Κυριακή, Νοεμβρίου 24, 2019

Η «Κοινοτοπία του Κακού» αλα προσφυγικά

https://im1.7job.gr/sites/default/files/imagecache/1200x675/article/2019/47/305663-11210648.jpg

Η κακία των «καλών»



Αν δεν το είδατε, να πάτε να το δείτε. Μιλάω για τον «Ιρλανδό», τη νέα ταινία του Σκορτσέζε. Δεν πρόκειται για θρίλερ –παρότι έχει στοιχεία. Πρόκειται για μια άλλη απόδοση της «Κοινοτοπίας του Κακού», της Χάνα Άρεντ.
Ο συνειρμός είναι αναπόφευκτος. Εκτός από τους Βορίδηδες και τους συν αυτοίς, στο άδικο που πάει να γίνει με τους πρόσφυγες συμπράττουν και άλλοι. «Λογικοί», «γενικώς δημοκρατικοί», «ηπίων τόνων». Αυτοί που μιλάνε και γράφουν ακαδημαϊκά. Τί λένε; Ότι ο τόπος δεν χωράει άλλους κατατρεγμένους. Ότι εμείς δεν έχουμε ευθύνη, ούτε για τους πολέμους τους, ούτε για τα βάσανά τους, ούτε για τους διακινητές που τους γδύνουνε. Άρα, καλή ιδέα να πάμε τους πρόσφυγες στα ξερονήσια, να «ησυχάσουν» και να «παράγουν», όπως είχε πει  προ ετών ο Νιόνιος -που δεν έχει πλέον ίχνος νιονιό.
Μέσα στο παραλήρημά της, η Σώτη Τρανταφύλλου είπε τις προάλλες –κατά λάθος- μια μεγάλη αλήθεια: και τί είναι, λέει, 100, 200 ή 300 χιλιάδες παραπάνω στα 11 εκατομμύρια που ζούνε στον τόπο μας; Τίποτα! Για δέστε πώς αφομοιώθηκε το πάνω από εκατομμύριο Αλβανών. Για δέστε τί όμορφα ελληνικά μιλάνε τα παιδιά από την Αφρική -που κουβαλούν μάλιστα και τη σημαία. Όλο λοιπόν το θέμα είναι μια ιδεολογική κατασκευή. Αποτρόπαια. Άξια του Βορίδη και του Άδωνι.
¨Όπως έλεγε ο μακαρίτης ο Χομπσμπάουμ, όσο υπάρχουν αβυσσαλέες διαφορές ανάμεσα στον τρίτο κόσμο και την Ευρώπη, πολύ περισσότερο όταν υπάρχει πόλεμος, οι ροές θα συνεχίζονται αμείωτες. Η Τουρκία συγκρατεί εκατομμύρια προσφύγων. Αλλά να σας πώ κάτι;  Δίκιο έχουν οι Τούρκοι. Δεν είναι αυτό αποκλειστική ευθύνη τους. Οι κατατρεγμένοι θέλουν να πάνε εκεί που θέλουν να πάνε, όχι εκεί που δεν θέλουνε.
Οι δομές «κλειστού τύπου» είναι φυλακή. Και αίσχος γι’ αυτούς που «μένουν Ευρώπη». Ποιος έδωσε το δικαίωμα στον κάθε Χρυσοχοϊδη να στερεί την ελευθερία από άλλους ανθρώπους; Ποια λογική, ποια ηθική, ποιος Θεός;  Παραβίασαν, λέει, τα σύνορα. Κι επειδή;  Από πότε είναι έγκλημα να τρέχεις να γλυτώσεις εσύ και τα παιδιά σου από βέβαιο θάνατο;  Δηλαδή, για να καταλάβω, αν βγει ένας ναυαγός σε ένα νησί ξένης χώρας, θα τον βάλουνε στο κλουβί γιατί παραβίασε τα σύνορα;
Στη βάση του πράγματος υπάρχει μια καθαρά ρατσιστική λογική, που δυστυχώς την υιοθετούν και όσοι «κοιτάνε τη δουλειά τους» ή θέλουν να εμφανίζονται «λογικοί». Ο άνθρωπος είναι άνθρωπος -ανεξαρτήτως. Όποιος δεν σέβεται τον συνάνθρωπό του –ιδιαίτερα το δίκιο των παιδιών- δεν είναι άνθρωπος, είναι κτήνος.
Όσοι από μας ήρθαν σ’ επαφή μ’ αυτές τις δυστυχισμένες οικογένειες, που βρήκαν εν μια νυκτί γκρεμισμένο το σπίτι τους και τους μισούς συγγενείς τους σκοτωμένους, ξέρει καλά ότι συζητάμε για πλάσματα του Θεού. Με αισθήματα, όνειρα, δικαιώματα. Ένα μόνο θα πω: κέρναγες παγωτό τα προσφυγόπουλα και πριν αρχίσουν να το τρώνε σου πρότειναν να δοκιμάσεις εσύ. Τόση ευγένεια -εξ απαλών ονύχων.
Ε, όχι, δεν ξεμπερδεύει ο δημοκρατικός κόσμος κι η Αριστερά καταγγέλοντας ακαδημαϊκά τους «ακραίους». Αυτό είναι το εύκολο και το πολιτικά ανώδυνο. Όσοι ευαισθητοποιούνται για τα δικαιώματα -και εννοώ όλα τα δικαιώματα-  δεν πρέπει να σιωπούν όταν παραβιάζονται τόσο κατάφορα τα δικαιώματα των προσφύγων. Δεν ντρέπονται στην ΕΡΤ να καθιερώνουν τον όρο «μετανάστες» και «μεταναστευτικό», όταν μιλάνε για πρόσφυγες; Δεν ντρέπονται οι δημοσιογράφοι και οι παρουσιαστές που τα εκστομίζουν όλα αυτά σαν παπαγάλοι;   Δεν αισχύνονται οι υπέυθυνοι των δελτίων ειδήσεων; Τί πάει να πει «κάνουν τη δουλειά τους»; Τόση αναισθησία;
Η ελληνική κοινωνία ευεργετήθηκε πολλαπλά, εν μέσω κρίσης, από τους πρόσφυγες. Γιατί της έδωσαν μια ευκαιρία να δει πέρα απ’ τη μύτη της και να ξαναβρεί την ανθρωπιά της, που την είχε χάσει με τον «πολιτισμό Σημίτη», τα διακοποδάνεια και το χρηματιστήριο. Καμια λοιπόν επιείκεια απέναντι στους αδιάφορους. Όποιος είναι αδιάφορος στο προσφυγικό δεν είναι παραπλανημένος. Κάνει συνειδητά το κορόϊδο.
Πέστε το μελό, απολίτικο, ντεμοντέ. Τα προσφυγόπουλα είναι όμως ό,τι πιο κοντινό υπάρχει στα αγγελούδια. Δέστε τις φωτογραφίες. Ακούστε τις φωνούλες τους. Παρακολουθείστε με πόση τρυφερότητα απευθύνονται σε μωρά και ηλικιωμένους –δικούς τους και ξένους. Δεν μας παίρνει να κάνουμε τους κινέζους. Αυτό το κακό των «καλών» και των «λογικών» πρέπει να το τσακίσουμε στη βάση του. Και πολιτικά και ηθικά και όπως αλλιώς γίνεται και πρέπει.
Α, και πριν το ξεχάσω:  είναι σαφές ότι ο Χρυσοχοϊδης, εκτός από το Μνημόνιο –που δεν το διάβασε- δεν διάβασε στη ζωή του και τίποτ’ άλλο. Γενικώς ...
Γεωργάτος Σπύρος


* ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο κ. Σπύρος Γεωργάτος είναι Καθηγητής Γενικής Βιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Απόφοιτος της ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο κ Γεωργάτος Πραγματοποίησε τη διδακτορική διατριβή του στη βιολογία στο Πανεπιστήμιο Yale και εργάστηκε ως ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Rockefeller. Yπήρξε αρχηγός ερευνητικής ομάδας στο Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Μοριακής Βιολογίας και πριν λάβει την σημερινή του θέση κατείχε τη θέση Αναπληρωτή Καθηγητή Κυτταρικής Βιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά του αφορούν την επιγενετική ρύθμιση της διαφοροποίησης, τη συγκρότηση του πυρηνικού φακέλου και την αλληλεπίδρασή του με τη χρωματίνη καθώς και την τεχνολογία των βλαστικών κυττάρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Armand Guillaumin (1841-1927) - Της μεγάλης των Γάλλων ιμπρεσιονιστών σχολής

Αρμάν Γκιγιομέν(1841-1927) ****************************************   Μορέ – Αρμάν Γκιγιομέν Κατερίνα Βασιλείου ...