Η ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΕΝΔΕΚΑΔΑ ΤΟΥ 2018...
1. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΚΗΣ
ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟ ΕΘΝΟΣ , Εκδόσεις ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
Τι κάνει αυτό το "μικρό και αλαζονικό έθνος", όπως το
ονόμαζε ο Νίτσε, να ξεχωρίζει θετικά ή αρνητικά; Γιατί άραγε η Ελλάδα,
ενώ ήταν από τα πρώτα έθνη που κατά τον 19ο αιώνα υιοθέτησε τους πιο
προχωρημένους ευρωπαϊκούς θεσμούς, ανακυκλώνει την ατελέσφορη πάλη της
νεωτερικότητας με την παράδοση; Γιατί η συγκρότηση του νεωτερικού
υποκειμένου που σμιλεύτηκε στη Δύση παρέμεινε στην Ελλάδα ημιτελής;
Γιατί ο Λόγος παραμένει υπόσχεση χωρίς αντίκρισμα, δεν εκταμιεύεται ως
ατομική ευθύνη, δεν γονιμοποιείται σε συλλογική Πράξη;
Η απόπειρα να ψηλαφήσουμε την κρίση σκοντάφτει στην επανάληψη των καταγωγικών ερωτημάτων με τα οποία γράφεται ιστορικά το ελληνικό δράμα. Το ανά χείρας δοκίμιο επιχειρεί να ανιχνεύσει διαχρονικά την ελληνική ιδιαιτερότητα με άξονες τις έννοιες της ατομικής ευθύνης, της συγκρότησης του υποκειμένου, του εμφυλίου πάθους, της ελληνικότητας, του έθνους, του λαού, του λαϊκισμού, αλλά και να την κατανοήσει θέτοντας την ελληνική σκέψη στον καθρέφτη της ευρωπαϊκής: Αθήνα ή Ιερουσαλήμ; Ευκλείδης ή Νεύτων; Αντιγόνη ή Αντιγόνες; Φάουστ ή Ζορμπάς;
Η απόπειρα να ψηλαφήσουμε την κρίση σκοντάφτει στην επανάληψη των καταγωγικών ερωτημάτων με τα οποία γράφεται ιστορικά το ελληνικό δράμα. Το ανά χείρας δοκίμιο επιχειρεί να ανιχνεύσει διαχρονικά την ελληνική ιδιαιτερότητα με άξονες τις έννοιες της ατομικής ευθύνης, της συγκρότησης του υποκειμένου, του εμφυλίου πάθους, της ελληνικότητας, του έθνους, του λαού, του λαϊκισμού, αλλά και να την κατανοήσει θέτοντας την ελληνική σκέψη στον καθρέφτη της ευρωπαϊκής: Αθήνα ή Ιερουσαλήμ; Ευκλείδης ή Νεύτων; Αντιγόνη ή Αντιγόνες; Φάουστ ή Ζορμπάς;
2. ΓΑΒΑΛΑ ΜΑΡΙΑ
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, Εκδόσεις Πόλις
Ένα συγκλονιστικό, πολυεπίπεδο
μυθιστόρημα για ένα σκοτεινό και θλιβερό κεφάλαιο της Ιστορίας, για την
Τέχνη, για τους ψυχικά ασθενείς και την εξόντωσή τους από το ναζιστικό
καθεστώς.
Μέσα από τους μονολόγους και τις
αφηγήσεις των τριών βασικών ηρωίδων, πραγματοποιείται ένα ταξίδι στο
χρόνο. Το παρελθόν, τρένο. Και το παρόν, οι ράγες. Και τριγύρω, τούνελ
και απότομοι γκρεμοί: Η ναζιστική θηριωδία, του πολέμου το μέγα Κακό, ο
εγκλεισμός, η θανάτωση. Τότε! Τα αδιέξοδα στις ανθρώπινες σχέσεις, η
μοναξιά, η μετανάστευση, η απουσία προσωπικής ταυτότητας. Σήμερα!
Συνδετικός κρίκος αυτών, η Αριάδνη Χόπε,
Ελληνογερμανίδα φοιτήτρια της Ιστορίας της Τέχνης. Μέσα από την
προετοιμασία της πτυχιακής της εργασίας, προσπαθεί να ανακαλύψει τη
σχέση μεταξύ της τέχνης και των εκφραστικών δυνατοτήτων των ασθενών στα
άσυλα. Μια εξ αυτών, η Μπέρτα Γκέρτρουντ Φλέκ, που αποκαλύπτει “μυστικά
και ντοκουμέντα” μέσα από τους πίνακες που ζωγραφίζει.
Κι ένα σημαντικό εμβόλιμο πρόσωπο ,
μεταξύ άλλων, η Έρρικα Μπεντιέν, νοσοκόμα, περιδιαβαίνοντας τη δική της
προσωπική κόλαση, λειτουργεί ως Άγγελος ανάμεσα σε Δαίμονες.
Κόκκινος
σταυρός, ήταν το σύμβολο που έμπαινε πλάι στα ονόματα των
ιδρυματοποιημένων ασθενών, που τους ‘έπεφτε ο κλήρος’ να θανατωθούν.
Η Μαρία Γαβαλά, συγγραφέας σπουδαία και
ακριβοθώρητη, με μια γραφή-νυστέρι, κινείται από τη μια εποχή στην άλλη
και συνθέτει ένα από εκείνα τα μυθιστορήματα που μετά το πέρας της
ανάγνωσης, οι μνήμες, οι ιστορίες και τα πρόσωπα, έχουν ήδη καρπίσει
στους εσωτερικούς κήπους του αναγνώστη.
3. JOHN LE CARRE
Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΟΠΩΝ, Εκδόσεις Bell
(A Legacy of Spies)
|
Ο
Πίτερ Γκουίλαμ, αφοσιωμένος συνάδελφος και μαθητής του Τζορτζ Σμάιλι,
της Μυστικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, γνωστής ως Σέρκους, έχει αποσυρθεί
στο οικογενειακό του αγρόκτημα στη νότια ακτή της Βρετάνης, όταν ένα
γράμμα από την παλιά του υπηρεσία τον καλεί στο Λονδίνο.
Ο λόγος; Το παρελθόν του από την εποχή του Ψυχρού Πολέμου έχει γυρίσει να τον στοιχειώσει. Οι κατασκοπικές επιχειρήσεις συλλογής πληροφοριών, που κάποτε ήταν το καμάρι των μυστικών υπηρεσιών του Λονδίνου, θα εξεταστούν τώρα εξονυχιστικά από μια γενιά που δεν έχει καμία ανάμνηση του Ψυχρού Πολέμου. Κάποιος θα υποχρεωθεί να πληρώσει για το αθώο αίμα που χύθηκε κάποτε στο όνομα του ευρύτερου καλού. Πλέκοντας αριστοτεχνικά το παρελθόν με το παρόν έτσι ώστε το καθένα να διηγείται τη δική του ιστορία, ο Τζον λε Καρέ μάς προσφέρει ένα μυθιστόρημα εξαιρετικής και διαχρονικής ποιότητας.
«Το τελευταίο μυθιστόρημα του μαιτρ
της κατασκοπικής λογοτεχνίας με ήρωα τον Σμάιλι συνδέει με μαεστρία τον
κόσμο του σήμερα με έναν κόσμο που έχει χαθεί προ πολλού… Ιδιοφυές».
The Washington Post
«Ο παλιός καλός Λε Καρέ. Ένας συγγραφέας εξαιρετικά ευφυής, που ξέρει να σου κόβει την ανάσα. Πραγματικά, από την εποχή του μπεστ σέλερ του Ο Κατάσκοπος που Γύρισε από το Κρύο, ο Λε Καρέ δεν έχει ξεδιπλώσει το χάρισμα της αφηγηματικής του δεινότητας με τρόπο τόσο συγκλονιστικό και καθηλωτικό όσο σ' αυτό το βιβλίο».
The Guardian
|
4. ΑΡΑΜΠΟΥΡΟΥ ΦΕΡΝΑΝΤΟ
ΠΑΤΡΙΔΑ, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ
Η Πατρίδα, το µεγάλο µυθιστόρηµα της Χώρας των Βάσκων, είναι το µεγάλο µυθιστόρηµα της εποχής µας. Η ιστορία δύο πάλαι ποτέ στενά συνδεδεµένων οικογενειών, που κατασπαράχθηκαν µέχρι θανάτου, είναι η καρδιά της Πατρίδας του Αραµπούρου, που ανατέµνει τα γεγονότα τριάντα χρόνων στη Χώρα των Βάσκων, από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 έως το 2011, όταν η εθνικιστική και αυτονοµιστική οργάνωση ΕΤΑ (Euskadi Ta Askatasuna) ανακοίνωσε την οριστική παύση της ένοπλης δράσης. Την ηµέρα που η ΕΤΑ καταθέτει τα όπλα, η Μπιττόρι πηγαίνει στο νεκροταφείο για να ανακοινώσει στον άντρα της πως αποφάσισε να γυρίσει στο χωριό και στο σπίτι τους, που εκείνη εγκατέλειψε µετά τον θάνατό του. Θα καταφέρει να συµβιώσει µε όσους την παρενοχλούσαν πριν και µετά τη δολοφονική επίθεση που έφερε τα πάνω κάτω στη ζωή τη δική της και της οικογένειάς της; Θα καταφέρει να µάθει ποιος ήταν ο κουκουλοφόρος που µια βροχερή µέρα σκότωσε τον άντρα της, στον δρόµο για τη δουλειά του; Η παρουσία της Μπιττόρι θα διαταράξει την επιφανειακή ηρεµία του χωριού, κυρίως της γειτόνισσάς της, της Μίρεν, άλλοτε στενής φίλης της και µητέρας του Χόσε Μάρι, ενός φυλακισµένου τροµοκράτη και ύποπτου για τους χειρότερους φόβους της Μπιττόρι. Τι συνέβη ανάµεσα σ’ εκείνες τις δύο γυναίκες; Τι δηλητηρίασε τη ζωή των παιδιών και των συζύγων τους, τόσο δεµένων στο παρελθόν; Με τις συγκαλυµµένες ρήξεις και τις ακλόνητες πεποιθήσεις της, µε τις πληγές και τις παλικαριές της, η παράφορη ιστορία της ζωής τους πριν και µετά το χάσµα που άνοιξε ο θάνατος του Τσάτο µάς µιλάει για το ανέφικτο της λήθης και για την ανάγκη της συγχώρεσης σε µια κοινωνία διαιρεµένη από τον πολιτικό φανατισµό.
5. ΓΟΥΙΛΙΑΜΣ ΤΖΟΝ
Ο ΣΤΟΟΥΝΕΡ, Εκδόσεις GUTENBERG
6. ÉRIC VUILLARD
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ, Eκδόσεις Πόλις
Μέσα στις μόλις 160 σελίδες του ο συγγραφέας κοιτά τα παρασκήνια της εγκαθίδρυσης του ναζιστικού καθεστώτος στη Γερμανία μέσα από 2 συγκεκριμένες ημερομηνίες και γεγονότα. Το πρώτο, τον Φεβρουάριο του 1933, είναι η σύσκεψη επιχειρηματιών της Γερμανικής βιομηχανίας με αξιωματούχους των ναζί, με σκοπό την οικονομική υποστήριξη των πρώτων στους δεύτερους. Το δεύτερο, τον Μάρτιο του 1938, είναι η προσάρτηση της Αυστρίας και τα γεγονότα πριν από αυτή, για τα οποία λίγα πράγματα γνωρίζουμε.
Η γραφή του Vuillard και το ειρωνικό του ύφος μπλέκεται με τα γεγονότα πίσω από τα γεγονότα που ο ίδιος παρουσιάζει, κάνοντας το βιβλίο ένα must read για αυτούς που αγαπούν την ιστορία.
7. ΚΕΡ ΦΙΛΙΠ
ΦΟΒΟΥ ΤΟΥΣ ΔΑΝΑΟΥΣ, Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ
Μόναχο, 1957 O Μπέρνι Γκούντερ εργάζεται με ψευδώνυμο ως πραγματογνώμονας σε μεγάλη ασφαλιστική εταιρία. Οι εργοδότες του του αναθέτουν μια αποστολή, που δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται: να ταξιδέψει στην Αθήνα και να διερευνήσει την υπόθεση ενός ναυαγίου που συνέβη στα ελληνικά ύδατα. Στην Αθήνα ο Γκούντερ συναντά τον ιδιοκτήτη του πλοίου και πρώην στρατιώτη της Βέρμαχτ, Ζίγκφριντ Βίτσελ. Όταν ο Βίτσελ δολοφονείται, ο Γκούντερ ερευνά τα αίτια του θανάτου του και οδηγείται σε μια υπόθεση που εκκρεμεί από τα χρόνια της Κατοχής. Για μία ακόμη φορά, ο φημισμένος ήρωας του Φίλιπ Κερ βυθίζεται στη σκοτεινή ιστορία του Β’ Παγκόσμιου πολέμου και ειδικότερα στο έγκλημα της εξόντωσης των Εβραίων της Θεσσαλονίκης και της υφαρπαγής της περιουσίας τους. Καθώς η Ευρώπη μοιάζει έτοιμη να ακολουθήσει ένα κοινό μέλλον με τη Γερμανία σύμμαχο και όχι εχθρό της, τουλάχιστον ένα άτομο στην Ελλάδα δεν δείχνει διατεθειμένο ούτε να ξεχάσει ούτε να συγχωρέσει. Ακόμη και ο ίδιος ο Μπέρνι πιστεύει ότι ο άνθρωπος αυτός μπορεί να έχει δίκιο…
8. ΧΩΜΕΝΙΔΗΣ Χ. Α.
Ο ΦΟΙΝΙΚΑΣ, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ
Εµπνευσµένος από τον έρωτα της Εύας Πάλµερ και του Άγγελου Σικελιανού —µα όχι προσηλωµένος στα αληθινά γεγονότα— ο Φοίνικας είναι το πιο φιλόδοξο έργο του Χωµενίδη. Καλύπτει εβδοµήντα σχεδόν χρόνια, από το 1860 έως το 1927. Κινείται από τα βοσκοτόπια της Πάρνηθας µέχρι τη Νέα Υόρκη των αρχών του 20ού αιώνα κι από το «µαύρο 1897» ίσαµε τους Βαλκανικούς Πολέµους, τη Μικρασιατική Καταστροφή, τη µεσοπολεµική Αθήνα, το Πήλιο, τους Δελφούς…
Κυρίως όµως ο Φοίνικας δεν αφήνει ανέγγιχτο κανένα από τα µεγάλα, τα διαχρονικά ζητήµατα. Την καταγωγή και την ταυτότητα του καθενός, τον έρωτα, τη γονεϊκότητα, τις ολισθηρές στροφές του βίου, την πίστη και την προδοσία, την αγωνία για ένα νόηµα που θα υπερβαίνει τον θάνατο. Ο φοίνικας, το εµβληµατικό πουλί που αιώνια καίγεται από την ίδια τη φωτιά του και αιώνια ξαναγεννιέται από τις στάχτες του, κυριαρχεί —έστω και αθέατος— από την αρχή του µυθιστορήµατος. Και αποθεώνεται στο τέλος του.
9. ΚΟΡΤΩ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
ΣΚΥΛΙΣΙΑ ΨΥΧΗ, Εκδότης: ΠΑΤΑΚΗΣ
Η Έστερ Κλάιν γεννιέται στο Βερολίνο στις 29 Φεβρουαρίου 1920. Μικροκαμωμένη, εύθραυστη, παράξενη όπως και η Δημοκρατία της Βαϊμάρης. Μέσα της όμως κρύβει τεράστια αποθέματα δύναμης. Από νωρίς θα γνωρίσει τη σκληρότητα αλλά και τη στοργή. Η ζωή της διατρέχει τον 20ό αιώνα κάνοντας έναν τέλειο κύκλο: Βερολίνο – Μπούχενβαλντ – Νέα Υόρκη – Βερολίνο. Γνωρίζει την αθλιότητα των ναζιστικών στρατοπέδων χάνοντας ό,τι αγαπούσε περισσότερο. Θα κινδυνεύσει να χάσει μέχρι και την ίδια την ανθρώπινη υπόστασή της αλλά θα βγει ζωντανή. Αυτός που θα τη σώσει δεν είναι άνθρωπος αλλά ένας σκύλος. Ένας σκύλος που κρύβει ένα μεγάλο μυστικό. Η Έστερ ξαναστήνει τη ζωή της αφιερώνοντάς την στην προστασία των ζώων. Επιτέλους νιώθει ασφαλής. Μέχρι που οι άνθρωποι θα ξαναχτυπήσουν. Θα απαντήσει στο μίσος και στην προκατάληψη με αγάπη. Από το στρατόπεδο συγκέντρωσης, στην Αμερική του ΜακΚάρθυ και πίσω στο Βερολίνο του Ψυχρού Πολέμου, όπου θα γίνει μάρτυρας της ανέγερσης του Τείχους αλλά και της πτώσης του. Xαράζει τη ζωή της θυμίζοντάς μας τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος.
10. PAUL AUSTER
4 3 2 1, Εκδόσεις Μεταίχμιο
Πόσο ενδιαφέρουσα σκέψη, είπε από μέσα του ο Φέργκιουσον· να
φαντάζεται πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα γι’ αυτόν παρόλο που
ήταν ο ίδιος. Το ίδιο αγόρι σε διαφορετικό σπίτι με διαφορετικό δέντρο.
Το ίδιο αγόρι με διαφορετικούς γονείς. Το ίδιο αγόρι με τους ίδιους
γονείς που δεν έκαναν τα ίδια πράγματα με τώρα. Κι αν ο πατέρας του ήταν
ακόμη κυνηγός μεγάλων θηραμάτων, για παράδειγμα, και ζούσαν όλοι στην
Αφρική; Κι αν η μητέρα του ήταν μια διάσημη ηθοποιός του κινηματογράφου
και ζούσαν όλοι στο Χόλιγουντ; Κι αν είχε αδελφό ή αδελφή; Κι αν ο θείος
του ο Άρτσι δεν είχε πεθάνει και το δικό του όνομα δεν ήταν Άρτσι; Κι
αν είχε πέσει από το ίδιο δέντρο και είχε σπάσει δύο πόδια αντί για ένα;
Κι αν είχε σπάσει και τα δύο χέρια και τα δύο πόδια; Κι αν είχε
σκοτωθεί; Ναι, όλα ήταν πιθανά, και το ότι τα πράγματα γίνονταν έτσι δεν
σήμαινε από μόνο του ότι δεν μπορούσαν να γίνουν αλλιώς.
Στις 3 Μαρτίου 1947 γεννιέται ο Άρτσιμπαλντ Ισαάκ Φέργκιουσον, το
μοναδικό παιδί της Ρόουζ και του Στάνλεϊ Φέργκιουσον. Από αυτή την
αφετηρία ξεκινούν τέσσερα παράλληλα μονοπάτια ζωής: τέσσερις Φέργκιουσον
που θα ζήσουν τέσσερις εντελώς διαφορετικές ζωές. Η τύχη των
οικογενειών τους αποκλίνει. Οι έρωτες, οι φιλίες και τα πάθη τους είναι
αντίθετα. Ωστόσο κάθε εκδοχή της ιστορίας του Φέργκιουσον διατρέχει το
κατακερματισμένο πεδίο της Αμερικής των μέσων του 20ού αιώνα σε ένα
μεγαλόπνοο μυθιστόρημα για το δικαίωμα στην ύπαρξη και τις ατελείωτες
πιθανότητές της, για την αγάπη και την πληρότητα της ζωής.
Ένα επικό μυθιστόρημα ενηλικίωσης και μαθητείας… Πρωτότυπο και σύνθετο.
Αδύνατο να μη σας εντυπωσιάσει, αδύνατο να μην αισθανθείτε δέος από το
κατόρθωμα του Auster. Ένα φιλόδοξο έργο μοναδικής τέχνης, ένα
αξιομνημόνευτο μοντάζ ανταγωνιστικών και συμπληρωματικών αφηγήσεων, ένα
πολλαπλό μυθιστόρημα.
New York Times Book Review
11. ΙΑΝ ΜΑΚ ΓΙΟΥΑΝ
ΚΑΡΥΔΟΤΣΟΥΦΛΟ, Εκδόσεις Πατάκη
H Τρούντυ έχει προδώσει τον σύζυγό της, τον Τζον, έναν ευαίσθητο
διανοούµενο, ποιητή και εκδότη, που εξακολουθεί να την αγαπά. Όµορφη,
κακοµαθηµένη και έγκυος στο παιδί τους, η Τρούντυ εξακολουθεί να ζει στο
οικογενειακό τους σπίτι –µια ανεκτίµητης αξίας λονδρέζικη έπαυλη που
έχει αρχίσει να καταρρέει–, έχοντας συνδεθεί ερωτικά µε τον αδελφό του
Τζον, τον πληκτικό και ανόητο Κλοντ. Οι δυο τους εξυφαίνουν ένα σατανικό
σχέδιο για να απαλλαγούν από τον ενοχλητικό σύζυγο και να κληρονοµήσουν
την περιουσία. Όµως υπάρχει ένας µάρτυρας των δολοπλοκιών τους: το
φιλοπερίεργο έµβρυο, που παρακολουθεί και ακούει τα πάντα µέσα από τη
µήτρα της Τρούντυ.
Μια κλασική ιστορία φόνου και εξαπάτησης,
αφηγηµένη από τον πιο ασυνήθιστο αφηγητή, ένα αγέννητο παιδί. Ένα
θαυµάσιαδοµηµένο θρίλερ, γεµάτο αναφορές στον Σαίξπηρ αλλά και στη
σύγχρονη αγγλική ποίηση, γραµµένο από έναν µάστορα του είδους.
«Πολλά
µυθιστορήµατα εµπνέονται από τον Άµλετ, από τον Μαύρο πρίγκιπα της
Άιρις Μέρντοχ ως το Γερτρούδη και Κλαύδιος του Απντάικ. Ελάχιστα
µυθιστορήµατα έχουν αφηγητή ένα αγέννητο παιδί – ο Αγέννητος Χριστόφορος
του Φουέντες είναι ένα από αυτά. Το Καρυδότσουφλο του ΜακΓιούαν, το
αριστοτεχνικό νέο του µυθιστόρηµα, είναι το πρώτο βιβλίο που συνδυάζει
και τα δύο». The Guardian
«Είναι ένα αριστούργηµα, υπέροχα
πρωτότυπο, αστείο και συ-γκι-νη-τικό. Η φωνή του αγέννητου Άµλετ µάς
λέει αυτά που ακούει µέσα από την κοιλιά της µάνας του και γνωρίζει ότι
εκείνη σχεδιάζει µε τον θείο του να σκοτώσουν τον πατέρα του. Είναι
θρίλερ µε τον δικό του τρόπο και κυρίως ένα από τα ωραιότερα δείγµατα
µυθοπλασίας που έχω συναντήσει». Βικτόρια Χίσλοπ
Στις 3 Μαρτίου 1947 γεννιέται ο Άρτσιμπαλντ Ισαάκ Φέργκιουσον, το μοναδικό παιδί της Ρόουζ και του Στάνλεϊ Φέργκιουσον. Από αυτή την αφετηρία ξεκινούν τέσσερα παράλληλα μονοπάτια ζωής: τέσσερις Φέργκιουσον που θα ζήσουν τέσσερις εντελώς διαφορετικές ζωές. Η τύχη των οικογενειών τους αποκλίνει. Οι έρωτες, οι φιλίες και τα πάθη τους είναι αντίθετα. Ωστόσο κάθε εκδοχή της ιστορίας του Φέργκιουσον διατρέχει το κατακερματισμένο πεδίο της Αμερικής των μέσων του 20ού αιώνα σε ένα μεγαλόπνοο μυθιστόρημα για το δικαίωμα στην ύπαρξη και τις ατελείωτες πιθανότητές της, για την αγάπη και την πληρότητα της ζωής.
Ένα επικό μυθιστόρημα ενηλικίωσης και μαθητείας… Πρωτότυπο και σύνθετο. Αδύνατο να μη σας εντυπωσιάσει, αδύνατο να μην αισθανθείτε δέος από το κατόρθωμα του Auster. Ένα φιλόδοξο έργο μοναδικής τέχνης, ένα αξιομνημόνευτο μοντάζ ανταγωνιστικών και συμπληρωματικών αφηγήσεων, ένα πολλαπλό μυθιστόρημα.
New York Times Book Review
11. ΙΑΝ ΜΑΚ ΓΙΟΥΑΝ
H Τρούντυ έχει προδώσει τον σύζυγό της, τον Τζον, έναν ευαίσθητο
διανοούµενο, ποιητή και εκδότη, που εξακολουθεί να την αγαπά. Όµορφη,
κακοµαθηµένη και έγκυος στο παιδί τους, η Τρούντυ εξακολουθεί να ζει στο
οικογενειακό τους σπίτι –µια ανεκτίµητης αξίας λονδρέζικη έπαυλη που
έχει αρχίσει να καταρρέει–, έχοντας συνδεθεί ερωτικά µε τον αδελφό του
Τζον, τον πληκτικό και ανόητο Κλοντ. Οι δυο τους εξυφαίνουν ένα σατανικό
σχέδιο για να απαλλαγούν από τον ενοχλητικό σύζυγο και να κληρονοµήσουν
την περιουσία. Όµως υπάρχει ένας µάρτυρας των δολοπλοκιών τους: το
φιλοπερίεργο έµβρυο, που παρακολουθεί και ακούει τα πάντα µέσα από τη
µήτρα της Τρούντυ.
Μια κλασική ιστορία φόνου και εξαπάτησης,
αφηγηµένη από τον πιο ασυνήθιστο αφηγητή, ένα αγέννητο παιδί. Ένα
θαυµάσιαδοµηµένο θρίλερ, γεµάτο αναφορές στον Σαίξπηρ αλλά και στη
σύγχρονη αγγλική ποίηση, γραµµένο από έναν µάστορα του είδους.
«Πολλά
µυθιστορήµατα εµπνέονται από τον Άµλετ, από τον Μαύρο πρίγκιπα της
Άιρις Μέρντοχ ως το Γερτρούδη και Κλαύδιος του Απντάικ. Ελάχιστα
µυθιστορήµατα έχουν αφηγητή ένα αγέννητο παιδί – ο Αγέννητος Χριστόφορος
του Φουέντες είναι ένα από αυτά. Το Καρυδότσουφλο του ΜακΓιούαν, το
αριστοτεχνικό νέο του µυθιστόρηµα, είναι το πρώτο βιβλίο που συνδυάζει
και τα δύο». The Guardian«Είναι ένα αριστούργηµα, υπέροχα πρωτότυπο, αστείο και συ-γκι-νη-τικό. Η φωνή του αγέννητου Άµλετ µάς λέει αυτά που ακούει µέσα από την κοιλιά της µάνας του και γνωρίζει ότι εκείνη σχεδιάζει µε τον θείο του να σκοτώσουν τον πατέρα του. Είναι θρίλερ µε τον δικό του τρόπο και κυρίως ένα από τα ωραιότερα δείγµατα µυθοπλασίας που έχω συναντήσει». Βικτόρια Χίσλοπ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου