Πέμπτη, Δεκεμβρίου 06, 2007

Γι' αυτό είμαστε πάτοι στην Ευρώπη


Δυσκολίες συναντούν οι μαθητές του Δημοτικού
με τα Μαθηματικά



Προβλήματα αντιμετωπίζουν οι μαθητές του Δημοτικού με τα νέα βιβλία των Μαθηματικών, που παρουσιάζουν αυξημένο βαθμό δυσκολίας, αναντίστοιχο με τις δυνατότητές τους, σύμφωνα με Τα Νέα (04.12.2007). Oι δάσκαλοι επισημαίνουν ότι είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν διπλάσια ώρα από όση προβλέπει το πρόγραμμα και ότι δεν μπορεί να ολοκληρωθεί η μελέτη στην τάξη με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα παιδιά των «τελευταίων θρανίων».

Έρευνα που διενεργήθηκε από την Ομάδα του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών της Α΄ Αθήνας έδειξε ότι η πλειονότητα των δασκάλων θεωρεί ότι τα νέα βιβλία Μαθηματικών αποτυγχάνουν να υλοποιήσουν τους στόχους τους. Παράλληλα, στο ζήτημα των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, το 67% των δασκάλων πιστεύει ότι η ψαλίδα μεταξύ μαθητών υψηλής επίδοσης και μαθητών χαμηλής επίδοσης ανοίγει ακόμα περισσότερο, ενώ το 76% πιστεύει ότι τα βιβλία ευνοούν αποκλειστικά τους μαθητές με υψηλή επίδοση.

Το ζήτημα της ανισότητας συνδέεται και με το ζήτημα των κατ΄ οίκον εργασιών. Τι κάνουν τα νέα βιβλία σε σχέση με αυτό το ζήτημα και τι θεωρούν οι δάσκαλοι ότι συμβαίνει στην πράξη; Το 70% απαντά ότι τα νέα βιβλία «απαιτούν σε μεγάλο βαθμό τη συμμετοχή των γονιών στις κατ΄ οίκον εργασίες». Το 60% δηλώνει ότι διδάσκει πέντε φορές την εβδομάδα Μαθηματικά αντί τέσσερις, που προβλέπει το αναλυτικό πρόγραμμα. Το 58% διδάσκει έξι έως επτά ώρες Μαθηματικά την εβδομάδα. Το 93% χρησιμοποιεί και άλλο διδακτικό υλικό εκτός από αυτό του βιβλίου.


Άλλη έρευνα που διεξήχθη από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κερατσινίου- Περάματος καταλήγει ότι τα νέα βιβλία των Μαθηματικών δεν βελτιώνουν τη στάση των παιδιών έναντι των Μαθηματικών και αυξάνουν τις δυσκολίες αντιμετώπισης των προβλημάτων. Μάλιστα, η κατάσταση αυτή μπορεί να οδηγήσει πολλούς δασκάλους να θεωρήσουν ότι οι μαθητές τους έχουν κάποιο νοητικό πρόβλημα, ενώ το πραγματικό πρόβλημα είναι η ασυμβατότητα του βαθμού δυσκολίας των βιβλίων με την ηλικία των μαθητών.
Έρευνα πραγματοποιήθηκε επίσης από τον μαθηματικό κ. Στέλιο Μαρίνη με τη συμμετοχή 398 δασκάλων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της 8,5 στους 10 δασκάλους υποστηρίζουν ότι έχει αυξηθεί υπέρμετρα ο βαθμός δυσκολίας, καθώς έχει «κατέβει» ύλη Μαθηματικών από μεγαλύτερη τάξη σε μικρότερη, με αποτέλεσμα ο χρόνος διδασκαλίας να μην επαρκεί. Παράλληλα το 72% των δασκάλων θεωρούν ότι οι εργασίες του βιβλίου δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από τους περισσότερους μαθητές χωρίς βοήθεια, με αποτέλεσμα να ανοίγουν «παράθυρα» για φροντιστήρια ή ιδιαίτερα μαθήματα από τις μικρές τάξεις του Δημοτικού.
Εκατοντάδες γονείς που έχουν παιδιά στο Δημοτικό κάθονται ξανά στα... θρανία, στην προσπάθειά τους να τα βοηθήσουν στο διάβασμα. Χαρακτηρίζουν μάλιστα προβληματικά τα νέα βιβλία της Γλώσσας και των Μαθηματικών όλων των τάξεων. «Έπιασα πολλές φορές τον εαυτό μου αδύναμο να βοηθήσω την κόρη μου στο διάβασμα και έφτασα σε σημείο να σκεφτώ τη λύση των ιδιωτικών μαθημάτων», λέει χαρακτηριστικά μία μητέρα και διευκρινίζει ότι πλέον βοηθά την κόρη της έχοντας πάντα δίπλα της τα λυσάρια, ακόμη και για τα Θρησκευτικά.
e-paideia.net

2 σχόλια:

Giorgio είπε...

Kαλησπέρα

Τα νέα βιβλία όχι μόνο του δημοτικού αλλά γενικότερα όλα τα νέα σχολικά βιβλία είναι γραμμένα έτσι ώστε για να κατανοηθούν από τους μαθητές να χρειάζονται επιπρόσθετη βοήθεια.Αυτή η βοήθεια είτε είναι μέσα από λυσάρια είτε από ανθρώπινο παράγοντα (γονείς-φροντιστές)

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που στη χώρα μας ανθεί η παραπαιδεία...

Sting είπε...

Δε νομίζω ότι υπάρχει σκοπιμότητα ως την ακατανοησία των σχολικών εγχειριδίων.
Απλώς οι άνθρωποι που τα γράφουν δεν έχουν πατήσει το πόδι τους στη τάξη.
Είναι όλοι τους είτε πανεπιστημιακοί είτε σύμβουλοι και έχουν μαύρα μεσάνυχτα για τις αντιληπτικές ικανότητες των μαθητών της πρωτο και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.