Ο
Αχ. Νταβέλης μπορεί να έχει αδυναμία στα γαλάζια και στην οικογένεια
Μητσοτάκη, όμως σε μια άλλη φωτογραφία προδίδει εκλεκτικές συγγένειες με
τον τευτονικό ζόφο.
Η αφίσα των Ολυμπιακών Αγώνων του 1936 έχει
περίοπτη θέση στο γραφείο του, όπως φαίνεται σε αναρτήσεις. Πρόκειται
για τους Αγώνες του Βερολίνου στη ναζιστική Γερμανία του Αδόλφου Χίτλερ.
Είναι η ίδια αφίσα η οποία κοσμούσε και το γραφείο του Μάκη Βορίδη όταν
ως επικεφαλής της χουντικής νεολαίας ΕΠΕΝ είχε δώσει την περιβόητη
συνέντευξη τον Σεπτέμβριο του 1986 στο περιοδικό «ΕΝΑ». Το δημοσίευμα
είχε τίτλο «Οι Ναζί της Αθήνας».
Αβίαστα προκύπτει το ερώτημα αν και ο Νταβέλης είναι θαυμαστής του Χίτλερ. Αν όχι, τότε γιατί από τόσες πετυχημένες διοργανώσεις επέλεξε την αφίσα που αποτυπώνει το ιδεώδες της ναζιστικής Γερμανίας; Ηταν η πρώτη φορά που οι Αγώνες απέκτησαν πολιτικό και συμβολικό χαρακτήρα από την προπαγάνδα των ναζιστών. Μάλιστα η αφίσα του Φραντς Βίρμπελ, αν και προκηρύχτηκε διαγωνισμός, επιλέχτηκε αμέσως από την αρμόδια επιτροπή, καθώς πίσω από την Πύλη του Βρανδεμβούργου, η οποία αποτελεί το βάθρο της φτερωτής Νίκης που οδηγεί το τέθριππο, δεσπόζει αγέρωχος ένας τεράστιος δαφνοστεφανωμένος αθλητής με σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά να υψώνει το χέρι του. Μαυρογάλαζο über alles;
Αβίαστα προκύπτει το ερώτημα αν και ο Νταβέλης είναι θαυμαστής του Χίτλερ. Αν όχι, τότε γιατί από τόσες πετυχημένες διοργανώσεις επέλεξε την αφίσα που αποτυπώνει το ιδεώδες της ναζιστικής Γερμανίας; Ηταν η πρώτη φορά που οι Αγώνες απέκτησαν πολιτικό και συμβολικό χαρακτήρα από την προπαγάνδα των ναζιστών. Μάλιστα η αφίσα του Φραντς Βίρμπελ, αν και προκηρύχτηκε διαγωνισμός, επιλέχτηκε αμέσως από την αρμόδια επιτροπή, καθώς πίσω από την Πύλη του Βρανδεμβούργου, η οποία αποτελεί το βάθρο της φτερωτής Νίκης που οδηγεί το τέθριππο, δεσπόζει αγέρωχος ένας τεράστιος δαφνοστεφανωμένος αθλητής με σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά να υψώνει το χέρι του. Μαυρογάλαζο über alles;
************************
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου