Τρίτη, Νοεμβρίου 01, 2016

Ένα "Μονόγραμμα" για τον Νότη Μαυρουδή


Αποτέλεσμα εικόνας



ΝΟΤΗΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ
 (συνθέτης - κιθαρίστας)
 Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016 στις 23:30 – ΕΡΤ2 :"Μονόγραμμα"

            Ο Νότης Μαυρουδής, από τους κυριότερους εκφραστές του Νέου Κύματος, μέρος του νεοελληνικού πολιτιστικού γίγνεσθαι, κιθαριστής, συνθέτης και ραδιοφωνικός παραγωγός, αυτοβιογραφείται στο Μονόγραμμα  αυτής εβδομάδας.
            Πολλές διακρίσεις και βραβεία και ακόμα πιο πλούσια δισκογραφία, συνοδεύουν  τον σημαντικό όσο και διακριτικό δημιουργό, που πέρασε τα δυο πρώτα χρόνια της ζωής του στη φυλακή, κοντά στη μάνα του, η οποία ήταν κρατούμενη στις φυλακές Αβέρωφ. Γόνος προσφύγων, ξεκίνησε να ασχολείται με την μουσική όταν απέκτησε την πρώτη του κιθάρα σε ηλικία 13 ετών.  Ευτύχησε να έχει πρώτη δασκάλα τη Λίζα Ζώη μέχρι που μεταπήδησε στον «εξαιρετικό δάσκαλο» τον Δημήτρη Φάμπα.
            Η εποχή των μπουάτ είναι συνυφασμένη με τον Νότη Μαυρουδή, ο οποίος εργάστηκε εκεί με την κιθάρα του για λόγους βιοπορισμού . Όμως εκεί ήταν που τον περίμενε η πρώτη σημαντική συνεργασία του, με την Ντόρα Γιαννακοπούλου και τον Γιώργο Ζωγράφο. Εκεί τον γνώρισε και ο Αλέξανδρος Πατσιφάς, ο διευθυντής της δισκογραφικής εταιρίας «Λύρα» και του ζήτησε να ηχογραφήσουν ένα δισκάκι 45 στροφών με το τραγούδι του, «Άκρη δεν έχει ο ουρανός». Αυτό το τραγούδι ήταν ένα από αυτά στα οποία στηρίχτηκε ο Πατσιφάς για να εισάγει στη δισκογραφία και στη μουσική της εποχής  γενικότερα, την ετικέτα «Νέο Κύμα».
            Από εκεί και πέρα οι δρόμοι τον οδηγούν στη γνωριμία αλλά και στη συνεργασία με τους μεγάλους της εποχής: Μάνο Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Τάσο Λειβαδίτη, Οδυσσέα, Ελύτη, Νίκο Καρύδη…
            Ήταν η περίοδος που όπως ομολογεί ο ίδιος,  ένιωσε να αφομοιώνονται δημιουργικά μέσα του, δύο πνευματικές διαστάσεις παράλληλες σαν «τις δύο όψεις ενός νομίσματος» : Θεοδωράκης-Χατζιδάκις.
            Ανήσυχο πνεύμα αναζήτησε συγχρόνως και γνώρισε  σε βάθος το ρεμπέτικο τραγούδι.  Ανακάλυψε τον Τσιτσάνη, τον Παπαιωάννου. τον Ρούκουνα, τον Μπαγιαντέρα. Η λαϊκή κουλτούρα προστέθηκε στο παζλ που άρχισε να δημιουργείται μέσα του.

Παραγωγός Γιώργος Σγουράκης, σκηνοθεσία Κιμ Ντίμον, φωτογραφία Στάθης Γκόβας, ηχοληψία Νίκος Παναγοηλιόπουλος, μοντάζ Σταμάτης Μαργέτης,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΔΕΚΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΡΙΤΙΚΟΙ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΔΕΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΚΑΤ' ΑΥΤΟΥΣ ΤΑΙΝΙΕΣ, ΠΟΥ ΒΓΗΚΑΝ ΣΤΟΥς ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2024

  Το top 10 των Ελλήνων κριτικών κινηματογράφου για το 2024 Η αγαπημένη ετήσια κινηματογραφική συνήθεια...