
Ο Τόμας, υπήκοος Λουξεμβούργου, είναι λιποτάκτης της γαλλικής λεγεώνας των ξένων κατά τη διάρκεια του γαλλο-αλγερινού πολέμου την δεκαετία του '60. Την εποχή που κρύβεται, ταυτόχρονα βοηθά την νεαρή Ντομινίκ να απελευθερωθεί από τρομοκράτες. Η Ντομινίκ τον ανταμείβει χρηματικά και ο Τόμας μ' αυτά τα χρήματα σχεδιάζει να διαφύγει, όταν τελικά συνειδητοποιεί ότι βρίσκεται στην μέγγενη ανάμεσα στην γαλλική λεγεώνα των ξένων και των τρομοκρατών που αμφότεροι των καταδιώκουν.

Αξιολόγηση
Ερμηνείες:
Ο Alain Delon είναι εκρηκτικός και χαρισματικός ως ο αντιφατικός ήρωας, που δείχνει τόσο την ψυχρότητα ενός ανθρώπου που αψηφά κάθε κίνδυνο για να επιβιώσει όσο και την ευπάθεια του ερωτευμένου.
Η Léa Massari (γνωστή από "L'Avventura" του Antonioni) προσδίδει βάθος στον ρόλο της, δημιουργώντας μια δυναμική χημεία με τον Delon.
Σκηνοθεσία & Θέμα:
Ο Cavalier δημιουργεί μια ατμόσφαιρα έντασης και ηθικής αμφιβολίας, εστιάζοντας στις συνέπειες του πολέμου και της προδοσίας.
Το σενάριο (συμπεριλαμβανομένου του Jean Cau, συνεργάτη του Sartre) στέκεται στα πολιτικά και ηθικά διλήμματα των πρωταγωνιστών χωρίς να καταφεύγει στα γνωστά κλισέ της πολιτικής και κοινωνικής "ορθότητας" του αμερικανικού κινηματογράφου.
Αισθητική:
Η κινηματογραφία (ασπρόμαυρη) υπογραμμίζει τη σκοτεινή ατμόσφαιρα, με ρεαλιστικές σκηνές δράσης και έντονα κοντά πλάνα στα πρόσωπα των ηρώων.
Μουσική: Ο Georges Delerue (συνθέτης των "Jules et Jim", "Le Mépris") γράφει ένα μελαγχολικό και δραματικό σάουντρακ, που ενισχύει το συναισθηματικό βάρος ανάμεσα στους πρωταγωνιστές.
Κριτικές & Κληρονομιά
Η ταινία δεν είχε μεγάλη εμπορική απήχηση κατά την κυκλοφορία της, λόγω του τολμηρού πολιτικού θέματός της (ο πόλεμος στην Αλγερία) . Αργότερα επαναξιολογήθηκε ακριβώς επειδή έθιγε ένα "τραύμα¨της Γαλλίας σχετικό με το αποικιακό παρελθόν της.
Το φιλμ σήμερα βλέπεται ως ένα
δυνατό, μελαγχολικό πολιτικό θρίλερ μιας ταραγμένης εποχής : νουάρ ατμόσφαιρα , εξαιρετικές ερμηνείες , στιβαρή σκηνοθεσία .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου