«Σχεδία»: Πωλητές για μία ώρα
Αγαπημένοι άνθρωποι από το χώρο των Γραμμάτων και των Τεχνών και
άλλοι γνωστοί συνάνθρωποί μας ετοιμάζονται όπως ανακοινώνει επίσημα σε
ανάρτησή της το δίκτυο της ΣΧΕΔΙΑ
να μπουν στο κόκκινο γιλέκο και να καταλάβουν για μία ώρα ένα από τα
πόστα των πωλήτών της «σχεδίας» στους δρόμους της Αθήνας και της
Θεσσαλονίκης.Όλα αυτά στο πλαίσιο των δράσεων της Διεθνούς Εβδομάδας Πωλητών Περιοδικών Δρόμου (International Vendors Week), στις οποίες, βεβαίως, συμμετέχει και το μοναδικό ελληνικό περιοδικό δρόμου.
«Πωλητής για μία ώρα», ή επί το αγγλικότερον «Celebrity Selling», λέγεται η δράση που λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου και είναι αφιερωμένη στους ανά τον κόσμο πωλητές των περιοδικών δρόμου.
Γνωστοί συμπολίτες μας μαζί με φίλους αναγνώστες και υποστηρικτές της «σχεδίας» φορούν το κόκκινο γιλέκο, και πέρα από το να δοκιμάσουν την τύχη τους στις πωλήσεις, έχουν την ευκαιρία να γνωριστούν με τον τακτικό πωλητή του περιοδικού, να μάθουν για τον καθημερινό του αγώνα για μια καλύτερη ζωή και να αναλάβουν κι εκείνοι δράση κατά του κοινωνικού αποκλεισμού και των προκαταλήψεων, παραδίδοντας τη σκυτάλη, στις 13:00, στους αναγνώστες της «σχεδίας», οι οποίοι θα κάνουν το πόστο δικό τους και αυτοί για άλλη μία ώρα.
«Δεν μπορείτε να φανταστείτε το στομάχι που πρέπει να έχεις για να είσαι πωλητής στο δρόμο, ό,τι και να πουλάς, από κουλούρια και χαρτομάντιλα έως ένα περιοδικό δρόμου. Όταν φοράς το κόκκινο γιλέκο και προτείνεις το περιοδικό, γίνεσαι αόρατος. Μόλις έβγαλα το κόκκινο γιλέκο και περπάτησα, όλοι με χαιρετάγανε και μου χαμογελούσαν. Μεγάλο μάθημα πήρα σήμερα», μας έλεγε πέρσι ο γνωστός και αγαπημένος σεφ κ. Ηλίας Μαμαλάκης, που είχε φορέσει για πρώτη φορά το κόκκινο γιλέκο της «σχεδίας».
«Απίστευτα μου φάνηκαν τα πρώτα μου λεπτά ως πωλητής. Δεν έβγαζα λέξη. Πρώτη φορά στάθηκα και παρατήρησα τον κόσμο να πηγαινοέρχεται. Και ξάφνου ήρθαν τα πρώτα ζευγάρια χέρια που ήθελαν το περιοδικό. Και ύστερα πέρασαν και άλλοι. Φίλοι. Άνθρωποι που δεν ήξερα. Περαστικοί που σταμάτησαν και ρώτησαν γιατί φοράμε τα κόκκινα γιλέκα. Δεν πρόλαβα να μιλήσω. Ο κύριος Νίκος δίπλα μου πήρε μία βαθιά ανάσα: “Αξιοπρέπεια, αλληλεγγύη και αγάπη. Για αυτό τα φοράμε”», περιέγραφε, με τη σειρά του, ο δημοσιογράφος Ευθύμιος Σαββάκης την περσινή του εμπειρία, ο οποίος θα αναλάβει και φέτος δράση.
Καθώς φέτος η διεθνής εβδομάδα πωλητών περιοδικών δρόμου λαμβάνει χώρα από τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου έως την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου, στην Ελλάδα, η συγκεκριμένη δράση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου, ξεκινώντας στις 12:00 στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα.
Στη Θεσσαλονίκη, στα πόστα τους θα είναι στην ώρα τους και θα μας περιμένουν οι ηθοποιοί Νίκος Αναδιώτης (Τσιμισκή και Καρόλου Ντηλ), Γιώργος Νανούρης (Τσιμισκή και Αγ. Σοφίας), Γιολάντα Μπαλαούρα (Μητροπόλεως και Αγίας Σοφίας), η τραγουδίστρια Ματούλα Ζαμάνη (Τσιμισκή και Κομνηνών), ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Γιάννης Αναστασάκης (Τσιμισκή και Δ. Γούναρη), ο tattoo artist Γιώργος Μαυρίδης, μαζί με τον παρουσιαστή Γιώργο Λέντζα και τη Μόλυ (Τσιμισκή και Αριστοτέλους) και οι δημοσιογράφοι Κωστής Ζαφειράκης (Τσιμισκή και Π.Π. Γερμανού), Νικόλ Καζαντζίδου (πλατεία Αγίας Σοφίας), Ευθύμιος Σαββάκης (Τσιμισκή και Π. Μελά) και Αλέξανδρος Τανασκίδης (Τσιμισκή και Βενιζέλου). Οι κορασίδες του ΠΑΟΚ θα βρίσκονται στη συμβολή των οδών Ερμού και Αριστοτέλους.
Να σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο πάντα της Διεθνούς Εβδομάδας Πωλητών Περιοδικών Δρόμου, την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου, θα πραγματοποιηθούν δύο δωρεάν κοινωνικές περιηγήσεις «Αόρατες Διαδρομές», με οδηγούς πωλητές του περιοδικού, που θα ξεκινήσουν, όπως πάντα, από τα γραφεία της «σχεδίας», δίνοντας μία μοναδική ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γνωριστούν με την «άλλη πόλη», τον άλλο άνθρωπο, που μόνο «άλλος» δεν είναι. Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν τηλεφωνικώς στο 213 0231220 ή να στείλουν ηλεκτρονικό μήνυμα (info@shedia.gr).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου