Σιωπηλή Μονομαχία / Shizukanaru kettô / The Quiet Duel.
Δραματική ταινία του Ιάπωνα σκηνοθέτη Akira Kurosawa.
Παίζουν Toshiro Mifune, Miki Sanjô, Noriko Shengoku, Takashi Simura.
Ο τίτλος αναφέρεται στη σιωπηλή και αγωνιώδη εσωτερική πάλη ανάμεσα στην ανθρώπινη επιθυμία και το καθήκον.
Μια από τις παλιότερες ταινίες του Ακίρα Κουροσάβα (1910-1998)*, ελάχιστα γνωστή στην Ελλάδα, αρκετά διαφορετική από τα επικά δράματα για τα οποία έγινε διάσημος και απέκτησε τον τίτλο «δασκάλου» και «αυτοκράτορα» του ιαπωνικού κινηματογράφου.
Για όσους δεν είναι εξοικιωμένοι με τη δουλειά του Κουροσάβα θα πρέπει να πούμε ότι δεν έχει κάνει ούτε μια κακή ταινία. Οι ταινίες του διαβαθμίζονται σε καλές - πολύ καλές - αριστουργήματα.
Η υπόθεση διαδραματίζεται στην Ιαπωνία το 1946. Αν και είναι καθαρά ένα δράμα χαρακτήρων, έχει πολλούς συμβολισμούς και αναφορές στην κατάσταση της Ιαπωνίας μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν η χώρα προσπαθούσε να ανασυνταχθεί, να επουλώσει τις πληγές της και να προχωρήσει προς το μέλλον.
Κατά τη διάρκεια μιας εγχείρησης ο στρατιωτικός γιατρός Κιότζι Φουτζισάκι (Toshiro Mifune)**, μολύνεται με σύφιλη από το αίμα ενός τραυματισμένου στρατιώτη, φορέα σπειροχαίτης. Μετά τον πόλεμο, επιστρέφει στο σπίτι του και, κάνοντας την καρδιά του πέτρα, διαλύει τον αρραβώνα του με την αγαπημένη του Μισάο Ματσουμότο (Miki Sanjô) χωρίς ποτέ να βρει το κουράγιο να της δώσει κάποια εξήγηση.
Δεν αποκαλύπτει σε κανέναν την φοβερή του αρρώστεια και συνεχίζει να εργάζεται κανονικά στην οικογενειακή κλινική κάνοντας μόνος του μια μακρόχρονη θεραπεία με ενέσεις. Κι ενώ η δύστυχη Μισάο επιμένει να τον επισκέπτεται, προκαλώντας του άθελά της ‘‘τρικυμία εν κρανίω’’, η νεαρή μαθητευόμενη νοσοκόμα Ρούι Μινεγκίσι (η Noriko Shengoku στην καλύτερη γυνακεία παρουσία της ταινίας), φορτωμένη επίσης με προσωπικά διλήματα, θα πάρει πρωτοβουλίες που θα οδηγήσουν...
Δραματική ταινία του Ιάπωνα σκηνοθέτη Akira Kurosawa.
Παίζουν Toshiro Mifune, Miki Sanjô, Noriko Shengoku, Takashi Simura.
Ο τίτλος αναφέρεται στη σιωπηλή και αγωνιώδη εσωτερική πάλη ανάμεσα στην ανθρώπινη επιθυμία και το καθήκον.
Μια από τις παλιότερες ταινίες του Ακίρα Κουροσάβα (1910-1998)*, ελάχιστα γνωστή στην Ελλάδα, αρκετά διαφορετική από τα επικά δράματα για τα οποία έγινε διάσημος και απέκτησε τον τίτλο «δασκάλου» και «αυτοκράτορα» του ιαπωνικού κινηματογράφου.
Για όσους δεν είναι εξοικιωμένοι με τη δουλειά του Κουροσάβα θα πρέπει να πούμε ότι δεν έχει κάνει ούτε μια κακή ταινία. Οι ταινίες του διαβαθμίζονται σε καλές - πολύ καλές - αριστουργήματα.
Η υπόθεση διαδραματίζεται στην Ιαπωνία το 1946. Αν και είναι καθαρά ένα δράμα χαρακτήρων, έχει πολλούς συμβολισμούς και αναφορές στην κατάσταση της Ιαπωνίας μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν η χώρα προσπαθούσε να ανασυνταχθεί, να επουλώσει τις πληγές της και να προχωρήσει προς το μέλλον.
Κατά τη διάρκεια μιας εγχείρησης ο στρατιωτικός γιατρός Κιότζι Φουτζισάκι (Toshiro Mifune)**, μολύνεται με σύφιλη από το αίμα ενός τραυματισμένου στρατιώτη, φορέα σπειροχαίτης. Μετά τον πόλεμο, επιστρέφει στο σπίτι του και, κάνοντας την καρδιά του πέτρα, διαλύει τον αρραβώνα του με την αγαπημένη του Μισάο Ματσουμότο (Miki Sanjô) χωρίς ποτέ να βρει το κουράγιο να της δώσει κάποια εξήγηση.
Δεν αποκαλύπτει σε κανέναν την φοβερή του αρρώστεια και συνεχίζει να εργάζεται κανονικά στην οικογενειακή κλινική κάνοντας μόνος του μια μακρόχρονη θεραπεία με ενέσεις. Κι ενώ η δύστυχη Μισάο επιμένει να τον επισκέπτεται, προκαλώντας του άθελά της ‘‘τρικυμία εν κρανίω’’, η νεαρή μαθητευόμενη νοσοκόμα Ρούι Μινεγκίσι (η Noriko Shengoku στην καλύτερη γυνακεία παρουσία της ταινίας), φορτωμένη επίσης με προσωπικά διλήματα, θα πάρει πρωτοβουλίες που θα οδηγήσουν...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου