Μετρό Θεσσαλονίκης: Γκρεμίζουν ό,τι καλό έγινε τα τελευταία χρόνια
Σταματούν
τα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης, κλείνουν τα εργοτάξια, απολύουν τους
εργαζόμενους, καταστρέφουν τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα και
ακυρώνουν τις επεκτάσεις στις μη προνομιούχες δυτικές συνοικίες...
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ο πρώτος Έλληνας πρωθυπουργός που ήρθε στην Έκθεση της Θεσσαλονίκης όχι για να υποσχεθεί νέα έργα ή για να ανακοινώσει την ολοκλήρωση όσων ήδη υλοποιούνταν, αλλά αντίθετα, για να εξαγγείλει, με τον πλέον επίσημο τρόπο, την αναβολή της ολοκλήρωσης και της λειτουργίας του πολυαναμενόμενου, όσο και πολύπαθου έργου του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Η μέχρι σήμερα πρόοδος των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης
Τα έργα του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ μέχρι το 2016, μετά από 10 ολόκληρα χρόνια κατασκευής, είχαν ολοκληρωθεί μόλις κατά 32%, από το 2016 μέχρι τις εκλογές του 2019, οπότε και σταμάτησαν, προχώρησαν σε ποσοστό ολοκλήρωσης 75%. Που σημαίνει ότι τα τελευταία 3,5 χρόνια τα έργα προχώρησαν κατά 42%, «τρέχοντας» 3 φορές πιο γρήγορα σε σχέση με το παρελθόν. Αντίστοιχη πρόοδος καταγράφηκε και στον τριπλασιασμό των επενδύσεων στο έργο, οι οποίες εκτοξεύτηκαν από τα 48 εκ. Ευρώ στα 135 εκ. Ευρώ ετησίως κατά μέσον όρο τα τελευταία χρόνια, με προφανείς συνέπειες στην οικονομία, στην ανάπτυξη και στην καταπολέμηση της ανεργίας στην ευρύτερη περιοχή.
Τέλος οι συνέπειες της μεγάλης
προόδου των έργων είναι μετρήσιμες και στα ταμεία της Αττικό Μετρό, τα
οποία εξ αιτίας ακριβώς της μεγάλης απορρόφησης πόρων, παραδόθηκαν στη
νέα διοίκηση με αποθεματικό 1 περίπου δις Ευρώ, όταν το 2016 δεν υπήρχαν
χρήματα ούτε για να βγει η χρονιά… Γι’ αυτό λοιπόν το έργο, με αυτή την
καταγεγραμμένη και αποδεδειγμένη κατασκευαστική πρόοδο, η σημερινή
κυβέρνηση μιλά απαξιωτικά, αμφισβητώντας την πρόοδό του, 1,5 μόλις χρόνο
πριν το έργο ολοκληρωθεί και παραδοθεί σε λειτουργία. Κι αυτά χωρίς
κανένα σοβαρό στοιχείο και χωρίς καμία τεχνική τεκμηρίωση που να
στηρίζει τα όσα λένε και να επιβεβαιώνει την ανάγκη αλλαγής πορείας του
έργου.
Η ΝΔ ποτέ δεν «χώνεψε» την πρόοδο των έργων επί ΣΥΡΙΖΑ
Η αλήθεια είναι ότι αυτοί που ευθύνονται για τις μεγάλες καθυστερήσεις και τη διετή διακοπή των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης, ποτέ δεν... «χώνεψαν» την πρόοδο που αυτό κατέγραψε μετά το 2016. Γι’ αυτό και η ΝΔ ποτέ δεν παραδέχτηκε ότι ένα μεγάλο έργο που, με δική της κυβερνητική ευθύνη είχε πέσει στα βράχια, μετά την κυβερνητική αλλαγή του 2015 σημείωσε σημαντική πρόοδο. Ξεκίνησε έτσι μια επικοινωνιακή επιχείρηση φθοράς και απαξίωσης του έργου που έχει εκτελεστεί, ήδη πριν από τις εκλογές, με πυροτεχνήματα τύπου «εγκαίνια με μουσαμάδες» και «κολοβό μετρό», σε μια προσπάθεια οι πολίτες να μην πιστεύουν σε αυτό που βλέπουν, αλλά σε αυτά που τους λένε.
Ήρθε λοιπόν ως νέος πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο και με ένα επιχείρημα αστήρικτο, αβάσιμο και ψευδές, το οποίο δεν στηρίζονταν σε κανένα χρονοδιάγραμμα, σε καμία μελέτη, και σε καμία εισήγηση κανενός αρμόδιου φορέα και το οποίο μάλιστα πρώτη φορά ακούστηκε από τον ίδιο, ότι δήθεν δηλαδή το Μετρό, έτσι όπως προχωρούσε, δεν θα ολοκληρώνονταν ποτέ, εξήγγειλε την αλλαγή στον σχεδιασμό του και την καθυστέρηση της ολοκλήρωσής του κατά 3 ολόκληρα χρόνια.
Η επαναφορά της αποτυχημένης λύσης της απόσπασης των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου
Η αλλαγή στον σχεδιασμό αναφέρονταν στον κεντρικό σταθμό Βενιζέλου και στην επαναφορά του αποτυχημένου, ήδη από το κακό παρελθόν της παύσης των έργων προ του 2015, σχεδίου απόσπασης των εξαιρετικά σημαντικών αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν κατά την ανασκαφή στη θέση του σταθμού. Η απόσπαση των αρχαιοτήτων, όπως η επιστημονική κοινότητα των αρχαιολόγων εδώ και καιρό διαβεβαιώνει σε όλους τους τόνους, με ανακοινώσεις συλλογικών και επιστημονικών οργάνων, προκαλεί σοβαρό κίνδυνο για την ασφάλεια και την ακεραιότητα του συμπλέγματος.
Οι σημαντικές αρχαιότητες, που ονομάστηκαν από ξένους επιστήμονες ως η ελληνική Πομπηία, αφορούν την αποκάλυψη μιας ολόκληρης πόλης κάτω από την πόλη, στο πιο κεντρικό σταυροδρόμι της Ρωμαϊκής και μετέπειτα Βυζαντινής Θεσσαλονίκης, στη διασταύρωση του Decumanus Maximus, της γνωστής Μέσης Οδού, με την κάθετη οδό Cardo. Ακριβώς κάτω από τη σημερινή Εγνατία και τη Βενιζέλου αντίστοιχα. Η επαναφορά του σχεδίου της απόσπασης των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου, σημαίνει την εγκατάλειψη του νόμιμου σχεδιασμού, που είχε εγκριθεί από το 2017 ακόμη από το Υπουργείο Πολιτισμού και ο οποίος ήδη εφαρμόζονταν στον σταθμό Βενιζέλου. Σύμφωνα με αυτόν, ο σταθμός κατασκευάζονταν ήδη από το 2018, με μια τεχνική λύση που επέτρεπε την παραμονή των αρχαιοτήτων στη θέση τους.
Με επικοινωνιακά επιχειρήματα αλλάζουν τον σχεδιασμό τεχνικών έργων
Με ένα επιχείρημα έωλο τεχνικά, διάτρητο επιστημονικά και που κατέχει τα σκήπτρα της παγκόσμιας πρωτοτυπίας, η διεθνής πρακτική της τμηματικής παράδοσης του έργου, που ήθελε τους 12 από τους 13 σταθμούς να παραδίδονται το 2020, με τη λειτουργία της Βενιζέλου να παραδίδεται το 2023, το μετρό της Θεσσαλονίκης χαρακτηρίστηκε από την κυβέρνηση σαν… κολοβό. Και με αυτό το… επικοινωνιακό επιχείρημα προκρίθηκε η καθυστέρηση του έργου για 3 τουλάχιστον χρόνια και η καταδίκη της Θεσσαλονίκης να εξακολουθεί να είναι όμηρος του τραγικού ΟΑΣΘ, των αστικών λεωφορείων δηλαδή, τα οποία πλέον σπάνια κυκλοφορούν. Αδιαφορώντας η κυβέρνηση για την επιστημονική πραγματικότητα και την ιστορική αλήθεια, σύμφωνα με τις οποίες και στην Αθήνα, με την καθυστερημένη, σε σχέση με το υπόλοιπο έργο, λειτουργία του κεντρικού σταθμού Μοναστηράκι, αλλά και παντού στο εξωτερικό, η τμηματική παράδοση των μεγάλων έργων υποδομής είναι μια καθιερωμένη και συνήθης πρακτική. Άλλωστε, ποτέ κανείς στην Αθήνα, το Παρίσι, το Λονδίνο ή οπουδήποτε αλλού δεν αποκάλεσε το Μετρό… κολοβό, επειδή δεν παραδόθηκε στην ίδια χρονική στιγμή το σύνολο της γραμμής.[..........................]
ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ο πρώτος Έλληνας πρωθυπουργός που ήρθε στην Έκθεση της Θεσσαλονίκης όχι για να υποσχεθεί νέα έργα ή για να ανακοινώσει την ολοκλήρωση όσων ήδη υλοποιούνταν, αλλά αντίθετα, για να εξαγγείλει, με τον πλέον επίσημο τρόπο, την αναβολή της ολοκλήρωσης και της λειτουργίας του πολυαναμενόμενου, όσο και πολύπαθου έργου του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Η μέχρι σήμερα πρόοδος των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης
Τα έργα του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ μέχρι το 2016, μετά από 10 ολόκληρα χρόνια κατασκευής, είχαν ολοκληρωθεί μόλις κατά 32%, από το 2016 μέχρι τις εκλογές του 2019, οπότε και σταμάτησαν, προχώρησαν σε ποσοστό ολοκλήρωσης 75%. Που σημαίνει ότι τα τελευταία 3,5 χρόνια τα έργα προχώρησαν κατά 42%, «τρέχοντας» 3 φορές πιο γρήγορα σε σχέση με το παρελθόν. Αντίστοιχη πρόοδος καταγράφηκε και στον τριπλασιασμό των επενδύσεων στο έργο, οι οποίες εκτοξεύτηκαν από τα 48 εκ. Ευρώ στα 135 εκ. Ευρώ ετησίως κατά μέσον όρο τα τελευταία χρόνια, με προφανείς συνέπειες στην οικονομία, στην ανάπτυξη και στην καταπολέμηση της ανεργίας στην ευρύτερη περιοχή.
Η ΝΔ ποτέ δεν «χώνεψε» την πρόοδο των έργων επί ΣΥΡΙΖΑ
Η αλήθεια είναι ότι αυτοί που ευθύνονται για τις μεγάλες καθυστερήσεις και τη διετή διακοπή των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης, ποτέ δεν... «χώνεψαν» την πρόοδο που αυτό κατέγραψε μετά το 2016. Γι’ αυτό και η ΝΔ ποτέ δεν παραδέχτηκε ότι ένα μεγάλο έργο που, με δική της κυβερνητική ευθύνη είχε πέσει στα βράχια, μετά την κυβερνητική αλλαγή του 2015 σημείωσε σημαντική πρόοδο. Ξεκίνησε έτσι μια επικοινωνιακή επιχείρηση φθοράς και απαξίωσης του έργου που έχει εκτελεστεί, ήδη πριν από τις εκλογές, με πυροτεχνήματα τύπου «εγκαίνια με μουσαμάδες» και «κολοβό μετρό», σε μια προσπάθεια οι πολίτες να μην πιστεύουν σε αυτό που βλέπουν, αλλά σε αυτά που τους λένε.
Ήρθε λοιπόν ως νέος πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο και με ένα επιχείρημα αστήρικτο, αβάσιμο και ψευδές, το οποίο δεν στηρίζονταν σε κανένα χρονοδιάγραμμα, σε καμία μελέτη, και σε καμία εισήγηση κανενός αρμόδιου φορέα και το οποίο μάλιστα πρώτη φορά ακούστηκε από τον ίδιο, ότι δήθεν δηλαδή το Μετρό, έτσι όπως προχωρούσε, δεν θα ολοκληρώνονταν ποτέ, εξήγγειλε την αλλαγή στον σχεδιασμό του και την καθυστέρηση της ολοκλήρωσής του κατά 3 ολόκληρα χρόνια.
Η επαναφορά της αποτυχημένης λύσης της απόσπασης των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου
Η αλλαγή στον σχεδιασμό αναφέρονταν στον κεντρικό σταθμό Βενιζέλου και στην επαναφορά του αποτυχημένου, ήδη από το κακό παρελθόν της παύσης των έργων προ του 2015, σχεδίου απόσπασης των εξαιρετικά σημαντικών αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν κατά την ανασκαφή στη θέση του σταθμού. Η απόσπαση των αρχαιοτήτων, όπως η επιστημονική κοινότητα των αρχαιολόγων εδώ και καιρό διαβεβαιώνει σε όλους τους τόνους, με ανακοινώσεις συλλογικών και επιστημονικών οργάνων, προκαλεί σοβαρό κίνδυνο για την ασφάλεια και την ακεραιότητα του συμπλέγματος.
Οι σημαντικές αρχαιότητες, που ονομάστηκαν από ξένους επιστήμονες ως η ελληνική Πομπηία, αφορούν την αποκάλυψη μιας ολόκληρης πόλης κάτω από την πόλη, στο πιο κεντρικό σταυροδρόμι της Ρωμαϊκής και μετέπειτα Βυζαντινής Θεσσαλονίκης, στη διασταύρωση του Decumanus Maximus, της γνωστής Μέσης Οδού, με την κάθετη οδό Cardo. Ακριβώς κάτω από τη σημερινή Εγνατία και τη Βενιζέλου αντίστοιχα. Η επαναφορά του σχεδίου της απόσπασης των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου, σημαίνει την εγκατάλειψη του νόμιμου σχεδιασμού, που είχε εγκριθεί από το 2017 ακόμη από το Υπουργείο Πολιτισμού και ο οποίος ήδη εφαρμόζονταν στον σταθμό Βενιζέλου. Σύμφωνα με αυτόν, ο σταθμός κατασκευάζονταν ήδη από το 2018, με μια τεχνική λύση που επέτρεπε την παραμονή των αρχαιοτήτων στη θέση τους.
Με επικοινωνιακά επιχειρήματα αλλάζουν τον σχεδιασμό τεχνικών έργων
Με ένα επιχείρημα έωλο τεχνικά, διάτρητο επιστημονικά και που κατέχει τα σκήπτρα της παγκόσμιας πρωτοτυπίας, η διεθνής πρακτική της τμηματικής παράδοσης του έργου, που ήθελε τους 12 από τους 13 σταθμούς να παραδίδονται το 2020, με τη λειτουργία της Βενιζέλου να παραδίδεται το 2023, το μετρό της Θεσσαλονίκης χαρακτηρίστηκε από την κυβέρνηση σαν… κολοβό. Και με αυτό το… επικοινωνιακό επιχείρημα προκρίθηκε η καθυστέρηση του έργου για 3 τουλάχιστον χρόνια και η καταδίκη της Θεσσαλονίκης να εξακολουθεί να είναι όμηρος του τραγικού ΟΑΣΘ, των αστικών λεωφορείων δηλαδή, τα οποία πλέον σπάνια κυκλοφορούν. Αδιαφορώντας η κυβέρνηση για την επιστημονική πραγματικότητα και την ιστορική αλήθεια, σύμφωνα με τις οποίες και στην Αθήνα, με την καθυστερημένη, σε σχέση με το υπόλοιπο έργο, λειτουργία του κεντρικού σταθμού Μοναστηράκι, αλλά και παντού στο εξωτερικό, η τμηματική παράδοση των μεγάλων έργων υποδομής είναι μια καθιερωμένη και συνήθης πρακτική. Άλλωστε, ποτέ κανείς στην Αθήνα, το Παρίσι, το Λονδίνο ή οπουδήποτε αλλού δεν αποκάλεσε το Μετρό… κολοβό, επειδή δεν παραδόθηκε στην ίδια χρονική στιγμή το σύνολο της γραμμής.[..........................]
ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου