Πέμπτη, Αυγούστου 01, 2019

ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΟΡΕΥΤΕΣ: Κάρλος Ακόστα

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ "Ο ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ" , ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ Ο Χορός της Ζωής μου 

Ο Χορός της Ζωής μου

Χρήστο Μήτση





Από -

Ο Βρετανός Πολ Λάβερτι, σεναριογράφος 13 ταινιών του Κεν Λόουτς, και η Μαδριλένα σκηνοθέτης και ηθοποιός Ιθιάρ Μπολαΐν είναι ζευγάρι εδώ και δυο δεκαετίες, συνεργαζόμενοι και στις ταινίες της τελευταίας «Ακόμα και η Βροχή» και «Η Ελιά». Έντονα πολιτικοποιημένοι καλλιτέχνες, επιλέγουν ανθρωποκεντρικές ιστορίες με κοινωνικές διαστάσεις και ουμανιστικά μηνύματα, στοιχεία τα οποία θα συναντήσουμε και στο «Χορό της Ζωής μου», το ενδιαφέρον κινηματογραφικό πορτρέτο του Κάρλος Ακόστα.
Ο 46χρονος σήμερα Κουβανός χορευτής και χορογράφος μεγάλωσε στους χωματόδρομους της Αβάνας θέλοντας να γίνει ποδοσφαιριστής, αλλά η απίστευτη επιμονή του πατέρα του, ενός φτωχού οδηγού φορτηγού, τον έσπρωξε προς τον κλασικό χορό και τη σχολή του Εθνικού Μπαλέτου της Κούβας. Από εκεί ως το ρόλο του κορυφαίου σολίστα στο Βασιλικό Μπαλέτο του Λονδίνου ο δρόμος ήταν ιδιαίτερα επώδυνος και περιπετειώδης για τον ατίθασο Κάρλος, τον οποίο η ταινία συναντά καθώς ετοιμάζει μια μεγάλη χορογραφία εμπνευσμένη από τη ζωή του.
Αφορμή για να αναπολήσει ένα παρελθόν από το οποίο το σενάριο του Λάβερτι, βασισμένο στην αυτοβιογραφία του Ακόστα «No way home», εστιάζει σε δυο κυρίως σημεία. Τη σχέση του πρωταγωνιστή με τη χώρα του, το πολιτικοκοινωνικό μέρος της ταινίας, και με τον πατέρα του, το ψυχολογικό κομμάτι της αφήγησης το οποίο χτίζει τους δυο κεντρικούς χαρακτήρες. Το δεύτερο είναι και το πλέον ενδιαφέρον, κερδίζοντας βάθος και διαστάσεις από την εξαιρετική ερμηνεία του Σαντιάγο Αλφόνσο, ο οποίος από θρύλος του κουβανέζικου κλασικού μπαλέτου μεταμορφώνεται ολοκληρωτικά σ’ έναν πεισματάρη, αυταρχικό όσο και σοφό μεροκαματιάρη.
Προσπαθώντας να αποφύγει τα ανιαρά διηγηματικά μονοπάτια της ακαδημαϊκής σινε-βιογραφίας, η Μπολαΐν εναλλάσσει διαρκώς το παρόν με το παρελθόν και τα «πραγματικά» γεγονότα με τη χορευτική μεταγραφή τους από τον Ακόστα. Κάποιες μελοδραματικές αναφορές και απλοϊκές καταγγελίες δεν αποφεύγονται, αλλά οι αναφορές στο αποικιοκρατικό παρελθόν της Κούβας είναι συγκινητικές, πλουμίζοντας την ιστορία με στοιχεία που τη βοηθούν να ξεπεράσει κινηματογραφικά το «αυστηρά για τους λάτρεις του μπαλέτου».
Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: SEVEN FILMS.





ΚΑΡΛΟΣ ΑΚΟΣΤΑ : το παιδί από μια φτωχογειτονιά της Αβάνας, που παρακολουθούσε τα σκληρά μαθήματα της Κρατικής Σχολής Χορού, αρχικά για να εξασφαλίζει τα τρία δωρεάν ημερήσια γεύματα... 

Carlos Acosta - Wikipedia

 

 Carlos Acosta's performance for the Michael Parkinson masterclass is so powerful.graceful and fluid as a panther, restrained and explosive he's amazing.

 O Κάρλος Ακόστα , σε μια σύντομη συνέντευξη, την τελευταία χρονιά της καριέρας του , θυμάται από πού και πώς ξεκίνησε, μιλάει για τους καλύτερους ρόλους που ερμήνευσε και δηλώνει ευγνώμων για την αγάπη που εισέπραξε

 


Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΥΛΑΙΑ

Η απαχαιρετιστήρια τελετή για το κλείσιμο της καριέρας του διάσημου Κουβανού χορευτή στο Βασιλικό Μπαλέτο της Αγγλίας

 

Carlos Acosta: «My guilty pleasure? I love "Poldark" »(British historical period drama television series based on the novels of the same title)|Guardian

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Armand Guillaumin (1841-1927) - Της μεγάλης των Γάλλων ιμπρεσιονιστών σχολής

Αρμάν Γκιγιομέν(1841-1927) ****************************************   Μορέ – Αρμάν Γκιγιομέν Κατερίνα Βασιλείου ...