Παρασκευή, Απριλίου 22, 2022

Τηλεοπτικό κουτόχορτο για μακάκους

Κουτόχορτο




της Αγγελικής Ρουμπιέ.

postmodern.grΔηλώνω τηλεορασάκιας. Παιδιόθεν. Αποτελούσε την παρέα μου, δεν μπορώ να διανοηθώ ότι δεν θα έχω, ή δεν θα παρακολουθήσω τηλεόραση. Πες το συνήθεια, πες το ανάγκη.

Τις τελευταίες μέρες που με ‘επισκέφθηκε’ ο διάσημος ιός, Covid, ήταν ευνόητο ότι, μεταξύ άλλων, θα παρακολουθούσα, αφού, άλλωστε, είμαι πολύ πρωινός τύπος. Αποτέλεσμα;

Ε, λοιπόν, έμαθα όλα τα ονόματα ιατροδικαστών που ασχολούνται με την ανείπωτη υπόθεση των μωρών στην Πάτρα, έμαθα πόσα κιλά έχει χάσει στη φυλακή ο Πέτρος Φιλιππίδης, πόσο πλούσιο ίνσταγκραμ έχει ο Αλί, ο μάρτυρας κατηγορίας, ένας από τους πολλούς, στην υπόθεση Λιγνάδη. Έμαθα, επίσης, όλα τα σενάρια για τον πόλεμο που εξαπέλυσε η Ρωσία στην Ουκρανία…

Σύγχυση, εκ του συγχέω, αναμιγνύω υγρά. Σύγχυση εκπομπών, γεγονότων, παρουσιαστών. Άπαντες ενδύονται τον μανδύα της εξειδικευμένης γνώσης με την χρυσή επικάλυψη της επιβαλλόμενης ενημέρωσης των τηλεθεατών. Εκπομπές ψυχαγωγικές, μεταξύ αστρολογίας και μαγειρικής, κάνουν ζωντανή σύνδεση με τoυς δικαστικούς συντάκτες, με γιατρούς, με πολεμικούς ανταποκριτές και παίρνουν θέση με ύφος περισπούδαστο και πομπώδες. “Έγκριτοι δημοσιογράφοι”, πιέζουν απαλά τους καλεσμένους να πάρουν θέση στα θέματα επικαιρότητας, οπότε διαιωνίζεται  η ανακύκλωση με τον σχολιασμό, του σχολιασμού, ω σχολιασμέ…

Δεν γνωρίζω, ειλικρινά, τί κερδίζει κάποιος ‘πίνοντας τον πρωινό του καφέ και  αφήνοντας σ΄εκείνους την ενημέρωσή του’, όπως λέγεται. Δεν ξέρω πόσο βαθιά πάει το σαθρό, για μένα, επιχείρημα, ότι όλα γίνονται επειδή οι τηλεθεατές το αποζητούν. Ο αέναος κύκλος του κουτσομπολιού, της κλειδαρότρυπας, των βαρύγδουπων- κενών δηλώσεων αμελητέας ποσότητος και ποιότητος, η γνώμη που προβάλλεται ως γνώση.

Όχι. Η γνώμη δεν συνιστά γνώση. Όσα γράφουμε, δεν αποτελούν πάντα αντικείμενο του γνωστικού μας πεδίου. Είναι, απλώς, μία άποψη. ‘Ο,τι προβάλλεται δεν πρέπει να αποθεώνεται. Πρέπει να διυλίζεται, αποβάλλοντας την αύρα της αυθεντίας. Ποιος, άλλωστε, τολμά να δηλώνει σήμερα ότι είναι αυθεντία; Αστεία πράγματα.

Ο Covid περνάει, μου έφυγε. Οι άλλοι ιοί, δεν ξέρω. Αντί για φίλτρα στο ίνσταγκραμ, ας βάλουμε στο μυαλό…

 

Η Αγγελική Θ. Ρουμπιέ ζει και εργάζεται στη Λιβαδειά Βοιωτίας ως εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια βαθμίδα. Είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Παν/μίου Αθηνών (τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας. Ειδίκευση: Παιδαγωγική). Η αγάπη και ο θαυμασμός της για την τέχνη την οδήγησε στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παν/μίου Πελοποννήσου, στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Ναύπλιο). Η σύγχυση και οι απορίες της για το πολιτικό γίγνεσθαι, την έστρεψαν και στην Πολιτική Επιστήμη, όπου πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Παν/μίου Αθηνών. Σήμερα είναι υποψήφια διδάκτωρ Πολιτικής Επιστήμης στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Παν/μίου Πελοποννήσου (Κόρινθος). Αγαπάει πολύ τα παιδιά και το θέατρο. Πιστεύει πως η τέχνη αναδεικνύει το φως που όλοι κρύβουμε και ότι τα παιδιά μάς χαρίζουν απλόχερα τη θετική ενέργεια που τόσο λείπει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Duy Huynh: δημιουργός αιθέριων χαρακτήρων που λικνίζονται μέσα σε ένα σουρεαλιστικό ή ονειρικό σύμπαν

Ο Philippe Entremont είναι ο βιρτουόζος του πιάνου που παίζει Satie και  Debussy. Η τέχνη είναι του Βιετναμέζου Duy Huynh, του οποίου οι ...