Σάββατο, Ιουνίου 30, 2007

Ο Σπιθίτσας Εμπρηστίδης αναλύει το σχέδιό του!


Το σχέδιό μου είναι απλό και αλάνθαστο.
Πρώτα ιεραρχώ τους στόχους μου, λέω δηλαδή: πού υπάρχουν τα καλύτερα φιλέτα;
Εκεί και εκεί και εκεί! Ωραία, αυτά θα κάψω τον Ιούνιο , εκείνα τον Ιούλιο κ.ο.κ.
Μετά αναμένω τις κατάλληλες καιρικές συνθήκες.

Μόλις αυτές εκδηλωθούν, π.χ. κάποιος κολλητός μου καύσωνας
ή τα φιλαράκια μου οι
άνεμοι των οχτώ μποφόρ,
τότε χτυπώ παραπλανητικά πολλά μικρά

πράσινα κοψίδια ανά την χώρα και κατακερματίζω τον αντίπαλο,
που διασπείρει τις δυνάμεις του σε αντίστοιχα μέτωπα κατάσβεσης
των υποπολλαπλασίων μου, τα οποία μπορεί να φτάνουν και τα τριακόσια.
Είναι πλέον η στιγμή να συγκεντρώσω τη δύναμη του πραγματικού πυρός μου
στα μπον φιλέ του δασικού πλούτου της χώρας, στην προκειμένη
περίπτωση , την παραλία της Αγιάς, το ιστορικό Πήλιο και κυρίως
τον Εθνικό Δρυμό της Πάρνηθας.
Η επίθεσή μου παίρνει τη μορφή συνηθισμένης ψυχαγωγικής εξόρμησης,
κάτι μεταξύ σχολικής εκδρομής και περιπάτου ηλικιωμένων από τα ΚΑΠΗ
Κρύας Βρύσης. Αστεία υπόθεση!
Αντιστάσεως μη ούσης , καθότι ο αντίπαλος έχει χάσει τα αβγά
και τα πασχάλια του και πηλαλάει μια από εδώ και μια από εκεί,
μέσα σε λίγες ώρες σού μετατρέπω τα κωλόδεντρα σε κρανίου τόπο,
σε μια δηλαδή πελώρια λαχταριστή μπριζόλα , να τρέχουν τα σάλια
των οικοπεδοφάγων.
Φυσικά μετά αρχίζουν οι οιμωγές των καμμένων πρώην καταπατητών,
οι θρήνοι των οικολόγων , οι τσακωμοί των πολιτικών
και οι κατάρες και τα μπινελίκια των απλών ανθρώπων.
Το πιο διασκεδαστικό απ' όλα είναι η στάση της εκάστοτε κυβέρνησης:
αφού αποποιείται των ευθυνών της,
υπόσχεται
ανακάλυψη των εμπρηστών,
αναδασώσεις των καμένων περιοχών,
προστασία από τις καταταπατήσεις
κι ένα σωρό
τέτοιες χαζομάρες...
Ποιος την πιστεύει όμως;
Λίγους μήνες μετά από τη "συμφορά"
θα φέρει ξανά στη Βουλή για ψήφιση
την τροπολογία για τη νομιμοποίηση
των καταπατημένων δασικών εκτάσεων!
Ιθαγενείς αυτού του τόπου, πρέπει να παραδεχτείτε ότι
είστε κατευθείαν απόγονοι του Νέρωνα
και όχι των αρχαίων Ελλήνων!
Μην ακούτε τι λένε οι Ζουράρηδες
και οι πωλητές εθνικοηλιθίων εντύπων εκ της τηλεοράσεως...

Η Κλειώ στον κήπο...

Η Κλειώ, εγγονή του Γεροντάκου,
κορφολογεί άνθη από τον κήπο της Ιστορίας

1520: Τους είπαν "εκπολιτιστές του Χριστού ". Στην πραγματικότητα ήταν τυχοδιώκτες που διψούσαν για χρυσάφι και αίμα. Οι "κονκισταδόρες" του θηριώδους ισπανού Hernán(do) Cortés Pizarrο, μέρα σαν τη σημερινή , θα σκοτώσουν τον τελευταίο βασιλιά των Αζτέκων, Μοντεζούμα Β΄ και , προς δόξαν του Κυρίου, θα βάλουν χέρι στα αποθέματα χρυσού του. Κορτές και Μοντεζούμα Β΄

1911: Ένας από τους μεγαλύτερους ποιητές του περασμένου αιώνα . Δίκαια βραβεύτηκε το 1980 με το Νόμπελ της Λογοτεχνίας. Πρόκειται για τον Πολωνό ποιητή και συγγραφέα Czeslaw Milosz (Τσέσλαβ Μίλος) ,
που γεννήθηκε στις 30/6/1911 και πέθανε το 2004. Czeslaw Milosz

Δείγμα γραφής

So Little

I said so little.
Days were short.

Short days.
Short nights.
Short years.

I said so little.
I couldn't keep up.

My heart grew weary
From joy,
Despair,
Ardor,
Hope.

The jaws of Leviathan
Were closing upon me.

Naked, I lay on the shores
Of desert islands.

The white whale of the world
Hauled me down to its pit.

And now I don't know
What in all that was real.

Berkeley, 1969

1936: Αν δεν το έχετε διαβάσει στα νιάτα σας, το έχετε ασφαλώς δει ως ταινία με την αξέχαστη Βίβιαν Λι και τον επιβλητικό Κλαρκ Γκέιμπλ (1939).
Η ιστορία του θυελλώδους έρωτα της Σκάρλετ Ο'Χάρα και του Ρετ Μπάτλερ, στα χρόνια του αμερικάνικου εμφυλίου, κυκλοφόρησε σαν σήμερα τυπωμένη σε βιβλίο με τον τίτλο "Gone with the wind" ("Όσα παίρνει ο άνεμος"). Συγγραφέας του η άξια και καλότυχη Μάργκαρετ Μίτσελ.
1984: Hellman, Lillian. Εγκατέλειψε το μάταιο κόσμο σε ηλικία 79 χρόνων. Έγραψε πολλά βιβλία, αλλά πέρασε στην ιστορία της παγκόσμιας γραμματολογίας για τις "Μικρές αλεπούδες" της (The Little foxes), το ρεαλιστικό δράμα της αποσύνθεσης μιας οικογένειας εξαιτίας της απληστίας για το κέρδος. Το έργο μεταφέρθηκε στην οθόνη, το 1941, με τεράστια επιτυχία, λόγω της έξοχης ερμηνείας της Μπέτι Ντέιβις, που υποδυόταν τη σκληρόκαρδη τσιφούτισσα βασική ηρωίδα του, Regina Giddens .






Στηρίζουμε τη σκέψη, τις ιδέες, τη γραφή
*Προκήρυξη*

2ος ΠANEΛΛHNIOΣ ΛOΓOΤΕΧΝΙKOΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜOΣ
ΔIHΓHMATOΣ,
TAΞIΔIΩTIKOY ΔOKIMIOY
& ΠOIHΣHΣ
του λογοτεχνικού περιοδικού «Ύφος».

Στείλτε τo έργo σας (ένα αντίτυπo, τυπωμένo σε σελίδες Α4 ή σε Cd) με την ένδειξη -Λoγoτεχνικός Διαγωνισμός Διηγήματος, Tαξιδιωτικού Δοκιμίου και Ποίησης- μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2007 μαζί με τα στoιχεία επικoινωνίας σας (oνoματεπώνυμo, διεύθυνση, email, τηλέφωνo) και ένα βιoγραφικό σημείωμα στη διεύθυνση:εκδόσεις /περιοδικό YΦOΣ, Πυθίας 6 Αθήνα 113 64 Για πληρoφoρίες επικoινωνήστε με τoν υπεύθυνo τoυ διαγωνισμoύ κ. Aπόστολο Aποστόλου τηλ.: 210 3245.771 email: yfosmagazine@in.gr

H επιτροπή του Λoγoτεχνικού Διαγωνισμού Διηγήματος, Tαξιδιωτικού Δοκιμίου & Ποίησης, αποτελείται από τους πανεπιστημιακούς καθηγητές κ.κ. Aγγελική Σπυροπούλου, Mαρία Θωμαδάκη, Aπόστολο Aποστόλου, Φίλιππο Nικολόπουλο και τον Πάνο Aϊβαλή εκδότη.
Θα απονεμεθούν τρία βραβεία και τρεις έπαινοι σε κάθε κατηγορία, διηγήματος, δοκιμίου και ποίησης. Παράλληλα όλες οι συμμετοχές θα δημοσιευθούν σε έναν τόμο που θα κυκλοφορήσει στο τέλος του χρόνου μαζί με το περιοδικό «Ύφος". H απονομή των βραβείων θα γίνει τον Δεκέμβριο 2007 στο Πνευματικό Kέντρο του Δήμου Aθηναίων - Aκαδημίας 50.

Μaurice Μedioni

Οράν. Δεκαετία του '50 και ο νεαρός εβραιοάραβας μουσικός Μaurice El Medioni κάνει καινούρια τραγούδια για τη δημοφιλέστατη αλγερινή μουσική raï.
Στη δεκαετία του '60 βρίσκεται στο Παρίσι και διαπρέπει μαζί με άλλους , όπως ο μεγάλος Lili Boniche, στο είδος του τραγουδιού που θα αποκληθεί "franc-arabe".
Ο Medioni όμως θα αποσυρθεί στη Μασαλία και θα μείνει στην αφάνεια για τριάντα ολόκληρα χρόνια, ώσπου το είδος του μουσικού στιλ που επινόησε και ονομάστηκε "pianoriental" θα γίνει παγκόσμια μόδα.
Πώς αλλάζουν οι καιροί...

Παρασκευή, Ιουνίου 29, 2007

Οι ραδιοφωνατζήδες και οι άλλοι...


Κάντε μια βόλτα στα FM της πόλης μας και ακούστε επ' ολίγον όσους ομιλούν. Μιλάμε για εκείνους που "ψωμίζονται" από τη δουλειά τους, όχι για τους γραφικούς και τις "ψωνάρες" που βγάζουν τα απωθημένα τους μπροστά σε ένα μικρόφωνο.
Πάρτε μετά μολύβι και χαρτί και προσπαθήστε να τους κατηγοριοποιήσ
ετε. Εύκολα θα σχηματίσετε τις τρεις κατηγορίες των ανθρώπων που ασχολούνται επαγγελματικά με το ραδιόφωνο στην πόλη μας.
Στην πρώτη κατηγορία έχουμε αυτούς που χαϊδεύουν την εξουσία.
Συνήθως ασχολούνται με τη "θετική" πλευρά της καθημερινότητας , χυδαίο κουτσομπολιό δηλαδή και ελληνικούρικος χαβαλές με σκυλοτραγουδάκια για να περνά η ώρα, έμμεση ή φανερή προβολή επιφανών εκπροσώπων του Συστήματος, των "πετυχημένων" και των γκλαμουράτων .
Οσάκις είναι αναγκασμένοι να πιάσουν την "καυτή" πατάτα που βγαίνει από το φούρνο των μικρών ή μεγάλων τραγωδιών μας, κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να την πετάξουν μακριά. Καμιά σοβαρή έρευνα, ουδεμία διάθεση για εποικοδομητική κριτική, κανένας μαχητικός αντίλογος απέναντι στην Εξουσία και στα ψέματά της.
Απλά φερέφωνα της κυβέρνησης και των αφεντικών τους είναι οι μικροαστούληδες οσφυοκάμπτες των ερτζιανών και,
όσες φορές μάλιστα χρειάζεται , γίνονται ένθερμοι προπαγανδιστές τους, αφού πληρώνονται από το δημόσιο ή το ιδιωτικό χρήμα και πρέπει να αντιγυρίζουν στα αφεντικά τους τη χάρη για το κωλοκούμπι που τους δώσανε. Πάρτε, για παράδειγμα, τους κρατικούς σταθμούς και το δημοτικό ραδιόφωνο , που οι περισσότερες εκπομπές των διαφόρων καλημέρα σας και συγκρουομένων μετωπικά με τον πολιτισμό λες και απευθύνονται σε δημότες κάποιας ευτυχισμένης ελβετικής λουτρόπολης. Χασκογελάκια, ραφιναρισμένη ειρωνεία και πού θα πάμε και τι να δούμε, όταν έξω γίνεται του Κουτρούλη ο γάμος και έχει γυρίσει το σύμπαν ανάποδα.
Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν όσοι βρίζουν πατόκορφα την Εξουσία γενικώς. Κυνικοί και θρασύτατοι , λαϊκίζουν ασύστολα. Βάζουν τους πάντες μέσα στο σέικέρ τους και , χτύπα χτύπα, τους αλλάζουνε τον αδόξαστο. Ύβρεις , λάσπη , απειλές. Σκέτος φασισμός! Το σύνθημά τους : " Όλοι είναι πουλημένοι, ψεύτες , κλέφτες, τέρατα , κανένας δεν έχει τη γούνα του χωρίς ράμματα!" . Και αυτά τα "ράμματα" είναι που δήθεν αποκαλύπτουν οι ραδιοφωνατζήδες Ζορό μας , αφού προασπίζουν με τα απαίσια ελληνικά τους και τα ανύπαρκτα επιχειρήματά τους τα έννομα συμφέροντα των "αδυνάτων" από τα "βαμπίρ" που τους ρουφούν το αίμα, τη σύνταξη δηλαδή της κυρίας Μαρίκας και τον ημιθανή δικέφαλο αητό του ΠΑΟΚ, που τον μαχαίρωσαν τα "λαμόγια" ένα βράδυ που 'βρεχε και είχαν πέσει νωρίς για ύπνο οι ανεπίληπτοι παοκτσήδες δεσμοφύλακές του .
Ανάμεσά τους βολοδέρνουν όσοι επιμένουν να διακονούν ένα λόγο αδέσμευτο, να ρίχνουν μια ματιά διεισδυτική και υποψιασμένη πάνω στα πράγματα , να κριτικάρουν νηφάλια και αδέσμευτα τα κακώς κείμενα , να προβάλλουν ανθρώπους και θεσμούς που έχουν να επιδείξουν ουσιαστικό έργο και να κάνουν προτάσεις για μια ζωή εναλλακτική , ποιοτική, πλούσια σε χυμούς και δράσεις.
Είναι ηλίου φαεινότερο ότι η κατηγορία των εκπροσώπων της σοβαρής ραδιοφωνίας δεν περνάει ευτυχισμένες μέρες. Το θέμα δεν είναι ο πόλεμος που της κάνει η Εξουσία γενικώς, επειδή της χαλάει τη μόστρα, επειδή δηλαδή είναι ενοχλητική σαν τον οίστρο
που κολλάει στα οπίσθια των βοδιών και τα τρελαίνει. Ακούστε, φερ' ειπείν, τη μαχητική απελπισία που εκπέμπει κάθε πρωί τις καθημερινές, στις 9, από τον 9,58 ο Γιώργος Τούλας και θα καταλάβετε τα αδιέξοδα αυτών των δημοσιογράφων...
Το πρόβλημα βρίσκεται στο ραδιοφωνικό κοινό της πόλης, που φαίνεται ότι προτιμάει
να ακούει τους αμόρφωτους και υστερικούς ραδιοφωνατζήδες παρά τους "κουλτουριάρηδες και σπαστικούς μαλάκες" , όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις προτιμήσεις του στον απέραντο μπαχτσέ της τηλοψίας μας. Γιατί να δουν δηλαδής το κουλτουριάρικο Παρασκήνιο με έναν κάποιο Μανόλη Αναγνωστάκη, όταν στο διπλανό κανάλι βγάζει τα μάτια του ο Μένιος
ο χασάπης μετά της Ευλαμπίας, κερατωμένης συζύγου Αργυρίου Κ. , δικηγόρου, και έχουν χοντρή πλάκα έτσι όπως το κάνουν;
Ο πολιτισμός μιας πόλης , λένε οι κοινωνικοί επιστήμονες, φαίνεται όχι μόνο από τις όρους οργάνωσης της ζωής των δημοτών της αλλά και από το πώς εκδηλώνουν τα γούστα τους : τι ακούνε , τι βλέπουν , τι διαβάζουν, τι τρώνε, πώς διασκεδάζουν.
Για να περιοριστούμε στο θέμα μας, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι, όταν ο μέσος άνθρωπος, που έχει μια κάποια μόρφωση, ακούει ραδιόφωνο κακίστης ποιότητας, τότε έχει και την πόλη που του αξίζει να ζει. " Ο όμοιος στον όμοιο και η κοπριά στα λάχανα", όπως λέει η λαϊκή παροιμία μας. Τι να τα κάνω τα πτυχία σου , ορέ Βαγγέλη, όταν ακούς τον Χατζηπαπάρα να πέρδεται από το στόμα και λες "καλά τα λέει!"; Ο νοών , νοείτω!


Η Κλειώ στον κήπο...

Η Κλειώ, εγγονή του Γεροντάκου,
κορφολογεί άνθη από τον κήπο της Ιστορίας

1900: Γεννήθηκε σαν σήμερα και η ζωή του σημαδεύτηκε από
τρεις μεγάλους έρωτες: τη λογοτεχνία , την Κονσουέλα και το αεροπλάνο.
Καρποί της ένωσής του με τη λογοτεχνία ύπήρξαν ορισμένα "δυνατά" κείμενα,
όπως η "Νυχτερινή πτήση" και "Η γη των ανθρώπων", μπήκε όμως στο Πάνθεον των μεγάλων συγγραφέων με το αριστουργηματικό "Ο μικρός πρίγκιπας". Με την Κονσουέλα πέρασε αξέχαστες ερωτικές στιγμές , όμως δεν μπόρεσε να γεράσει στο πλάι της, γιατί τον πρόδωσε η μεγάλη ερωμένη του, το αεροπλάνο, που αν και το είχε κάνει δεύτερο σπίτι του από τα δεκαοχτώ του χρόνια, τον παρέσυρε στον υγρό τάφο σε μία περιπολία πάνω από τη Μεσόγειο, το 1944. Περί του Antoine de Saint Exupery ο λόγος...
1940: Η σημερινή μέρα σημάδεψε το τέλος της ζωής του. Μόλις 61 ετών! Ο ελβετικής καταγωγής όμως ζωγράφος και χαράκτης Paul Klee πρόλαβε να διακριθεί ως ένας από τους πιο αυθεντικούς εκπροσώπους της μοντέρνας τέχνης του 20ού αιώνα. Χωρίς να ανήκει σε κανένα συγκεκριμένο κίνημα, έγινε πασίγνωστος
για τις ονειρικές εικόνες , το χιούμορ και τη φαντασία που κυριαρχούν στα έργα του.
1973: Οραματίστηκε να βγάλει από την υπανάπτυξη το λαό του και να απαλλάξει τη χώρα του από το θανάσιμο σφιχταγκάλιασμα των αμερικάνικων πολυεθνικών. Κατάφερε να πάρει την εξουσία με δημοκρατικά μέσα, αλλά το σοσιαλιστικό μεταρρυθμιστικό του πρόγραμμα αντιμετώπισε μεγάλες δυσκολίες που προέρχονταν από τη συσπειρωμένη εγχώρια και ξένη μαύρη αντίδραση. Το στρατιωτικό πραξικόπημα που εκδηλώθηκε σαν σήμερα έβαλε τέλος στα όνειρά του. Ο Σαλβαντόρ Αλιέντε τα υπεράσπισε έως το τραγικό του τέλος, πολεμώντας μέσα στο Προεδρικό μέγαρο
με το αυτόματο στο χέρι...








SGT. PEPPER'S LONELY HEARTS CLUB BAND

It was twenty years ago today,
Sgt. Pepper taught the band to play
They've been going in and out of style
But they're guaranteed to raise a smile
So may I introduce to you
The act you've known for all these years
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
We're Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
We hope you will enjoy the show
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
Sit back and let the evening go
Sgt. Pepper's lonely, Sgt. Pepper's lonely
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
It's wonderful to be here
It's certainly a thrill
You're such a lovely audience
We'd like to take you home with us
We'd love to take you home
I don't really want to stop the show
But I thought that you might like to know
That the singer's going to sing a song
And he wants you all to sing along
So let me introduce to you
The one and only Billy Shears
And Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band

Αφιερωμένο εξαιρετικά στον Μοναχικό Λύκο


Προτροπή


Εθνικέ μας εισαγγελέα,
περίλαβέ τους σήμερα
και κάν' τους με τα κρεμμυδάκια!
Όλη η Ελλάδα κρέμεται από τα χείλια σου.
Νέε Σαβοναρόλα, μη μας απογοητεύσεις!
Άκουσε το εναγώνιο σύνθημα που αχολογάει
στους πυριφλεγείς κάμπους και τα λαμπαδιασμένα βουνά μας :
Καμπουράκη, Καμπουράκη,
κόψ' τους σαν το σαλαμάκι!
Για να σε εμψυχώσω δε περαιτέρω,
σου αφιερώνω το εξής ποίημα:
Τι με θωρείς ακίνητος, πού τρέχει ο λογισμός σου,
σήκω, κινήσου , μούγκρισε , καβάλα τ' άλογό σου!
Ύψωσε τη ρομφαία σου και πάρ' τους τα κεφάλια
να φάν' οι μύγες σίδερα και τα κουνούπια ατσάλια!

Ένας χρόνος!

ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ !
Στρίβων αρειμανίως τον μύστακά μου
ανακράζω ως νέος Νίτσε
"Wie lange noch?",
ρε γαμώ το,
σ' αυτόν τον κωλότοπο;

CocoRosie:"By your side"

I'll always be by your side
Even when you're down and out
I'll always be by your side
Even when you're down and out
I just wanted to be your housewife
All i wanted was to be your housewife
I'll iron your clothes
I'll shine your shoes
I'll make your bed
And cook your food
I'll never cheat
I'll be the best girl you'd ever meet
And for a diamond ring
I'll do these kinds of things
I'll scrub your floor
Never be a bore
I'd tuck you in
I do not snore
I'd wear your black eyes
Bake you apple pies
I won't ask whys
And i try not to cry
I'll always be by your side
Even when you're down and out
I'll always be by your side
Even when you're down and out
And its nearly midnight
And all i want with my life
Is to be a housewife
Is to be a housewife
'Cause it's nearly midnight
And all i want with my life
Is to die a housewife
Is to die a housewife

Πέμπτη, Ιουνίου 28, 2007


"Ώστε έτσι, ε; Καίγεται η μισή Ελλάδα, ε;
Πώ, πώ! Η φωτιά έφτασε στην Πάρνηθα, ε;
Τι μου λες! Εγκλωβίστηκε και ο Αρχηγός της Πυροσβεστικής , ε;
Πρωτοφανές!
Και δε μου λες: είσαι για κανένα μπανάκι στο εξοχικό μου,
στο Πόρτο Ράφτη;
Ε, τι λες, θα την κάνουμε;"

Η ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΜΑΣ

1.ΥΠΟΥΡΓΟΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ
Άκουγα τις δηλώσεις σας από ραδιοφώνου, σχετικά με το black out στη βόρεια Ελλάδα, και αναρωτιόμουν για τα κριτήρια της αναδόμησής σας από τον σεμνό αρχηγό σας στη θέση του ατυχούς κυρίου Τσιαρτσώνη. Εκείνος τουλάχιστον δεν ήταν τόσο ανερμάτιστος ούτε κακοποιούσε την ελληνική γλώσσα , όπως εσείς, αγαπητέ μου Υπουργέ! Πείτε μου , σας παρακαλώ, σε ποια εκλογική περιφέρεια πολιτεύεστε, για να στείλω συγχαρητήρια στους ψηφοφόρους σας.
2. ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΔΕΗ
Μολονότι με κάλυψε με το θαυμάσιο σημείωμά του ο monahikoslikos στο blog του, δεχθείτε και τους επαίνους εμού και της οικογενείας μου για τον ηρωικό σας αγώνα κόντρα στον καύσωνα και την εγκληματική αδιαφορία των πολιτικών σας προϊσταμένων.
3. ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΠΑΛΑΙΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Υπόγειο)
Δε μας αφήνετε που δε μας αφήνετε να δουλέψουμε με την ησυχία μας , με το να μιλάτε μεταξύ σας στεντορείως και να τηλεφωνείτε στις μητερούλες σας για το μεσημεριανό που θέλετε να φάτε, επιτηρήστε τουλάχιστον σωστά το πολύτιμο υλικό που υπάρχει στο αρχείο σας! Δεν έχετε αντιληφθεί ότι πολλές εφημερίδες μοιάζουν με ελβετικές γραβιέρες από τις πολλές τρύπες που τους έχουν ανοίξει με τα
ξυραφάκια τους κάποιοι ψυχοπαθείς "ερευνητές";

4. ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Κύριε Διοικητά, όλο για τροχαίους ακούω αλλά τροχαίους δε βλέπω. Τι συμβαίνει; Μήπως οφείλεται σε δική μου οφθαλμαπάτη λόγω του καύσωνος;
5.ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΝ ΠΑΓΩΤΩΝ ΜΟΥ
Με διαβεβαιώνετε ότι ο καταψύκτης σας έχει μαγικές ιδιότητες και κρατάει την ψύξη του πολύ πέραν του δεκαώρου που διήρκεσε η σημερινή διακοπή του ρεύματος.
Σας πιστεύω, αλλά μπορείτε να μου εξηγήσετε από πότε κυκλοφόρησαν παγωτά με ξύλινους ...φαλλούς και δεν το έχω πάρει χαμπάρι; Εγώ μέχρι σήμερα έτρωγα το παγωτό μου κρατώντας το από την άκρη, τώρα πρέπει να το κρατώ από τη μέση;

Στιγμιότυπα

Σήμερα, ώρα έντεκα το πρωί.
Και ο Λευκός Πύργος να λιάζεται
σαν
...un secret de tous connu,
Une douleur tr
ès-simple et non mystérieuse,
Et, comme votre joie,
éclatante pour tous.
( Baudelaire, Les fleurs du Mal)

Omer Faruk Tekbilek

Ο Omer Faruk Tekbilek στην πόλη μας!
Για μία μόνο συναυλία, στις 29/6.
Για να μας ταξιδέψει στη λαγγεμένη Ανατολή,
για να μας μεταδώσει κάτι από τον αισθησιασμό
και το μυστήριο που λείπουν από την πεζή ζωή μας.
Για να γλυκάνει λίγο τον πόνο της πιο σκληρής
από τον καύσωνα μοναξιάς
και της ανυπόφορης δίψας
για τη Ζωή που λαχταρούμε και δεν έρχεται...


Κάνιστρο εκλεκτής Ποίησης


Κώστας Πλαστήρας
ΑΝΩΝΥΜΟΙ
[αν και ]
ΠΟΡΤΟΛΑΝΟΙ

1

Έργο παλιό

ανώνυμου χαρτογράφου
Είπε
Άτλας της Μεσογείου που παριστά νησιά του
Αιγαίου.

Πέρασε η εποχή όπου οι πορτολάνοι*
καθοδηγούσαν
τώρα υποδεικνύουν τις παλιές πορείες
τα παλιά τοπονύμια.

Οι τρεις ανώνυμοι Έλληνες χαρτογράφοι
της Λούκα, των Αθηνών και της Νέας Υόρκης
ήξεραν και δεν ήξεραν
γνώριζαν ή δεν γνώριζαν.

2

Αυτός που σήμερα στη Λούκα
Άτλας Ανώνυμος Ελληνικός
Με έξι χάρτες 'Ατλας της Μεσογείου
από χέρι προσεκτικό
-από εξασκημένο λόγιο χέρι-
Κι αυτός των Αθηνών
Ένας αυτοτελής πορτολάνος
της Μεσογείου
Ένας
Ελληνικός Πορτολάνος
Από ανώνυμο χέρι

3

Αυτός
της Νέας Υόρκης ήταν ο πιο πρόχειρος
-εξαιρετικά πρόχειρος-
αν και χρόνια ασχολήθηκε συστηματικά
δεν μπόρεσε να εφαρμόσει όσα διδάχθηκε
γράφοντας, σχεδιάζοντας ή ζωγραφίζοντας.
Παρέλειψε το μαρτελόγιο, έβαλε μόνο μια
κεντρική πυξίδα
κατά το πρότυπο των ναυτικών νηολογίων.
Είχε χέρι αγροίκο και ασταθές.

Δεν γνωρίζουμε ποιος ήταν
ούτε από πού κρατούσε η σκούφια του
Δεν γνωρίζουμε την όψη του
ήταν, ωστόσο , έλληνας γιατί το έργο του
ελληνικό.
Πόσο έλληνας όμως μπορούσε να είναι;
πόσο ένιωθε
τη γλώσσα της ψυχής του
στον πορτολάνο που ζωγράφισε με λεπτομέρεια
τα νησιά του Αιγαίου;
-Μήπως νησιώτης;

Μήπως από τη χώρα της Λέσβου;
Μήπως από την άκρη του νησιού, σκαρφάλωνε
την απότομη πλαγιά της θάλασσας
στην άκρη του σπιτιού του;

Και τώρα το έργο του σ' ένα βαθύ ντουλάπι
στο μουσείο του Brooklyn

* Σημ. του Γεροντάκου

Πορτολάνος είναι :
α) το κείμενο με οδηγίες προς τους ναυτιλλομένους, για την ασφαλή ρότα τους από λιμάνι σε λιμάνι (πόρτο)
β) Πορτολάνος όμως είναι επίσης ο χάρτης που
είτε απεικονίζει απλώς ακτές και λιμάνια διαφόρων περιοχών είτε δίνει αναλυτικές πληροφορίες και περιέχει χρήσιμες σημειώσεις για το ναυτικό που ταξιδεύει.
Oι χειρόγραφοι ελληνικοί πορτολάνοι-κείμενα, που σώζονται μέχρι σήμερα, προέρχονται από τον 16ο και τις αρχές του 17ου αιώνα. Γι' αυτό και η γλώσσα τους είναι η κοινή απλοελληνική του 16ου αιώνα, που από τους συγγραφείς της εποχής ονομάζεται ρωμαϊκόν. Tα κείμενα είναι εξαιρετικά ανορθόγραφα και συχνά περιέχουν όρους και τοπωνύμια παρεφθαρμένα, ιταλικής κυρίως προέλευσης. Eξάλλου, οι ελληνικοί πορτολάνοι βασίζονται σε μεσαιωνικά ιταλικά κείμενα, με αποτέλεσμα οι τεχνικοί ναυτικοί όροι να χρησιμοποιούνται ως lingua franca. Oι πρώτες εκδόσεις των δύο αυτών χειρογράφων που βρίσκονται σε ελληνικές βιβλιοθήκες, είναι πλέον δυσεύρετες.

Η Κλειώ στον κήπο...


Η Κλειώ, εγγονή του Γεροντάκου,
κορφολογεί άνθη από τον κήπο της Ιστορίας

548 : Πεθαίνει η αυτοκράτειρα Θεοδώρα, πρώην πόρνη πολυτελείας στον ιππόδρομο της Κωνσταντινούπολης, ένα από τα πιο λαμπρά παραδείγματα της Ιστορίας σχετικά με το τι μπορεί να πετύχει ο άνθρωπος με το κορμί του...

1712: Ακούγεται το πρώτο βρεφικό κλάμα του υπεραισιόδοξου , όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων, ελβετού φιλοσόφου Ζαν Ζακ Ρουσό. Σήμερα πολύ αμφιβάλλουμε αν ο μεγάλος διανοητής θα εξακολουθούσε να υποστηρίζει την άποψη ότι ο άνθρωπος γεννιέται καλός, αλλά ο "πολιτισμός" είναι ο παράγοντας που τον χαλάει.
1878: Οι Εγγλέζοι μπαίνουν στο λιμάνι της Λεμεσού , ενώ αποχωρούν οι Τούρκοι , που κατείχαν το νησί από το 1571. Η Κύπρος λοιπόν αλλάζει αφεντικό και, από τουρκικό, γίνεται βρετανικό έδαφος.Με μία εμπορική συμφωνία μερικών εκατομμυρίων λιρών, που υπογράφτηκε πάνω στην καμπούρα του κασίδη, άλλαξε το "Άφεριμ , εφέντη!" σε
" Yes, Sir!" . Έτσι απλά και χωρίς να ανοίξει ρουθούνι. Το αίμα άρχισε να ρέει μετά...

1919: Υπογράφεται στις Βερσαλίες του Παρισιού η ομώνυμη Συνθήκη, που έκλεισε το κεφάλαιο του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου και άρχισε να γράφει το κεφάλαιο του Β'. Διότι , όταν ο νικητής ανοίγει μεγάλο και βαθύ λάκο για το νικημένο, συνήθως πέφτει και ο ίδιος μέσα...
1967: Προσάρτηση της Ιερουσαλήμ στο κράτος του Ισραήλ: ένα άλλο δείγμα συνηθισμένου λάθους που κάνει ο νικητής , όταν μεθάει από τη δύναμή του και τα θέλει όλα δικά του.

1991: Το Κ.Κ.Ε. αποχωρεί από το Συνασπισμό. Έκτοτε το κόμμα ακολουθεί το δρόμο που οδηγεί στην πραγματική ευτυχία των Ελλήνων, ενώ όλα τα άλλα βαδίζουν προς τον γκρεμό. Όπως λέμε "όλοι μαζί και ο ψωριάρης χώρια!".







Σας ασπάζομαι

ΚΛΕΙΩ

"Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ..."

Αφιερωμένο εξαιρετικά στους Ελληναράδες μας
και τον ανώτερο πολιτισμό τους...


Αλλοδαπή που φοιτά σε ελληνικό σχολείο.
Ποια θα είναι η μοίρα της, δεν το γνωρίζουμε.

Είναι όμως πολύ πιθανό πρώτα να βιαστεί σαδιστικά από συμμαθητές της
στην τουαλέτα του σχολείου της , ύστερα να διαπομπευθεί
από την κοινή γνώμη και
τα Μέσα Ενημέρωσης
και μετά να δει τους βιαστές της

να απαλλάσσονται από το Σύλλογο των καθηγητών
του
σχολείου της , σε μία έξαρση της παιδαγωγικής,
πατριωτικής και χριστιανικής φιλαλληλίας τους
προς τους πάσχοντες νεαρούς ομοεθνείς τους,
γόνους ανεπίληπτων οικογενειών, καθότι Ελληνικών.
Τέλος, ίσως να απελαθεί μαζί με τους γονείς της από τη χώρα,
επειδή θα έχει λήξει η άδεια παραμονή τους...

Τετάρτη, Ιουνίου 27, 2007

Βαρυσήμαντη δήλωση του Σπιθίτσα Εμπρηστίδη

"Δεκάδες πυρκαγιές βρίσκονταν σε εξέλιξη την Τετάρτη σε όλη την Ελλάδα. Στον Πόρο εκκενώθηκαν ξενοδοχεία και κάηκαν σπίτια. Κατοικημένες περιοχές απειλούνταν στην Αγιά Λάρισας. Εμπρηστικοί μηχανισμοί βρέθηκαν σε Ραφήνα και Στυλίδα. Βοήθεια από τo εξωτερικό ζήτησε η Ελλάδα."
In.gr
"Χώρα που 180 χρόνια μετά την απελευθέρωσή της δεν έχει
αποκτήσει Εθνικό Κτηματολόγιο και οι Κυβερνήσεις της χαϊδεύουν
τα αυτιά των οικοπεδοφάγων, δεν αξίζει να υπάρχει στο χάρτη!
Για να τελειώνουμε, κάντε κλικ στην εικόνα μου
και φουντώστε με περισσότερο!"

Σπιθίτσας Εμπρηστίδης

Δύο χρόνια χωρίς το Μανόλη ...

Για το Μανόλη Αναγνωστάκη και την αξία του
πολυσήμαντου έργου του
έχουν γραφεί και ειπωθεί τόσα πολλά , που θα ήταν πλεονασμός
η οποιαδήποτε πρόσθετη αναφορά.
Με αφορμή τη συμπλήρωση
δύο χρόνων από το θάνατό του (23 Ιουνίου 2005),
εμείς περιοριζόμαστε μόνο στο να παρουσιάσουμε μερικά ντοκουμέντα,
που φωτίζουν κάποιες πλευρές
της προσωπικότητας του χαρισματικού ανθρώπου :
α) το ότι συνήθιζε να "κρύβεται" παίζοντας , σαν ένας άλλος Πεσόα,
πίσω από διάφορα alter ego και ψευδώνυμα (Ω, Μ.Αν. Θ.Λ., Φανή Δημαρά (!), Μανούσος Φάσσης κ.α.)
β) το ότι είχε το θάρρος να λέει τα πράγματα με το όνομά τους
σε επικίνδυνους καιρούς.
***
1. Χειρόγραφο του 1944.
Περιλαμβάνει το ποίημα "Διάθεση" , που αποδόθηκε από
τον ποιητή στο "φανταστικό" του ήρωα Μανούσο Φάση,
όταν , τέσσερις δεκαετίες μετά (1987), κυκλοφόρησε το ομώνυμο βιβλίο του.

Σ
τη σελίδα 62 του βιβλίου αυτού, ο Μ.Α. δημοσιεύει
αυτούσιο
το ποίημα, ως τρίτο μέρος της ποιητικής ενότητας
"Ρομαντικό τρίπτυχο".
( Το χειρόγραφο βρίσκεται στο αρχείο του Μιλτιάδη Δ. Πολυβίου)
***
Ο Μανόλης Αναγνωστάκης ή το alter ego του Μανούσος Φάσσης
επιδιδόμενος εις το άθλημα της υπερπήδησης εμποδίων εις ηλικίαν ένδεκα ετών (1934).

***


2. Χειρόγραφο του 1944.

Περιλαμβάνει το ποίημα " Ο πόλεμος" υπό το
ψευδώνυμο Δήμος Κρητικός.
Το ποίημα εντάχθηκε στην πρώτη συλλογή του ποιητή,
δηλαδή τις Εποχές, που κυκλοφόρησε το 1945.
( Το χειρόγραφο ανήκει στο Μιλτιάδη Δ. Πολυβίου)
***

Δεκαετία του '90. Ο Μανόλης Αναγνωστάκης ξεναγείται στο Επταπύργιο από το στενό του φίλο Μιλτιάδη Πολυβίου, αρχιτέκτονα/αρχαιολόγο, και παράλληλα τον... ξεναγεί στο χώρο όπου ο ίδιος
θυσίασε ως κρατούμενος-
θανατοποινίτης μερικά χρόνια από τη ζωή του .
***

***
3. Ο Μανόλης Αναγνωστάκης σε ένα από τους πιο
χαρισματικούς του ρόλους. Εδώ βλέπουμε τις
σπαρταριστές "απαντήσεις"

που δίνει υπό το ψευδώνυμο "Θείος Λένον"
στη στήλη της αλληλογραφίας του νεολαιίστικου
έντυπου του ΚΚΕ Εσωτερικού "Θούριος".
Ο πνευματωδέστατος σατιρικός του λόγος
θυμίζει, τηρουμένων των αναλογιών, το Ροΐδειο ύφος.
Δείγμα γραφής:
ΔΩΡ. ΑΔΩΡ., Μπραχάμι.
- Κάνεις και συ το ίδιο λάθος. Το ποίημα του Ρίτσου
" Ο Σύντροφός μας Νίκος Ζαχαριάδης" δεν έχει μελοποιηθεί
( ήταν πολύ νεαρός ο Μίκης). Άλλωστε ο ίδιος ο Ποιητής,
νομίζω πως το 'χει αποκηρύξει ως νεανικόν αμάρτημα.
Για τον Φιντέλ Κάστρο δεν έχει γράψει κανένα ποίημα.
Ο άνθρωπος ζει ακόμα. Ποιος ξέρει τι μπορεί να μας βγάλει αύριο!
Άστον, λοιπόν, μη πάθουμε ό,τι και με το Ζαχαριάδη...

(Αρχείο Μιλτιάδη Δ. Πολυβίου)
***


3. Μεσούσης της Χούντας (1971) κι, ενώ ο πνευματικός κόσμος
γιορτάζει τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του Μαρσέλ Προυστ,
ο Αναγνωστάκης στέλνει δακτυλογραφημένη επιστολή διαμαρτυρίας στην εφημερίδα
Το Βήμα, καταγγέλλοντας την εσκεμμένη παράλειψη του ονόματος
του Παύλου Ζάννα, σπουδαίου μεταφραστή του μεγάλου Γάλλου
στην Ελλάδα, εκ μέρους του κριτικού Αντρέα Καραντώνη,
που έραβε μόνο... δεξιόραφα πνευματικά κουστούμια
και ... έκοβε τα δημοκρατικά την εποχή εκείνη.
Σημειώνουμε: α) Ο Παύλος Ζάννας , τον καιρό που γράφτηκε η επιστολή,
βρισκόταν στη φυλακή,
καταδικασμένος από το 1968 σε 10 1/2 χρόνια κάθειρξης
για συμμετοχή στην αντιστασιακή οργάνωση Δημοκρατική Άμυνα.
β) Το Βήμα , φυσικά, δε δημοσίευσε την επιστολή του Μ.Α.
Ο λόγος; Προφανέστατος...
( Αρχείο Κλείτου Κύρου- Ε.Λ.Ι.Α. Θεσ/νίκης)

"Some Like It Hot " - Μερικοί το προτιμούν καυτό!(1959)


Μία από τις πιο πετυχημένες κωμωδίες όλων των εποχών,
προκαλεί γέλια μέχρι δακρύων, όσες φορές και αν τη δεις.
Σκηνοθετήθηκε από τον απαράμιλλο Μπίλι Γουάιλντερ
και είχε ως βασικό της ατού τη γυναίκα- σύμβολο Μέριλιν Μονρόε.
Εμείς όμως τη θυμηθήκαμε σήμερα κυρίως λόγω του
ενός εκ των συμπρωταγωνιστών της,
του μεγάλου καρατερίστα Τζακ Λέμον.

Σήμερα , βλέπετε, είναι η έκτη επέτειος από το θάνατό του
και επειδή οι καλοί κωμικοί σπανίζουν στις μέρες μας,
ας του απευθύνουμε νοερά ένα μεγάλο "Ευχαριστώ!"
για τις ατέλειωτες ώρες κεφιού που μας χάρισε.

Συμφωνείτε ότι ο καλλιτέχνης χρειάζεται
το χειροκρότημά μας ακόμη και μετά το θάνατό του;

The View : "Streetlights"

When it feels like the world is on your shoulders
and all the madness has got you going crazy , it's time to get out
step out into the street where all of the action is right there at your feet

well I know a place where we can dance the whole night away
underneath the electric stars
just come with me , and we can shake it loose right away
you'll be doing fine once the music starts , oh


feel the beat of the rythm of the night
dance untill the morning light
forget about the worries on your mind
'cause you can leave them all behind
feel the beat of the rythm of the night
oh , rythm of the night

look out in the street , now , the party's just beginning
the music's playing , a celebration's starting
under the streetlights , the scene is being set
a night for romance , a night you won't forget

so come on join the fun , this ain't no time to be staying at home
there's too much going on
tonight is gonna be a night like you've never known
we're gonna have a good time all night long

come join the fun, this ain't no time to be staying home
oooh, theres too much going on
tonight is gonna be a night like you've never known
we're gonna have a good time all night long

ΕΡΩΤΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΑΓΝΟΙΑΣ
Διά ποίας μεθόδου κύριοι, διά ποίας μεθόδου;
Εγώ, ξέρετε, είμαι ugly people, αλλά μετά
από την τέταρτη μπίρα "δεν... τραβάει η ομάδα"!
Καταλαβαίνετε, ε;
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ
Κακώς κάκιστα, κύριοι κλιματιστές,
που δεν εκμεταλλεύεστε τα προσόντα των σέρφερ σας!
Με τέτοια μοντελάκια θα γινόσασταν πασίγνωστοι.

Τρίτη, Ιουνίου 26, 2007

" Να του κάνω μια διπλή κολοσκόπηση , του κερατά,
για να με θυμάται για πάντα;"

ΤΗΕ NEWS OF TV TRASH

"Paris Hilton released from L.A. jail!.."

"Α, έτσι εξηγείται η ευφορική διάθεση που έχω από το πρωί!"

Herbert Grönemeyer: "Stück vom Himmel " (Ένα κομμάτι ουρανού)


Warum in seinem Namen
Wir heissen selber auch
Wann stehen wir für unsere Dramen
Er wird viel zu oft gebraucht
Alles unendlich, unendlich

Welche Armee ist heilig
Du glaubst nicht besser als ich
Die Bibel ist nicht zum Einigeln
Die Erde ist unsere Pflicht
Sie ist freundlich, freundlich, wir eher nicht

Ein Stück vom Himmel
Ein Platz von Gott
Ein Stuhl im Orbit
Wir sitzen alle in einem Boot
Hier ist dein Haus
Hier ist, was zählt
Du bist überdacht
Von einer grandiosen Welt

Religionen sind zu schonen
Sie sind für die Moral gemacht
Da ist nicht eine hehre Lehre
Kein Gott hat klüger gedacht
Ist im Vorteil, im Vorteil

Welches Ideal heiligt die Mittel
Wer löscht jetzt den Brand
Legionen von Kreuzrittern
Haben sich blindwütig verrannt
Alles unendlich, warum unendlich, krude Zeit

Ein Stück vom Himmel
Ein Platz von Gott
Ein Stuhl im Orbit
Wir sitzen alle in einem Boot
Hier ist dein Heim
Dies ist dein Ziel
Du bist ein Unikat
Das sein eigenes Orakel spielt
Es wird zuviel geglaubt
Und zuwenig erzählt
Es sind Geschichten
Sie einen diese Welt

Nöte, Legenden
Schicksale, Leben und Tod
Glückliche Enden
Lust und Trost
Ein Stück vom Himmel
Der Platz von Gott
Es gibt Milliarden Farben
und jede ist ein anderes Rot
Dies ist Dein Heim
Dies ist unsere Zeit
Wir machen vieles richtig
Doch wir machens uns nicht leicht
Dies ist mein Haus
Dies ist mein Ziel
Wer nichts beweist
Der beweist schon verdammt viel

Es gibt keinen Feind
Es gibt keinen Sieg
Nichts gehört niemand alleine
Keiner hat sein Leben verdient
Es gibt genug für alle
Es gibt viel schnelles Geld
Wir haben raue Mengen
Und wir teilen diese Welt
Wir stehen in der Pflicht

Sie ist freundlich
Warum wir eigentlich nicht

" Wir sitzen alle in einem Boot..."
Ο Μπομπ Ντίλαν της Γερμανίας

O Herbert Arthur Wiglev Clamor Grönemeyer γεννήθηκε το 1956 στην πόλη Göttingen του κρατιδίου Niedersachsen. Είναι ένας δημοφιλέστατος ηθοποιός , μουσικός τραγουδιστής και τραγουδοποιός. Τα τραγούδια του τον κατατάσσουν στους καλλιτέχνες που δεν περιορίζονται στο να χαϊδεύουν τα αυτιά των ακροατών, αλλά περιέχουν στίχους με έντονη κοινωνική και πολιτική κριτική. Για το λόγο αυτό ο Grönemeyer είναι το "κόκκινο πανί" για τους φανατικούς της θρησκείας και τους νοσταλγούς του ναζισμού.

Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη

  Πώς η Ρωσία με τους «Βορειοκορεάτες» αποκτά μια νέα δύναμη pelop.gr  Πελοπόννησος Newsroom ...