Τρίτη, Ιουλίου 16, 2024

Philippe Abril: γοητευτικός ναΐφ ρεαλισμός

Philippe Abril. Ο  Philippe Abril είναι ένας βραβευμένος Γάλλος ζωγράφος που έχει εκθέσει τόσο σε ατομικές όσο και σε ομαδικές εκδηλώσεις σε εθνικό επίπεδο.  Μέσα στα έργα του, μεταφέρει την έκπληξή του που «προσγειώθηκε σε αυτόν τον υπέροχο πλανήτη». Οι ναΐφ αφηγηματικοί πίνακες του Abril γίνονται κυρίως με ακρυλικά, καθώς οι ιδιότητες του γρήγορου στεγνώματος του δίνουν την ελευθερία να αναμειγνύει άλλα μέσα πιο εύκολα.https://www.i-cac.fr/upload/medias/abril-philippe/8821edba34ff33e0a72fdb2dacbcd5f3488cfd7c.jpg

Φωτογράφος αλλά γοητευμένος από τη ζωγραφική, ήταν κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος ανακάλυψης που ο Philippe Abril έκανε κλικ. Το 2006, μετακόμισε στο Berry για να ξεκινήσει μια νέα ζωή ως ζωγράφος και γραφίστας. Τώρα αναγνωρισμένος καλλιτέχνης, εκθέτει σε όλο τον κόσμο, αυτή τη στιγμή στην Κίνα. «Δεν μπορώ να βρω τις λέξεις για να εκφράσω την κατάπληξή μου για τον κόσμο, για αυτό που λέμε "δημιουργία", με το πλήθος των μορφών του, από το απείρως μικρό έως τα όρια του σύμπαντος, που λέμε ότι είναι απεριόριστο. Άρα ίσως με χρώματα; 

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, σχετικά με αυτήν την εμπειρία κάθε στιγμής που πρόκειται να είμαι στον κόσμο και το τέλος της οποίας είναι πολύ γνωστό, αποφάσισα μια μέρα, μετά από μια συνάντηση που άλλαξε τη μοίρα μου, να κρατήσω ένα οπτικό ημερολόγιο χρησιμοποιώντας ζωγραφική. Χωρίς αμφιβολία με στόχο να ζήσω καλύτερα, με λιγότερη αγωνία, αυτό το πέρασμα του χρόνου που μου αναλογεί να αναπνεύσω σε αυτή τη γη, ενσαρκωμένη και ζωντανή με αγάπη για να μοιραστώ με τους συνοδοιπόρους μου. Οι εικόνες μου είναι ένα είδος αυτόματης γραφής που αντλεί την πηγή της από τις μυστηριώδεις εσοχές του ασυνείδητου. Μια αέναη αναζήτηση για κατασκευή, μια ζωηρή κίνηση που προκαλεί ατμόσφαιρες, ατμόσφαιρες, μια φανταστική και αφελή εγκυκλοπαίδεια, την επιθυμία να κυριαρχήσει το φως, τα χρώματα. Δίνω στις συνθέσεις μου μια υφασμάτινη όψη με αστραφτερά χρώματα ανάμεσα στον φωτισμό και το ντουλάπι των περιέργειας. Ένας συνδυασμός ειδών και τεχνικών. Μου αρέσει η μη λεκτική γλώσσα μεταξύ σημείων και συμβόλων, ο ρεαλισμός και η μη παραμόρφωση. Μια επιτυχημένη δουλειά διατηρεί πάντα ένα στοιχείο μυστηρίου.

Πηγή: lanouvellerepublique.fr

https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEgX20CvwTkKmlasFUibiVtw-g8gROdgdMLf-_C-ELSlhJ76Q-iGlC7GUqjf0gRLwn7YR8fAR1BHGfEHvdbARiNnCdU9S1-4xQDSbrxZLeYlmcPo-1aTGSyomvlTWbY_zgDbY4z1aUR3bBnrOQFm5o5v4flr_1BVe0W2uIJFAKllo9YAIa4b-W2KgvIt=s16000

Γεννημένος στο Alès της Γαλλίας, ο Philippe παθιάστηκε με τον κόσμο της φωτογραφίας και των εικαστικών τεχνών από πολύ μικρός και το πάθος του τον οδήγησε το 1981 να αποκτήσει δίπλωμα στην τυπογραφία και τις γραφικές τέχνες στη Γκρενόμπλ. 

 Εργάστηκε για 25 χρόνια ως συνθέτης φωτογραφιών βελτιώνοντας τις δεξιότητές του στη φωτογραφία, την ακουαρέλα και τη φωτογραφία.  Πιστεύει ότι η φωτογραφία αντιπροσωπεύει το πιο άμεσο μέσο για τη δημιουργία μιας εικόνας, πειραματίστηκε στο χρωματισμό των εκτυπώσεων με ημιδιαφανή μελάνια και προσθέτοντας πινελιές ακρυλικού χρώματος.  Ως παιδί άρχισε να παθιάζεται με την τέχνη του μουσείου βλέποντας τα περιοδικά και τα βιβλία τέχνης του πατέρα του.  Εδώ ήρθε η ιδέα της ανάμειξης παλιών οικογενειακών φωτογραφιών με τους πίνακες των δασκάλων.  Το αποτέλεσμα ήταν ένας εκπληκτικός, ονειρικός, συγκινητικός και συναρπαστικός διάλογος μεταξύ του ανώνυμου και του αριστουργήματος.
 Του κάνουν ιδιαίτερη εντύπωση τα έργα των Βελάσκεθ, Μπασκιά, Ρέμπραντ, Πικάσο και Ντε Κούνινγκ.https://images.lanouvellerepublique.fr/image/upload/t_1020w/f_auto/58c819fe459a4553498b4571
 Η στιγμή της δημιουργίας ορίζεται από τον Philippe ως μια συνάντηση, ένα ταξίδι προς έναν αβέβαιο προορισμό που αποτελείται από παρακάμψεις και εκπλήξεις, μερικές φορές ακόμη και έναν αγώνα.  Σημασία έχει το αποτέλεσμα, οι κρυσταλλώσεις των υλικών, τα χρώματα και οι αισθήσεις που καθορίζονται κατά τύχη.  Ορίζει στις εικόνες του μια αναζήτηση δομής, ζωηρή κίνηση, ενέργεια που προκαλεί ατμόσφαιρες.  Υπάρχει η επιθυμία να ελέγχεται το φως, τα χρώματα, παίζοντας με τις διαφάνειες, τα στάζει, τους ρυθμούς και τις επαναλήψεις των μοτίβων.  Το ακρυλικό χρώμα με το γρήγορο στέγνωμα του επιτρέπει τον έλεγχο δίνοντας στις συνθέσεις μια υφασμάτινη όψη με ένα μείγμα τεχνικών, κολάζ, παστέλ, τσόχα και γραφίτη.
 Ο Philippe λατρεύει τη μη λεκτική γλώσσα μεταξύ σημείων και συμβόλων, τον ρεαλισμό και τη μη παραστατικότητα, «Ένα επιτυχημένο έργο διατηρεί πάντα ένα μέρος του μυστηρίου».

Πηγή: barolo.mehttps://www.i-cac.fr/upload/medias/abril-philippe/806c83b5ce89ce0c2ec771cdbb52a82b04d3d608.jpg

 Μουσική υπόκρουση:

 Μπέρνχαρντ Ρόμπεργκ

 Κοντσέρτο για βιολοντσέλο Νο. 2 σε Ρε μείζονα, Op.  3 (περίπου 1804)

 1. Allegro maestoso

 2. Andante grazioso

 3. Ρόντο.  Tempo di Minuetto

 Ο Lionel Cottet, βιολοντσέλο και ο Hofer Symphoniker υπό τη διεύθυνση του Luca Bizzozero

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Bird Inspirations in Classical Music/Συνθέσεις στην Κλασική Μουσική εμπνευσμένες από πουλιά

00:00 Beethoven - "Pastoral Symphony", Movement II. (Wilhelm Mengelberg, 1940) 01:12 Mozart - "Pa-pa-pa" from The M...