Πέμπτη, Μαΐου 02, 2024

Ψυχές Χωρίς Μάσκα-Μια Λάθος Στιγμή /The Reckless Moment (1949): «η καλύτερη σύζευξη φιλμ νουάρ και μελοδράματος στην ιστορία του κινηματογράφου»

Μια Λάθος Στιγμή - The Reckless Momenthttps://i.ytimg.com/vi/OkCSN9jXaIA/maxresdefault.jpg


Σκηνοθεσία: Max Ophüls
Σενάριο: Henry Garson, Robert W. Soderberg
Φωτογραφία: Burnett Guffey
Μοντάζ: Gene Havlick
Ηθοποιοί: Joan Bennett, James Mason, Geraldine Brooks

ΑΜΕΡΙΚΗ, Ασπρόμαυρο
Αγγλικά 85’
Format: 35mm
 

«Ο σκηνοθέτης 

Μαξ Οφίλς(1902-1957)

καταπιάνεται με ένα σύγχρονο θέμα εκμισθώνοντας όλη την στιλιστική του ελευθερία και έμπνευση, για να δημιουργήσει την καλύτερη σύζευξη φιλμ νουάρ και μελοδράματος στην ιστορία του κινηματογράφου.

 Ένα σπίτι γεμάτο μυστικά πίσω από κάθε πόρτα, με την νοικοκυρά Λουσία να αφήνει τον καθωσπρεπισμό της, όταν ο εραστής της κόρης της σκοτώνεται σε ατύχημα και αναλαμβάνει να ξεφορτωθεί το πτώμα.

 Τότε εμφανίζεται ο εκβιαστής με την χρυσή καρδιά, για να της αποσπάσει χρήματα προκειμένου να κρατήσει το στόμα του κλειστό. 

Μια οικογένεια στο στόχαστρο, μια αφύσικη οντότητα που οφείλει να παρουσιάζεται και να συμπεριφέρεται φυσιολογικά. 

Αρχικά, οι παραγωγοί της ταινίας είχαν προτείνει την σκηνοθεσία στον Ζαν Ρενουάρ, όμως τελικά ανατέθηκε στον Οφίλς ο οποίος με έξοχο τρόπο κατάφερε να μας δώσει την αίσθηση ότι βλέπουμε για πρώτη φορά κάτι τόσο οικείο ».
Πηγή: aiff.gr

*****************************

https://www.moma.org/d/assets/W1siZiIsIjIwMTUvMTAvMTQvNDU2MzlqbHZ0eF96b29tXzE0MTg3NjgzNDBfcmVja2xlc3NfMnguanBnIl0sWyJwIiwiY29udmVydCIsIi1xdWFsaXR5IDkwIC1yZXNpemUgMjAwMHgyMDAwXHUwMDNlIl1d/zoom_1418768340_reckless@2x.jpg?sha=aecb083583e22206The Reckless Moment (1949) - IMDb

JOAN BENNETT:THE LADY WAS A TRAMP (Η κυρία ήταν αλήτισσα)

«Όταν η Τζόαν πλησιάζει στα 40 της,έρχεται η ώρα για τον πιο ώριμο ρόλο της καριέρας της.Είναι στο δραματικό νουάρ «Ψυχές χωρίς μάσκα»(«That reckless moment»,1949),όπου ο Μάξ Οφύλς την μεταμορφώνει στην κυριολεξία.

Ψυχές χωρίς μάσκα

Παίζει το ρόλο μιας εύπορης και ψαγμένης παντρεμένης νοικοκυράς,όπου στη ζωή της έχουν βαλτώσει ευτυχισμένα τα πάντα.Με λευκό αδιάβροχο,γενικώς με λευκά ρούχα,με ωραία ταγιέρ,η Μπένετ αναπτύσσει μία μετάβαση προς τη συνάντηση με τις αλήθειες της.Προσωπικά,δεν έχω δεί πιο συγκλονιστικό τέλος ταινίας,όπου με ένα εκπληκτικό πλονζέ καδράρισμα του Οφύλς:έχουμε σκάλα,τηλέφωνο,Μπένετ,κάποιοι άλλοι.Χριστούγεννα,αλλά μόνο κατ’ όνομα.Η απουσία υγραίνει τα πάντα,κι εμείς θα την θυμόμαστε αυτή την ωραία κυρία γιατί μας συνόδεψε σε μερικές ώρες υψηλής ψυχαγωγικής δυναμικής.Καλή της ώρα».

 ΑΛΕΞΗΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΓΛΟΥ (kemes.wordpress.com)

Η σημασία του να είσαι ο Μax Οphüls | LiFOΗ σημασία του να είσαι ο Μax Οphüls


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Philip Glass - Songs From Liquid Days (Live) : Όταν ο μουσικός μινιμαλισμός ερωτεύτηκε την Ποίηση

Το Songs from Liquid Days(1986 είναι μια συλλογή τραγουδιών που συνέθεσε ο συνθέτης Philip Glass σε στίχους των Paul Simon, Suzanne Vega, ...