Georges-Pierre Seurat
(2 Δεκεμβρίου 1859 – 29 Μαρτίου 1891)
(2 Δεκεμβρίου 1859 – 29 Μαρτίου 1891)
Ο Γάλλος ζωγράφος που άλλαξε την κατεύθυνση της ζωγραφικής
στα τέλη του 19ου αιώνα,
εισάγοντας με το έργο του τον μετά-ιμπρεσιονισμό ή νεοϊμπρεσιονισμό .
Το εικονιζόμενο έργο του Un dimanche après-midi à l'Île de la Grande Jatte (Κυριακάτικο απόγευμα στο νησί Grande Jatte) είναι το πιο διάσημο.
Βασίζεται αποκλειστικά στην τεχνική του πουαντιλισμού και ο Σερά έκανε δύο χρόνια για να το ολοκληρώσει.Οι διαστάσεις του είναι 2χ3 μέτρα και ανήκει στη
συλλογή του Art Institute of Chicago.
Για την ιστορία αναφέρουμε ότι το νησάκι Jatte βρίσκεται στο Σηκουάνα , ανάμεσα στην περιοχή La Defense και το περίφημο Neuilly (θυμάστε την ιστορική για την Ελλάδα Συνθήκη;), και την εποχή εκείνη (όπως και σήμερα) ήταν ένας από το πιο ωραίους τόπους αναψυχής για τους αστούς Παριζιάνους.
Ο Σερά δυστυχώς πέθανε πολύ νέος. Τα αίτια του θανάτου του
δεν είναι γνωστά. Εικάζεται ότι ήταν ένας συνδυασμός από μηνιγγίτιδα,
πνευμονία και διφθερίτιδα.
Ο Σερά πίστευε στην επιστημονική προσέγγιση της ζωγραφικής
και ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το χρώμα, για να δημιουργήσει
αρμονικά αισθήματα στο θεατή , κατά ανάλογο
τρόπο που ο μουσικός δημιουργεί αρμονικά αισθήματα
στον ακροατή μέσω των ήχων του.
στα τέλη του 19ου αιώνα,
εισάγοντας με το έργο του τον μετά-ιμπρεσιονισμό ή νεοϊμπρεσιονισμό .
Το εικονιζόμενο έργο του Un dimanche après-midi à l'Île de la Grande Jatte (Κυριακάτικο απόγευμα στο νησί Grande Jatte) είναι το πιο διάσημο.
Βασίζεται αποκλειστικά στην τεχνική του πουαντιλισμού και ο Σερά έκανε δύο χρόνια για να το ολοκληρώσει.Οι διαστάσεις του είναι 2χ3 μέτρα και ανήκει στη
συλλογή του Art Institute of Chicago.
Για την ιστορία αναφέρουμε ότι το νησάκι Jatte βρίσκεται στο Σηκουάνα , ανάμεσα στην περιοχή La Defense και το περίφημο Neuilly (θυμάστε την ιστορική για την Ελλάδα Συνθήκη;), και την εποχή εκείνη (όπως και σήμερα) ήταν ένας από το πιο ωραίους τόπους αναψυχής για τους αστούς Παριζιάνους.
Ο Σερά δυστυχώς πέθανε πολύ νέος. Τα αίτια του θανάτου του
δεν είναι γνωστά. Εικάζεται ότι ήταν ένας συνδυασμός από μηνιγγίτιδα,
πνευμονία και διφθερίτιδα.
Ο Σερά πίστευε στην επιστημονική προσέγγιση της ζωγραφικής
και ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το χρώμα, για να δημιουργήσει
αρμονικά αισθήματα στο θεατή , κατά ανάλογο
τρόπο που ο μουσικός δημιουργεί αρμονικά αισθήματα
στον ακροατή μέσω των ήχων του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου