Ο Όμπρεϊ Μπίρντσλι (Aubrey Vincent Beardsley, 21 Αυγούστου 1872 - 16 Μαρτίου 1898) ήταν Άγγλος σκιτσογράφος, εικονογράφος, καρικατουρίστας και ποιητής του 19ου αιώνα.
Ακολούθησαν έξι περίπου έτη έντονης δημιουργικής παρουσίας, κυρίως στο χώρο της εικονογράφησης, μεταξύ άλλων και για την παράσταση Σαλώμη του Όσκαρ Ουάιλντ, που αποτελεί το γνωστότερο σήμερα έργο του. Είναι διάσημος για τις μαυρόασπρες εικονογραφήσεις του, φιλοτεχνημένες με μελάνι, που συχνά περιστρέφονται γύρω από γκροτέσκα ερωτικά θέματα. Ο Μπίρντσλι, που συνδέθηκε στενά με τα κινήματα του Αισθητικισμού αλλά και της Παρακμής, θεωρείται ο πλέον αμφιλεγόμενος καλλιτέχνης της Αρ Νουβό.
el.wikipedia.org
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΘΕΣΗ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΓΚΑΛΕΡΙ ΤΑΤΕ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ
2.
Γεννήθηκε στις 21 Αυγούστου 1872 στο Μπράιτον. Οι γονείς του ανήκαν στην ανώτερη μεσαία τάξη. Ο Όμπρεϊ μικρός αναγνωρίστηκε ως μουσική ιδιοφυΐα. Η υγεία του, όμως, ήταν εύθραυστη και πάθαινε αιμορραγίες λόγω φυματίωσης. Από μικρός στο σχολείο ζωγράφιζε γελοιογραφίες, με θέμα τους δασκάλους του. Το 1884 γράφτηκε στο "Γραμματικό Σχολείο" αρρένων του Μπρίστολ, και εκεί έγραψε το πρώτο του θεατρικό έργο, το οποίο και σκηνοθέτησε. Παράλληλα δημοσίευσε τις καρικατούρες του στην εφημερίδα του σχολείου. Το 1888 εγκατέλειψε τη σχολή και πήγε στο Λονδίνο, όπου εργάστηκε για να εξασφαλίσει το μεροκάματό του. Το 1892 ξεκίνησε να παρακολουθεί μαθήματα στη Σχολή Καλών Τεχνών του Ουέστμινστερ.
Ακολούθησαν έξι περίπου έτη έντονης δημιουργικής παρουσίας, κυρίως στο χώρο της εικονογράφησης, μεταξύ άλλων και για την παράσταση Σαλώμη του Όσκαρ Ουάιλντ, που αποτελεί το γνωστότερο σήμερα έργο του. Είναι διάσημος για τις μαυρόασπρες εικονογραφήσεις του, φιλοτεχνημένες με μελάνι, που συχνά περιστρέφονται γύρω από γκροτέσκα ερωτικά θέματα. Ο Μπίρντσλι, που συνδέθηκε στενά με τα κινήματα του Αισθητικισμού αλλά και της Παρακμής, θεωρείται ο πλέον αμφιλεγόμενος καλλιτέχνης της Αρ Νουβό.
el.wikipedia.org
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΘΕΣΗ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΓΚΑΛΕΡΙ ΤΑΤΕ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου