Κυριακή, Μαρτίου 19, 2023

Στηρίζουμε τους REPORTERS UNITED-Στηρίζουμε την ερευνητική δημοσιογραφία - ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΠΟΛΥΤΙΜΗ ΣΤΟΥΣ ΔΥΣΚΟΛΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

 

Απάντηση της ΕΣΗΕΑ για τον δημοσιογράφο - σύμβουλο
του υπουργού Καραμανλή
 

Στις 17 Μαρτίου 2023, η ΕΣΗΕΑ απάντησε στα ερωτήματα που της είχαμε θέσει σχετικά με την παράλληλη εργασία του δημοσιογράφου Δημήτρη Μιχαλέλη στο υπουργείο Μεταφορών και τον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM.

Στην απάντησή της, η ΕΣΗΕΑ, επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του Reporters United, ανέφερε ότι οι αρχές δεοντολογίας του δημοσιογραφικού επαγγέλματος «δεσμεύουν τον δημοσιογράφο να μην εργάζεται σε Γραφεία Τύπου συναφή με την ειδικότητά του». Η ΕΣΗΕΑ προχωρά ένα βήμα παρακάτω, επισημαίνοντας ότι «ο πιο πρόσφατος (2019) Παγκόσμιος Χάρτης Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας, τον οποίο έχει υιοθετήσει η ΕΣΗΕΑ, περιλαμβάνει πιο ευρεία διατύπωση δεσμεύοντας τον δημοσιογράφο να μην αναλαμβάνει εργασία που είναι πιθανό να επηρεάσει την ανεξαρτησία του».

Υπό αυτό το πρίσμα, συμπεραίνει η Ένωση, «δεν μπορεί η ιδιότητα του [δημοσιογράφου] ως εργαζόμενου σε Γραφείο Τύπου να υποκαθιστά το δημοσιογραφικό του λειτούργημα. Ως εκ τούτου δεν είναι δεοντολογικά αποδεκτή η δημόσια εκφορά άποψης για θέματα συναφή του Γραφείου Τύπου όπου εργάζεται».

Διαβάστε παρακάτω το ρεπορτάζ μας και την πλήρη απάντηση της ΕΣΗΕΑ. 

Τις μονές μέρες σύμβουλος του Καραμανλή, τις ζυγές δημοσιογράφος στο ραδιόφωνο

Το Reporters United ανοίγει το θέμα με τα ασυμβίβαστα των δημοσιογράφων. Καίριο όχι μόνο για την ίδια τη δημοσιογραφική κοινότητα, αλλά κυρίως για την ποιότητα της ενημέρωσης. Παράδειγμα, τραγικά επίκαιρο λόγω των Τεμπών, ο Δημήτρης Μιχαλέλης, δημοσιογράφος με εκπομπή στον Real FM και ταυτόχρονα σύμβουλος του Κώστα Αχ. Καραμανλή στο υπουργείο Μεταφορών!

Των Θοδωρή ΧονδρόγιαννουΝικόλα ΛεοντόπουλουΧριστόφορου Κάσδαγλη.

 


Διαβάστε ακόμη στο R•U:

Το πραγματικό όνομα του Σταθμάρχη ήταν Άκτωρ και Alstom

 

Αν η σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ είχε παραδοθεί, δεν θα συνέβαινε η τραγωδία των Τεμπών. Ποιος όμως φταίει που μια σύμβαση του 2014 δεν είχε εκτελεστεί το 2023; Το Reporters United φέρνει στο φως εμπιστευτικά έγγραφα από τα οποία προκύπτουν ευθείες ευθύνες τόσο για τους δύο αναδόχους (τον πάλαι ποτέ «εθνικό εργολάβο» Άκτορα και τη γαλλική πολυεθνική Alstom) όσο και για την ΕΡΓΟΣΕ και τις κυβερνήσεις που την κατηύθυναν.

Της Ευρυδίκης Μπερσή
Εικονογράφηση: Κωνσταντίνα Μαλτεπιώτη / Spoovio.


Το «Λευκό Βέλος» και άλλες ιστορίες για ιθαγενείς

 

Καθυστερήσεις, βλάβες, ακυρώσεις δρομολογίων. Τα τρένα ETR-470 ήταν επί σειρά ετών ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των ελβετικών σιδηροδρόμων. Στο τέλος, οι Ελβετοί τα έστειλαν για παλιοσίδερα. Οι Ιταλοί τα έφεραν στην Ελλάδα και τα παρουσιάζουν ως υπερσύγχρονα. «Μείνετε μακριά από αυτά τα τρένα», μας λένε στελέχη που τα γνωρίζουν από πρώτο χέρι.

Της Ευρυδίκης Μπερσή.


Η αποτυχία της ευρωπαϊκής σιδηροδρομικής πολιτικής

 

Τέσσερα πακέτα μεταρρυθμίσεων εφάρμοσε η Ε.Ε. για τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους και όμως η κατάστασή τους είναι χειρότερη απ’ ό,τι πριν. Τι έφταιξε; Ο διαχωρισμός υποδομών και τροχαίου υλικού – μια παγκόσμια πρωτοτυπία; Η πίεση για ιδιωτικοποιήσεις στις χώρες της περιφέρειας (Πορτογαλία, Ελλάδα κ.λπ.), την ίδια ώρα που οι γίγαντες SNCF και Deutsche Bahn της Γερμανίας και της Γαλλίας αφέθηκαν να λειτουργούν μονοπωλιακά; Ή τέλος, ο ένοχος πρέπει να αναζητηθεί στις εθνικές κυβερνήσεις που ευνόησαν τις βιομηχανίες των αυτοκινήτων και των αερογραμμών υπό την πίεση των λόμπι τους;

Της Ευρυδίκης Μπερσή.


Η πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία της ιδιωτικοποίησης του τρένου στην Ελλάδα: Μυστικές συμβάσεις, σκανδαλώδεις εξαιρέσεις και επενδύσεις

 

Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της Ευρώπης που πέρασε από ένα κρατικό σε ένα ιδιωτικό σιδηροδρομικό μονοπώλιο, μια ιδιωτικοποίηση που έγινε με επιμονή της τρόικας και με μυστική σύμβαση. Η Ελλάδα επίσης είναι η μόνη χώρα της Ευρώπης στην οποία οι πολίτες δεν γνωρίζουν ποια δρομολόγια έχει δεσμευτεί να εκτελεί η εταιρεία που επιδοτείται για να τα εκτελεί. Αποτέλεσμα: τεράστιες περικοπές δρομολογίων, ακόμα και επιδοτούμενων, μηδέν συνέπειες. Ταυτόχρονα στον κρατικό ΟΣΕ, διαχειριστή του δικτύου, τεράστια υποχρηματοδότηση, επικίνδυνες ελλείψεις προσωπικού.

Της Ευρυδίκης Μπερσή.




Το Reporters United είναι ένα δίκτυο ρεπόρτερ
με σκοπό την υποστήριξη της ερευνητικής δημοσιογραφίας,
τη συνεργασία με διεθνή ΜΜΕ και δημοσιογράφους,
και τη δημοσίευση ρεπορτάζ που δεν χωράνε αλλού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: