Πέμπτη, Μαρτίου 26, 2009

ΣΤΟΝ ΙΣΘΜΟ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΤΟ 1906

Σωτήριον έτος 1906. Ο χωρικός με την κοντή φουστανέλα,
τα καμαρωτά τσαρούχια και το φεσάκι ξαποσταίνει
πάνω στη γέφυρα της διώρυγας του Iσθμού της Κορίνθου.

Στο δεξί ώμο του ισοζυγιάζει ένα λυγισμένο κλαρί,
από τις άκρες του οποίου κρέμονται δύο μικροί μπόγοι,
που περιέχουν προφανώς τα ατομικά του είδη για την
οδοιπορία. Αυτήν υπονοεί η γκλίτσα που κρατά στο αριστερό του χέρι.
Έρχεται από την Πελοπόννησο και βαδίζει για την Αθήνα
ή συμβαίνει το αντίστροφο; Είναι εποχιακός εργάτης γης
ή χωρικός ; Δεν θα το μάθουμε ποτέ
ούτε μας ενδιαφέρει .

Το βλέμμα μας αποσπά το εντυπωσιακό θέαμα
που συνθέτει η είσοδος του πλοίου στη διώρυγα.
Έχουν περάσει ήδη δεκατρία χρόνια από την ολοκλήρωση
των εργασιών για τη διάνοιξή της. Δύο κόσμοι ασύμβατοι
επί χιλιετίες έχουν συνδεθεί. Το μεγάλο πρόβλημα της θαλάσσιας
σύνδεσής τους έχει επιτευχθεί και η ταλαιπωρία χιλιάδων
ταξιδιωτών έχει σταματήσει. Όμως ο υλοποιητής του σπουδαίου
έργου Τρικούπης, ο αναμορφωτής της Ψωροκώσταινας
έχει αποδημήσει εις τας αιωνίους μονάς δέκα χρόνια
νωρίτερα από τη φωτογραφία που αναρτούμε.
Φυσικά κατησχυμμένος από ένα λαό ο οποίος ουδέποτε

εκτίμησε τους μεγάλους πολιτικούς...
***************
Δάνειο από την ελληνική Vikipedia:
Ίδια εποχή με τη φωτογραφία που αναρτούμε.
Παρατηρητές πάνω στη γέφυρα θαυμάζουν τον ισθμό.Σύγχρονη αεροφωτογραφία της περιοχής του Ισθμού.
(Πηγή:gr.vikipedia)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Duy Huynh: δημιουργός αιθέριων χαρακτήρων που λικνίζονται μέσα σε ένα σουρεαλιστικό ή ονειρικό σύμπαν

Ο Philippe Entremont είναι ο βιρτουόζος του πιάνου που παίζει Satie και  Debussy. Η τέχνη είναι του Βιετναμέζου Duy Huynh, του οποίου οι ...