Σάββατο, Μαρτίου 25, 2023

ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ (PITFALL-Παγίδα) 1948: ένα καλοστημένο νουάρ πάνω σε μια ίντριγκα που θα μπορούσε να συμβεί στον καθένα

 https://der-film-noir.de/v1/sites/default/files/inline-images/Pitfall-Poster-web3.jpg

ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ (PITFALL-Παγίδα)

του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου – dermetzo@otenet.gr

Ασπρόμαυρο, Η.Π.Α. 1948.Διάρκεια: 86´.Σκηνοθεσία: Αντρέ Ντε Τοθ.Παίζουν: Ντικ Πάουελ, Λίζαμπεθ Σκοτ, Τζέιν Γουάιατ, Ρέιμοντ ΜπαρPitfall | der Film Noir

https://assets.cdn.moviepilot.de/files/57cabc33f1efe879d5a11758d4909a97f22959581006817d0f75816008fe/limit/1024/2000/pitfall-04.jpg

 

Από το βιβλίο του Τζέι Ντράτλερ, ο μέγας ( και παραγνωρισμένος) Αντρέ Ντε Τοθ

Andre de Toth - Classic MonstersAndre DeToth (1913-2002)- Wikipedia

σμίγει  πέντε άτομα σε μια φαινομενικά απλή, αλλά τελικά περιπλεγμένη ιστορία. Pitfall (1948) | MUBI

Ένας παντρεμένος ασφαλιστής αναλαμβάνει να πάρει πίσω τα ακριβά δώρα που έκαμε ένας φυλακισμένος γκάνγκστερ σε μια πανέμορφη μοιραία ξανθιά. Kennington Noir presents Pitfall (1948) » The Cinema Museum, London

Στην ιστορία εμπλέκεται και ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ, τον οποίο ο ασφαλιστής χρησιμοποιεί για να εντοπίσει τη γυναίκα.

 Ο ασφαλιστής ερωτεύεται παθιασμένα την κοπέλα, ενώ παράλληλα ο ντετέκτιβ έχει αναπτύξει έμμονο πάθος μαζί της. Οι εξελίξεις που πυροδοτούνται είναι αλλεπάλληλες, δραματικές και τραγικές. PITFALL (1948) - Full Movie - Captioned - YouTube

Ο Ντε Τοθ, πέρα από ένα έξοχο και ωρολογιακά σκηνοθετημένο φιλμ νουάρ, ουσιαστικά περνάει και σε ένα άκρως διεισδυτικό σχόλιο για το γάμο. Η ρουτίνα, η τυποποίηση, η επανάληψη οδηγούν σε αδιέξοδο και αιφνίδιες εκτονώσεις, που διαλύουν τον συνεκτικό ιστό του θεσμού. Παρατηρήσεις με οξυδέρκεια ολοκληρώνουν την αίσθηση μιας βαθύτατης  πικρίας. Lizabeth Scott in "Pitfall" (1948) | Film noir photography, Classic film  noir, Film noir

Πέρα από την ίντριγκα, εκείνο που μένει είναι ο τελικός συμβιβασμός, μια απόπειρα συγκόλλησης, που ποτέ δεν θα επουλώσει απόλυτα το συζυγικό «τραύμα». Αυτή η διολίσθηση, προς την ασφάλεια και το καταφύγιο, δεν είναι πολιτικά ορθή θέση, αλλά μια –ας πούμε- μπεργκμανική οπτική για τα γεγονότα. Ο σκηνοθέτης μάς λέει, με τον τρόπο του, πως αυτά θα μπορούσαν να συμβούν (ή και συμβαίνουν) στον καθένα και δεν είναι θέμα ηθικής, αλλά συμβάσεων των θεσμών.Pitfall (1948) - Turner Classic Movies

Ματωμένο Ρομάντζο - Βικιπαίδεια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Τα εθνικά μας χούγια

  ...