν μπορεί να εμβολιαστεί γιατί οι γονείς του δεν έχουν χρήματα; Επίσης, οι υπερασπιστές της «σωματικής αυτοδιάθεσης», έχουν ποτέ σκεφτεί ότι ένα ανεμβολίαστο βρέφος δεν μπορεί να εκφέρει άποψη σχετικά με τη…σωματική του αυτοδιάθεση; Με ποιο θεολογικό δικαίωμα ένας γονιός παραβιάζει με τόσο κατάφωρο τρόπο την σωματική ακεραιότητα και υγεία ενός ανυπεράσπιστου πλάσματος;
Όταν κάποια μερίδα οπαδών του «κινήματος» έρθει αντιμέτωπη με αυτά τα επιχειρήματα και νιώσει ότι τα «επιχειρήματά» της στερεύουν, τότε αλλάζει το τροπάρι: «αν δεχθούμε όσα λέτε, τότε γιατί μας κρύβουν το εμβόλιο που έχουν ήδη ανακαλύψει και δεν το δίνουν στον κόσμο;». Η απάντηση δεν είναι άλλη από την βασική αρχή του αστικού θετικισμού: «αποδείξτε το». Σε μια χώρα όπου ένας Σαμαράς δεν μπορεί να θάψει ένα φαρμακευτικό σκάνδαλο μεγατόνων όπως η Νοβάρτις ή ένας Αβραμόπουλος δεν μπορεί να αποκρύψει το σκάνδαλο των υπεράριθμων εμβολίων της γρίπης, εξακολουθεί να μου φαίνεται περίεργο γιατί οι πεφωτισμένοι αντιεμβολιαστές, σε συνεργασία με τους χιλιάδες ομοϊδεάτες τους στο εξωτερικό, δεν χρηματοδοτούν μία δικαστική ή έστω δημοσιογραφική έρευνα για να αποδείξουν όσα υποστηρίζουν; Για έναν απλό λόγο: γιατί η δεισιδαιμονία και η διαταραχή αυτοεκπληρούνται.
Έχει καταστεί προφανές εδώ και πολύ καιρό ότι στην περίπτωση του αντιεμβολιαστικού κινήματος, ο εξυπνακισμός-στην καλύτερη περίπτωση- και η δεισιδαιμονία -στη χειρότερη- ρίχνουν νερό στο μύλο των πιο ακραίων μονεταριστικών πολιτικών στο χώρο της υγείας και της κοινωνικής συνοχής. Εν τέλει, το αντιεμβολιαστικό κίνημα είναι ένας αντίπαλος της δημοκρατίας, του κοινωνικού κράτους, της κοινωνικής δικαιοσύνης: αντίπαλος των πιο ευάλωτων και περιθωριοποιημένων ομάδων που μόνη τους σωτηρία είναι η στοιχειώδης δημόσια και δωρεάν προστασία από αρρώστιες και κακουχίες που ο ακραίος νεοφιλελεύθερος καπιταλισμός αρνείται να αντιμετωπίσει. Εν τέλει, το αντιεμβολιαστικό κίνημα, πέρα από την φαιδρότητά του, σε αυτή ακριβώς τη βάση πρέπει να αντιμετωπιστεί.https://cdn.someecards.com/someecards/usercards/too-bad-there-isnt-a-vaccine-against-stupidity-8a2bd.png
____________________________________________________________________
Βαγγέλης Γέττος

*Βαγγέλης Γέττος

Ο Βαγγέλης Γέττος γεννήθηκε το 1986 στην Πάτρα. Σπούδασε νομικά στην Αθήνα και ποινικές επιστήμες τη Nice της Γαλλίας. Έχει εργαστεί ως ραδιοφωνικός παραγωγός, ασκούμενος δικηγόρος, πολιτικός σύμβουλος, νομικός σύμβουλος ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων και ευάλωτων παιδιών, κειμενογράφος στη διαφήμιση και project manager ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Παράλληλα γράφει ιστορίες για παιδιά και μεγάλους, σενάρια για comics και μουσικοθεατρικές παραστάσεις. Επίσης παίζει και συνθέτει μουσική. Συμμετέχει στο μουσικό σχήμα ΕΛΕΚΡΗΤ Project παίζοντας κρητικό λαούτο και τραγουδώντας. Ζει και εργάζεται στη Λευκωσία από το 2015.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Duy Huynh: δημιουργός αιθέριων χαρακτήρων που λικνίζονται μέσα σε ένα σουρεαλιστικό ή ονειρικό σύμπαν

Ο Philippe Entremont είναι ο βιρτουόζος του πιάνου που παίζει Satie και  Debussy. Η τέχνη είναι του Βιετναμέζου Duy Huynh, του οποίου οι ...