Σάββατο, Οκτωβρίου 21, 2023

Ο απειροστός άθλος ιδιωτικοποιήσεων της Μενδώνη: παρέδωσε με εξευτελιστικό τίμημα 59 καφέ-εστιατόρια και αναψυκτήρια μουσείων, μνημείων και αρχαιολογικών χώρων σε ιδιωτική εταιρεία, θυγατρική της «Γρηγόρης Μικρογεύματα»!

 

Ιστορία«Γρηγόρης Μικρογεύματα»: Επενδυτής χωρίς επένδυση με την ευγενή χορηγία ΟΔΑΠ-ΥΠΠΟ»

Πηγή : Τμήμα Πολιτισμού ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Ξεδιπλώνεται και αποκαλύπτεται η στρατηγική του ΟΔΑΠ, του ΥΠΠΟ και εν γένει της κυβέρνησης Μητσοτάκη με πρώτο βήμα την κατάργηση του θεσμοθετημένου σχεδιασμού της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, που εξασφάλιζε το δημόσιο συμφέρον μέσα από έναν πλουραλιστικό και υγιή ανταγωνισμό, ενισχύοντας σημαντικά την ποιότητα, τα δημόσια έσοδα, την τοπική παραγωγή



Λίγες βδομάδες από τότε που ξέσπασε ο σάλος για το σφράγισμα τριών καφέ-εστιατορίων αθηναϊκών μουσείων (του Νομισματικού Μουσείου και των δύο καφενείων εντός και στον κήπο του ΕΑΜ), δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών αποκαλύπτει τις συνέπειες της απόφασης του ΟΔΑΠ (πρώην ΤΑΠ) και του υπουργείου Πολιτισμού να παραδώσει 59 καφέ-εστιατόρια και αναψυκτήρια μουσείων, μνημείων και αρχαιολογικών χώρων σε ιδιωτική εταιρεία, θυγατρική της «Γρηγόρης Μικρογεύματα» τονίζε σε ανακοίνωση του το Τμήμα Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, επιβεβαιώθηκαν οι χειρότερες προβλέψεις μας ότι η εταιρεία θα λειτουργήσει με όρους franchising ή υπεκμίσθωσης και μάλιστα αγοραίους.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση «ξεδιπλώνεται και αποκαλύπτεται η στρατηγική του ΟΔΑΠ, του ΥΠΠΟ και εν γένει της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Βήμα πρώτο: καταργείται ο θεσμοθετημένος και προετοιμασμένος σχεδιασμός της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, με το οποίο θα εξασφαλιζόταν το δημόσιο συμφέρον μέσα από έναν πλουραλιστικό και υγιή ανταγωνισμό, ενισχύοντας σημαντικά την ποιότητα, τα δημόσια έσοδα, την τοπική παραγωγή, τον πολιτιστικό χαρακτήρα των αναψυκτηρίων και το κοινωνικό πρόσωπο των μνημείων και των μουσείων μας. Βήμα δεύτερο: κατοχυρώνεται η ιδιωτικοποίηση ενός δημόσιου πόρου, με χαμηλές προσδοκίες εσόδων για το Δημόσιο (το τίμημα του διαγωνισμού ισούται λίγο πολύ με τα σημερινά έσοδα του ΟΔΑΠ) και διαχείρισή του με αγοραίους όρους, χωρίς διαφάνεια και λογοδοσία».

Και καλεί το ΟΔΑΠ και το ΥΠΠΟ να εξηγήσουν για ποιο λόγο παρέδωσαν άνευ όρων τη διαχείριση ενός δημόσιου πόρου σε έναν ιδιώτη και να παρουσιάσουν τη σύμβαση βάσει της οποίας έγινε αυτή η παραχώρηση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Τμήματος Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:

Λίγες βδομάδες από τότε που ξέσπασε ο σάλος για το σφράγισμα τριών καφέ-εστιατορίων αθηναϊκών μουσείων (του Νομισματικού Μουσείου και των δύο καφενείων εντός και στον κήπο του ΕΑΜ), δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών αποκαλύπτει τις συνέπειες της απόφασης του ΟΔΑΠ (πρώην ΤΑΠ) και του υπουργείου Πολιτισμού να παραδώσει 59 καφέ-εστιατόρια και αναψυκτήρια μουσείων, μνημείων και αρχαιολογικών χώρων σε ιδιωτική εταιρεία, θυγατρική της «Γρηγόρης Μικρογεύματα». Επιβεβαιώθηκαν οι χειρότερες προβλέψεις μας ότι η εταιρεία θα λειτουργήσει με όρους franchisingή υπεκμίσθωσης και μάλιστα αγοραίους.

Πρώτη της κίνηση είναι η υπεκμίσθωση τεσσάρων «φιλέτων» σε εταιρεία γνωστού επιχειρηματία της εστίασης και της νυχτερινής διασκέδασης. Το καφέ-εστιατόριο «Ο κήπος του Μουσείου» στον εξωτερικό χώρο του ΕΑΜ, αλλά και του Νομισματικού Μουσείου, του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου στην Αθήνα και του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη θα λειτουργήσουν άμεσα (αν δεν έχουν ήδη ξεκινήσει) υπό τη νέα διεύθυνση, ενώ αναμένεται την τύχη τους να ακολουθήσει μετά την εκδίκαση της υπόθεσης και το καφέ-εστιατόριο που βρίσκεται μέσα στο ΕΑΜ.

Ξεδιπλώνεται λοιπόν και αποκαλύπτεται η στρατηγική του ΟΔΑΠ, του ΥΠΠΟ και εν γένει της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Βήμα πρώτο: καταργείται ο θεσμοθετημένος και προετοιμασμένος σχεδιασμός της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, με το οποίο θα εξασφαλιζόταν το δημόσιο συμφέρον μέσα από έναν πλουραλιστικό και υγιή ανταγωνισμό, ενισχύοντας σημαντικά την ποιότητα, τα δημόσια έσοδα, την τοπική παραγωγή, τον πολιτιστικό χαρακτήρα των αναψυκτηρίων και το κοινωνικό πρόσωπο των μνημείων και των μουσείων μας. Βήμα δεύτερο: κατοχυρώνεται η ιδιωτικοποίηση ενός δημόσιου πόρου, με χαμηλές προσδοκίες εσόδων για το Δημόσιο (το τίμημα του διαγωνισμού ισούται λίγο πολύ με τα σημερινά έσοδα του ΟΔΑΠ) και διαχείρισή του με αγοραίους όρους, χωρίς διαφάνεια και λογοδοσία.

Ακόμη και η ομαδοποίηση της ίδιας της προκήρυξης καταργείται τόσο από τον μοναδικό ανάδοχο, όσο και από την σημερινή υπεκμίσθωση των τεσσάρων «φιλέτων». Παρακάμπτονται οι δημόσιες διαδικασίες διαγωνισμών και παραδίδεται στον αρχικό ανάδοχο ένα τεράστιο περιουσιακό στοιχείο του Δημοσίου (αλλά και συμβολικό και πολιτισμικό κεφάλαιο) χωρίς να απαιτηθεί από αυτόν η παραμικρή επένδυση, ενώ, αντίθετα, του δίνεται η δυνατότητα να εξασφαλίζει επιπλέον, πέραν του μισθώματος, κέρδη.

Η φημολογούμενη σύνδεσή του με το κυβερνών κόμμα, τον ίδιο τον πρωθυπουργό και στελέχη του Μαξίμου καθιστά ακόμη πιο εύγλωττο το παράδειγμα. Μια ακραία μορφή υπερσυγκέντρωσης που, παίρνοντας σάρκα και οστά στο πεδίο του πολιτισμού, αποκτά συμβολική σημασία για το ευρύτερο οικονομικό-αναπτυξιακό-κοινωνικό-πολιτικό-πολιτισμικό μοντέλο που εφαρμόζεται από το 2019, τις στοχεύεις του και πού οδηγεί.

Αυτό ωστόσο θεωρεί καλύτερη διαχείριση ενός δημόσιου πόρου η κ. Βαλάκου, πρόεδρος του ΟΔΑΠ, απαντώντας στην «Εφημερίδα των Συντακτών», ενώ αναπάντητα μένουν τα ερωτηματικά για την επόμενη μέρα των λιγότερο ανταποδοτικών οικονομικά αναψυκτηρίων. Ούτε λόγος βέβαια για τις εκδηλώσεις που φιλοξενούσαν κάποιοι από τους χώρους που σήμερα εκμισθώνονται και δημιουργούσαν εστίες τέχνης και πολιτισμού μέσα στην πόλη.

Ο ΟΔΑΠ και το ΥΠΠΟ καλούνται να εξηγήσουν για ποιο λόγο παρέδωσαν άνευ όρων τη διαχείριση ενός δημόσιου πόρου σε έναν ιδιώτη και να παρουσιάσουν τη σύμβαση βάσει της οποίας έγινε αυτή η παραχώρηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΚΥΝΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ /ΤΗΕ MILLION POUND NOTE: αναδεικνύοντας το σπινθηροβόλο χιούμορ του Μαρκ Τουαίην

ΚΥΝΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ  (ΤΗΕ MILLION POUND NOTE) Το The Million Pound Note είναι μια βρετανική κωμωδία του 1954 ,σε σκηνοθεσία του Ρόναλν...