Σάββατο, Απριλίου 24, 2021

 SHADOW DANCERS / Ειρήνη Ράπτη – Ενωση ελληνων χαρακτων

Αναζητώντας τα ίχνη της ελευθερίας

Πηγή: Η Αυγή (avgi.gr)


Ζούμε πάνω από ένα χρόνο σαν σκιές του εαυτού μας. Που καθρεφτίζουν, σύμφωνα με τον θεμελιωτή της αναλυτικής ψυχολογίας, Καρλ Γκούσταβ Γιουνγκ, ένα σημαντικό τμήμα τόσο του ατομικού όσο και του συλλογικού μας ασυνείδητου. Εγκλωβισμένοι μέσα στα όρια που ανοιγοκλείνουν οι «απόλυτοι άρχοντες» της χώρας. Περιστέλλοντας κατά το δοκούν την ελευθερία των κινήσεών μας στα πάρκα, σε συγκεκριμένες, σεσημασμένες πλατείες, στις παραλίες, στα πανεπιστήμια και στις διαδηλώσεις. Επιβάλλοντας στους κρατούμενούς τους τη βεβαίωση μετακίνησής τους με ειδικούς φρουρούς που δρουν υπό την απειλή των όπλων και των προστίμων, χωρίς κανένα έλεγχο. Σε ένα απολυταρχικό καθεστώς που θυμίζει την εποχή της Χούντας των συνταγματαρχών. Ενώ οι ίδιοι κυκλοφορούν ανέμελοι σε όλη την επικράτεια, χωρίς να κρατούν, έστω και για τα προσχήματα, τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Καταστρέφουν ανέμελα και αλαζονικά σε κατάσταση πανδημίας οποιανδήποτε κοινωνική δομή και οποιοδήποτε κεκτημένο δικαίωμα. Αφήνουν τους ανθρώπους να πεθαίνουν μέσα στις τραγικές ελλείψεις στο ΕΣΥ, αρνούμενοι ακόμα και τώρα να προσλάβουν εξειδικευμένο, μόνιμο προσωπικό στα δημόσια νοσοκομεία μας. Επαφίενται μόνο στην προβολή τους από τα επιχορηγούμενα με τα χρήματά μας ΜΜΕ.

Ο χορός υπήρξε ανέκαθεν, από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας, ένα μέσο ελευθερίας της έκφρασης του ανθρώπου σε τελετουργικά, πολιτιστικά ή καθημερινά δρώμενα, σε γιορτές, πανηγύρια ή ντισκοτέκ. Ήταν αναπόσπαστο τμήμα της μετάβασης των εφήβων αλλά και των ενηλίκων στην κοινωνία ή στον Κάτω Κόσμο, της συχνά εκστατικής, μανιακής επικοινωνίας με τους θεούς και τις θεές που έφερνε στο φως τα προσωπικά ένστικτα αλλά και την «ουράνια αρμονία» και την αυτοκυριαρχία.

SHADOW DANCERS» της Ειρήνης Ράπτη | deBópΟι μονοτυπίες της εικαστικού και μουσειοπαιδαγωγού Ειρήνης Ράπτη, που εκτίθενται στον Χώρο Τέχνης ETCH INK, στον Λυκαβηττό, αναδεικνύουν τη εκρηκτική δύναμη της όρχησης. Δείχνουν με τον τρόπο του κατεξοχήν ζωγράφου των χορευτριών του 19ου αιώνα, Εντγκάρ Ντεγκά, με τις ακραίες, στερεότυπες κινήσεις του μπαλέτου, που αποτυπώνονται ως φευγαλέα σχέδια ή ρεαλιστικές μορφές, την προσπάθεια των καταγόμενων από κατώτερες τάξεις να ενσωματωθούν στον κόσμο όπου είχαν ριχτεί. Συνθέτουν με φιγούρες πλαστικά ή γραμμικά διατυπωμένες μέσα σε κόκκινο ή ασπρόμαυρο, γραμμένο με ορμητικές πινελιές, σαν ανεμοστρόβιλο, φόντο, και κυρίως με τις ακραίες, βακχικές θα μπορούσα να πω, χειρονομίες τους, εικόνες εκρηκτικές. Σαν εκείνες που αποτύπωσε το 1910 στον «Χορό του χρυσού μόσχου» ο εξπρεσιονιστής Έμιλ Νόλντε. Διαδηλώνουν την αρχέγονη βούληση του ανθρώπου να χειραφετηθεί από τα επιβεβλημένα εκ των άνω δεσμά. Αυτά που θέλουν να αποβάλουν από πάνω τους και οι νέοι που τους αποκαλούν «αλήτες», οι νέοι χωρίς εργασιακά δικαιώματα και με υποθηκευμένο το μέλλον τους στις μικρές συνοικιακές πλατείες. Αναζητώντας με τα απεγνωσμένα πάρτι τους, ως «Χορευτές της Σκιάς", τα χαμένα ίχνη της ελευθερίας.

Info: Ειρήνη Ράπτη, «Shadow dancers», Χώρος Τέχνης ETCH INK, Αργυρουπόλεως 16 και Κλεφτών και Αρματολών 20, Λυκαβηττός

Διάρκεια έκθεσης: 14- 24 Απριλίου 2021

Ώρες λειτουργίας: Τετ./Πέμ./Παρ. 16.30 μ.μ. - 20.30 μ.μ., Σαβ. 11.00 π.μ. - 15.00 μ.μ., τηλ. επικ. για ραντεβού: 6938 78 6293, με αποστολή μηνύματος στο 13032

Eirini Rapti - Post | Facebook

🟣 Λίγο πριν το 2 ο lockdown αποφασίσαμε να ανοίξουμε την έκθεση ′′ Shadow Dancers ′′ στο κοινό, με σκοπό να έχουμε την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουμε για τελευταία φορά όλοι μαζί σε φυσικό χώρο στο
Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών \ Athens Printmaking
.
👉 Μέχρι να συναντηθούμε ξανά, μπορείτε να κάνετε μια περιήγηση στην εικονική έκδοση της έκθεσης και να εξερευνήσετε το etching με ψηφιακό τρόπο!
Καλλιτέχνης: Ειρήνη Ράπτη
Επιμελητής: Έλλη Λεβεντάκη
Εικονική περιήγηση: Antonia Magkafosi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΣΕ ΣΥΝΤΑΞΗ

Αναμνήσεις ενός μεταφραστή (2ο μέρος) ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ  sarantakos.wordpress.com Περιαυτολογίας δεύτερο μέρος.    Όπως ξέρετε οι ταχτικοί ...