Αικατερίνη Κορνάρο - Βικιπαίδεια
Εγκαίνια της έκθεσης "Η Αικατερίνη Κορνάρο πάει στην Όπερα". Συνδιοργάνωση του Τελλόγλειου Μουσείου με το Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο Λευκωσίας
H Αικατερίνη Κορνάρο, γόνος αριστοκρατικής και πλούσιας
οικογένειας της Βενετίας και βασίλισσα της Κύπρου μετά το γάμο της με
τον Ιάκωβο Β’ Λουζινιάν το 1472, υπήρξε βασικός παράγοντας ενός σταθμού
στην ιστορία της Κύπρου: Αποτέλεσε τη γέφυρα μετάβασης από το αυτόνομο
φεουδαρχικό ρηγάτο των Λουζινιανών στην κυριαρχία των Βενετών και τη
μετατροπή της Κύπρου σε στρατηγικό σταθμό στο θαλάσσιο και υπερπόντιο
για τα μέτρα της εποχής κράτος της Γαληνοτάτης. Ως η τελευταία βασίλισσα της Κύπρου απέκτησε μυθική φήμη. Διάσημοι ζωγράφοι όπως ο Μπελίνι, ο Τισιανός και ο Τιντορέττο ζωγράφισαν προσωπογραφίες και σκηνές από τη ζωή της, ενώ ποιητές ύμνησαν τις χάρες της. Μέχρι και τον 19ο αιώνα η τραγική της ιστορία αποτέλεσε δημοφιλές θέμα στη λογοτεχνία καθώς και στο χώρο της όπερας. Η έκθεση «Η Αικατερίνη Κορνάρο πάει στην Όπερα» του Λεβέντειου Δημοτικού Μουσείου Λευκωσίας και το σύνολο των εκδηλώσεων που τη συνόδεψαν ταξιδεύουν για πρώτη φορά εκτός Κύπρου για να παρουσιαστούν στο Τελλόγλειο. Στη Θεσσαλονίκη η έκθεση παρουσιάζεται ανανεωμένη και εμπλουτισμένη με νέα εκθέματα. Περιλαμβάνει πίνακες ζωγραφικής, γκραβούρες, κριτικές της όπερας καθώς επίσης λεύκωμα με σκηνικά και κοστούμια της όπερας και άλλα σημαντικά εκθέματα από τις συλλογές του Λεβέντειου Δημοτικού Μουσείου Λευκωσίας, του Πολιτιστικού Ιδρύματος Τραπέζης Κύπρου, όπως και από τις ιδιωτικές συλλογές των Μιχάλη Ζεϊμπέκη και Δημήτρη Μιχαηλίδη. Το πρόγραμμα των εγκαινίων περιλαμβάνει: 18:30-19:00: Χαιρετισμοί 19:00-19:30: Διάλεξη: “Μελοδραματικές προσλήψεις της ιστορίας: η Αικατερίνη Κορνάρο πάει στην Όπερα” από τη Δρα Άγγελ Νικολάου - Κονναρή, αναπλ. καθηγ. Πανεπιστημίου Κύπρου 19:30-20:15: Μουσικό δρώμενο με άριες από την όπερα “Η Βασίλισσα της Κύπρου” Σοπράνο η Μαρία Πογιατζή - Φινκ και στο πιάνο ο καθηγ. Michael Schütze 20:30: Εγκαίνια της έκθεσης “Η Αικατερίνη Κορνάρο πάει στην Όπερα” Ξενάγηση στην έκθεση |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου