Νύχτα Τέχνης στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού
Ημερομηνία Έναρξης:
27/09/2016
Ημερομηνία Λήξης:
27/09/2016
Χώρος:
Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων "Ευτυχία Κουρκουτίδου-Νικολαΐδου"
Λίγες
μέρες πριν τα 51α Δημήτρια, η Δημοτική Πινακοθήκη διοργανώνει τη Νύχτα
Τέχνης, μια προφεστιβαλική εκδήλωση, με επίκεντρο την εικαστική
Θεσσαλονίκη. Την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016 μουσεία,
πολιτιστικοί οργανισμοί και γκαλερί θα αργήσουν να κλείσουν τις πόρτες
τους, προσφέροντας δωρεάν είσοδο στους επισκέπτες. Κριτικοί τέχνης,
επιμελητές και καλλιτέχνες αναλαμβάνουν ρόλο ξεναγού στο σύγχρονο
εικαστικό τοπίο.
Το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού συμμετέχει στη Νύχτα Τέχνης παρατείνοντας τις ώρες λειτουργίας του έως τις 23:00. Επιπλέον, στις 19:30 θα πραγματοποιηθεί οργανωμένη ξενάγηση στην περιοδική έκθεση του Μουσείου «Στο περιθώριο του πολέμου: Η Θεσσαλονίκη της Κατοχής μέσα από τη φωτογραφική συλλογή Βύρωνα Μήτου» από τον επιμελητή της έκθεσης αρχαιολόγο-μουσειολόγο Ι. Μότσιανο (αίθουσα πολλαπλών χρήσεων «Ευτυχία Κουρκουτίδου-Νικολαίδου»).
Το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού συμμετέχει στη Νύχτα Τέχνης παρατείνοντας τις ώρες λειτουργίας του έως τις 23:00. Επιπλέον, στις 19:30 θα πραγματοποιηθεί οργανωμένη ξενάγηση στην περιοδική έκθεση του Μουσείου «Στο περιθώριο του πολέμου: Η Θεσσαλονίκη της Κατοχής μέσα από τη φωτογραφική συλλογή Βύρωνα Μήτου» από τον επιμελητή της έκθεσης αρχαιολόγο-μουσειολόγο Ι. Μότσιανο (αίθουσα πολλαπλών χρήσεων «Ευτυχία Κουρκουτίδου-Νικολαίδου»).
Το 25ο Συμπόσιο της Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών (Modern Greek Studies Association, MGSA) πρόκειται να διεξαχθεί στις 2-5 Νοεμβρίου 2017, στο Παν/μιο Stockton (Galloway, New Jersey).
Σημαντικές ημερομηνίες:
15/1/17 ‐ Προθεσμία υποβολής περιλήψεων Individual Abstract Submission Deadline.
31/1/17 ‐ Προθεσμία υποβολής εισήγησης
31/1/17 ‐ Προθεσμία υποβολής προτάσεων για εργαστήρια, συζητήσεις στρογγυλής τράπεζας κ.ά.
Οι ενδιαφερόμενοι θα ειδοποιηθούν για την αποδοχή ή μη της εισήγησής τους στις 15/3/17.
Για περισσότερες πληροφορίες, βλ. http://mgsasymposium.org/cfp.html
Πανελλήνιο Συνέδριο: «Λογοτεχνική ανάγνωση στο σχολείο και στην κοινωνία» (20-22/10/2017)
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Τμήμα Φιλολογίας, Τομέας Μεσαιωνικών και Νέων Ελληνικών Σπουδών
Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής
Το Συνέδριο θα εξετάσει πτυχές της λογοτεχνικής εκπαίδευσης, της διδασκαλίας δηλαδή της λογοτεχνίας στην εκπαίδευση σε όλες της τις παραμέτρους (δημιουργία σχετικών προγραμμάτων διδασκαλίας, περιεχόμενο και διδακτικές μέθοδοι, αξιολόγηση της ανταπόκρισης των μαθητών στην ανάγνωση των λογοτεχνικών κειμένων) αλλά και τους τρόπους με τους οποίους δημιουργούνται −στη δημόσια σφαίρα και σε μη εκπαιδευτικούς θεσμούς− παραστάσεις, εικόνες και αντιλήψεις για τη λογοτεχνία, τη σχέση των ανθρώπων με το βιβλίο και την ανάγνωση, τη διάδοση των λογοτεχνικών κανόνων, καθώς και τις πρακτικές προώθησης της ανάγνωσης στο δημόσιο χώρο.
Οι ανακοινώσεις θα πρέπει να είναι πρωτότυπες, να περιέχουν σαφή ερευνητικά ερωτήματα, θεωρητική υποστήριξη και ερευνητική μέθοδο. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν τον τίτλο και την περίληψη (μέχρι 400 λέξεις) των ανακοινώσεών τους. Στην περίληψη θα πρέπει να είναι σαφές σε ποια θεματική του Συνεδρίου εντάσσεται η ανακοίνωση. Στο ίδιο αρχείο θα πρέπει να περιλαμβάνεται σύντομο (μέχρι 200 λέξεις) βιογραφικό σημείωμα. Επιλογή από τις ανακοινώσεις του Συνεδρίου θα εκδοθούν σε συλλογικό τόμο από τις εκδόσεις Gutenberg.
Οι περιλήψεις θα σταλούν μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2016 ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: litauth2017@gmail.com
Για περισσότερες πληροφορίες, βλ. συνημμένο αρχείο
Συνημμένα
(msword, 736KB)Πανελλήνιο Συνέδριο: Έρευνα των προγραμμάτων σπουδών και των σχολικών βιβλίων (17-19/3/17)
Σκοπός του Συνεδρίου είναι η ανάπτυξη διαλόγου αναφορικά με τα επιστημολογικά, παιδαγωγικά, ιδεολογικά και πολιτικά ζητήματα, τα ερευνητικο-μεθοδολογικά εργαλεία και τα δεδομένα της έρευνας και αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών και των σχολικών βιβλίων στην Ελλάδα.
Όσοι και όσες ενδιαφέρονται μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή έως τις 15.10.2016, αποστέλλοντας συμπληρωμένες τις συνημμένες φόρμες με τα στοιχεία τους και την περίληψη της εισήγησής τους στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση: keasvep@yahoo.com
Για την αποδοχή των εργασιών θα ενημερωθείτε, αμέσως μετά την κρίση των περιλήψεων από τριμελή επιστημονική επιτροπή, έως τις 31.11.2016
Για περισσότερες πληροφορίες και τις φόρμες συμμετοχής, βλ. συνημμένο
Συνημμένα
(msword, 354KB)Διεθνές Συνέδριο: Η Νέα Ελληνική Γλώσσα στον Παρευξείνιο Χώρο και στα Βαλκάνια (30/9-2/10/16)
Ιστορίας & Εθνολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου, σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων, Δυτικής Μακεδονίας και Α.Π.Θ., διοργανώνουν Διεθνές Συνέδριο με θέμα "Η Νέα Ελληνική Γλώσσα στον Παρευξείνιο Χώρο και στα Βαλκάνια", στις 30 Σεπτεμβρίου έως 2 Οκτωβρίου 2016, στην Κομοτηνή.
Για περισσότερες πληροφορίες, βλ. http://dddpms.bscc.duth.gr/conference/index.php
Διεθνές Συμπόσιο: Παιδική Ηλικία και Μετανάστευση - Προκλήσεις για την Παιδαγωγική της Ετερογένειας (8/10/16
Στο Συμπόσιο θα παρουσιαστούν οι νέες προκλήσεις για τα πεδία της Παιδικής Ηλικίας και της Μετανάστευσης αλλά και συναφών πεδίων των Κοινωνικών, Οικονομικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Για περισσότερες πληροφορίες και το πρόγραμμα, βλ. http://www.pedagogy.gr/index.php/sunedria/neo-simposio
2ο Επιστημονικό Συνέδριο: Ο Ελληνισμός της Κωνσταντινούπολης μετά τη Συνθήκη Ανταλλαγής Πληθυσμών (1923-2016) (30/9-2/10/16)
Για το περισσότερες πληροφορίες, βλ. συνημμένο
Συνημμένα
(msword, 44KB)2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (21-23/10/16)
Για περισσότερες πληροφορίες, βλ. τον δικτυακό τόπο του Συνεδρίου: http://synedrio.eepek.gr/index.php
Αναγγελία Συνεδρίου: "Η Εκπαίδευση Ενηλίκων ως δίοδος για προσωπική και κοινωνική αλλαγή" (18-19/11/2016)
Οι ειδικότεροι θεματικοί άξονες γύρω από τους οποίους θα αναπτυχθεί ο επιστημονικός λόγος είναι:
- Η παιδαγωγική διάσταση: Την τελευταία εικοσαετία του 20ου αιώνα έγινε συνείδηση σε όλους τους εμπλεκόμενους με την Εκπαίδευση Ενηλίκων ότι η συγκεκριμένη μορφή εκπαίδευσης σχετίζεται με την κοινωνία και ότι αυτή αντικατοπτρίζει.
- Η κοινωνική- ιστορική διάσταση: Ένας επιπλέον προβληματισμός που αφορά στην σχέση κοινωνίας και Εκπαίδευσης Ενηλίκων είναι το αν και κατά πόσο η αλλαγή της κοινωνίας επιφέρει και αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν την εκπαίδευση οι ενήλικες.
- Η ψυχολογική διάσταση: Η εκπαίδευση ενηλίκων εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό, από την ποιότητα της συναναστροφής µε τους άλλους, την ποιότητα της εξωτερίκευσης τού ατόμου και αποτελεί απεικόνιση έκφρασης σκέψεων, βιωµάτων και συναισθημάτων.
- Η πολιτισμική διάσταση : η Εκπαίδευση Ενηλίκων ως προϊόν πολιτισμού και κοινωνικών κατακτήσεων.
Καλούνται τα μέλη, οι φίλοι της Ένωσης Επιστημόνων Δυτικής Μακεδονίας Νικόλαος Κασομούλης και οι ενδιαφερόμενοι/ες επιστήμονες που θα ήθελαν να παρουσιάσουν σχετική εισήγησή τους στο συνέδριο, να το δηλώσουν έως τις 30 Οκτωβρίου, καταθέτοντας ταυτόχρονα τίτλο της εισήγησης τους και σύντομη περίληψη. Τα πρακτικά του Συνεδρίου θα δημοσιευτούν σε ειδική Έκδοση της Ένωσης Επιστημόνων Δυτικής Μακεδονίας "Νικόλαος Κασομούλης".
Δηλώσεις συμμετοχής στο mail: kasomoulisnikolaos@yahoo.com
Ημερίδα μνήμης για τον καθηγητή Ζήση Παπαδημητρίου (30/09/16)
Για περισσότερες πληροφορίες, βλ. συνημμένα αρχεία με το δελτίο τύπου και το πρόγραμμα της ημερίδας
Συνημμένα
(msword, 30KB).:BiblioNet : Παπαδημητρίου, Ζήσης Δ., 1939-2015
Νέα έκδοση: Ζητήματα σύγκρισης γλωσσών. Η ανάδυση του οριστικού άρθρου στην ελληνική και την ιταλική
"Ζητήματα σύγκρισης γλωσσών. Η ανάδυση του οριστικού άρθρου στην ελληνική και την ιταλική"
Συγγραφέας: Γιαννουλοπούλου Γιαννούλα
Στο βιβλίο εξετάζονται συγκριτικά τα οριστικά άρθρα της ελληνικής και της ιταλικής. Η ελληνική εμφανίζει αρθρικές λειτουργίες ήδη από τα καταγεγραμμένα ομηρικά
κείμενα (8ος αιώνας π.Χ.), ενώ η ιταλική περίπου από τον 8ο αιώνα μ.Χ. στο έργο Laparodia della ‘lex salica’. Πηγή του οριστικού άρθρου και στις δύο γλώσσες υπήρξαν οι δεικτικές αντωνυμίες. Περιγράφονται συστηματικά οι διαφορές διαχρονικής εξέλιξης και συγχρονικής κατανομής που εμφανίζει το οριστικό άρθρο στις δύο γλώσσες και στη συνέχεια αυτές οι διαφορές
ερμηνεύονται εντός της «θεωρίας της γραμματικοποίησης». Αφετηρία της ανάλυσης είναι ότι η συγχρονική κατανομή του άρθρου σε κάθε γλώσσα απαιτεί διαχρονική και πραγματολογική ερμηνεία.
Η μελέτη του οριστικού άρθρου δείχνει ότι η Γραμματική των
φυσικών-ιστορικών γλωσσών δεν είναι μια a priori ολοκληρωμένη γνωστική ολότητα, αλλά συγκροτείται από τις πραγματολογικές και σημασιολογικές πιέσεις των συμφραζομένων. Αυτές ωθούν ορισμένα στοιχεία να γίνουν «αυτόματα» και «υποχρεωτικά», δηλαδή να ενταχθούν στη Γραμματική. Υπό αυτήν την έννοια, το οριστικό άρθρο συζητείται ως πρωτοτυπική περίπτωση «ανάδυσης» γραμματικής κατηγορίας.
Η Γιαννούλα Γιαννουλοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (1988) και διδάκτωρ Γλωσσολογίας του Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1999). Έχει διδάξει μαθήματα Γλωσσολογίας στα Πανεπιστήμια Πατρών και Θεσσαλονίκης, ενώ από το 2008 διδάσκει στο Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια. Επίσης, έχει εργαστεί ως ερευνήτρια στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας επί σειρά ετών.
Για τα περιεχόμενα του βιβλίου, βλ. http://www.grigorisbooks.gr/datafiles//Pages%20from%20%CE%93%CE%...(%CE%A4%CE%95%CE%9B%CE%99%CE%9A%CE%9F).pdf
Παρουσίαση βιβλίου (29/9/16)
Πληροφορίες για το πρόγραμμα της εκδήλωσης και για την έκδοση στην δικτυακή πύλη του Κέντρου Λαογραφίας (http://www.kentrolaografias.gr/)
Οι εκδόσεις Παπαζήση και ο ΙΑΝΟS παρουσιάζουν το δίτομο έργο της Γεωργίας Λαδογιάννη, "Σκοτεινή Ρίζα. Ανθολογία Λυρισμού. 1900-1940 & 1940-2000". Η εκδήλωση θα γίνει την Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016 και ώρα 18.00, στο βιβλιοπωλείο IANOS (Σταδίου 24, Αθήνα).
Θα μιλήσουν οι:
- Λαοκράτης Βάσσης, φιλόλογος-συγγραφέας
- Δημήτρης Καργιώτης, αναπληρωτής καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
- Ερατοσθένης Καψωμένος, ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
- Αναστάσιος Στέφος, διδάκτωρ Φιλολογίας-πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων (Π.Ε.Φ)
Την εκδήλωση θα συντονίσει η διδάκτωρ Φιλολογίας- Γ.Γ. Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων (Π.Ε.Φ), Γεωργία Χαριτίδου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου