Κυριακή, Απριλίου 09, 2023

Streaming πλατφόρμες: τρεις προτάσεις

 https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNzNiYWJkYmYtMmYzZi00NzEyLWJmZWYtYTA4N2VkYTM0Zjk1XkEyXkFqcGdeQXVyNjY1MTg4Mzc@._V1_QL75_UY281_CR18,0,190,281_.jpg


Streaming πλατφόρμες / Oι προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα

Ο Ανδρέας ΚύρκοςΑνδρέας Κύρκος

Το «Beef» σηματοδοτεί τη θριαμβευτική επιστροφή του Γέουν στην τηλεόραση, μετά από καλούς κινηματογραφικούς ρόλους στο δραματικό «Burning»

Μια αυθόρμητη έχθρα θα πάρει διαστάσεις παραλογισμού, ένα δυστοπικό κοινωνικό δράμα και ο μύθος του Σέρλοκ Χολμς στην πιο αυθεντική και πιο γοητευτική διασκευή του.

Μέχρι πού μπορεί να φτάσουν η αντιπαλότητα και το μίσος ανάμεσα σε δύο αγνώστους;

Beef

Διαθέσιμη από Netflix

Το μίσος μπορεί να λειτουργήσει και ως πηγή ζωής. Σε αυτή την ιδιαίτερη συνθήκη του νου βασίζεται η σειρά «Beef» του Netflix, που περιγράφει μια περίπτωση αντιπαλότητας και μίσους ανάμεσα σε έναν αποτυχημένο εργολάβο (ο Στίβεν Γέουν, που βρίσκεται λίγο πριν την οικονομική κατάρρευση) και μια πάμπλουτη ιδιοκτήτρια μιας μπουτίκ με φυτά εσωτερικού χώρου (την υποδύεται η Άλι Γουόνγκ), που στα κρυφά είναι πολύ δυσαρεστημένη με τη ζωή της. Οι δυο τους θα διασταυρωθούν τυχαία με τα αυτοκίνητά τους, θα έχουν έναν διαπληκτισμό και αυτό θα πυροδοτήσει μια αμείλικτη κόντρα που τους φτάνει στα άκρα. Η ανελέητη έχθρα ανάμεσά τους θα ξεπεράσει κάθε όριο, παρόλο που είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Η εκρηκτική τους οργή από την άσφαλτο ωθεί το ζευγάρι σε ένα κυνηγητό σε όλη την προαστιακή κοιλάδα του Σαν Φερνάντο, το οποίο θα εξελιχθεί σε 10 επεισόδια συναισθηματικού πολέμου που ξεφεύγει όλο και περισσότερο.

Ευτυχώς η σεναριακή δομή του «Beef» παραμένει σε ρεαλιστικό επίπεδο, δεν έχουμε, δηλαδή, καρτουνίστικες κόντρες και αχρείαστες υπερβολές με στόχο το εύκολο γέλιο, αλλά καταστάσεις που μπορεί να εφαρμοστούν σε ένα πλαίσιο καθημερινής συμπεριφοράς. Η καυστική αγριότητα δεν είναι αναίτια και βασίζεται στην ψυχολογική ανάγκη να βγάλουν τον θυμό και την απογοήτευση, που διαφορετικά καταπιέζονται.

Το «Beef» σηματοδοτεί τη θριαμβευτική επιστροφή του Γέουν στην τηλεόραση, μετά από καλούς κινηματογραφικούς ρόλους στο δραματικό «Burning» και στο αμερικανικό θρίλερ φαντασίας «Nope». Η Άλι Γουόνγκ, ίσως η πιο ταλαντούχα stand-up κωμικός της γενιάς της, βρίσκει τον πρώτο δραματικό ρόλο, μια μισή Βιετναμέζα, μισή Κινέζα που έχει όλο τον κόσμο απέναντί της. Ευτυχώς δεν ακολουθεί τον δρόμο της τυποποίησης σε ρομαντικές κομεντί, καθώς ο ρόλος της εδώ της επιτρέπει να εξερευνήσει παρόμοιες ιδέες με τη stand-up κωμωδία της, όπως η γυναικεία φιλοδοξία και τα καταπιεσμένα σεξουαλικά ένστικτα. Οι δημιουργοί της σειράς έχουν το ένζυμο του αυτοσαρκασμού, καθώς ονομάζουν κάθε επεισόδιο με αποφθέγματα του Κάφκα, του Καρλ Γιουνγκ και άλλων στοχαστών. Οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες που βρίσκονται σε πόλεμο μπορεί να διαφέρουν ως προς το φύλο, την τάξη και την πορεία της καριέρας τους, αλλά μοιράζονται έναν αυτοκαταστροφικό μηδενισμό, που καθένας φαίνεται να αναγνωρίζει στον άλλο, ακόμη και αν δεν μπορεί να τον εκφράσει πρακτικά. Υπάρχουν στιγμές που το «Beef» λειτουργεί σαν ένα σκοτεινό, υπαρξιακό θρίλερ για κυνικούς ανθρώπους που αντιμετωπίζουν μια βαθιά θλίψη μέσα τους. Και παρά τις αρκετές πολύ αστείες ατάκες διαλόγου, αυτό δεν μεταφράζεται σε ανάλαφρη κομεντί καταστάσεων και παρεξηγήσεων. Ευτυχώς.

Η καλύτερη και πιο ατμοσφαιρική διασκευή των μυστηρίων του Άρθουρ Κόναν Ντόιλ

Οι περιπέτειες του Σέρλοκ Χολμς (The adventures of Sherlock Holmes)

Διαθέσιμη από ERTFLIX

Οσο κι αν το Χόλιγουντ εκμεταλλεύτηκε τον μύθο του Σέρλοκ Χολμς με εκείνα τα εξυπνακίστικα και παιδαριώδη ανοσιουργήματα του Γκάι Ρίτσι με τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ. και τον Τζουν Λο, και όσο κι αν διασκέδασαν οι τηλεθεατές με τις πετυχημένες διασκευές με τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, ο ντεντέκτιβ του Άρθουρ Κόναν Ντόιλ μεταφέρθηκε ιδανικά στην τηλεόραση στα μέσα της δεκαετίας του ’80, στα επεισόδια στα οποία τον θρυλικό ήρωα ερμήνευσε ο αξέχαστος Ντέιβιντ Μπερκ. Οι πρωτότυπες ιστορίες αποκτούν ζωή μέσα από μια ατμοσφαιρική σκηνοθεσία: από την υπόθεση του μονάρχη που εκβιάζεται μέχρι τον ποδηλάτη που παρακολουθεί έναν νεαρό καθηγητή Μουσικής και από τον θάνατο του συνταξιούχου οικοδόμου μέχρι τη μοχθηρή εκδίκηση του Μοριάρτι, ο Χολμς χρησιμοποιεί την οξυδέρκειά του για να λύσει τους γρίφους. Ποτέ ο Σέρλοκ δεν ήταν τόσο γοητευτικός, αυτοκαταστροφικός, σκοτεινός και μαγνητικός όσο στα επεισόδια που σκηνοθέτησε ο Μάικλ Κοξ για τη βρετανική τηλεόραση. Γνωρίστε ή θυμηθείτε αυτά τα κομψοτεχνήματα της μικρής οθόνης.

Μια κοινωνική δυστοπία που βλέπει το μέλλον με τα πιο μελανά χρώματα

Years and years

Διαθέσιμη από HBO / Vodafone TV

Οι δραματικές αλλαγές στην πολιτική και στην κοινωνία στο κοντινό, τρομακτικά αληθοφανές μέλλον. Ανάμεσα σε τόσο πολλές σειρές που παριστάνουν τις πολιτικές ή έχουν καταγγελτικό χαρακτήρα, το «Years and years» ξεχωρίζει καθώς ρίχνει μια διεισδυτική και ενήλικη ματιά στο σήμερα, κρατώντας την αίσθηση του επείγοντος. Η λαϊκίστρια πρωθυπουργός του 2029 συγκρούεται μετωπικά με την εργατική τάξη και το ανεξέλεγκτο κύμα προσφύγων. Οι ακτιβιστές αναλαμβάνουν μάχιμη δράση. Τα social media έχουν μουδιάσει τον εγκέφαλο μιας γενιάς που απέχει επιδεικτικά. Οι ενεργειακές πηγές στερεύουν και η τρομοκρατία σηκώνει μόνη της τη σημαία της αντικυβερνητικής δράσης. Η φυλετική ταυτότητα και ο σύγχρονος φεμινισμός περνάνε ένα βήμα μετά.

Είναι πολλά αυτά που συμβαίνουν στα επεισόδια του «Years and years», όπου η βρετανική ιδιοσυγκρασία μάς σώζει από τους περιττούς ηρωισμούς. Η σειρά του Ράσελ Ντέιβις είναι ένα άριστο δείγμα «σοφιστικέ» τηλεόρασης που σε ταράζει εξαιτίας της αμεσότητας των κοινωνικοπολιτικών κραδασμών που φέρνει στην επιφάνεια. Ο δημιουργός της ξέρει ότι δεν χρειάζονται υπερβολές στην απεικόνιση της δυστοπίας ούτε είναι απαραίτητη η επιστημονική φαντασία για να τονωθεί ο τρόμος του εκφασισμού των κοινωνιών. Επιπλέον, η σειρά διαθέτει το ατού της εξαιρετικής Έμα Τόμπσον σε έναν δυναμικό ρόλο στα 6 περιεκτικά επεισόδια αυτού του πολιτικού θρίλερ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ S11E06: ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Δεν έχουμε χούντα. Δεν έχουμε χούντα. Δεν έχουμε χούντα. Επειδή ξέρουμε ότι θα μας υπενθυμίσετε πολλές φορές ότι δεν έχουμε χούντα, το λέμε ...