Μπονάρ, Πιερ (Pierre Bonnard, Φοντενέ-ο-Ροζ 1867 – Λε Κανέ 1947). Γάλλος
ζωγράφος και χαράκτης. Σπούδασε νομικά, έπειτα από υπόδειξη του πατέρα
του, αλλά το ενδιαφέρον του ήταν στραμμένο στις τέχνες, οπότε φοίτησε
στην Ακαδημία Ζιλιάν στο Παρίσι. Εκεί γνώρισε τον Ντεγκά, τον Ρενουάρ,
τον Τουλούζ Λοτρέκ και μαζί με τον Βιγιάρ προσχώρησε στην ομάδα των
Ναμπί (βλ. λ.), μια καλλιτεχνική ομάδα που προερχόταν από τον
συμβολιστικό κύκλο του Γκογκέν, η οποία εστίαζε κυρίως στις
υποκειμενικές, ζωγραφικές και διακοσμητικές αξίες παρά στην ακριβή
απόδοση των αντικειμένων. Οι Ναμπί θεωρούσαν την τέχνη τους προφητική
(εβρ. ναβί = προφήτης). Ο Μ., επηρεαζόμενος από τις ιαπωνικές
χρωμολιθογραφίες που ήταν τότε πολύ διαδεδομένες, καθώς και από τους Βαν
Γκογκ και Τουλούζ Λοτρέκ, δημιούργησε, όπως και ο Λοτρέκ, διαφημίσεις
και σκηνογραφίες θεατρικών έργων και εικονογράφησε πολλά βιβλία Γάλλων
πρωτοπόρων συγγραφέων, για παράδειγμα, του Βερλέν, του Ρενάρ, του
Μιραμπό κ.ά. Η τεχνοτροπία του, εξαιρετικά ελεύθερη και χαρούμενη,
θυμίζει με τη λεπτότητα και τη χρωματική πολυφωνία της τα έργα του
Ρενουάρ. Ο Μ. διαμορφώθηκε στην πιο δημιουργική στιγμή του
ιμπρεσιονισμού και υπήρξε συνεχιστής του, παρά τον προσωπικό χαρακτήρα
των έργων του.
«Θαύμα! Θαύμα! Ως διά μαγείας τα εξτρεμιστικά τέρατα της αλ-Κάιντα και του Ισλαμικού κράτους, οι σαδιστές που κόβανε κεφάλια και ανατίναζαν μνημεία, χωριά και πόλεις ολόκληρες στη Συρία και σε άλλες χώρες, αναβαφτίστηκαν από τη Δύση , μέσα σε μια νύχτα, σε «απελευθερωτές» και «επαναστάτες»!
Τετάρτη, Ιουλίου 22, 2015
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
-
Κι ήτανε τα στήθια σου άσπρα σαν τα γάλατα Γιώργος Σαραντάκος "Γαργάλατα", 50 χρόνια μετά Λέγοντας Αποστασία ή Ιουλιανά εν...
-
Η ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΤΕ Θερμές ευχαριστίες στον Κώστα Μ. που εντόπισε τις φωτογραφίες στο sch.gr και μου τις έστειλε... 1.ΚΥΨΕΛΗ...
-
῎ ΜΙΑ ΧΡΥΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΑΡΧΗ, ΠΟΥ ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΧΩΤΙΚΟΥΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΗΛΙΘΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ηδη δέ τινας ἐγὼ εἶδο...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου