Τρίτη, Ιανουαρίου 22, 2019

«Κάθε ζώο είναι ίσο με εμένα, με επηρεάζει κάθε φορά που απαθανατίζω με τη μηχανή μου ένα ζώο»


Αποτέλεσμα εικόνας για Nick BrandtΟ φωτογράφος Nick Brandt και τα άγρια θηρία





O Νick Brandt σκηνοθέτησε πολλά βίντεο για τους Jewel,  Embrace, XTC,  Badly Drawn Boy, Moby και Michael Jackson. Το «Earth song» γυρίστηκε στη Τανζανία, εκεί ο Νικ ερωτεύτηκε την φύση και γενικότερα την Ανατολική Αφρική. Για χάρη των άγριων θηρίων εγκατέλειψε την κάμερα για να πιάσει μιαν άλλη, τη φωτογραφική. Μ’αυτήν άρχισε να τραβάει φωτογραφίες τα υπέροχα άγρια ζώα και χωρίς να χρησιμοποιεί τηλεφακό.

Κατά την άποψή του: «Αν θά’θελες να κάνεις φωτογραφικό πορτραίτο ενός ανθρώπου από απόσταση εκατό ποδιών, δεν θα περίμενες να αποτυπώσεις στον φακό το πνεύμα του. Θα πλησίαζες περισσότερο.» Οικειότητα είναι η λέξη κλειδί που ξεπηδάει από τις εικόνες του Μπραντ , όπως κυριαρχεί και η προσπάθεια να αποτυπωθεί όσο καλύτερα γίνεται η πραγματική κατάσταση της ύπαρξης στην οποία βρίσκεται το κάθε ζώο πριν πάψει να υπάρχει. «Ο κόσμος αυτός απειλείται τρομακτικά, και όλα έχουν προκληθεί από εμάς. Για μένα κάθε πλάσμα, ανθρώπινο ή μη, έχει ίσα δικαιώματα στη ζωή κι αυτό το συναίσθημα, αυτή η πίστη ότι κάθε ζώο είναι ίσο με εμένα, με επηρεάζει κάθε φορά που απαθανατίζω με τη μηχανή μου ένα ζώο. «



Ο Μπραντ δουλεύει με φίλμ, ψηφιοποιεί τα αρνητικά και τα επεξεργάζεται χωρίς ποτέ να αλλοιώσει την αρχική σκηνή που βρήκε μπροστά του.



Οι καλύτερες φωτογραφίες του είναι συγκεντρωμένες σε δύο βιβλία, On this earth και A shadow falls. Tο τρίτο μέρος που θα διαμορφώσει με τα προηγούμενα μια τριλογία θα είναι διαθέσιμο το 2013. Ο τίτλος του κάθε βιβλίου θα συνθέτει και μία ολοκληρωμένη πρόταση. Αναμένουμε…

Nick Brandt’s East African trilogy documented the effects of climate change and ceaseless upheaval on a wracked landscape and dwindling wildlife. With Inherit the Dust, his first book since the final volume in the trilogy, he returns to the ravaged landscape and creates panoramic vistas in which life size panels of his animal portraits are placed within scenes of environmental devastation. Reviving the images of long-dead elephants, zebras, and giraffes within the fraught context of ongoing life, Brandt investigates the irrecoverable memories that haunt the plains. Nick is joined in conversation by The New York Times' Andrew Revkin.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

«Η κούκλα»: η πολύτροπη και άγνωστη Δάφνη ντι Μωριέ

  Ένα αλλόκοτο σημειωματάριο, μισοκατεστραμμένο από το θαλασσινό νερό, ξεβράζεται σ’ έναν όρμο. Στις δυσανάγνωστες σελίδες του ξετυλίγεται ...