Οδική Ασφάλεια: σχέδια επί χάρτου
Η ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΩΣ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ-2
του Νικολάου Ηλιού
Ενθέματα Αυγής, 4/5/14
Τις
τελευταίες δεκαετίες, σύμφωνα με τους στόχους που έθεταν τα ευρωπαϊκά
κράτη, εκπονήθηκαν πολλά, στρατηγικά κυρίως, «σχέδια» για την οδική
ασφάλεια. Η εκπόνησή τους έγινε από εξαιρετικούς επιστήμονες του ΕΜΠ, οι
οποίοι, παρακολουθώντας τις διεθνείς καλές πρακτικές και πολιτικές, και
ενσωματώνοντας τις ιδιαιτερότητες της χώρας μας, προσπάθησαν να
διαμορφώσουν τους βασικούς άξονες των πολιτικών και των μέτρων για την
αντιμετώπιση του προβλήματος της οδικής ασφάλειας. Πρόσφατα, εκπονήθηκε
και το 3ο Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια από ομάδα
επιστημόνων, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Γ. Κανελλαΐδη του ΕΜΠ.
Ο
καλοπροαίρετος πολίτης αναρωτιέται γιατί όλα αυτά τα σχέδια δεν
απέδωσαν, το πρόβλημα της Οδικής Ασφάλειας παραμένει οξύ, και το πλήθος
των θυμάτων από τα οδικά τροχαία δυστυχήματα είναι συγκρίσιμο με τα
θύματα ενός διαρκούς ακήρυχτου πολέμου. Η απάντηση προκύπτει εύκολα, αν
αναζητήσει κανείς τι ακολούθησε τα Στρατηγικά Σχέδια: δεν ακολούθησε τίποτα.
Οι προτάσεις
του 1ου και 2ου Στρατηγικού Σχεδίου ελάχιστα λήφθηκαν υπόψη από τους
αρμοδίους, μολονότι οι επιστήμονες που τις συνέταξαν προσπαθούσαν με
επιμονή να γίνουν αποδεκτές. Αποτέλεσμα είναι η σημαντική παρέκκλιση της
χώρας μας από τους ευρωπαϊκούς στόχους σχετικά με τη μείωση των Οδικών
Τροχαίων Δυστυχημάτων κατά 50%, ενώ μόνο μελαγχολία προκαλεί, στα καθ’
ημάς, ο στόχος, που θέτουν πλέον κάποιες χώρες, για μηδενισμό τους την
επόμενη δεκαετία … Δεν υπάρχουν έστω και αποχρώσες ελπιδοφόρες ενδείξεις
ότι θα εφαρμοστούν οι αντίστοιχες προτάσεις του πρόσφατου 3ου
Στρατηγικού Σχεδίου, μολονότι έχουν παρουσιαστεί, με μεγάλη αποδοχή,
τόσο σε επιστημονικά ακροατήρια όσο και σε ακροατήρια όπου συμμετείχαν
οι φορείς που ασκούν πολιτική. Συνέχεια ανάγνωσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου