Παρασκευή, Νοεμβρίου 13, 2020

 

https://im2.7job.gr/sites/default/files/imagecache/1200x675/article/2020/46/328916-5091836.jpg

Γιατί η απόσπαση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου είναι εκτός νομιμότητας


tvxs.gr


Τα μέλη του ΚΑΣ που υποστήριξαν και υπέγραψαν τη θετική γνωμοδότηση υπέρ της απόσπασης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, σε ανοικτή επιστολή προσπαθούν να δικαιολογήσουν τη στάση τους να παραβιάσουν τον αρχαιολογικό νόμο, υποστηρίζοντας τον τεμαχισμό και την απόσπαση ενός σημαντικού μνημείου, ενώ αποδεδειγμένα υπάρχει τεχνική λύση για την παραμονή στη θέση του.

Με την ανοικτή επιστολή λοιπόν κάνουν μια προσπάθεια να αμφισβητήσουν την εγκυρότητα και να απαξιώσουν την εφικτότητα της τεχνικής λύσης της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου με τα αρχαία αμετακίνητα.

Τα σημεία εκείνα στα οποία τα μέλη του ΚΑΣ διατυπώνουν εσφαλμένες εκτιμήσεις είτε γιατί δεν τα γνωρίζουν, είτε γιατί μπορεί και να τους μεταφέρθηκαν λάθος και για τα οποία, ως πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ 2016 – 2019 μπορώ με ευθύνη να διαβεβαιώσω για το πως ακριβώς εξελίχθηκαν, είναι τα εξής:

Στην Ελλάδα οι "νεοφιλελεύθεροι" χρηματοδοτούνται από το κράτος. Εμείς... από εσάς! Στήριξε την ανεξαρτησία του tvxs.gr, κάνοντας κλικ εδώ.

  1. Η εκπόνηση της προκαταρκτικής μελέτης για την τεχνική λύση κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου με τα αρχαία αμετακίνητα ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2017. Η προκαταρκτική αυτή μελέτη είχε εκπονηθεί από την Επιτροπή που είχε συγκροτήσει τον Ιούνιο του 2016 το υπουργείο Πολιτισμού με συμμετοχή στελεχών του ίδιου του υπουργείου και της ΕΦΑΠΟΘ, καθώς και της Αττικό Μετρό ΑΕ, του Δήμου Θεσσαλονίκης και του υπουργείου Υποδομών. Η εκπόνηση της μελέτης έγινε σε συνεργασία στελεχών των φορέων της ως άνω Επιτροπής με το μελετητή της αναδόχου κατασκευαστικής εταιρείας, ο οποίος και θα αναλάμβανε στη συνέχεια την εκπόνηση των εξειδικευμένων μελετών. Η προκαταρκτική αυτή μελέτη υποβλήθηκε με τις υπογραφές των εκπροσώπων των ανωτέρω φορέων στο ΔΣ της Αττικό Μετρό ΑΕ, το οποίο μετά από συζήτηση με στελέχη της εταιρείας, έλαβε την απόφαση η μελέτη να κατατεθεί στο ΚΑΣ και εξουσιοδότησε τον Πρόεδρο της εταιρείας, Δρ. Πολιτικό Μηχανικό και Καθηγητή του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ, να την υπογράψει και να την υποστηρίξει στη σχετική συνεδρίαση του ΚΑΣ, από κοινού με τον αρμόδιο Δντή Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης και Δρα Πολιτικό Μηχανικό, καθώς και τον εκπρόσωπο της αναδόχου κατασκευαστικής εταιρείας. Δεν υπήρξε λοιπόν κανένα ζήτημα έλλειψης υπογραφών ή εγκυρότητας ή νομιμότητας της υποβληθείσας μελέτης στο ΚΑΣ, αφού η μελέτη εκπονήθηκε από επιτροπή που συγκρότησε το υπουργείο Πολιτισμού και υποβλήθηκε στο ΚΑΣ με την υπογραφή του νόμιμου εκπροσώπου της Αττικό Μετρό ΑΕ. Ούτε όμως και κανένα κενό εκπροσώπησης της εταιρείας στη σχετική συζήτηση στο ΚΑΣ υπήρξε, αφού αυτή έγινε στο ανώτατο δυνατό επίπεδο, όπως γίνεται πλέον σαφές.
  2. Η έκδοση υπουργικής απόφασης από το ΥΠΟ τον Φεβρουάριο 2017, μετά τη θετική γνωμοδότηση του ΚΑΣ για την εφαρμογή της μελέτης, ως ανώτερη και τελεσίδικη διοικητική πράξη, η οποία ουδέποτε προσβλήθηκε, αποτελεί εγγύηση για τη νομιμότητα και την εγκυρότητα της όλης διαδικασίας. Οποιαδήποτε συνεπώς σήμερα αμφισβήτηση μιας καθ’ όλα νόμιμης διαδικασίας, η οποία επισφραγίστηκε μάλιστα με υπουργική απόφαση, παρέλκει και πρέπει να σταματήσει εδώ.
  3. Η απαίτηση για μια θετική γνωμοδότηση του ΚΑΣ δεν ήταν τότε να υποβληθούν λεπτομερείς μελέτες, αλλά να υποστηριχθεί η επιστημονική εγκυρότητα και η τεχνική εφικτότητα μιας λύσης, που μέχρι τότε μάλιστα αμφισβητείτο ότι υπήρχε, προκειμένου να ξεκινήσει στη συνέχεια η νόμιμη διαδικασία εκπόνησης των επιμέρους τεχνικών μελετών. Γι’ αυτό και τα σχέδια που υποβλήθηκαν στο ΚΑΣ ήταν αυτά που ζητήθηκαν και ήταν απαραίτητα για την επίτευξη του σκοπού αυτού. Κατά τη διάρκεια της σχετικής συνεδρίασης άλλωστε, έγινε εκτεταμένη, εμπεριστατωμένη και σε βάθος συζήτηση, στην οποία οι εκπρόσωποι της Αττικό Μετρό ΑΕ και της αναδόχου, έδωσαν λεπτομερείς εξηγήσεις και δέχθηκαν αλλαγές και τροποποιήσεις στην υποβληθείσα μελέτη, προκειμένου να διασφαλιστεί στον μέγιστο βαθμό η διατήρηση της ακεραιότητας και της αυθεντικότητας του μνημείου, καθώς και η καλύτερη δυνατή ανάδειξή του. Άλλωστε, το ΚΑΣ δεν είναι τεχνική υπηρεσία, ούτε διαθέτει το κατάλληλο τεχνικό προσωπικό για να εγκρίνει τις τεχνικές λεπτομέρειες μιας μελέτης. Αυτή η διαδικασία θα ξεκινούσε, όπως και έγινε, αμέσως μετά από την Αττικό Μετρό ΑΕ, που είναι ο εξουσιοδοτημένος φορέας της Πολιτείας, με την προϋπόθεση ότι το ΥΠΟ θα έδινε πρώτα τη σχετική έγκριση να προχωρήσει ο σχεδιασμός με αυτή την τεχνική λύση.
  4. Στη  συνέχεια, τα επόμενα δύο χρόνια, 24 μελέτες εφαρμογής της λύσης που είχε εγκριθεί από το ΥΠΟ, σε στάδιο προμελέτης και οριστικής μελέτης εκπονήθηκαν, υποβλήθηκαν, βελτιώθηκαν, εγκρίθηκαν και πληρώθηκαν από την Αττικό Μετρό ΑΕ, ενώ είχε ήδη από το 2018 ξεκινήσει να κατασκευάζεται ο σταθμός Βενιζέλου με τη λύση αυτή, που επέτρεπε στα αρχαία να παραμείνουν αμετακίνητα στη θέση τους. Ουδεμία αντίρρηση, διαφωνία, αμφισβήτηση ή δεύτερη σκέψη είχε διατυπωθεί από οιονδήποτε για την εγκυρότητα και την εφικτότητα των μελετών αυτών όλο αυτό το διάστημα της διετίας 2017 – 2019. Οι μελέτες εκπονούνταν από το έμπειρο γραφείο του Δρα Πολιτικού Μηχανικού Π. Βέττα, ελέγχονταν από τα στελέχη του τεχνικού συμβούλου που είχε προσλάβει γι’ αυτόν το σκοπό η εταιρεία, εγκρίνονταν και πληρώνονταν από την Αττικό Μετρό ΑΕ.
  5. Ακόμη, οι μελέτες πολιτικού μηχανικού που αφορούσαν στην υπόγεια κατασκευή ελέγχονταν και από τον επιστημονικό σύμβουλο της εταιρείας, Δρα Πολιτικό Μηχανικό και Καθηγητή Γεωτεχνικής Μηχανικής και Υπογείων Έργων του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ, ο οποίος είχε προσληφθεί από το 2013 για τον σκοπό αυτόν και ο οποίος και κατέθεσε σχετική Τεχνική Έκθεση στο ΣτΕ για την εγκυρότητα της λύσης και την εφικτότητα της μελέτηςκαι της κατασκευής  την οποία παρακολουθούσε.
  6. Ο νόμιμος σχεδιασμός του σταθμού Βενιζέλου με τη λύση αυτή σταμάτησε με εντολή του πρωθυπουργού, από βήματος ΔΕΘ το Σεπτέμβριο του 2019, προκειμένου η κατασκευή του σταθμού να αρχίσει από την αρχή, με εφαρμογή της λύσης της απόσπασης των αρχαιοτήτων. Μια πολιτική απόφαση που ελήφθη χωρίς να υπάρχει ούτε τεχνική τεκμηρίωση, ούτε εισήγηση από κανένα αρμόδιο φορέα, επιστήμονα ή εξειδικευμένο μηχανικό.
  7. Το ΚΑΣ, 3 μήνες αργότερα, ήρθε με τη γνωμοδότηση που υπερασπίζονται σήμερα τα μέλη του να επιβεβαιώσει εκ των υστέρων την πολιτική απόφαση του πρωθυπουργού, να διακοπεί μια νόμιμη και επιστημονικά έγκυρη λύση.
  8. Όσον αφορά στην τελευταία οριστική στατική μελέτη του υπόγειου σταθμού, η οποία είχε την ατυχία να υποβληθεί τον Ιούλιο 2019, μετά δηλαδή τις εκλογές του 2019, για την οποία η σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ ισχυρίζεται ότι απορρίφθηκε από τις τεχνικές υπηρεσίες της εταιρείας, θα ήθελα να διαβεβαιώσω ως Πρόεδρος της εταιρείας μέχρι τις 19 Σεπτεμβρίου 2019, ότι η απάντηση της 9ης Σεπτεμβρίου 2019 της Αττικό Μετρό προς τον μελετητή δεν ήταν προς απόρριψη, όπως ανακριβώς υποστηρίζεται, αλλά προς επανυποβολή.[...............]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ S11E06: ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Δεν έχουμε χούντα. Δεν έχουμε χούντα. Δεν έχουμε χούντα. Επειδή ξέρουμε ότι θα μας υπενθυμίσετε πολλές φορές ότι δεν έχουμε χούντα, το λέμε ...