Παρασκευή, Μαΐου 30, 2025

Αποθρασύνεται η πολιτιστική προπαγάνδα του Ισραήλ: Διαμαρτυρίες για τις συναυλίες του υστερικού εθνικιστή Εγιάν Γκόλαν στο Παρίσι

 https://kosmodromio.gr/wp-content/uploads/2025/05/golan-kentriko.jpg

Η περίπτωση του Ισραηλινού τραγουδιστή Εγιάν Γκόλαν, ο οποίος ακόμη και μέσα στη χώρα του αποτελεί μία αμφιλεγόμενη προσωπικότητα.
Διαμαρτυρίες για τις συναυλίες του Εγιάν Γκόλαν στο Παρίσι

Την ώρα που η υφήλιος όφειλε να ανατριχιάζει απέναντι στις ισραηλινές διαρκείς ωμότητες που διαπράττει στη Γάζα το Ισραήλ, η προπαγάνδα του εβραϊκού κράτους διαχέεται και αποπροσανατολίζει τις συνειδήσεις του υπόλοιπου κόσμου μέσα από διαφορετικές διαύλους. Κυριότερα χρησιμοποιεί την πολιτιστική βιομηχανία (είδαμε όλοι τι έγινε στη Eurovision), τον αθλητισμό, τον τουρισμό. Ή εργαλειοποιεί κατά κόρον την (πλαστή στην ουσία) εικόνα του ως κράτους gay friendly σε όποιες συμμετοχές του σε διεθνείς εκδηλώσεις -σημειωτέον σε τούτο το πλαίσιο εντάσσεται κι η Eurovision- για να μαυλίσει τους αδιάφορους fans της ποπ κουλτούρας. Πεδία όπου βρίσκει εφαρμογή το μαυλιστικό κι αποπροσανατολιστικό σύνθημα πως εκεί «η πολιτική μένει έξω».

Ωστόσο, για τους Ισραηλινούς που υπηρετούν σε τούτους τους τομείς ποτέ η πολιτική και κυρίως το μίσος εναντίον των Παλαιστινίων δεν μένει έξω από τα όσα κάνουν. Με άμεσο ή έμμεσο διαιωνίζουν την προβολή της εικόνας του Ισραήλ ως ενός «κανονικού» κράτους, την ώρα που περνά εν στόματι μαχαίρας αμάχους, καταστρέφει εκ θεμελίων κατοικημένες περιοχές, καταδικάζει σε θάνατο από πείνα και κακουχίες τις επόμενες γενιές, εξαλείφει μνημεία της παράδοσης και πίστης τους, χλευάζει και ταπεινώνει τους αβοήθητους. Στοιχεία, που καταλεπτώς καταγράφονται σε κάθε σχετικό εγχειρίδιο ως συστατικά για μία επιχείρηση γενοκτονίας. Παρόμοιας με αυτές (πχ Αρμενίων, Σοά, Πόντιοι κλπ) που καταδικάζονται διεθνώς. Κι όμως στο όνομα της «απολιτικοποιημένης» βιομηχανίας του πολιτισμού και των αμφιλεγόμενων προτύπων που προβάλλει για το νεαρό κυρίως ακροατήριό του το Ισραήλ κατορθώνει να περάσει μηνύματα κι εικόνες, που σε αντίθεση με ορισμένες συνειδητοποιημένες ομάδες πολιτών, όλοι αποδέχονται και «καταπίνουν αμάσητες».

Τέτοια είναι και η περίπτωση του Ισραηλινού τραγουδιστή Εγιάν Γκόλαν, ο οποίος ακόμη και μέσα στη χώρα του αποτελεί μία αμφιλεγόμενη προσωπικότητα. Γιατί είχε κατορθώσει να εξοργίσει και πολλούς νουνεχείς συμπατριώτες του, επειδή ζήτησε «να σβηστεί η Γάζα» από τον χάρτη και «να μην μείνει καμία  ψυχή ζωντανή» στον κατατρεγμένο θύλακο μετά τις επιθέσεις της 7ης Οκτωβρίου 2023. Την ίδια ημέρα της τραγωδίας, στον λογαριασμό του στο Instagram, έγραψε επίσης: «Η Γάζα πρέπει να καεί».  Κι έκτοτε δεν έχει σταματήσει να προτρέπει με τα τραγούδια και τις εμφανίσεις του στην «εκδίκηση» και την ισοπέδωση της Γάζας.

Την ίδια στιγμή που ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν «ονειδίζει» για τα μάτια του κόσμου τον σφαγέα Νετανιάχου, διστάζοντας όμως ανοικτά να αναγνωρίσει ένα ανεξάρτητο Παλαιστινιακό κράτος, ο φανατισμένος Ισραηλινός τραγουδιστής χωρίς το γαλλικό κράτος να αντιδράσει, εμφανίστηκε σε δύο συναυλίες στο Παρίσι τη Δευτέρα στο Dôme και την Τρίτη 20 Μαΐου, ξανά στο Palais des Sports, μπροστά σε περισσότερους από 4.000 ανθρώπους. Και χιλιάδες άλλους απ’ έξω, οι οποίοι διαμαρτύρονταν για την εμφάνισή του. Μάλιστα, οι διαδηλώσεις ενάντια στην παρουσία του είχαν ξεκινήσει από την προηγούμενη εβδομάδα. Ενώ από τον Απρίλιο, η ομάδα της La France Insoumise (Ανυπότακτη Γαλλία) του Ζακ-Λυκ Μελανσόν με παρέμβαση στην Εθνοσυνέλευση ζήτησε να απαγορευθούν οι δύο εκδηλώσεις, χαρακτηρίζοντάς τες, όπως και τον Γκόλαν ως «φερέφωνο των υποστηρικτών της γενοκτονίας».

Και πραγματικά, με βάση τα βίντεο που ανήρτησαν θεατές από τις συναυλίες στα ΜΚΔ κατά τη διάρκεια της παράστασης προβλήθηκαν οπτικά στοιχεία που εξυμνούσαν τον ισραηλινό στρατό. Παρουσιάζει στρατιώτες και άρματα μάχης, καθώς και ένα μήνυμα στα εβραϊκά: «Το Ισραήλ είναι ζωντανό». Την ίδια στιγμή που οι ισραηλινές βόμβες συνέχιζαν να πέφτουν βροχή στη Λωρίδα της Γάζας, σκοτώνοντας δεκάδες Παλαιστίνιους πολίτες. Ένας ζοφερός απολογισμός που επαναλαμβάνεται καθημερινά με περισσότερους από 53.000 θανάτους, ενώ ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπέντζαμιν Νετανιάχου συνεχίζει το σχέδιό του για την ολοκληρωτική κατάκτηση των παλαιστινιακών εδαφών.

Στο κάλεσμα ενάντια στην εμφάνιση του Γκόλαν είχε συνυπογράψει και διαδώσει και το προοδευτικό κίνημα «Εβραϊκή Ένωση για την Ειρήνη» (UJFP) και την εβραϊκή συλλογικότητα Tsedek, που τάσσεται ενάντια στην αποικιοκρατική πολιτική του Νετανιάχου. Μια διαδήλωση περίπου πενήντα ατόμων πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στο 15ο διαμέρισμα του Παρισιού, παρουσία και των βουλευτών του LFI, Ζερόμ Λεγκάβρ και Τομά Πόρτες, για να καταγγείλουν την πραγματοποίηση των συναυλιών.

Τον Αύγουστο του 2024, ο Γενικός Εισαγγελέας Αμίτ Ισμάν ζήτησε να διεξαχθεί έρευνα εναντίον του για ποινικές ευθύνες όσον αφορά το ενδεχόμενο «υποκίνησης βίας». Όμως, σύμφωνα με την ισραηλινή εφημερίδα Haaretz, άνθρωποι πολύ κοντά στον Νετανιάχου παρενέβησαν υπέρ του τραγουδιστή, ώστε να σταματήσει η πιθανή δίωξη εναντίον του. Να σημειωθεί πως ο 54χρονος τραγουδιστής είναι πολύ δημοφιλής μεταξύ των στρατιωτών του Ισραηλινού στρατού, μερικοί από τους οποίους μάλιστα του αφιέρωσαν την καταστροφή ενός σπιτιού στη Γάζα σε βίντεο που κοινοποιήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως δημοσίευσαν και οι New York Times.

Κι όμως, σε σύγκριση με την αντιρωσική υστερία που ξέσπασε απ’ άκρου εις άκρον στην Ευρώπη μετά την εισβολή στην Ουκρανία, όταν ακυρώνονταν συναυλίες και θεατρικές παραστάσεις, είτε γιατί ήσαν ρωσικές παραγωγές, είτε γιατί απλώς συμμετείχαν Ρώσοι καλλιτέχνες -οι οποίοι παραγκωνίζονταν και λογοκρίνονταν- ή όταν φθάναμε στην υπερβολή να απαγορεύουν μέχρι και βιβλία ή συγγραφείς, με το Ισραήλ δεν συνέβη το παραμικρό. Μόνο μετά τα σκανδαλώδη γενόμενα στην πρόσφατη Eurovision, σε ορισμένα κράτη -όπως στην ισπανική ραδιοτηλεόραση– έχουν ξεκινήσει ν’ αμφισβητούν τα αποτελέσματα της «τηλεψηφοφορίας» και να διαπιστώνουν το μέγεθος της ισραηλινής προπαγάνδας, που συστηματικά εκμεταλλεύεται αυτόν τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, φιλικό προς την LGTBQ+ κοινότητα, που προσπαθεί να προσαρτήσει ως προνομιακό σύμμαχό του. Αίφνης, η δολοφονική ακροδεξιά κυβέρνηση του Ισραήλ παρουσιάζεται διεθνώς ως προστάτης της gay κοινότητας, την ώρα που σφάζει έναν λαό!

Μετά 53.000 νεκρούς, που διαρκώς ο αριθμός τους αυξάνεται και τον εφιαλτικό κίνδυνο να χαθούν στο εγγύς μέλλον άλλα 14000 παιδιά από ασιτία(!) η δυτική πολιτική (ΕΕ, Βρετανία, Καναδάς) αποφάσισε να υποτονθορίσει κάποιες προειδοποιήσεις για τροποποίηση των συμφωνιών του 2000 με το Ισραήλ, που ακόμη πόρρω απέχουν από το να γίνουν χειροπιαστά μέτρα. 
Ψελλίσματα που όμως αρκούν στον Νετανιάχου να συνεχίζει την επωδό ότι είναι αυτά που  υποθάλπουν τη Χαμάς κι όχι τα δικά του εγκλήματα και το κλιμακούμενο σχέδιο για προσάρτηση της Γάζας και την εκτόπιση του παλαιστινιακού πληθυσμού. Τη στιγμή που  ο ίδιος, με τα νέα νομοσχέδια που κατέθεσε στην Κνεσέτ προλειαίνει το έδαφος για να προσαρτήσει τη Δυτική Όχθη, διευρύνοντας το μέτωπο της Γενοκτονίας που ξεκίνησε στη Γάζα.

Σκίτσο του Ahmad Qaddura (Σουηδία)

Η βιομηχανία της κουλτούρας, δεν θα ήταν υπερβολή εάν το υποστηρίζαμε, μοιάζει να στηρίζει το Ισραήλ στη γενοκτονική του επιχείρηση. Την ώρα που σε  δημοφιλείς διαγωνισμούς όπως η Eurovision η Ρωσία αποβάλλεται και φιμώνονται οι Παλαιστίνιοι, το Ισραήλ προβάλλεται δυσανάλογα ή ακόμη ακόμη το υπερασπίζονται ως θύμα προσβλητικών επιθέσεων! Ο κυνισμός της φόρμουλας «δύο μέτρα και δύο σταθμά», που προστατεύει ως θύματα τους θύτες και διστάζει να συνδράμει λαούς και απροστάτευτα παιδιά, πέρα από την πολιτική θριαμβεύει με εκκωφαντικό τρόπο στην παντοδύναμη βιομηχανία του θεάματος κι αναδεικνύει την ηγεμονική θέση του Ισραήλ.

____________________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ivan Shishkin: The Master of Russian Landscape Painting | 4K Slideshow

Ο Ιβάν Ιβάνοβιτς Σίσκιν ήταν Ρώσος ζωγράφος ειδικευμένος στην τοπιογραφία. Βικιπαίδεια Πληροφορίες γέννησης : 25 Ιανουαρίου 1832, Γιελαμπο...