Γεννήθηκε στην Αθήνα, την 1η Ιουνίου του 1940. Από τα παιδικά της χρόνια ασχολήθηκε με το θέατρο και τον κινηματογράφο. Έπαιξε σε δεκάδες ταινίες της Φίνος Φιλμς, κρατώντας δεύτερους ρόλους.
Η γνωριμία της και ο γάμος της με το σκηνοθέτη Παύλο Τάσσιο επέδρασε καταλυτικά στη ζωή της και τη βοήθησε να δείξει τον άλλο εαυτό της , που επί χρόνια έκρυβε επιμελώς μέσα της , παίζοντας ρόλους χαζοχαρούμενων δουλικών και αφασικών κοριτσόπουλων. Το 1977 πρωταγωνιστεί στην αξιόλογη ταινία "Το Βαρύ Πεπόνι" 1977 και ακολουθούν η συγκλονιστική "Παραγγελιά" , το 1980, και η "Οστρια", το 1984.
Παράλληλα όμως με την ιδιότητά της ως ηθοποιού , αποκαλύπτει και ένα άλλο ταλέντο, το συγγραφικό. Το 1978 η πρώτη ποιητική της συλλογή "Tρία κλίκ αριστερά " έκανε αίσθηση στους λογοτεχνικούς κύκλους, που δεν περίμεναν από μία ηθοποιό των b-movies να διαθέτει τόση δυνατή και ώριμη ποιητική γραφή.
Ως το θάνατό της κυκλοφόρησε άλλες πέντε ποιητικές συλλογές ("Ιδιώνυμο", 1980, "Το Ξύλινο Πάλτο", 1982, "Απόντες", 1986, "Ο μήνας των παγωμένων σταφυλιών", 1988, "Νόστος", 1990) εδραιώνοντας οριστικά τη θέση της στην ελληνική γραμματολογία, μολονότι η Γώγου ποτέ δεν επιδίωξε να έχει στενές σχέσεις με το λογοτεχνικό κατεστημένο .
Η ποίησή της , σκληρή και ευαίσθητη συνάμα, εκφράζει τις καταστάσεις εγκλεισμού που βιώνει το ευαίσθητο άτομο μέσα σ’ ένα κόσμο αλλοτριωμένο, όπου τα υποκείμενα χάνουν την ανθρωπιά τους και οι σχέσεις γίνονται εφήμερες και επιφανειακές.
Η Κατερίνα Γώγου τα τελευταία χρόνια της ζωής της ακολουθεί μιαν εντελώς μοναχική πορεία.
Η επιδίωξη της απόλυτης αντισυμβατικότητας την οδηγεί σε εξάρτηση από το αλκοόλ και τα χάπια , σε πλήρη ρήξη με τον κόσμο των «καθωσπρέπει μηδενικών».
Το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει την οδηγεί συνειδητά στο θάνατο. Αυτοκτονεί παίρνοντας μεγάλη δόση υπνωτικών χαπιών, στις 3 Οκτωβρίου 1993.
«Έχω πει μερικές φορές στον εαυτό μου ότι αν υπήρχε μία μόνο πινακίδα στην είσοδο κάθε εκκλησίας που να απαγόρευε την είσοδο σε οποιονδήποτε με εισόδημα πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό , θα γινόμουν αμέσως χριστιανή» . Σιμόν Βέιλ, Γαλλίδα φιλόσοφος και πολιτική ακτιβίστρια (1909-1943)
Σάββατο, Οκτωβρίου 06, 2007
Κατερίνα Γώγου, ο Μαγιακόφσκι των Εξαρχείων
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Philip Glass - Songs From Liquid Days (Live) : Όταν ο μουσικός μινιμαλισμός ερωτεύτηκε την Ποίηση
Το Songs from Liquid Days(1986 είναι μια συλλογή τραγουδιών που συνέθεσε ο συνθέτης Philip Glass σε στίχους των Paul Simon, Suzanne Vega, ...
-
Κι ήτανε τα στήθια σου άσπρα σαν τα γάλατα Γιώργος Σαραντάκος "Γαργάλατα", 50 χρόνια μετά Λέγοντας Αποστασία ή Ιουλιανά εν...
-
Η ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΤΕ Θερμές ευχαριστίες στον Κώστα Μ. που εντόπισε τις φωτογραφίες στο sch.gr και μου τις έστειλε... 1.ΚΥΨΕΛΗ...
-
῎ ΜΙΑ ΧΡΥΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΑΡΧΗ, ΠΟΥ ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΧΩΤΙΚΟΥΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΗΛΙΘΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ηδη δέ τινας ἐγὼ εἶδο...
3 σχόλια:
Hταν μια "κραυγή" στο κατεστημένο. Ευτυχώς που μερικοί προλάβαμε και την ακούσαμε
Ποιος το περίμενε το χαζοκόριτσο των ελληνικών ταινιών να εξελιχθεί σε μία από τις πιο ταλαντούχες ποιητικές φωνές; Κανείς!
Κι όμως , σε πείσμα όλων εκείνων που βιάζονται να βάλουν ετικέτες στους άλλους, η Γώγου έφτυσε κατάμουτρα το σάπιο περιβάλλον του Κολωνακίου, κάτι που λίγοι επώνυμοι το έχουν κάνει.
Μιά θαυμάσια βιογραφία της Κατερίνας Γώγου μπορείτε να βρείτε στην πιο κάτω διεύθυνση, καθώς επίσης και όλες τις ποιητικές της συλλογές σε μορφή pdf.
http://vivlia.wordpress.com/2007/09/15/erwtas-thanatoy/
Δημοσίευση σχολίου