«Διασπορά ψευδών ειδήσεων»:
Να πού πηγαίνει ο 13ος και 14ος μισθός των Δ.Υ. και συνταξιούχων
1) Απόσπασμα από την ομιλία του Σοφοκλή Φάτσιου, Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (ΚΤΕΛ) στην Πάτρα στις 23.01.2010 ενώπιον των τοπικών αρχών, ήτοι: του Μητροπολίτη Χρυσόστομου, του Νομάρχη Αχαίας κ. Δημ. Κατσικόπουλου, του Βουλευτή Αχαΐας κ. Ν. Νικολόπουλου και του Γενικού Αστυνομικού Διευθυντή Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας κ. Σωτ. Χρονόπουλου.
Α) Αναφορικά με τη μεταφορά μαθητών:
«….. Κύριοι συνάδελφοι, το χρόνο που μας πέρασε στον προϋπολογισμό ήταν 106.000.000. Καταφέραμε μετά από πιέσεις μεγάλες σ’ εκείνον εκεί τον άνθρωπο … Θα τον κακοχαρακτηρίσω πάλι, γι’ αυτό και πήγε σπίτι του, του είχα πεί, είχα προνοήσει, σ’ αυτή την καρέκλα που κάθεσαι εσύ δεν θα είσαι μετά από λίγο καιρό, εγώ θα είμαι, του είπα. Μιλάω για τον Λέγκα. Παλεύαμε για λεφτά, η επαρχία γνώριζε το θέμα, τελικά πήραμε 20 ημέρες πριν τις εκλογές άλλα 45.000.000 και πάνω από 106.000.000 που ήταν ο προϋπολογισμός έγιναν 151.000.000. Τέλος πάντων, το άνοιγμα όμως ήταν πολύ μεγάλο. Κάναμε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια μετά τις εκλογές για να μπορέσουμε να πάρουμε και κάποια άλλα λεφτά, ήταν αδύνατο μέσα σ’ αυτή την οικονομική συγκυρία, κύριοι συνάδελφοι, που υπάρχει σήμερα. Καταφέραμε όμως κάτι άλλο. Για πρώτη φορά στα χρονικά μπήκαν στον προϋπολογισμό 280.000.000. Αυτήν την στιγμή στον προϋπολογισμό τον εθνικό που γίνεται, που προχωρά, είναι 190.000.000, συν 90.000.000 στο Υπουργείο Παιδείας απευθείας, στην κα Διαμαντοπούλου, που την επόμενη εβδομάδα θα κάνουμε ενέργεια και για αυτά τα χρήματα. Και αυτό πρέπει να το έχετε διαπιστώσει, οι Πρόεδροι των ΚΤΕΛ τουλάχιστον, ότι έχετε πάρει διπλάσια χρήματα στο 30% φέτος από ότι πήρατε φέτος. Αυτό ήταν ένα μεγάλο επίτευγμα, το οποίο το καταφέραμε με μεγάλες πιέσεις στο Γενικό Λογιστήριο και αυτό το κάναμε αμέσως μετά που ανέλαβε η Κυβέρνηση, στις 04/10, γιατί έγινε ο προπροϋπολογισμός μέσα στον Οκτώβριο. Πιέσαμε και έγινε αυτό. Θεωρώ με τα 90.000.000, τα οποία πολύ σύντομα πιστεύω θα τα πάρουμε και αυτά από το Υπουργείο Παιδείας για παλιές χρήσεις, αναλογικά, θα κάνουμε συνεργασία εκεί πέρα η Ομοσπονδία με το Γενικό Λογιστήριο και με την ΕΝΑΕ , διότι έχει δώσει κατάσταση και για τις Νομαρχίες και για να καλύψουμε αυτά τα 90.000.000 θα δούμε πόσα χρήματα έχει η κάθε Νομαρχία. Θεωρώ ότι τον Ιούνιο μήνα δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα, διότι τώρα, τέλος Μαρτίου, θα βγάλουμε και το 30% ή 35% ανάλογα και τα χρήματα είναι πάρα πολλά. Πιστεύω εκεί θα πάμε καλά…».
Β) Σχετικά με την φορολόγηση της τάξης των αυτοκινητιστών- ιδιοκτητών λεωφορείων ΚΤΕΛ:
«….. Κάθε χρόνο, το περνάγαμε έτσι στο ντούκου συνειδητά, γιατί δεν θα ήθελα ποτέ έξω στην πολιτεία και στην κοινωνία να ακουστούμε ότι δεν πληρώνουμε. Έχουμε από το 96, τώρα όμως θα το πω σήμερα, μέχρι και σήμερα το 2010, γιατί θα υποβάλλουμε φορολογική δήλωση για την οικονομική χρήση του 2009, δεν έχουμε πληρώσει ποτέ. Ήταν ένα επίτευγμα και το λέγαμε πάντα σιωπηλά, διότι όπως γνωρίζετε ήμασταν με το τεκμαρτό, το τεκμαρτό ήταν 16.000 ευρώ, αλλά αυτό ίσχυε μόνο για την Αθήνα, ουσιαστικά για το ΚΤΕΛ Αττικής, αλλά για όλους τους υπόλοιπους νομούς ήταν 8.000 ευρώ, που ήταν κάτω από το αφορολόγητο, άρα δεν πλήρωνες τίποτε. Όχι μόνο αυτό αλλά και τον μισθό του ιδιοκτήτη που δούλευε στο λεωφορείο σαν οδηγός και αυτό θεωρούνταν εμπορική χρήση και έμπαινε μέσα και δεν πλήρωνε τίποτε. Δεν θα φορολογούσαν ούτε για τον μισθό, ούτε για αυτό. Αυτό θέλω να το πω και θέλω να το παινευτώ σαν Ομοσπονδία, διότι το καταφέραμε τουλάχιστον 12-13 χρόνια. Από την πρώτη στιγμή, κύριοι συνάδελφοι, από αυτήν την Κυβέρνηση, που ξεκίνησε, αν θυμάστε, με μεγάλο θόρυβο, τέρμα οι ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις σε κλάδους και σε παραγωγικές μονάδες, ανθρώπους και λοιπά. Εμείς μέχρι τώρα κάναμε τέσσερις συναντήσεις. Οι συναντήσεις αυτές, κύριοι συνάδελφοι, την πρώτη φορά το κλίμα ήταν σαφές, βιβλία, έσοδα και έξοδα. Δεν κάναμε σχόλια, διότι εμείς ούτως ή άλλως βιβλία, έσοδα και έξοδα έχουμε, επειδή κρατάμε το ΦΠΑ, είμαστε υποχρεωμένοι. Εκείνοι που έχουν το πρόβλημα το μεγάλο είναι τα ταξί. Πηγαίναμε λάου λάου. Είναι μια πολιτική, αυτή είναι η άποψη μας σαν Ομοσπονδία και την έχουν υιοθετήσει όλοι οι συνάδελφοι. Στην τελευταία συνάντηση που είχαμε με τον κο Γεωργακόπουλο, τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Οικονομικών, ο οποίος είναι γνώστης της διάταξης αυτής και θέλω να πω, το 97, Υφυπουργός αυτός, Υπουργός ήταν ο Αλέκος Παπαδόπουλος από την Ηγουμενίτσα, που χάρις σε αυτόν είχε γίνει τότε αυτό το τεκμαρτό, το θυμόταν και μας είπε, άρχισε στην αρχή να με επιτηρεί με την καλή έννοια ότι: «Έλα, ρε Σοφοκλή, δεν έχετε πληρώσει δραχμή μέχρι τώρα, φωνάζεις;». «Όχι, Υπουργέ, να το αυξήσουμε, να κάνουμε, να φτιάξουμε, να βάλουμε, να μπαλώσω». Τι να μπαλώσεις, τα αμπάλωτα; Τέλος πάντων αυτή τη στιγμή υπάρχει διάχυτη άποψη ότι θα είναι βιβλία, έσοδα και έξοδα. Εγώ αφήνω μια χαραμάδα. Αφήνω μια χαραμάδα πάλι όχι για να σας κάνω αισιόδοξους και να χαρείτε, ούτε να χαιδέψω αυτιά, αλλά γιατί έχω την πείρα, και έτσι διαβλέπω, τουλάχιστον για φέτος, με μια πρόταση να αυξηθεί το τεκμαρτό, που και πάλι εμείς θα είμαστε απέξω. Δηλαδή το 16.000 που είναι φέτος, εμείς το είχαμε δώσει 20% αύξηση οπότε πηγαίνει 19.200 και 20.000. Αλλά και 20.000 να πάει, κύριοι συνάδελφοι, πάλι δεν θα πληρώσουμε τίποτε, θα πάμε στο μισό του 10.000, καταλαβαίνετε, ότι τίποτα δεν θα πληρώνεις. Θα δούμε, το παλεύουμε, διαφορετικά θα είμαστε με βιβλία, έσοδα και έξοδα. Εκείνο που είναι σίγουρο, ένα άλλο έξοδο, το σοβαρότατο, διότι παράλληλα με το φορολογικό άνοιξε το θέμα των μεταβιβάσεων και της υπεραξίας. Σήμερα αν κάνεις σε ένα λεωφορείο μεταβίβαση, η υπεραξία που θα πληρώσεις γύρω στα 1800 ευρώ περίπου αν δεν κάνω λάθος, 2.000 ευρώ κάτι τέτοιο, πάει αναλόγως τους έφορους και τελειώσαμε. Εκεί είναι το σοβαρό θέμα. Διότι αύριο το πρωί αν θα πουληθεί ένα λεωφορείο σε μια τιμή 300-400.000 ευρώ, καταλαβαίνετε, αν θα πάμε με αυτήν την λογική, τι θα πληρώσει με αυτό που λένε. Οπότε αυτό είναι πολύ πιο σοβαρό από το φορολογικό. Σε αυτό είμαστε σε καλλίτερο δρόμο, διότι σε αυτό από την πρώτη στιγμή ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Οικονομικών, ο Σταματόπουλος μαζί με τον Γεωργακόπουλο, είπε: « Πρώτα να το βάλουμε 20% παραπάνω. Δέχεσαι;». «Βάλτο, Γενικέ, πολλά είναι, φτωχοί άνθρωποι είμαστε, αλλά βάλτο». Εγώ πάντως πήγα να το περάσω έτσι. Και σε αυτό ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί. Είμαστε σε συνεχείς συζητήσεις, συμμετέχουμε στην επιτροπή, σε αυτές τις επιτροπές που ακούτε και συνεδριάζουν για τα φορολογικά στο Εθνικής Οικονομίας, συμμετέχουμε, πάμε αλλά δεν είμαστε πολύ εμφανείς, γιατί θέλουμε να περάσουμε, αν μπορέσουμε, όσο πιο ανώδυνα μπορούμε. Αυτά για τα φορολογικά..».
2) Απόσπασμα από ομιλία του Υφυπουργού Παιδείας κ. Πανάρετου στη Βουλή στις 22.12.2009 (πρακτικά Βουλής, ΙΓ’ Περίοδος, Σύνοδος Α’, Συνεδρίαση ΛΗΣ):
«…Κύριοι Βουλευτές, είναι χαρά και τιμή μου που έχω σήμερα την ευκαιρία να διατυπώσω κάποιες απόψεις για τον Προϋπολογισμό και να συνδέσω αυτές τις απόψεις με μια σειρά από προβλήματα που πιστεύω ότι σχετίζονται με την παιδεία και τον τρόπο που λειτουργεί το ελληνικό κράτος. Περνάει η χώρα μας σήμερα μια μεγάλη οικονομική κρίση. Η κρίση αυτή είναι κυρίως ελληνική κρίση. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχει και διεθνής κρίση. Και η διεθνής κρίση επηρεάζει τα οικονομικά της χώρας. Όμως, στη βάση της κρίσης που αντιμετωπίζει η χώρα μας, βρίσκονται μια σειρά δομικών, διαχρονικών προβλημάτων. Τα όποια εισπρακτικά μέτρα θα φέρουν μόνο προσωρινά οφέλη. Δεν θα αντιμετωπίσουν τα προβλήματα στη ρίζα τους, γιατί στη ρίζα των προβλημάτων βρίσκεται η στρεβλή λειτουργία του κράτους και η διαφθορά. Αυτά τα δυο είναι συνήθως αλληλένδετα. Η στρεβλή λειτουργία δημιουργεί γόνιμο έδαφος για να εκδηλωθεί η διαφθορά. Και η διαφθορά στη συνέχεια διαιωνίζει τη στρεβλή λειτουργία.
Η Κυβέρνηση έκανε μια πρωτοφανή ενέργεια μέσα σε μια περίοδο κρίσης. Έδωσε ένα δισεκατομμύριο ευρώ πρόσθετη χρηματοδότηση στην παιδεία. Σε καμία άλλη χώρα δεν έχει συμβεί αυτό. Θα σας πω όμως ότι και με το ένα δισεκατομμύριο ευρώ και με το 5%, δεν θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, αν δεν δούμε τη βάση των προβλημάτων και αν δεν δούμε πώς θα ξεπεράσουμε το στρεβλό τρόπο με τον οποίο λειτουργεί και το εκπαιδευτικό σύστημα. Θα μου επιτρέψετε να δώσω δυο ή τρία παραδείγματα, όσο μου επιτρέπει ο χρόνος, για να εξηγήσω αυτή την άποψη για στρεβλή λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος. Το πρώτο παράδειγμα. Ο Προϋπολογισμός προβλέπει 280 εκατομμύρια ευρώ για μεταφορές μαθητών. Από αυτά, τα 190 είναι μέσω νομαρχιών και τα 90 μέσω του Υπουργείου Παιδείας για χρέη τα οποία δεν έχουν εξοφληθεί. Η μεταφορά μαθητών είναι μια κοινωνική πολιτική. Χρειάζεται οι μαθητές να μετακινηθούν για να πάνε στο σχολείο, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες περιοχές. Όμως, αυτό αντιμετωπίζεται με ένα στρεβλό τρόπο. Το κόστος αυτό είναι υπερβολικό για την προσφορά που δίνει το κράτος στον πολίτη, σε αντάλλαγμα για τους φόρους τους οποίους εισπράττει. Εδώ έχουμε όχι μόνο μια στρεβλή λειτουργία της αγοράς, έχουμε παραβίαση και των κανόνων της ελεύθερης αγοράς. Θυμάμαι από το 1988 που προσπαθήσαμε με τον σημερινό Πρωθυπουργό και τότε Υπουργό Παιδείας, να βρούμε ένα πιο λειτουργικό σύστημα για τη μεταφορά των μαθητών. Δεν το έχουμε πετύχει. Ακόμα σήμερα έχουμε την ίδια κατάσταση και έχουμε το ίδιο πρόβλημα…..».
3) Απόσπασμα από την ομιλία του Υφυπουργού Εσωτερικών κου Ντόλιου στο 14ο τακτικό συνέδριο της ΕΝΑΕ στις 05.02.2010 με θέμα « ισχυρή περιφερειακή αυτοδιοίκηση με αρμοδιότητες και πόρους» και αυτολεξεί «….Μέγα ζήτημα σε όλα τα συνέδρια, το έχω νιώσει και εγώ, το έχω ζήσει, το ξέρετε όλοι, τι γίνεται με τη μεταφορά των μαθητών. Στο φετινό προϋπολογισμό, σε αυτό το δύσκολο προϋπολογισμό και θέλω να το κρατήσουν οι Νομάρχες της χώρας, έχουν γραφτεί και δε γράφτηκαν τυχαία, ήταν το μόνο νούμερο απ’ τα λίγα νούμερα που είναι ικανοποιητικά, έχουν γραφτεί 280 εκατ. ευρώ για τη μεταφορά των μαθητών. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα ικανοποιητικό νούμερο…..».
4) Το Μάρτιο του 2010 εκδόθηκε η με αριθμό 175/Θ/2010 έκθεση ελέγχου των Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ) σχετικά με τη νομιμότητα μεταφοράς μαθητών στους Νομούς Θεσσαλονίκης, Σερρών και Δράμας. Διαπιστώθηκε μεγάλη ανομία και ζημία του Δημοσίου δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Επειδή το ΣΕΕΔΔ δεν είναι αρμόδιο να ελέγξει την πληρότητα των φορολογικών στοιχείων των ΚΤΕΛ που μεταφέρουν μαθητές στους εν λόγω νομούς, έδωσε παραγγελία ελέγχου στην Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων (ΥΠΕΕ). Εντούτοις, ο Υπουργός Οικονομικών δεν διέταξε τη διενέργεια ουσιαστικού ελέγχου από τους κατά νόμο αρμόδιους οικονομικούς επιθεωρητές (με την τεχνική υποστήριξη της ΥΠΕΕ). Επίσης, ο Υπουργός Οικονομικών δεν ανέστειλε την πληρωμή των δαπανών του τρέχοντος τριμήνου με αιτιολογημένη απόφασή του. Έτσι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους εξακολουθεί να διενεργεί παράνομες δαπάνες, δίνοντας πιστώσεις για τη μεταφορά μαθητών κατά το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2009-2010. Μάλιστα ανώτερα στελέχη του ΓΛΚ, όπως ο κ. Σπηλιωτόπουλος (τηλ 210 3338379) δηλώνουν άγνοια της έκθεσης ελέγχου του ΣΕΕΔ! Όμως η έκθεση ελέγχου του ΣΕΕΔΔ κοινοποιήθηκε στο Υπουργείο Οικονομικών και ο Υφυπουργός Οικονομικών κ. Σαχινίδης έλαβε γνώση της. Γιατί δεν ενημέρωσε ο κ. Σαχινίδης τον κ. Σπηλιωτόπουλο; Επίσης, η Υφυπουργός Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου και ο Γενικός Γραμματέας κ. Κουλαϊδής ενώ ήταν ενημερωμένοι για την έκθεση ελέγχου δεν έκαναν τίποτε. Γιατί;
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
(1) Από την ομιλία-μνημείο κυνισμού του κ. Φάτσιου καθίσταται σαφές ότι μέρος της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης, ακόμη και υπό καθεστώς ασφυκτικής επιτήρησης από τη διαβόητη «τρόικα», συνδιαμορφώνεται από τον Πρόεδρο της ομοσπονδίας των ΚΤΕΛ κ. Φάτσιο.
(2) Ο κ. Φάτσιος γνωρίζεται καλά με τον κ. Σταματόπουλο και τον κ. Γεωργακόπουλο στο Υπουργείο Οικονομικών. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι οι κ.κ. Σαχινίδης και Ντόλιος αλλά και η κ. Χριστοφιλοπούλου δεν έλαβαν μέτρα αποκατάστασης της νομιμότητας και εξοικονόμησης δημοσίου χρήματος (όπως συνιστά η με αριθμό 175/Θ/2010 έκθεση ελέγχου του ΣΕΕΔΔ), επειδή με τα μέτρα αυτά δεν συμφωνούσε ο κ. Φάτσιος καθώς και οι κ.κ. Γεωργακόπουλος και Σταματόπουλος του Υπουργείου Οικονομικών.
Μήπως και αυτά τα γεγονότα που βγάζουν μάτι αποτελούν «διασπορά ψευδών ειδήσεων»; Μήπως ο κ. εισαγγελέας Πλημμελειοδικών αντί να ψάχνει στο σκοτάδι για τους αόρατους «υπονομευτές» της χαμένης τιμής της χώρας μας, πρέπει να ασχοληθεί με τα ορατά δια γυμνού οφθαλμού τρωκτικά του δημόσιου χρήματος και τους πολιτικούς τους προστάτες;
Θεσσαλονίκη 16/6/2010
ΣΤΡΑΤΗΣ ΠΛΩΜΑΡΙΤΗΣ, Νομαρχιακός Σύμβουλος
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΜΗΤΑΦΙΔΗΣ, Δημοτικός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης
ΗΛΙΑΣ ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ, δικηγόρος Θεσσαλονίκης
Να πού πηγαίνει ο 13ος και 14ος μισθός των Δ.Υ. και συνταξιούχων
1) Απόσπασμα από την ομιλία του Σοφοκλή Φάτσιου, Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (ΚΤΕΛ) στην Πάτρα στις 23.01.2010 ενώπιον των τοπικών αρχών, ήτοι: του Μητροπολίτη Χρυσόστομου, του Νομάρχη Αχαίας κ. Δημ. Κατσικόπουλου, του Βουλευτή Αχαΐας κ. Ν. Νικολόπουλου και του Γενικού Αστυνομικού Διευθυντή Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας κ. Σωτ. Χρονόπουλου.
Α) Αναφορικά με τη μεταφορά μαθητών:
«….. Κύριοι συνάδελφοι, το χρόνο που μας πέρασε στον προϋπολογισμό ήταν 106.000.000. Καταφέραμε μετά από πιέσεις μεγάλες σ’ εκείνον εκεί τον άνθρωπο … Θα τον κακοχαρακτηρίσω πάλι, γι’ αυτό και πήγε σπίτι του, του είχα πεί, είχα προνοήσει, σ’ αυτή την καρέκλα που κάθεσαι εσύ δεν θα είσαι μετά από λίγο καιρό, εγώ θα είμαι, του είπα. Μιλάω για τον Λέγκα. Παλεύαμε για λεφτά, η επαρχία γνώριζε το θέμα, τελικά πήραμε 20 ημέρες πριν τις εκλογές άλλα 45.000.000 και πάνω από 106.000.000 που ήταν ο προϋπολογισμός έγιναν 151.000.000. Τέλος πάντων, το άνοιγμα όμως ήταν πολύ μεγάλο. Κάναμε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια μετά τις εκλογές για να μπορέσουμε να πάρουμε και κάποια άλλα λεφτά, ήταν αδύνατο μέσα σ’ αυτή την οικονομική συγκυρία, κύριοι συνάδελφοι, που υπάρχει σήμερα. Καταφέραμε όμως κάτι άλλο. Για πρώτη φορά στα χρονικά μπήκαν στον προϋπολογισμό 280.000.000. Αυτήν την στιγμή στον προϋπολογισμό τον εθνικό που γίνεται, που προχωρά, είναι 190.000.000, συν 90.000.000 στο Υπουργείο Παιδείας απευθείας, στην κα Διαμαντοπούλου, που την επόμενη εβδομάδα θα κάνουμε ενέργεια και για αυτά τα χρήματα. Και αυτό πρέπει να το έχετε διαπιστώσει, οι Πρόεδροι των ΚΤΕΛ τουλάχιστον, ότι έχετε πάρει διπλάσια χρήματα στο 30% φέτος από ότι πήρατε φέτος. Αυτό ήταν ένα μεγάλο επίτευγμα, το οποίο το καταφέραμε με μεγάλες πιέσεις στο Γενικό Λογιστήριο και αυτό το κάναμε αμέσως μετά που ανέλαβε η Κυβέρνηση, στις 04/10, γιατί έγινε ο προπροϋπολογισμός μέσα στον Οκτώβριο. Πιέσαμε και έγινε αυτό. Θεωρώ με τα 90.000.000, τα οποία πολύ σύντομα πιστεύω θα τα πάρουμε και αυτά από το Υπουργείο Παιδείας για παλιές χρήσεις, αναλογικά, θα κάνουμε συνεργασία εκεί πέρα η Ομοσπονδία με το Γενικό Λογιστήριο και με την ΕΝΑΕ , διότι έχει δώσει κατάσταση και για τις Νομαρχίες και για να καλύψουμε αυτά τα 90.000.000 θα δούμε πόσα χρήματα έχει η κάθε Νομαρχία. Θεωρώ ότι τον Ιούνιο μήνα δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα, διότι τώρα, τέλος Μαρτίου, θα βγάλουμε και το 30% ή 35% ανάλογα και τα χρήματα είναι πάρα πολλά. Πιστεύω εκεί θα πάμε καλά…».
Β) Σχετικά με την φορολόγηση της τάξης των αυτοκινητιστών- ιδιοκτητών λεωφορείων ΚΤΕΛ:
«….. Κάθε χρόνο, το περνάγαμε έτσι στο ντούκου συνειδητά, γιατί δεν θα ήθελα ποτέ έξω στην πολιτεία και στην κοινωνία να ακουστούμε ότι δεν πληρώνουμε. Έχουμε από το 96, τώρα όμως θα το πω σήμερα, μέχρι και σήμερα το 2010, γιατί θα υποβάλλουμε φορολογική δήλωση για την οικονομική χρήση του 2009, δεν έχουμε πληρώσει ποτέ. Ήταν ένα επίτευγμα και το λέγαμε πάντα σιωπηλά, διότι όπως γνωρίζετε ήμασταν με το τεκμαρτό, το τεκμαρτό ήταν 16.000 ευρώ, αλλά αυτό ίσχυε μόνο για την Αθήνα, ουσιαστικά για το ΚΤΕΛ Αττικής, αλλά για όλους τους υπόλοιπους νομούς ήταν 8.000 ευρώ, που ήταν κάτω από το αφορολόγητο, άρα δεν πλήρωνες τίποτε. Όχι μόνο αυτό αλλά και τον μισθό του ιδιοκτήτη που δούλευε στο λεωφορείο σαν οδηγός και αυτό θεωρούνταν εμπορική χρήση και έμπαινε μέσα και δεν πλήρωνε τίποτε. Δεν θα φορολογούσαν ούτε για τον μισθό, ούτε για αυτό. Αυτό θέλω να το πω και θέλω να το παινευτώ σαν Ομοσπονδία, διότι το καταφέραμε τουλάχιστον 12-13 χρόνια. Από την πρώτη στιγμή, κύριοι συνάδελφοι, από αυτήν την Κυβέρνηση, που ξεκίνησε, αν θυμάστε, με μεγάλο θόρυβο, τέρμα οι ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις σε κλάδους και σε παραγωγικές μονάδες, ανθρώπους και λοιπά. Εμείς μέχρι τώρα κάναμε τέσσερις συναντήσεις. Οι συναντήσεις αυτές, κύριοι συνάδελφοι, την πρώτη φορά το κλίμα ήταν σαφές, βιβλία, έσοδα και έξοδα. Δεν κάναμε σχόλια, διότι εμείς ούτως ή άλλως βιβλία, έσοδα και έξοδα έχουμε, επειδή κρατάμε το ΦΠΑ, είμαστε υποχρεωμένοι. Εκείνοι που έχουν το πρόβλημα το μεγάλο είναι τα ταξί. Πηγαίναμε λάου λάου. Είναι μια πολιτική, αυτή είναι η άποψη μας σαν Ομοσπονδία και την έχουν υιοθετήσει όλοι οι συνάδελφοι. Στην τελευταία συνάντηση που είχαμε με τον κο Γεωργακόπουλο, τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Οικονομικών, ο οποίος είναι γνώστης της διάταξης αυτής και θέλω να πω, το 97, Υφυπουργός αυτός, Υπουργός ήταν ο Αλέκος Παπαδόπουλος από την Ηγουμενίτσα, που χάρις σε αυτόν είχε γίνει τότε αυτό το τεκμαρτό, το θυμόταν και μας είπε, άρχισε στην αρχή να με επιτηρεί με την καλή έννοια ότι: «Έλα, ρε Σοφοκλή, δεν έχετε πληρώσει δραχμή μέχρι τώρα, φωνάζεις;». «Όχι, Υπουργέ, να το αυξήσουμε, να κάνουμε, να φτιάξουμε, να βάλουμε, να μπαλώσω». Τι να μπαλώσεις, τα αμπάλωτα; Τέλος πάντων αυτή τη στιγμή υπάρχει διάχυτη άποψη ότι θα είναι βιβλία, έσοδα και έξοδα. Εγώ αφήνω μια χαραμάδα. Αφήνω μια χαραμάδα πάλι όχι για να σας κάνω αισιόδοξους και να χαρείτε, ούτε να χαιδέψω αυτιά, αλλά γιατί έχω την πείρα, και έτσι διαβλέπω, τουλάχιστον για φέτος, με μια πρόταση να αυξηθεί το τεκμαρτό, που και πάλι εμείς θα είμαστε απέξω. Δηλαδή το 16.000 που είναι φέτος, εμείς το είχαμε δώσει 20% αύξηση οπότε πηγαίνει 19.200 και 20.000. Αλλά και 20.000 να πάει, κύριοι συνάδελφοι, πάλι δεν θα πληρώσουμε τίποτε, θα πάμε στο μισό του 10.000, καταλαβαίνετε, ότι τίποτα δεν θα πληρώνεις. Θα δούμε, το παλεύουμε, διαφορετικά θα είμαστε με βιβλία, έσοδα και έξοδα. Εκείνο που είναι σίγουρο, ένα άλλο έξοδο, το σοβαρότατο, διότι παράλληλα με το φορολογικό άνοιξε το θέμα των μεταβιβάσεων και της υπεραξίας. Σήμερα αν κάνεις σε ένα λεωφορείο μεταβίβαση, η υπεραξία που θα πληρώσεις γύρω στα 1800 ευρώ περίπου αν δεν κάνω λάθος, 2.000 ευρώ κάτι τέτοιο, πάει αναλόγως τους έφορους και τελειώσαμε. Εκεί είναι το σοβαρό θέμα. Διότι αύριο το πρωί αν θα πουληθεί ένα λεωφορείο σε μια τιμή 300-400.000 ευρώ, καταλαβαίνετε, αν θα πάμε με αυτήν την λογική, τι θα πληρώσει με αυτό που λένε. Οπότε αυτό είναι πολύ πιο σοβαρό από το φορολογικό. Σε αυτό είμαστε σε καλλίτερο δρόμο, διότι σε αυτό από την πρώτη στιγμή ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Οικονομικών, ο Σταματόπουλος μαζί με τον Γεωργακόπουλο, είπε: « Πρώτα να το βάλουμε 20% παραπάνω. Δέχεσαι;». «Βάλτο, Γενικέ, πολλά είναι, φτωχοί άνθρωποι είμαστε, αλλά βάλτο». Εγώ πάντως πήγα να το περάσω έτσι. Και σε αυτό ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί. Είμαστε σε συνεχείς συζητήσεις, συμμετέχουμε στην επιτροπή, σε αυτές τις επιτροπές που ακούτε και συνεδριάζουν για τα φορολογικά στο Εθνικής Οικονομίας, συμμετέχουμε, πάμε αλλά δεν είμαστε πολύ εμφανείς, γιατί θέλουμε να περάσουμε, αν μπορέσουμε, όσο πιο ανώδυνα μπορούμε. Αυτά για τα φορολογικά..».
2) Απόσπασμα από ομιλία του Υφυπουργού Παιδείας κ. Πανάρετου στη Βουλή στις 22.12.2009 (πρακτικά Βουλής, ΙΓ’ Περίοδος, Σύνοδος Α’, Συνεδρίαση ΛΗΣ):
«…Κύριοι Βουλευτές, είναι χαρά και τιμή μου που έχω σήμερα την ευκαιρία να διατυπώσω κάποιες απόψεις για τον Προϋπολογισμό και να συνδέσω αυτές τις απόψεις με μια σειρά από προβλήματα που πιστεύω ότι σχετίζονται με την παιδεία και τον τρόπο που λειτουργεί το ελληνικό κράτος. Περνάει η χώρα μας σήμερα μια μεγάλη οικονομική κρίση. Η κρίση αυτή είναι κυρίως ελληνική κρίση. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχει και διεθνής κρίση. Και η διεθνής κρίση επηρεάζει τα οικονομικά της χώρας. Όμως, στη βάση της κρίσης που αντιμετωπίζει η χώρα μας, βρίσκονται μια σειρά δομικών, διαχρονικών προβλημάτων. Τα όποια εισπρακτικά μέτρα θα φέρουν μόνο προσωρινά οφέλη. Δεν θα αντιμετωπίσουν τα προβλήματα στη ρίζα τους, γιατί στη ρίζα των προβλημάτων βρίσκεται η στρεβλή λειτουργία του κράτους και η διαφθορά. Αυτά τα δυο είναι συνήθως αλληλένδετα. Η στρεβλή λειτουργία δημιουργεί γόνιμο έδαφος για να εκδηλωθεί η διαφθορά. Και η διαφθορά στη συνέχεια διαιωνίζει τη στρεβλή λειτουργία.
Η Κυβέρνηση έκανε μια πρωτοφανή ενέργεια μέσα σε μια περίοδο κρίσης. Έδωσε ένα δισεκατομμύριο ευρώ πρόσθετη χρηματοδότηση στην παιδεία. Σε καμία άλλη χώρα δεν έχει συμβεί αυτό. Θα σας πω όμως ότι και με το ένα δισεκατομμύριο ευρώ και με το 5%, δεν θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, αν δεν δούμε τη βάση των προβλημάτων και αν δεν δούμε πώς θα ξεπεράσουμε το στρεβλό τρόπο με τον οποίο λειτουργεί και το εκπαιδευτικό σύστημα. Θα μου επιτρέψετε να δώσω δυο ή τρία παραδείγματα, όσο μου επιτρέπει ο χρόνος, για να εξηγήσω αυτή την άποψη για στρεβλή λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος. Το πρώτο παράδειγμα. Ο Προϋπολογισμός προβλέπει 280 εκατομμύρια ευρώ για μεταφορές μαθητών. Από αυτά, τα 190 είναι μέσω νομαρχιών και τα 90 μέσω του Υπουργείου Παιδείας για χρέη τα οποία δεν έχουν εξοφληθεί. Η μεταφορά μαθητών είναι μια κοινωνική πολιτική. Χρειάζεται οι μαθητές να μετακινηθούν για να πάνε στο σχολείο, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες περιοχές. Όμως, αυτό αντιμετωπίζεται με ένα στρεβλό τρόπο. Το κόστος αυτό είναι υπερβολικό για την προσφορά που δίνει το κράτος στον πολίτη, σε αντάλλαγμα για τους φόρους τους οποίους εισπράττει. Εδώ έχουμε όχι μόνο μια στρεβλή λειτουργία της αγοράς, έχουμε παραβίαση και των κανόνων της ελεύθερης αγοράς. Θυμάμαι από το 1988 που προσπαθήσαμε με τον σημερινό Πρωθυπουργό και τότε Υπουργό Παιδείας, να βρούμε ένα πιο λειτουργικό σύστημα για τη μεταφορά των μαθητών. Δεν το έχουμε πετύχει. Ακόμα σήμερα έχουμε την ίδια κατάσταση και έχουμε το ίδιο πρόβλημα…..».
3) Απόσπασμα από την ομιλία του Υφυπουργού Εσωτερικών κου Ντόλιου στο 14ο τακτικό συνέδριο της ΕΝΑΕ στις 05.02.2010 με θέμα « ισχυρή περιφερειακή αυτοδιοίκηση με αρμοδιότητες και πόρους» και αυτολεξεί «….Μέγα ζήτημα σε όλα τα συνέδρια, το έχω νιώσει και εγώ, το έχω ζήσει, το ξέρετε όλοι, τι γίνεται με τη μεταφορά των μαθητών. Στο φετινό προϋπολογισμό, σε αυτό το δύσκολο προϋπολογισμό και θέλω να το κρατήσουν οι Νομάρχες της χώρας, έχουν γραφτεί και δε γράφτηκαν τυχαία, ήταν το μόνο νούμερο απ’ τα λίγα νούμερα που είναι ικανοποιητικά, έχουν γραφτεί 280 εκατ. ευρώ για τη μεταφορά των μαθητών. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα ικανοποιητικό νούμερο…..».
4) Το Μάρτιο του 2010 εκδόθηκε η με αριθμό 175/Θ/2010 έκθεση ελέγχου των Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ) σχετικά με τη νομιμότητα μεταφοράς μαθητών στους Νομούς Θεσσαλονίκης, Σερρών και Δράμας. Διαπιστώθηκε μεγάλη ανομία και ζημία του Δημοσίου δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Επειδή το ΣΕΕΔΔ δεν είναι αρμόδιο να ελέγξει την πληρότητα των φορολογικών στοιχείων των ΚΤΕΛ που μεταφέρουν μαθητές στους εν λόγω νομούς, έδωσε παραγγελία ελέγχου στην Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων (ΥΠΕΕ). Εντούτοις, ο Υπουργός Οικονομικών δεν διέταξε τη διενέργεια ουσιαστικού ελέγχου από τους κατά νόμο αρμόδιους οικονομικούς επιθεωρητές (με την τεχνική υποστήριξη της ΥΠΕΕ). Επίσης, ο Υπουργός Οικονομικών δεν ανέστειλε την πληρωμή των δαπανών του τρέχοντος τριμήνου με αιτιολογημένη απόφασή του. Έτσι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους εξακολουθεί να διενεργεί παράνομες δαπάνες, δίνοντας πιστώσεις για τη μεταφορά μαθητών κατά το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2009-2010. Μάλιστα ανώτερα στελέχη του ΓΛΚ, όπως ο κ. Σπηλιωτόπουλος (τηλ 210 3338379) δηλώνουν άγνοια της έκθεσης ελέγχου του ΣΕΕΔ! Όμως η έκθεση ελέγχου του ΣΕΕΔΔ κοινοποιήθηκε στο Υπουργείο Οικονομικών και ο Υφυπουργός Οικονομικών κ. Σαχινίδης έλαβε γνώση της. Γιατί δεν ενημέρωσε ο κ. Σαχινίδης τον κ. Σπηλιωτόπουλο; Επίσης, η Υφυπουργός Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου και ο Γενικός Γραμματέας κ. Κουλαϊδής ενώ ήταν ενημερωμένοι για την έκθεση ελέγχου δεν έκαναν τίποτε. Γιατί;
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
(1) Από την ομιλία-μνημείο κυνισμού του κ. Φάτσιου καθίσταται σαφές ότι μέρος της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης, ακόμη και υπό καθεστώς ασφυκτικής επιτήρησης από τη διαβόητη «τρόικα», συνδιαμορφώνεται από τον Πρόεδρο της ομοσπονδίας των ΚΤΕΛ κ. Φάτσιο.
(2) Ο κ. Φάτσιος γνωρίζεται καλά με τον κ. Σταματόπουλο και τον κ. Γεωργακόπουλο στο Υπουργείο Οικονομικών. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι οι κ.κ. Σαχινίδης και Ντόλιος αλλά και η κ. Χριστοφιλοπούλου δεν έλαβαν μέτρα αποκατάστασης της νομιμότητας και εξοικονόμησης δημοσίου χρήματος (όπως συνιστά η με αριθμό 175/Θ/2010 έκθεση ελέγχου του ΣΕΕΔΔ), επειδή με τα μέτρα αυτά δεν συμφωνούσε ο κ. Φάτσιος καθώς και οι κ.κ. Γεωργακόπουλος και Σταματόπουλος του Υπουργείου Οικονομικών.
Μήπως και αυτά τα γεγονότα που βγάζουν μάτι αποτελούν «διασπορά ψευδών ειδήσεων»; Μήπως ο κ. εισαγγελέας Πλημμελειοδικών αντί να ψάχνει στο σκοτάδι για τους αόρατους «υπονομευτές» της χαμένης τιμής της χώρας μας, πρέπει να ασχοληθεί με τα ορατά δια γυμνού οφθαλμού τρωκτικά του δημόσιου χρήματος και τους πολιτικούς τους προστάτες;
Θεσσαλονίκη 16/6/2010
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΜΗΤΑΦΙΔΗΣ, Δημοτικός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης
ΗΛΙΑΣ ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ, δικηγόρος Θεσσαλονίκης
2 σχόλια:
καλοοο!
Από πού παίρνουν τσάμπα τα λεφτά όλοι αυτοί οι χαραμοφάηδες λεωφορειούχοι;
Μα από ποιον άλλο; Από ΕΜΑΣ!
Ποιος όμως τους τα δίνει; Η κυβέρνηση που έχει βαλθεί να μας πετσοκόψει για το καλό μας, όπως λέει.
Κλέβουν εμάς , για να τα δίνουν στους χαραμοφαηδες ελεύθερους επαγγελματίες!!!!
Δεν την αντεχω αυτη τη χωρα. Πριν να με πάρουν τα γεράματα , να σηκωθώ να φύγω, να μη βλέπω όλους αυτούς τους αληταράδες...
Δημοσίευση σχολίου