Τρίτη, Σεπτεμβρίου 13, 2016

Απευθείας από τη μεγάλη του Σαρλό σχολή...

Αποτέλεσμα εικόνας για James Thiérrée

James Thiérrée - Wikipedia, the free encyclopedia

 ********************

Τζέιμς Τιερέ
Γιος κλόουν, εγγονός του Σαρλό, δισέγγονος του Ο΄ Νιλ

Ο 36χρονος σόουμαν και ακροβάτης, παιδί της Βικτόρια Τσάπλιν, έχει διάσημους προγόνους. Αλλά δεν είναι αυτοί που τον διατηρούν στο προσκήνιο, αφού ο ίδιος έχει ανοίξει τον δικό του δρόμο στο θέαμα
<b>Τζέιμς Τιερέ</b><br>Γιος κλόουν, εγγονός του Σαρλό, δισέγγονος του Ο΄ Νιλ
Ο Τζέιμς Τιερέ στο κάδρο.Η ομοιότητα με τον παππού του Τσάρλι Τσάπλιν είναι μεγάλη

1
 
Η ομοιότητα του Τζέιμς Τιερέ με τον παππού του, τον θρυλικό Τσάρλι Τσάπλιν, είναι εντυπωσιακή.

Ωστόσο ο ίδιος δυσανασχετεί όταν τον συγκρίνουν μαζί του. Κάποτε μάλιστα, όταν διάβασε σε μια εφημερίδα για τον εαυτό του ότι έχει βαριά κληρονομιά να υπερασπιστεί, έγινε έξαλλος. «Όλοι έχουν γονείς και παππούδες από τους οποίους αντλούν κάτι» δήλωνε χαρακτηριστικά προ καιρού ο 36χρονος σόουμαν. «Στην περίπτωσή μου, όμως, το όνομα Τσάπλιν επανέρχεται διαρκώς και η αλήθεια είναι ότι το αισθάνομαι να βαραίνει στους ώμους μου». 
 Τα πράγματα «μαλακώνουν», εν τούτοις, όταν η κουβέντα έρχεται στον προπάππο του, τον θεατρικό συγγραφέα Ευγένιο Ο΄ Νιλ. Ο νέος άνδρας αγαπά τα έργα του, τη σκοτεινή ατμόσφαιρα που αποπνέουν. Πραγματικοί του ήρωες όμως μοιάζουν να είναι οι γονείς του, ο Ζαν Μπατίστ Τιερέ και η Βικτόρια Τσάπλιν. «Ο πατέρας μου δεν προερχόταν από θεατρική οικογένεια» εξηγούσε σε κάποια συνέντευξή του ο Τζέιμς. «Εκπαιδεύτηκε ως ξυλουργός, έγινε ηθοποιός και αργότερα δούλεψε σε καμπαρέ.Η μητέρα μου, από την άλλη,κουβαλά μια πολύ ρομαντική ιστορία. Ηταν 18 ετών και ζούσε στη Λωζάννη με τους γονείς της,τον Τσάρλι Τσάπλιν και την Οονα Ο΄ Νιλ.Σπούδαζε χορό και ο παππούς μου την προόριζε για πρωταγωνίστρια μιας νέας ταινίας με τίτλο “Τhe Freak”.Ωστόσο δημοσιεύθηκε μια φωτογραφία της σε κάποιο περιοδικό μαζί με μία δήλωσή της που έλεγε ότι ήθελε να δουλέψει στο τσίρκο.Ο πατέρας μου την είδε και της έγραψε ενημερώνοντάς την ότι σκόπευε να ιδρύσει ένα πρωτοποριακό είδος τσίρκου.Η μητέρα μου του απάντησε.Εκείνος ταξίδεψε στη Λοζάννη και οι δυο τους συναντήθηκαν κρυφά, γιατί η μητέρα μου γνώριζε ότι οι γονείς της θα είχαν αντιρρήσεις.Οι δυο τους έφυγαν μαζί. Η μητέρα μου, η οποία ήταν περίπου στην ίδια ηλικία με τη δική της μητέρα όταν παντρεύτηκε τον παππού μου,υπήρξε και παραμένει πανέμορφη:με τεράστια γκριζογάλανα μάτια και λαμπερό δέρμα. Η ταινία που σχεδίαζε ο Τσάπλιν δεν γυρίστηκε ποτέ...». Ο Ζαν Μπατίστ Τιερέ ίδρυσε τον θίασό του «Le Cirque Ιmaginaire» στη Γαλλία στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Η Βικτόρια Τσάπλιν- το τέταρτο από τα οκτώ παιδιά που απέκτησε ο Τσάρλι Τσάπλιν με την τέταρτη σύζυγό του Οονα Ο΄ Νιλ δούλεψε μαζί με τον σύζυγό της στο τσίρκο από την αρχή, περιοδεύοντας σε όλον τον κόσμο (η παράστασή τους με τίτλο «Το αόρατο τσίρκο» παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών). Ο Τζέιμς υπήρξε το δεύτερο παιδί του
ζευγαριού. Γεννήθηκε το 1974 στην Ελβετία, τρία χρόνια μετά την αδελφή του Αουρέλια. Μεγάλωσε βλέποντας τους γονείς του επί σκηνής. Στα τέσσερα μόλις χρόνια του έκανε το ντεμπούτο του μαζί τους έχοντας στο πλευρό του και την αδελφή του. Τα παιδιά άρχισαν παίζοντας τις... κινούμενες βαλίτσες! «Ο πατέρας μου λάτρευε τα αστεία» θυμόταν αργότερα ο Τζέιμς.  
«Έφτιαξε τρύπες στις βαλίτσες και μπήκαμε μέσα με τα μικρά μας ποδαράκια να προεξέχουν. Αυτό που έμαθα βλέποντας τους γονείς μου επί το έργον ήταν να δουλεύω σκληρά.O πατέρας μου απέφευγε ό,τι μπορούσε να τον αποσπάσει από τη δουλειά. Αρνιόταν να εμφανιστεί στην τηλεόραση, να δώσει συνεντεύξεις. Γενικότερα δεν είναι άνθρωπος του συμβιβασμού, είναι επαναστάτης...». Ο Τζέιμς εκπαιδεύτηκε κυρίως από ιδιωτικούς δασκάλους. Ωστόσο σε ηλικία 12 ετών εγγράφηκε στο Αμερικανικό Σχολείο του Παρισιού, όπου τελειοποίησε τα αγγλικά του. «Τα περισσότερα παιδιά στο σχολείο ήταν γιοι και κόρες διπλωματών» έλεγε αργότερα ο ίδιος. «Εγώ ήμουν ο γιος του κλόουν. Ξέρετε πόσο σκληρά μπορούν να γίνουν πολλές φορές τα παιδιά. Εγώ και η αδελφή μου ήμαστε περιθωριοποιημένοι.Το να ταξιδεύουμε από το ένα μέρος του κόσμου στο άλλο μάς έκανε να αισθανόμαστε ανασφαλείς,χωρίς σταθερές. Η σταθερά μας ήταν μία:το να βλέπουμε τους γονείς μας να δουλεύουν σκληρά...». Μεγαλώνοντας και έχοντας πάρει την απόφαση να αφιερωθεί στον κόσμο του θεάματος, ο Τζέιμς σπούδασε υποκριτική στο Ρiccolo Τeatro και στη Ηarvard Τheatre School. Εκανε την πρώτη του εμφάνιση στον κινηματογράφο στην ταινία «Τα βιβλία του Πρόσπερο» του Πίτερ Γκριναγουέι, ενώ παράλληλα συνεργάστηκε με πολλά ονόματα του θεάτρου και του κινηματογράφου, μεταξύ των οποίων ο Μπομπ Γουίλσον. [Σημείωση Gerontakos: Τελευταία του ταινία είναι το θαυμάσιο φιλμ  Chocolat (2016)].


Από ό,τι φαίνεται, πάντως, το μεγαλύτερο μάθημα, αυτό της σκληρής δουλειάς, το πήρε από τους γονείς του. Σόουμαν, ακροβάτης, σχοινοβάτης, μάγος, μίμος και χορευτής, ο Τιερέ έχει δηλώσει ότι ο μυϊκός πόνος είναι «φίλος» του. «Αν στο τέλος της παράστασης δεν είμαι πεσμένος στο πάτωμα από την εξάντληση, αισθάνομαι ότι έχω φερθεί με τσιγκουνιά στο κοινό μου...».


Δεν υπάρχουν σχόλια: