Σάββατο, Μαρτίου 25, 2023

ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ (PITFALL-Παγίδα) 1948: ένα καλοστημένο νουάρ πάνω σε μια ίντριγκα που θα μπορούσε να συμβεί στον καθένα

 https://der-film-noir.de/v1/sites/default/files/inline-images/Pitfall-Poster-web3.jpg

ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ (PITFALL-Παγίδα)

του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου – dermetzo@otenet.gr

Ασπρόμαυρο, Η.Π.Α. 1948.Διάρκεια: 86´.Σκηνοθεσία: Αντρέ Ντε Τοθ.Παίζουν: Ντικ Πάουελ, Λίζαμπεθ Σκοτ, Τζέιν Γουάιατ, Ρέιμοντ ΜπαρPitfall | der Film Noir

https://assets.cdn.moviepilot.de/files/57cabc33f1efe879d5a11758d4909a97f22959581006817d0f75816008fe/limit/1024/2000/pitfall-04.jpg

 

Από το βιβλίο του Τζέι Ντράτλερ, ο μέγας ( και παραγνωρισμένος) Αντρέ Ντε Τοθ

Andre de Toth - Classic MonstersAndre DeToth (1913-2002)- Wikipedia

σμίγει  πέντε άτομα σε μια φαινομενικά απλή, αλλά τελικά περιπλεγμένη ιστορία. Pitfall (1948) | MUBI

Ένας παντρεμένος ασφαλιστής αναλαμβάνει να πάρει πίσω τα ακριβά δώρα που έκαμε ένας φυλακισμένος γκάνγκστερ σε μια πανέμορφη μοιραία ξανθιά. Kennington Noir presents Pitfall (1948) » The Cinema Museum, London

Στην ιστορία εμπλέκεται και ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ, τον οποίο ο ασφαλιστής χρησιμοποιεί για να εντοπίσει τη γυναίκα.

 Ο ασφαλιστής ερωτεύεται παθιασμένα την κοπέλα, ενώ παράλληλα ο ντετέκτιβ έχει αναπτύξει έμμονο πάθος μαζί της. Οι εξελίξεις που πυροδοτούνται είναι αλλεπάλληλες, δραματικές και τραγικές. PITFALL (1948) - Full Movie - Captioned - YouTube

Ο Ντε Τοθ, πέρα από ένα έξοχο και ωρολογιακά σκηνοθετημένο φιλμ νουάρ, ουσιαστικά περνάει και σε ένα άκρως διεισδυτικό σχόλιο για το γάμο. Η ρουτίνα, η τυποποίηση, η επανάληψη οδηγούν σε αδιέξοδο και αιφνίδιες εκτονώσεις, που διαλύουν τον συνεκτικό ιστό του θεσμού. Παρατηρήσεις με οξυδέρκεια ολοκληρώνουν την αίσθηση μιας βαθύτατης  πικρίας. Lizabeth Scott in "Pitfall" (1948) | Film noir photography, Classic film  noir, Film noir

Πέρα από την ίντριγκα, εκείνο που μένει είναι ο τελικός συμβιβασμός, μια απόπειρα συγκόλλησης, που ποτέ δεν θα επουλώσει απόλυτα το συζυγικό «τραύμα». Αυτή η διολίσθηση, προς την ασφάλεια και το καταφύγιο, δεν είναι πολιτικά ορθή θέση, αλλά μια –ας πούμε- μπεργκμανική οπτική για τα γεγονότα. Ο σκηνοθέτης μάς λέει, με τον τρόπο του, πως αυτά θα μπορούσαν να συμβούν (ή και συμβαίνουν) στον καθένα και δεν είναι θέμα ηθικής, αλλά συμβάσεων των θεσμών.Pitfall (1948) - Turner Classic Movies

Ματωμένο Ρομάντζο - Βικιπαίδεια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Philip Glass: The HOURS performed live by Anton Batagov, piano

Philip Glass The HOURS Music from the motion picture Arranged for piano solo by Michael Riesman, Nico Muhly and Anton Batagov performed live...