Ο Βαφτιστικός του Θεόφραστου Σακελλαρίδη
[...] Η δημοφιλέστερη ελληνική οπερέτα. Ο Βαφτιστικός υπήρξε
και παραμένει η πιο αγαπητή ελληνική οπερέτα. Δίκαια, τόσο για το
έξυπνο, γεμάτο ανατροπές κείμενο όσο, κυρίως, για την μελωδική μουσική,
τα τόσα τραγούδια και ντουέτα, που έναν αιώνα τώρα παραμένουν το ίδιο
δημοφιλή: «Ψηλά στο μέτωπο», «Στο στόμα, στο στόμα», «Τον καιρό εκείνο,
τον παλιό», «Η καρδιά μου πονεί για σας» και τόσα ακόμα.
Η πρόζα και
οι στίχοι των τραγουδιών είναι του ίδιου του Σακελλαρίδη. Η υπόθεση
αφηγείται μία σειρά από παρεξηγήσεις που προκύπτουν όταν ο Πέτρος Χαρμίδης, στρατιώτης στο μέτωπο και σύζυγος της Κικής, αποφασίζει να υποδυθεί τον βαφτιστικό της Βιβίκας,
τον οποίο εκείνη δεν θυμάται οπτικά, και με αυτή την ιδιότητα να την
επισκεφτεί στο σπίτι όπου μένει με το σύζυγό της και στο οποίο
φιλοξενεί, συμπτωματικά, τη φίλη της Κική.
Ο Βαφτιστικός εντάσσεται απόλυτα στην πρώτη δημιουργική περίοδο του Σακελλαρίδη, που χαρακτηρίζεται από την υπαγωγή του στα βιεννέζικα πρότυπα οπερετικής δημιουργίας.
Οι χοροί στους οποίους βασίζονται τα μουσικά νούμερα του έργου (βαλς,
μαζούρκα, πόλκα και τανγκό), αλλά και η άρθρωσή τους στη μουσική
δραματουργία ακολουθούν το βιενέζικο πρότυπο.
Ο Βαφτιστικός είναι
ένα από τα έργα που έχουν σημαδέψει την ΕΛΣ αφού, από το 1946 που
πρωτοπαρουσιάστηκε από τον οργανισμό, στο Θερινό Θέατρο Λεωφόρου
Αλεξάνδρας, έχει παρουσιαστεί σε 33 από τις 76 καλλιτεχνικές περιόδους
της ιστορίας της.
Η δημοφιλία του Βαφτιστικού αποτυπώνεται
στις εκατοντάδες παραστάσεις που έχουν δοθεί μέσα στα 98 χρόνια ζωής
του. Το έργο καταγράφηκε άμεσα στον σύγχρονο Ελληνικό πολιτισμό ως
αναμφισβήτητο κομμάτι της αστικής κουλτούρας. Στη συνέχεια, όπως είχαν
προβλέψει έγκαιρα οι χρονογράφοι και οι κριτικοί της εποχής του, πέρασε
πολύ σύντομα από τη σκηνή του θεάτρου στο αστικό σαλόνι και το
μικροαστικό ταβερνείο, όπου αυτονομημένα από το έργο, τα μουσικά νούμερα
έκαναν τεράστια καριέρα, εντάσσοντας τον Βαφτιστικό, ήδη από την εποχή του, στο πεδίο της λαϊκής κουλτούρας.[...]
Απόσπασμα από το πρόγραμμα της ΕΛΣ για το ανέβασμα της οπερέτας το 2016
****************
Ο Βαφτιστικός - Βικιπαίδεια
*****************
Δύο πολύ ωραίες παραστάσεις
1. "Ο BAΦΤΙΣΤΙΚΟΣ" ΣΕ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΛΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Γοητευτική μεταφορά της οπερέτας σε τηλεταινία, που προβλήθηκε από την ΕΡΤ το 1984 σε τηλεοπτική διασκευή του Θόδωρου Χατζηπανταζή με ντεκόρ φυσικό (πραγματικούς χώρους) και θαυμάσιους ηθοποιούς.Μουσική Διεύθυνση Τάκης Αθηναίος.
Χορογραφίες Τάκη Μπερδέ.
Σκηνικά-Κουστούμια Λίλη Ναζίρογλου.
Δ/νση Παραγωγής Μαμίκα Λίβα.
Παραγωγή-Σκηνοθεσία Γιώργου Μ. Δάμπαση.
Πρωταγωνιστούν κατά αλφαβητική σειρά: Χρήστος Βαλαβανίδης [Ζαχαρούλης], Χρυσούλα Διαβάτη [Κική], Μάρα Θρασυβουλίδου [Βιβή], Θάνος Καληώρας [Χαρμίδης], Γιώργος Μούτσιος [Συνταγματάρχης] Νίκος Τσούκας [Βαφτιστικός] ...
Σημείωση: Η ταινία ήτο γραμμένη σε VHS πριν από 30 χρόνια, και μετετράπη σήμερα σε mp4, με όσο το δυνατόν καλύτερη ποιότητα, λόγω της παλαιότητάς της. Στην αρχή κατά την παρουσίαση,βλέπετε την κ. Κέλλη Σακάκου.
************************
2. Ο "ΒΑΦΤΙΣΤΙΚΟΣ" ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΖΗΛΕΥΕ Η ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ
Εντυπωσιακό "ανέβασμα" του Βαφτιστικού από τη Βολιώτικη Χορωδία, το 2016.
Πολύ καλή η σκηνική καθοδήγηση των συντελεστών από τον ηθοποιό - σκηνοθέτη Ευάγγελο Κακάλια και εξαιρετικές οι φωνές των υποκριτών -τραγουδιστών , γεγονός που δείχνει επαγγελματικό πνεύμα , πράγμα σπάνιο για ερασιτέχνες .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου