Πέμπτη, Ιανουαρίου 02, 2025

Η Κυβέρνησή μας παραχωρεί έναντι πινακίου φακής σε μια φούχτα εταιρείες αισχροκερδείς δουλειές με φούντες, όπως τα διόδια

 

Η αισχροκέρδεια ως πυλώνας ανάπτυξης, σε ταληράκια

Διόδια
(ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI)

Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς το βράδι, ανακοινώθηκαν οι αυξήσεις στα διόδια για το 2025.

Η αύξηση είναι περίπου 20 λεπτά ανά σταθμό διοδίων. Στην διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι 1,60 ευρώ. Και άλλο 1,60 για να γυρίσεις, 3,20.

Και συνολικά, εκεί που ήθελες 58,10 για διόδια, τώρα θέλεις 61,30.

Και συνολικά, μαζί με τις βενζίνες, κάπου γύρω στα 180 ευρώ.

Η συνολική αύξηση στα διόδια είναι 5.5%.

Και θα πει κάποιος σιγά, λες και θα σωθούμε αν δεν ανέβουν τα διόδια 20 λεπτά.

Δεν είναι έτσι όμως. Προσέξετε.

Ας υποθέσουμε ότι το Πάσχα φεύγουν από την Αθήνα 420.000 αυτοκίνητα. Και περνάνε από τα διόδια Αφιδνών.

Με τις παλιές τιμές, αι Αφίδναι θα βγάλουν 2,98 εκατομμύρια από την πασχαλινή έξοδο. Με τις νέες θα βγάλουν 3,15.

Μέσα σε περίπου 5 μέρες. Δεν είναι άσχημα.

Πολλαπλασιάστε λοιπόν επί 12 σταθμούς διοδίων και επί 365 μέρες τον χρόνο – υπολογίζοντας τις μεταβολές, προφανώς, γιατί η κίνηση δεν είναι σταθερή – για να δείτε τι βγάζουν από 20 λεπτά αύξηση στα διόδια.

Και χωρίς να κάνουν απολύτως τίποτα. Απλώς βάζοντας ανθρώπους να εισπράττουν λεφτά.

Και μας κάνουν και χάρη. Γιατί το 2023 λέει, δεν αυξήθηκαν τα διόδια, λόγω των εκλογών.

Ναι ρε παιδιά, αλλά αυξήθηκαν το 2024. Και αυξάνονται και τώρα. Πόσο καιρό θα μας το κοπανάτε;

Δηλαδή μας λέτε ότι είστε σε συνεννόηση με τον Μητσοτάκη και του κάνατε και πλάτες; Και για αυτό δεν πρέπει να μας κακοφαίνονται οι τωρινές αυξήσεις;

ΟΙ δύο μεγαλύτερες εταιρείες που εκμεταλλεύονται τους δρόμους είναι η ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ.

Στο πρώτο εξάμηνο του 2024, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ παρουσίασε έσοδα από παραχωρήσεις – δηλαδή από διόδια, 144 εκατομμύρια ευρώ. Αύξηση 7% σε σχέση με το περσινό εξάμηνο.          

Τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων, ήταν 101.3 ευρώ.

Που σημαίνει ότι δουλεύουν με περιθώριο κέρδους 70%.

Η εταιρεία υπολογίζει από τους δρόμους που διαχειρίζεται να βγάλει συνολικό μέρισμα 1 δισεκατομμύριο. Για το διάστημα που κρατάνε οι συμβάσεις της. 

Στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τα έσοδα από τις παραχωρήσεις των δρόμων για το πρώτο εννεάμηνο του 2024, ήταν 204.8 εκατομμύρια.

Μόλις 23% αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Και τα κέρδη προ φόρων κλπ ήταν 126 εκατομμύρια.

Αυτοί δουλεύουν μόλις με 61% κέρδος. Εντάξει, δεν τους τρώει και η ανασφάλεια.

Αλλά αν είναι, να αφήνουμε κάτι παραπάνω στα διόδια, δεν πειράζει.

Και όλο αυτό είναι ανάπτυξη, έτσι; Η οικονομία που επανακάμπτει δυναμικά.

Αλλά έρχονται και αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Συγκεκριμένα από τον Μάιο λέει πρέπει να χρησιμοποιούν καθαρά καύσιμα που είναι κατά 20% ακριβότερα και αυτό θα τις επιβαρύνει κατά 320 εκατομμύρια τα επόμενα 6 χρόνια, που λένε να τα βγάλουν από τους επιβάτες.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο βέβαια τα αύξησαν κατά 48% σε σχέση με τον προ – περασμένο χωρίς να υπάρχει τέτοιος λόγος.

Εδώ μια εταιρεία έχει την μερίδα του λέοντος, χοντρικά το 60% του συνολικού τζίρου

.Η ATTICA, που το 2023 έκλεισε με 588,3 εκ τζίρο και 126,4 εκ. κέρδη προ φόρων.

Με 24,4% περιθώριο κέρδους δουλεύουν τα παιδιά.

Και αύξηση κερδοφορίας 118% σε σχέση με το 2022.

Αλλά δεν μπορούν να απορροφήσουν την αύξηση των καυσίμων. Οπότε λένε να αυξήσουν λίγο ακόμα τα κέρδη τους.

Σφαίρα πάει η ανάπτυξη, δεν έχετε παράπονο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: