Ο Jo Nesbο γεννήθηκε
στις 29 Μαρτίου 1960 στο Όσλο. Σπούδασε οικονομικά και εργάστηκε ως
δημοσιογράφος. Το 1997 κυκλοφόρησε το πρώτο μυθιστόρημα με τίτλο The Bat
Man, το οποίο ήταν και το πρώτο της σειράς με πρωταγωνιστή τον
ντετέκτιβ Χάρι Χόλε. Διάσημος σήμερα όσο και ο καλτ ντετέκτιβ του,
βλέπει τα βιβλία του να ξεπερνούν τα 14.000.000 αντίτυπα παγκοσμίως σε πωλήσεις και να εκδίδονται σε περισσότερες από 40 χώρες.
Είναι ο πιο επιτυχημένος συγγραφέας αστυνομικού στη Νορβηγία και κάτοχος ενός εντυπωσιακού ρεκόρ στη Μ. Βρετανία: τα βιβλία του έχουν ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 717.000 αντίτυπα μέσα στο 2011, που σημαίνει ότι ένα βιβλίο του πουλιέται ανά 27 δευτερόλεπτα. Το ρεκόρ αυτό τον κατατάσσει στη δεύτερη θέση της λίστας των πιο ευπώλητων συγγραφέων στη Μ. Βρετανία πιο ψηλά και από τον Stieg Larsson.
Το έβδομο βιβλίο της σειράς Χάρι Χόλε με τίτλο The Snowman (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, φθινόπωρο 2012) θα μεταφερθεί στον κινηματογράφο από τον Μάρτιν Σκορσέζε.
Έχει τιμηθεί με τα πιο έγκυρα βραβεία, όπως τα The Riverton Prize (1997), The Glass Key (1998), The Bookseller's Prize (2000 και 2007), καθώς και με τις υψηλότερες διακρίσεις στη χώρα του. Το μυθιστόρημά του Νέμεσις ήταν υποψήφιο για το βραβείο Edgar Allan Poe (2010). Ζει μόνιμα στο Όσλο.
Είναι ο πιο επιτυχημένος συγγραφέας αστυνομικού στη Νορβηγία και κάτοχος ενός εντυπωσιακού ρεκόρ στη Μ. Βρετανία: τα βιβλία του έχουν ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 717.000 αντίτυπα μέσα στο 2011, που σημαίνει ότι ένα βιβλίο του πουλιέται ανά 27 δευτερόλεπτα. Το ρεκόρ αυτό τον κατατάσσει στη δεύτερη θέση της λίστας των πιο ευπώλητων συγγραφέων στη Μ. Βρετανία πιο ψηλά και από τον Stieg Larsson.
Το έβδομο βιβλίο της σειράς Χάρι Χόλε με τίτλο The Snowman (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, φθινόπωρο 2012) θα μεταφερθεί στον κινηματογράφο από τον Μάρτιν Σκορσέζε.
Έχει τιμηθεί με τα πιο έγκυρα βραβεία, όπως τα The Riverton Prize (1997), The Glass Key (1998), The Bookseller's Prize (2000 και 2007), καθώς και με τις υψηλότερες διακρίσεις στη χώρα του. Το μυθιστόρημά του Νέμεσις ήταν υποψήφιο για το βραβείο Edgar Allan Poe (2010). Ζει μόνιμα στο Όσλο.
- ΑΙΜΑ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ
- ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
- ΔΟΚΤΩΡ ΠΟΡΔΑΛΟΣ: Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. ΙΣΩΣ...
- ΔΟΚΤΩΡ ΠΟΡΔΑΛΟΣ: Η ΜΕΓΑΛΗ ΛΗΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ
- ΔΟΚΤΩΡ ΠΟΡΔΑΛΟΣ: Η ΜΠΑΝΙΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
- ΔΟΚΤΩΡ ΠΟΡΔΑΛΟΣ: Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΠΟΡΔΑΛΟΣΚΟΝΗ
- Η ΛΕΟΠΑΡΔΑΛΗ
- Η ΛΕΟΠΑΡΔΑΛΗ (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ POCKET)
- Η ΝΥΧΤΕΡΙΔΑ
- ΚΑΣΕΤΙΝΑ: JO NESBO Η ΝΥΧΤΕΡΙΔΑ // Ο ΚΟΚΚΙΝΟΛΑΙΜΗΣ
- ΚΑΣΕΤΙΝΑ: JO NESBO ΟΙ ΚΑΤΣΑΡΙΔΕΣ // ΝΕΜΕΣΙΣ
- ΚΥΝΗΓΟΙ ΚΕΦΑΛΩΝ (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ POCKET)
- ΝΕΜΕΣΙΣ
- Ο ΓΙΟΣ
- Ο ΚΟΚΚΙΝΟΛΑΙΜΗΣ
- Ο ΛΥΤΡΩΤΗΣ (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ POCKET)
- Ο ΦΑΝΤΟΜΑΣ
- Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ
- Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ POCKET)
- ΟΙ ΚΑΤΣΑΡΙΔΕΣ
- ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΙΜΑ
- ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ
Ομιλία στο Μέγαρο Μουσικής
1.Νέσμπο: Η αστυνομική λογοτεχνία πρέπει να μιλά για τα κοινωνικοπολιτικά
- Ο Τζο Νέσμπο (Φωτογραφία: ΑΠΕ )
Μέσα
στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής ο νορβηγός συγγραφέας, Τζο
Νέσμπο, συνομίλησε με το αθηναϊκό κοινό με αφορμή την κυκλοφορία στα
ελληνικά του βιβλίου του «Περισσότερο αίμα». Επηρεασμένος από τον
Ντοστογιέφσκι, τον Χέμινγουέϊ και τον Μπουκόφσκι μίλησε για τα πράγματα
που τον εμπνέουν, για το Όσλο και για την αστυνομική λογοτεχνία.
«Στα περισσότερα βιβλία μου γράφω για το Όσλο, που πριν από 30 χρόνια ήταν υπεράνω πάσης υποψίας. Σήμερα το Όσλο είναι μια από τις χειρότερες πόλεις της Ευρώπης κι εγώ προτιμώ τα σκοτεινά του κομμάτια τα οποία κάνω ακόμα πιο σκοτεινά και μπερδεμένα. Υπάρχουν γειτονιές του Όσλο εντελώς άγνωστες για τον περισσότερο κόσμο. Αυτές οι γειτονιές πρωταγωνιστούν στα μυθιστορήματά μου».
Ύστερα από μια εντυπωσιακή είσοδο στην αίθουσα του Μεγάρου, με το πολυπληθές ακροατήριο να τον καταχειροκροτεί ενθουσιασμένο, ο Νέσμπο μίλησε όχι μόνο για τα δικά του αστυνομικά μυθιστορήματα, αλλά γενικότερα για τη σκανδιναβική αστυνομική λογοτεχνία: «Οι αστυνομικοί συγγραφείς της Σκανδιναβίας είναι υποχρεωμένοι στις ημέρες μας να μιλήσουν για σοβαρά κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα, κάτι που παλιότερα ανήκε στις αρμοδιότητες της μη αστυνομικής λογοτεχνίας. Πολλά σκανδιναβικά μυθιστορήματα καταπιάνονται με τα προβλήματα που άλλαξαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών τις κοινωνίες μας. Ένα από τα σημαντικότερα είναι η μετανάστευση και η συνακόλουθη κοινωνική ανομοιογένεια, που ξεκίνησαν ήδη από το 1970. Με την πάροδο των ετών η κατάσταση οξύνθηκε και τίποτε δεν έχει λυθεί μέχρι τώρα. Αν, όμως, με ρωτήσετε πιστεύω πως η Νορβηγία έχει εκ των πραγμάτων ανοίξει τις πύλες της στον κόσμο και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την πολυφωνία και την πολυπολιτισμικότητα».
Ερωτώμενος για το πώς γράφει, ο Νέσμπο είπε πως όλα ξεκινούν από τις σημειώσεις του στο πρόχειρο: «Αρχίζω με κάποιες σκηνές και με περιγραφές των χαρακτήρων χωρίς να ξεχνώ τους διαλόγους. Εν συνεχεία καταστρώνω μια περίληψη που θα μου χρησιμεύσει ως σκελετός της πλοκής. Πάνω σ' αυτό το υλικό θα στηρίξω κατόπιν ολόκληρο το βιβλίο, αλλά η διαδικασία του πρόχειρου μπορεί να μου πάρει από έξι μήνες μέχρι ενάμιση χρόνο. Κατ' αυτόν τον τρόπο, όμως, η ιστορία μου έχει προετοιμαστεί σωστά και όταν ολοκληρώνεται μπορώ να ενθαρρύνω τους αναγνώστες να την εμπιστευτούν γιατί έχει πολλά και σημαντικά να τους πει. Όταν γυρίζει μια ταινία ο σκηνοθέτης έχει στη διάθεσή του διάφορα πράγματα: εικόνες, ήχο, σενάριο. Ο συγγραφέας έχει μόνο τον λόγο του και πρέπει να σκηνοθετήσει τον εαυτό του. Όσο για τον λόγο, οφείλει να αφαιρεί και όχι να προσθέτει».
Και οι επιρροές που δέχεται ο μυθιστοριογράφος; «Δεν επηρεάστηκα από αστυνομικούς συγγραφείς, αλλά από τον Ντοστογιέφσκι, τον Χέμινγουέϊ και τον Μπουκόφσκι».
Νωρίτερα, στη συνάντηση που είχε με τους δημοσιογράφους, ο Νέσμπο εξομολογήθηκε πως όλοι οι μυθιστορηματικοί του χαρακτήρες έχουν κάτι το αυτοβιογραφικό: «Ο συγγραφέας αντλεί από την προσωπική του εμπειρία για να εργαστεί κι όταν τελειώνει τη λογοτεχνική του εργασία έχει ανακατασκευάσει και την προσωπική του εμπειρία».
Ο Νέσμπο μίλησε επίσης για την πορεία την οποία ακολούθησε μέχρι να γίνει συγγραφέας: «Ένα ατύχημα με απέτρεψε από το να κάνω καριέρα ως ποδοσφαιριστής. Τότε έπρεπε να αλλάξουν όλα, αλλά εγώ σπούδασα οικονομικά. Μου άρεσαν, όμως, πολύ η μουσική, το διάβασμα και το γράψιμο. Όταν συνειδητοποίησα πόσο πολύ μου άρεσαν τα δύο τελευταία, άρχισα να γράφω αστυνομικά».
«Στα περισσότερα βιβλία μου γράφω για το Όσλο, που πριν από 30 χρόνια ήταν υπεράνω πάσης υποψίας. Σήμερα το Όσλο είναι μια από τις χειρότερες πόλεις της Ευρώπης κι εγώ προτιμώ τα σκοτεινά του κομμάτια τα οποία κάνω ακόμα πιο σκοτεινά και μπερδεμένα. Υπάρχουν γειτονιές του Όσλο εντελώς άγνωστες για τον περισσότερο κόσμο. Αυτές οι γειτονιές πρωταγωνιστούν στα μυθιστορήματά μου».
Ύστερα από μια εντυπωσιακή είσοδο στην αίθουσα του Μεγάρου, με το πολυπληθές ακροατήριο να τον καταχειροκροτεί ενθουσιασμένο, ο Νέσμπο μίλησε όχι μόνο για τα δικά του αστυνομικά μυθιστορήματα, αλλά γενικότερα για τη σκανδιναβική αστυνομική λογοτεχνία: «Οι αστυνομικοί συγγραφείς της Σκανδιναβίας είναι υποχρεωμένοι στις ημέρες μας να μιλήσουν για σοβαρά κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα, κάτι που παλιότερα ανήκε στις αρμοδιότητες της μη αστυνομικής λογοτεχνίας. Πολλά σκανδιναβικά μυθιστορήματα καταπιάνονται με τα προβλήματα που άλλαξαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών τις κοινωνίες μας. Ένα από τα σημαντικότερα είναι η μετανάστευση και η συνακόλουθη κοινωνική ανομοιογένεια, που ξεκίνησαν ήδη από το 1970. Με την πάροδο των ετών η κατάσταση οξύνθηκε και τίποτε δεν έχει λυθεί μέχρι τώρα. Αν, όμως, με ρωτήσετε πιστεύω πως η Νορβηγία έχει εκ των πραγμάτων ανοίξει τις πύλες της στον κόσμο και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την πολυφωνία και την πολυπολιτισμικότητα».
Ερωτώμενος για το πώς γράφει, ο Νέσμπο είπε πως όλα ξεκινούν από τις σημειώσεις του στο πρόχειρο: «Αρχίζω με κάποιες σκηνές και με περιγραφές των χαρακτήρων χωρίς να ξεχνώ τους διαλόγους. Εν συνεχεία καταστρώνω μια περίληψη που θα μου χρησιμεύσει ως σκελετός της πλοκής. Πάνω σ' αυτό το υλικό θα στηρίξω κατόπιν ολόκληρο το βιβλίο, αλλά η διαδικασία του πρόχειρου μπορεί να μου πάρει από έξι μήνες μέχρι ενάμιση χρόνο. Κατ' αυτόν τον τρόπο, όμως, η ιστορία μου έχει προετοιμαστεί σωστά και όταν ολοκληρώνεται μπορώ να ενθαρρύνω τους αναγνώστες να την εμπιστευτούν γιατί έχει πολλά και σημαντικά να τους πει. Όταν γυρίζει μια ταινία ο σκηνοθέτης έχει στη διάθεσή του διάφορα πράγματα: εικόνες, ήχο, σενάριο. Ο συγγραφέας έχει μόνο τον λόγο του και πρέπει να σκηνοθετήσει τον εαυτό του. Όσο για τον λόγο, οφείλει να αφαιρεί και όχι να προσθέτει».
Και οι επιρροές που δέχεται ο μυθιστοριογράφος; «Δεν επηρεάστηκα από αστυνομικούς συγγραφείς, αλλά από τον Ντοστογιέφσκι, τον Χέμινγουέϊ και τον Μπουκόφσκι».
Νωρίτερα, στη συνάντηση που είχε με τους δημοσιογράφους, ο Νέσμπο εξομολογήθηκε πως όλοι οι μυθιστορηματικοί του χαρακτήρες έχουν κάτι το αυτοβιογραφικό: «Ο συγγραφέας αντλεί από την προσωπική του εμπειρία για να εργαστεί κι όταν τελειώνει τη λογοτεχνική του εργασία έχει ανακατασκευάσει και την προσωπική του εμπειρία».
Ο Νέσμπο μίλησε επίσης για την πορεία την οποία ακολούθησε μέχρι να γίνει συγγραφέας: «Ένα ατύχημα με απέτρεψε από το να κάνω καριέρα ως ποδοσφαιριστής. Τότε έπρεπε να αλλάξουν όλα, αλλά εγώ σπούδασα οικονομικά. Μου άρεσαν, όμως, πολύ η μουσική, το διάβασμα και το γράψιμο. Όταν συνειδητοποίησα πόσο πολύ μου άρεσαν τα δύο τελευταία, άρχισα να γράφω αστυνομικά».
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
********************************
2. Τζο Νέσμπο: «Επηρεάστηκα από τον Ντοστογιέφσκι, τον Χέμινγουεϊ και τον Μπουκόφσκι»
«Αστυνομική» συζήτηση με τον συγγραφέα Τζο Νέσμπο
Η Ναυτεμπορική, Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2015
Μέσα στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής, ο Νορβηγός συγγραφέας,
Τζο Νέσμπο, συνομίλησε με το αθηναϊκό κοινό, με αφορμή την κυκλοφορία
στα ελληνικά του βιβλίου του «Περισσότερο αίμα». Δηλώνοντας επηρεασμένος
από τον Ντοστογιέφσκι, τον Χέμινγουεϊ και τον Μπουκόφσκι μίλησε για τα
πράγματα που τον εμπνέουν, για το Όσλο και για την αστυνομική
λογοτεχνία.
«Στα περισσότερα βιβλία μου γράφω για το Όσλο, που πριν από 30 χρόνια ήταν υπεράνω πάσης υποψίας. Σήμερα το Όσλο είναι μια από τις χειρότερες πόλεις της Ευρώπης κι εγώ προτιμώ τα σκοτεινά του κομμάτια, τα οποία κάνω ακόμα πιο σκοτεινά και μπερδεμένα. Υπάρχουν γειτονιές του Όσλο εντελώς άγνωστες για τον περισσότερο κόσμο. Αυτές οι γειτονιές πρωταγωνιστούν στα μυθιστορήματά μου».
Ύστερα από μια εντυπωσιακή είσοδο στην αίθουσα του Μεγάρου, με το πολυπληθές ακροατήριο να τον καταχειροκροτεί ενθουσιασμένο, ο Νέσμπο μίλησε όχι μόνο για τα δικά του αστυνομικά μυθιστορήματα, αλλά γενικότερα για τη σκανδιναβική αστυνομική λογοτεχνία: «Οι αστυνομικοί συγγραφείς της Σκανδιναβίας είναι υποχρεωμένοι στις ημέρες μας να μιλήσουν για σοβαρά κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα, κάτι που παλιότερα ανήκε στις αρμοδιότητες της μη αστυνομικής λογοτεχνίας. Πολλά σκανδιναβικά μυθιστορήματα καταπιάνονται με τα προβλήματα που άλλαξαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών τις κοινωνίες μας. Ένα από τα σημαντικότερα είναι η μετανάστευση και η συνακόλουθη κοινωνική ανομοιογένεια, που ξεκίνησαν ήδη από το 1970. Με την πάροδο των ετών, η κατάσταση οξύνθηκε και τίποτε δεν έχει λυθεί μέχρι τώρα. Αν, όμως, με ρωτήσετε πιστεύω πως η Νορβηγία έχει εκ των πραγμάτων ανοίξει τις πύλες της στον κόσμο και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την πολυφωνία και την πολυπολιτισμικότητα».
Ερωτώμενος
για τον τρόπο με τον οποίο γράφει, ο Νέσμπο είπε πως όλα ξεκινούν από
τις σημειώσεις του στο πρόχειρο: «Αρχίζω με κάποιες σκηνές και με
περιγραφές των χαρακτήρων χωρίς να ξεχνώ τους διαλόγους. Εν συνεχεία
καταστρώνω μια περίληψη που θα μου χρησιμεύσει ως σκελετός της πλοκής.
Πάνω σ' αυτό το υλικό θα στηρίξω κατόπιν ολόκληρο το βιβλίο, αλλά η
διαδικασία του πρόχειρου μπορεί να μου πάρει από έξι μήνες μέχρι ενάμιση
χρόνο. Κατ' αυτόν τον τρόπο, όμως, η ιστορία μου έχει προετοιμαστεί
σωστά και όταν ολοκληρώνεται μπορώ να ενθαρρύνω τους αναγνώστες να την
εμπιστευτούν γιατί έχει πολλά και σημαντικά να τους πει. Όταν γυρίζει
μια ταινία ο σκηνοθέτης έχει στη διάθεσή του διάφορα πράγματα: εικόνες,
ήχο, σενάριο. Ο συγγραφέας έχει μόνο τον λόγο του και πρέπει να
σκηνοθετήσει τον εαυτό του. Όσο για τον λόγο, οφείλει να αφαιρεί και όχι
να προσθέτει».
«Δεν
επηρεάστηκα από αστυνομικούς συγγραφείς, αλλά από τον Έρνεστ
Χέμινγουεϊ, τον Ντοστογιέφσκι, τον Τσαρλς Μπουκόφσκι, κ.ά, ενώ αγαπημένο
μου συγκρότημα όλων των εποχών είναι οι Beatles», είπε ο Νέσμπο.
Νωρίτερα, στη συνάντηση που είχε με τους δημοσιογράφους, ο Νέσμπο
εξομολογήθηκε πως όλοι οι μυθιστορηματικοί του χαρακτήρες έχουν κάτι το
αυτοβιογραφικό: «Ο συγγραφέας αντλεί από την προσωπική του εμπειρία για
να εργαστεί κι όταν τελειώνει τη λογοτεχνική του εργασία έχει
ανακατασκευάσει και την προσωπική του εμπειρία».
Ο Νέσμπο μίλησε, επίσης, για την πορεία την οποία ακολούθησε μέχρι να γίνει συγγραφέας: «Ένα ατύχημα με απέτρεψε από το να κάνω καριέρα ως ποδοσφαιριστής. Τότε έπρεπε να αλλάξουν όλα, αλλά εγώ σπούδασα οικονομικά. Μου άρεσαν, όμως, πολύ η μουσική, το διάβασμα και το γράψιμο. Όταν συνειδητοποίησα πόσο πολύ μου άρεσαν τα δύο τελευταία, άρχισα να γράφω αστυνομικά».
*****************************
3.
Πολύ νωρίς το πεζοδρόμιο έξω από το Μέγαρο Μουσικής είχε γεμίσει ασφυκτικά. Πλήθος κόσμου περίμενε υπομονετικά τη σειρά του για να παραλάβει το πολυπόθητο χαρτάκι ελεύθερης εισόδου για την ομιλία του διάσημου Νορβηγού συγγραφέα αστυνομικής λογοτεχνίας Τζο Νέσμπο. Από τους πιο δημοφιλείς εκπροσώπους της σκανδιναβικής αστυνομικής λογοτεχνικής σχολής που ανθεί τα τελευταία χρόνια, ο διεθνής Νέσμπο των εκατομμυρίων αντιτύπων,βρέθηκε στην Αθήνα με αφορμή την παρουσίαση του νέου του βιβλίου "Περισσότερο αίμα", με ήρωα όχι τον περίφημο Χάρι Χόλε αλλά τον Ουλφ έναν πληρωμένο δολοφόνο που από διώκτης γίνεται θύμα και κρύβεται στην Λαπωνία καθώς δεν εξετέλεσε ένα πληρωμένο συμβόλαιο.
«Στα περισσότερα βιβλία μου γράφω για το Όσλο, που πριν από 30 χρόνια ήταν υπεράνω πάσης υποψίας. Σήμερα το Όσλο είναι μια από τις χειρότερες πόλεις της Ευρώπης κι εγώ προτιμώ τα σκοτεινά του κομμάτια, τα οποία κάνω ακόμα πιο σκοτεινά και μπερδεμένα. Υπάρχουν γειτονιές του Όσλο εντελώς άγνωστες για τον περισσότερο κόσμο. Αυτές οι γειτονιές πρωταγωνιστούν στα μυθιστορήματά μου».
Ύστερα από μια εντυπωσιακή είσοδο στην αίθουσα του Μεγάρου, με το πολυπληθές ακροατήριο να τον καταχειροκροτεί ενθουσιασμένο, ο Νέσμπο μίλησε όχι μόνο για τα δικά του αστυνομικά μυθιστορήματα, αλλά γενικότερα για τη σκανδιναβική αστυνομική λογοτεχνία: «Οι αστυνομικοί συγγραφείς της Σκανδιναβίας είναι υποχρεωμένοι στις ημέρες μας να μιλήσουν για σοβαρά κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα, κάτι που παλιότερα ανήκε στις αρμοδιότητες της μη αστυνομικής λογοτεχνίας. Πολλά σκανδιναβικά μυθιστορήματα καταπιάνονται με τα προβλήματα που άλλαξαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών τις κοινωνίες μας. Ένα από τα σημαντικότερα είναι η μετανάστευση και η συνακόλουθη κοινωνική ανομοιογένεια, που ξεκίνησαν ήδη από το 1970. Με την πάροδο των ετών, η κατάσταση οξύνθηκε και τίποτε δεν έχει λυθεί μέχρι τώρα. Αν, όμως, με ρωτήσετε πιστεύω πως η Νορβηγία έχει εκ των πραγμάτων ανοίξει τις πύλες της στον κόσμο και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την πολυφωνία και την πολυπολιτισμικότητα».
Ο Νέσμπο μίλησε, επίσης, για την πορεία την οποία ακολούθησε μέχρι να γίνει συγγραφέας: «Ένα ατύχημα με απέτρεψε από το να κάνω καριέρα ως ποδοσφαιριστής. Τότε έπρεπε να αλλάξουν όλα, αλλά εγώ σπούδασα οικονομικά. Μου άρεσαν, όμως, πολύ η μουσική, το διάβασμα και το γράψιμο. Όταν συνειδητοποίησα πόσο πολύ μου άρεσαν τα δύο τελευταία, άρχισα να γράφω αστυνομικά».
*****************************
3.
Πολύ νωρίς το πεζοδρόμιο έξω από το Μέγαρο Μουσικής είχε γεμίσει ασφυκτικά. Πλήθος κόσμου περίμενε υπομονετικά τη σειρά του για να παραλάβει το πολυπόθητο χαρτάκι ελεύθερης εισόδου για την ομιλία του διάσημου Νορβηγού συγγραφέα αστυνομικής λογοτεχνίας Τζο Νέσμπο. Από τους πιο δημοφιλείς εκπροσώπους της σκανδιναβικής αστυνομικής λογοτεχνικής σχολής που ανθεί τα τελευταία χρόνια, ο διεθνής Νέσμπο των εκατομμυρίων αντιτύπων,βρέθηκε στην Αθήνα με αφορμή την παρουσίαση του νέου του βιβλίου "Περισσότερο αίμα", με ήρωα όχι τον περίφημο Χάρι Χόλε αλλά τον Ουλφ έναν πληρωμένο δολοφόνο που από διώκτης γίνεται θύμα και κρύβεται στην Λαπωνία καθώς δεν εξετέλεσε ένα πληρωμένο συμβόλαιο.
"Δεν σκέφτηκα να κάνω έναν καινούριο ήρωα αλλα μια νεα ιστορία. Το
τελευταίο μου βιβλιο δεν είναι μια ιστορία για ντεντέκτιβ αλλα η ιστορία
από την άποψη του δολοφόνου", εξήγησε.
Και όταν ρωτήθηκε τί απέγινε ο Χάρι Χόλε, απάντησε: "Το βέβαιο είναι πως όταν πεθάνει δεν θα αναστηθεί".
Έχοντας φέρει στο προσκήνιο τα ακραία πολιτικά χαρακτηριστικά ενός
μέρους των συμπατριωτών του έτσι όπως καταγράφονται στο βιβλίο του "Ο
Κοκκινολαίμης", ο Νέσμπο υποστήριξε πως "Το πολιτικό νορβηγικό σύστημα
σε όλη του την κλίμακα είναι δημοκρατικό. Υπάρχουν ωστόσο αντιδράσεις σε
επίπεδο κοινωνίας όσον αφορά την μετανάστευση ", χωρίς να δώσει άλλες
εξηγήσεις.
Ο διάσημος συγγραφέας μίλησε ακόμα για τις φοβίες του, που είναι όπως
είπε το να μην μπορεί κάποια στιγμή να γράψει ή να ..χάσει το μυαλό
του.
"Πολλές φορές σκέφτομαι ότι αν πέσει το αεροπλάνο που βρίσκομαι, δεν θα
πεθάνω μόνο εγώ αλλα δεν θα γραφτούν ποτέ τουλάχιστον 20
μυθιστορήματα..!" ανέφερε χαρακτηριστικά.
Εξήρε τέλος το κοινό των αστυνομικών μυθιστορημάτων λέγοντας πως ξέρει
πότε πρέπει να πεθάνει ο ηρωας. Ο ίδιος όπως διευκρίνησε "προσπαθεί να
διατηρεί συνεχώς το στοιχείο του αιφνιδιασμού"!
Ο Νέσμπο έφθασε καθυστερημένα στην συνέντευξη τύπου, ζητώντας συγγνώμη
από τους Έλληνες δημοσιογράφους, προερχόμενος από την Κάλυμνο που τα
τελευταία χρόνια επισκέπτεται συχνά.
Πηγή: Η Αυγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου