ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΟΦΑΓΩΝ ΚΑΙ ΤΟ "ΜΙΚΡΟ ΚΑΡΑΒΙ" ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΧΡΟΝΩΝ
Theodore Gericault (1791-1824)
Οι πίνακές του συνδέονται με τη μεγάλη έκκρηξη του ρομαντισμού
στη Γαλλία και στην υπόλοιπη δυτική Ευρώπη.
Μολαταύτα όχι μόνο δεν κρύβουν, αλλά πολλές φορές αναδεικνύουν
έναν ρεαλισμό που φτάνει έως τα όρια της ωμότητας.
Εκπληκτικό παράδειγμα ο έξοχος πίνακάς του " Η σχεδία της Μέδουσας",
που αναπαριστά με εκπληκτικό τρόπο τις τραγικές στιγμές των ναυαγών
του πλοίου Μέδουσα, που για να επιβιώσουν επιδόθηκαν σε πράξεις
Η ρεαλιστική απόδοση των φρικαλέων σκηνών βασίζεται στις
γνώσεις που είχε αποκομίσει ο Ζερικό από τις επιτόπιες σπουδές
πάνω σε πτώματα νεκροτομείων κατά τη διάρκεια της παραμονής του
στην Αγγλία.
Ο Ζερικό πέθανε δυστυχώς νεότατος ύστερα από επιπλοκές
που του προκάλεσαν δύο πτώσεις από άλογο, το περήφανο
αυτό ζώο το οποίο λάτρευε και το απέδωσε σε πολυάριθμους πίνακές του
τό ίδιο έξοχα , όπως ο Μιχαήλ Άγγελος.
Στο εξάλεπτο βίντεο που αναρτούμε έχουμε τη δυνατότητα να
επισκεφθούμε το Λούβρο και να θαυμάσουμε από κοντά
τον συγκλονιστικό πίνακα της "Σχεδίας"...
*****************
Η ΑΝΘΡΩΠΟΦΑΓΙΑ ΣΤΗ ΜΕΔΟΥΣΑ
ΚΑΙ ΤΟ "ΜΙΚΡΟ ΚΑΡΑΒΙ" ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΧΡΟΝΩΝ
Η διαφορά ανάμεσα στα δύο τραγούδια βρίσκεται στο θαυματουργό γεγονός της εισπήδησης στο καράβι ψαριών που ματαιώνει την επικείμενη ανθρωποθυσία. Happy end λοιπόν στο Γαλλικό παιδικό άσμα , ατελές όμως το ελληνικό ξαδερφάκι του ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου