Τετάρτη, Ιανουαρίου 23, 2019

ΤΟ ΚΟΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ ΣΤΟ Κ.Θ.Β.Ε. ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΩΝ ΧΕΙΜΕΡΙΝΩΝ ΑΝΑΚΤΟΡΩΝ

ΚΘΒΕ - ΣΕΗ - ΥΠΠΟΑ





ΚΘΒΕ - ΣΕΗ - ΥΠΠΟΑ - ΥΠΕΚΑ
 Δελτίο Τύπου μετά την  Τρίτη 22/1/2019, συνάντησή τους

Οι σκηνές του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος παραμένουν κλειστές σχεδόν επί ένα μήνα (από 25.12.2018 έως σήμερα), λόγω των κινητοποιήσεων του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και των ηθοποιών του ΚΘΒΕ, με αίτημα την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Η Διοίκηση και η Διεύθυνση του ΚΘΒΕ έχουν πραγματοποιήσει από τον Οκτώβριο του 2018 επανειλημμένες συζητήσεις με τους εκπροσώπους του ΣΕΗ κι έχουν υποβάλει πολλές συμβιβαστικές προτάσεις, στο πλαίσιο της ειλικρινούς πρόθεσής τους να υπογραφεί η εν λόγω Σύμβαση. Από την αρχή των διαπραγματεύσεων ανέκυψε ένα περίπλοκο νομικό ζήτημα, το οποίο σχετίζεται με μαζικές δικαστικές αγωγές που έχουν καταθέσει 78 ηθοποιοί εναντίον του Θεάτρου, τον Δεκέμβριο του 2017, προκειμένου να λάβουν αναδρομικά, για το χρονικό διάστημα 2012 – 2017, τη μείωση του 10% των αποδοχών τους, όπως προβλέπεται από τους Νόμους 3833/2010 και 3845/2010, μείωση που, σύμφωνα με την άποψη των διαδίκων ηθοποιών, δεν θα έπρεπε να ισχύει. Η συνολική αξίωση των αγωγών ανέρχεται στο ποσό του 1.654.358,50 €, πλέον τόκων και επιβαρύνσεων (εισφορών, τελών κλπ).
Η εν λόγω δικαστική εκκρεμότητα δεν επιτρέπει στον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου και στον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΚΘΒΕ να υπογράψουν μια νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, χωρίς να διατυπωθεί επιφύλαξη από την πλευρά τους, σε σχέση με την ορθή μισθολογική μεταχείριση των εργαζομένων ηθοποιών κατά το ανωτέρω διάστημα. Σε διαφορετική περίπτωση, ενδέχεται να θεωρηθεί πως συνδράμουν τους διαδίκους ηθοποιούς – μέλη του ΣΕΗ, προκειμένου να γίνουν δεκτές οι ανωτέρω αγωγές τους.
Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί συνολικά επτά (7) διαδοχικές συμβιβαστικές προτάσεις από το ΚΘΒΕ, στην κατεύθυνση αφενός της διαφύλαξης του δημοσίου συμφέροντος και της στοιχειώδους προάσπισης της ατομικής πλέον ευθύνης των μελών της διοίκησης του Θεάτρου και, αφετέρου, της διατήρησης της αρχής των ίσων όπλων, ως προς την υφιστάμενη εκκρεμοδικία. Δυστυχώς, όλες αυτές οι προτάσεις έχουν απορριφθεί κατηγορηματικά από το ΣΕΗ, χωρίς καμία αντιπρόταση.
Χρειάζεται με έμφαση να αναφερθεί ότι στη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπέγραψε ο ίδιος συνδικαλιστικός φορέας (ΣΕΗ), υπό την ίδια μάλιστα διοίκησή του, με το Εθνικό Θέατρο, περιλήφθηκε ρητά η αποδοχή της εφαρμογής των ανωτέρω νομοθετικών ρυθμίσεων.
Επομένως, είναι ξεκάθαρο ότι στόχος της διοίκησης του ΣΕΗ, διά της τρέχουσας συλλογικής διαπραγμάτευσης, δεν είναι η βελτίωση των όρων αμοιβής και εργασίας των ηθοποιών – μελών του, αλλά αποκλειστικά και μόνον η παραβίαση της αρχής των ίσων όπλων και η εξασφάλιση πλεονεκτήματος στις εκκρεμείς δίκες.
Εξάλλου, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι όλες οι κινητοποιήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα με πρωτοβουλία του ΣΕΗ κι έχουν οδηγήσει σε διακοπή της λειτουργίας του Θεάτρου (καμία παράσταση δεν έχει πραγματοποιηθεί από τις 25.12.2018), έχουν τη μορφή των στάσεων εργασίας, ώστε οι απεργοί να εξακολουθούν να δικαιούνται και να εισπράττουν τις αποδοχές τους*.
Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι η ευθύνη για τις κλειστές σκηνές του ΚΘΒΕ επί 4 εβδομάδες ανήκει αποκλειστικά στη διοίκηση του ΣΕΗ, που τηρεί μια παράλογα αδιάλλακτη στάση, οδηγώντας το Θέατρο προς την απαξίωση. Και μάλιστα, όπως όλη η κοινωνία της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας αναγνωρίζει, σε μια περίοδο ιδιαίτερης ακμής για το ΚΘΒΕ, αφού τα τελευταία 3 χρόνια, με την αμέριστη συμπαράσταση της Πολιτείας, κατάφερε μεταξύ άλλων όχι μόνο να προσφέρει σημαντικό πολιτιστικό έργο, αλλά και να απαλλαγεί από τα τεράστια οικονομικά χρέη του παρελθόντος (9 εκατομμύρια ευρώ).
Δυστυχώς, με την ίδια αδιαλλαξία προσήλθαν οι εκπρόσωποι του ΣΕΗ στη σημερινή προγραμματισμένη συνάντηση με την Υπουργό Πολιτισμού, παρουσία του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΕΚΑ και των εκπροσώπων του ΚΘΒΕ. Έτσι, ναυάγησε η προσπάθεια αναζήτησης μιας ουσιαστικής λύσης, η οποία θα διασφαλίζει το μόνο ζητούμενο για τους εργαζόμενους ηθοποιούς του Θεάτρου, που δεν είναι άλλο από την υπογραφή μιας Συλλογικής Σύμβασης με τους ήδη συμφωνημένους όρους αμοιβής και εργασίας στο νομικό πλαίσιο που ισχύει. Οι εκπρόσωποι του ΣΕΗ, αντιλαμβανόμενοι το αδιέξοδο της αδιάλλακτης στάσης τους, αφού θέλησαν να θέσουν προσκόμματα στη διαδικασία και τη διεξαγωγή ενός δημόσιου διαλόγου, αποχώρησαν από τη συνάντηση.
Ευχόμαστε και ελπίζουμε να υπάρξει άμεσα κοινά αποδεκτή λύση, ώστε να μην καταστρέφεται περαιτέρω το κοινό μας σπίτι, που το αγαπάμε όλες και όλοι μας και επιθυμούμε να το δούμε να προοδεύει, παράγοντας τέχνη και πολιτισμό για το πολυπληθές κοινό του. ​
Αυτή είναι η μεγάλη ευθύνη μας, και θα τα καταφέρουμε.
_______________________

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΑΖΗΜΙΩΤΟ 
ή
 Η ΑΛΕΠΟΥ ΦΟΡΟΥΣΕ ΚΟΚΚΙΝΗ ΠΡΟΒΙΑ

 
* "Mε ζημίες από χαμένα έσοδα ύψους 250.000 ευρώ το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παραμένει κλειστό για περίπου έναν μήνα από τις στάσεις εργασίας των ηθοποιών του, οι οποίοι ωστόσο επιμένουν σε κινητοποιήσεις εκ του ασφαλούς. Είναι γεγονός ότι οι στάσεις εργασίας συμπίπτουν με τις ώρες παραστάσεων και σε ορισμένες περιπτώσεις με τις ώρες προβών, με αποτέλεσμα να περικοπεί μέρος του μισθού τους (περίπου 30%-40%) σε σχέση με τη μισθολογικά επώδυνη απεργία – που έγινε μόνο χθες."
Η Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

«Η κούκλα»: η πολύτροπη και άγνωστη Δάφνη ντι Μωριέ

  Ένα αλλόκοτο σημειωματάριο, μισοκατεστραμμένο από το θαλασσινό νερό, ξεβράζεται σ’ έναν όρμο. Στις δυσανάγνωστες σελίδες του ξετυλίγεται ...