Παρασκευή, Δεκεμβρίου 20, 2019

ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΙΝΤΡΙΓΚΕΣ ΜΕΧΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ ΣΕ ΜΙΑ ΚΛΑΣΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΠΑΛΕΤΟΥ


Το μπαλέτο Η Μπαγιαντέρα αποτελείται από τέσσερις πράξεις και επτά σκηνές, σε χορογραφία του Μαριούς Πετιπά, σε μουσική του Λουδοβίκου ΜίνκουςΠρώτη φορά παρουσιάστηκε από το Αυτοκρατορικό Μπαλέτο της Αγίας Πετρούπολης το 1877. Έχει τη μουσική του Ludwig Minkus. Το όνομα του έργου σημαίνει “Ο Χορευτής του Ναού”.
Συνοπτική περιγραφή του μπαλέτου Η Μπαγιαντέρα
Σε ότι αφορά την υπόθεση του μπαλέτου, η Μπαγιαντέρα διαδραματίζεται στην Ινδία πολλά χρόνια πίσω. Καθώς αρχίζει το μπαλέτο, ο θεατής μαθαίνει ότι η Nikiya είναι μια όμορφη χορεύτρια του ναού, η οποία ερωτεύεται έναν νεαρό πολεμιστή που ονομάζεται Solor. Ωστόσο, ο Solor είναι αρραβωνιασμένος με την κόρη του μαχαραγιά. Κατά τη διάρκεια της γιορτής για τους αρραβώνες της Gamzatti με τον Solor, η Nikiya αναγκάζεται να χορέψει και μετά λαμβάνει ένα καλάθι με λουλούδια από την κόρη του μαχαραγιά. Το καλάθι έχει φίδια και η Nikiya πεθαίνει.
Ο Solor ονειρεύεται να επανενωθεί με τη Nikiya στο Βασίλειο των Σκιών. Τότε ξυπνάει και θυμάται ότι είναι ακόμα αρραβωνιασμένος. Στο γάμο του όμως βλέπει ένα όραμα της Nikiya. Αναφέρει κατά λάθος τους όρκους του σε εκείνη αντί στη νύφη. Όμως το παλάτι καταστρέφεται. Ο Solor και η Nikiya επανενώνονται τελικά στο Βασίλειο των Σκιών.
Ενδιαφέροντα γεγονότα για το μπαλέτο Η Μπαγιαντέρα
Το μπαλέτο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από το Αυτοκρατορικό Μπαλέτο στο Θέατρο Imperial Bolshoi Kamenny στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας το 1877. Ακόμα και σήμερα, εκδόσεις αυτού του πρωτότυπου μπαλέτου εξακολουθούν να παρουσιάζονται, παρόλο που υπήρξαν αρκετές άλλες εκδόσεις που έχουν δημιουργηθεί από τότε μαζί με άλλες αναβιώσεις του μπαλέτου.
Ακόμη και αν δεν έχετε δει ποτέ ολόκληρη την παραγωγή, μπορεί να έχετε δει μέρος του μπαλέτου La Bayadere. Αυτό το μπαλέτο είναι περισσότερο γνωστό για την “λευκή πράξη” του, γνωστή ως Βασίλειο των σκιών. Είναι ένα από τα πιο γνωστά αποσπάσματα στον κόσμο του κλασικού μπαλέτου. Ο χορός αρχίζει με 32 χορεύτριες με λευκά κοστούμια που κινούνται σε σειρά σε όλη τη σκηνή. Ο χορός είναι εξαιρετικός και συχνά παρουσιάζεται και ως μεμονωμένο απόσπασμα. Όμως γεγονός είναι ότι ξεκίνησε για πρώτη φορά ως σόλο χορός τον Μάρτιο του 1903 στο μπαλέτο Peterhof της Ρωσίας.
Ο Vakhtang Chabukiani και ο Vladimir Ponomarev ανέβασαν μια παράσταση που προήλθε από την παραγωγή του μπαλέτου Mariinsky, το 1941. Το 1980, η παραγωγή της παράστασης από την Natalia Makarova για το American Ballet Theatre ανέβηκε σε όλο τον κόσμο. Η παραγωγή περιελάμβανε και τμήματα από την έκδοση του Chabukiani και του Ponomarev.
Από τότε που ξεκίνησε, διάφορες παραγωγές έχουν παρουσιαστεί σε όλο τον κόσμο. Κατά τη διάρκεια του 1991, o Rudolf Nureyev σχεδίαζε να αναβιώσει την παράστση με βάση την παραδοσιακή έκδοση Ponomarev / Chabukiani για το Μπαλέτο της Όπερας του Παρισιού. Η παραγωγή του παρουσιάστηκε στην Όπερα του Παρισιού ή στο Palais Garnier, το 1992. Σε αυτή την παραγωγή, η Isabelle Guérin χόρεψε στο ρόλο της Nikiya, o Laurent Hilaire στο ρόλο του Solor και η Élisabeth Platel στο ρόλο της Gamzatti. Το μπαλέτο Kirov / Mariinsky ξεκίνησε μια νέα παραγωγή βασισμένη στην αναβίωση του μπαλέτου από τον Petipa το 1900 για το μπαλέτο Η Μπαγιαντέρα το 2000.
Σήμερα, διάφορες εκδόσεις αυτού του γνωστού μπαλέτου παρουσιάζονται σε όλο τον κόσμο.
Πηγή: thoughtco.com


La Bayadère, Mariinsky Ballet, Live Cinema Broadcast (2014) |  

«Η Tereshkina είναι  μια ξεκάθαρη χορεύτρια του Μαριίνσκι  , προϊόν της θρυλικής Ακαδημίας Vaganova, και μας δίνει μια Nikiya ως συνειδητή της δικής της ιερότητας καθώς είναι από την ευάλωτη θέση της. Ναι, είναι στο έλεος του υψηλού Brahmin, του Rajah, και του αντιπάλου του Gamzatti, αλλά είναι επίσης με τον δικό της τρόπο ανέγγιχτο. Επιλέγει σε ποιον θα αγαπήσει και πώς θα πεθάνει και σε μια από τις καλύτερες σκηνές γυναικείου "διαλόγου" στο μπαλέτο (όχι μια μορφή τέχνης υπερφορτωμένη με αυτά), έρχεται μέσα σε ίντσες από το να μαχαιρώνει μια πριγκίπισσα της σφαίρας με θυμό . Ακόμα και με τα ματωμένα μάτια του κοριτσιού, η Tereshkina κινείται σαν το βασιλικό κορίτσι, απαιτώντας φόρο τιμής με κάθε κλίση του μακρινού λαιμού της και κάθε απόλυτα ισορροπημένη ισορροπία.»



Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ S11E06: ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Δεν έχουμε χούντα. Δεν έχουμε χούντα. Δεν έχουμε χούντα. Επειδή ξέρουμε ότι θα μας υπενθυμίσετε πολλές φορές ότι δεν έχουμε χούντα, το λέμε ...