Σπουδές
Ελλάδα
Η Κυβέρνηση προχωράει σε αναγνώριση των Κολεγίων
Ελλάδα
Η Κυβέρνηση προχωράει σε αναγνώριση των Κολεγίων
Σε ομολογία ότι η χώρα μας έχασε οριστικά στην κόντρα της με την Ευρωπαϊκή Ένωση για το θέμα των κολεγίων και ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχίων τους αναγνωρίζονται και τα κολλέγια εξελίσσονται πλέον σε «Επαγγελματικά Πανεπιστήμια», παρά τη συνταγματική απαγόρευση του άρθρου 16, αναγκάστηκε να προχωρήσει την Τετάρτη η κυβέρνηση, σύμφωνα με Τα Νέα (25.10.2007).
O κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Θ. Ρουσόπουλος, αλλάζοντας την έως τώρα γραμμή πλεύσης που είχε διαμορφώσει η κ. Μαριέττα Γιαννάκου, ανακοίνωσε την ενσωμάτωση της Κοινοτικής Οδηγίας για την αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια στο Εθνικό μας Δίκαιο και τη θέσπιση μηχανισμών ελέγχου ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, σχεδιάζεται μια διαδικασία εξπρές, ώστε ώς τον Ιούνιο «να ξεκαθαρίσει το τοπίο».
Η διαδικασία θα έχει δύο φάσεις: κατ΄ αρχήν, πρόκειται να εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα για την ενσωμάτωση της Οδηγίας και στη συνέχεια θα γίνει συζήτηση στη Βουλή προκειμένου να ψηφιστεί νόμος για τον έλεγχο ποιότητας και την πιστοποίηση των κολεγίων. «Θέλουμε την επόμενη χρονιά να υπάρχει καθαρό τοπίο στην υπόθεση των κολεγίων», είπε στα «ΝΕΑ» κυβερνητική πηγή. Σύμφωνα όμως με άλλες κυβερνητικές πηγές, η πλήρης ενσωμάτωση της Οδηγίας θα γίνει μέχρι το τέλος του 2008.
Να σημειωθεί ωστόσο ότι, μέχρι πριν από λίγες ημέρες, ο υπουργός Παιδείας κ. Ευρ. Στυλιανίδης και ο υφυπουργός κ. Σπ. Ταλιαδούρος άφηναν να εννοηθεί ότι η Ελλάδα δεν βιάζεται να ενσωματώσει την Οδηγία και υπάρχουν ακόμα στάδια αντίδρασης, σε περίπτωση παραπομπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Αντίστοιχη ήταν και η θέση της πρώην υπουργού Παιδείας κ. Μαριέττας Γιαννάκου, η οποία από τον Μάιο του 2005 που είχε προκύψει το ζήτημα της Κοινοτικής Οδηγίας, όταν την υιοθέτησε η Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, είχε δηλώσει: «Δεν αλλάζει η θέση της χώρας μας για τα κολέγια».
Σημειώνεται, πάντως, ότι η αναγνώριση αφορά μόνον τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων κολεγίων και όχι τα ακαδημαϊκά. Ωστόσο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν έδωσε σαφές χρονοδιάγραμμα των ενεργειών που θα γίνουν από το υπουργείο Παιδείας, το οποίο τώρα πρέπει να κάνει αγώνα δρόμου για να θεσπίσει ποιοτικό έλεγχο των δεκάδων κολεγίων που αυτήν τη στιγμή λειτουργούν ανεξέλεγκτα, με ποιοτικό έλεγχο από τις βρετανικές αρχές για ορισμένα και όχι για όλα.
Οι πτυχιούχοι των κολεγίων που άρχισαν ήδη να καταθέτουν αιτήσεις αναγνώρισης στο αρμόδιο Συμβούλιο Αναγνωρίσεως Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΑΕΙΤΕ) των πτυχίων τους, έστειλαν επιστολή στον υπουργό Παιδείας ζητώντας του να ρυθμίσει άμεσα το θέμα. Οι απόφοιτοι ζητούν συνάντηση με τον κ. Στυλιανίδη. Στο μεταξύ, η νεοσύστατη Πανελλήνια Ομοσπονδία Πτυχιούχων Εξωτερικού (ΠΟΠΕ) διοργάνωσε ημερίδα με θέμα την ενσωμάτωση της επίμαχης κοινοτικής οδηγίας στο εθνικό δίκαιο της χώρας μας. Η εξέλιξη αυτή πάντως, θεωρείται βέβαιο ότι θα προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων στα πανεπιστήμια. Ήδη φοιτητές αριστερών παρατάξεων οργανώνουν συλλαλητήριο διαμαρτυρίας για τα κολέγια στην Αθήνα την 1η Νοεμβρίου, ενώ οι αντιδράσεις αναμένεται να κλιμακωθούν.
Σύμφωνα με την Οδηγία 36/2005, η Ε.Ε. θέτει τρεις όρους για την αναγνώριση των κολεγίων στα κράτη-μέλη. Προβλέπεται ότι το κράτος υποδοχής- εν προκειμένω η Ελλάδα- δικαιούται να επαληθεύει από το κράτος καταγωγής του τίτλου αποκλειστικά τα εξής σημεία:
1. Εάν η εκπαίδευση στο ίδρυμα που παρείχε την κατάρτιση έχει πιστοποιηθεί επισήμως από το εκπαιδευτικό ίδρυμα που βρίσκεται στο κράτος-μέλος καταγωγής του τίτλου.
2. Εάν οι τίτλοι εκπαίδευσης που έχουν εκδοθεί είναι οι ίδιοι με εκείνους που θα είχαν χορηγηθεί εάν η εκπαίδευση είχε πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου στο κράτος-μέλος καταγωγής του τίτλου.
3. Εάν οι τίτλοι εκπαίδευσης προσδίδουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα στην επικράτεια του κράτους-μέλους που χορήγησε τον τίτλο.
2. Εάν οι τίτλοι εκπαίδευσης που έχουν εκδοθεί είναι οι ίδιοι με εκείνους που θα είχαν χορηγηθεί εάν η εκπαίδευση είχε πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου στο κράτος-μέλος καταγωγής του τίτλου.
3. Εάν οι τίτλοι εκπαίδευσης προσδίδουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα στην επικράτεια του κράτους-μέλους που χορήγησε τον τίτλο.
e-paideia.net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου