Πού είναι τα πουλιά;
Πού είναι τα πουλιά;
Ατσάραντοι και λιάροι κι αητομάχια συκοφάγοι και κατσουλιέρεςκαι κοτσύφια τσουτσουλιάνοι και τσαλαπετεινοί
και τσόνοι καλημάνες και καλατζάκια και τσιμάλια τσιπιράνοι και τσικουλήθρες και σπέντζοι τετενίτσες και τουρλουμπούκιακαι κίσσες καλοκερήθρες και σηκονούρες
κι ασπροκόλια μπεκανότα και δοδόνες και κολοτριβιδόνες ξυλοτρύπηδες και σπίγγοι και τρουποφράχτες κοκκινούρες και τρυγονόλιαροι
και μυγουσάκια γαϊταρίθια και σβουρίτζια και σγουρδούλια θεοπούλια και μυγούδια και σπίνοι; Πού είναι ο Κοκκινολαίμης;
Πού είναι τα παπιά;
Κρινέλια και γερμάνια και ψαλίδες
ξυλόκοτες και μπάλιζες και σουγλοκόλια γερατζούλιακαι ντελίδες και μαυρόπαπα ψαροφάγοι και τουρλίδες
και ζαγόρνα λαγουτουρλίδες και τσιλιβίδια και βουτουλάδες;
Πού είναι ο Μολοχτός κι ο Πάπουζας;
η Αβοκέτα κι Καλαμοκανάς;
Πού είναι οι συκοπούλες, οι βουλγάρες κι οι σιταρίθρες
τα βατοπούλια, τα κουφαηδόνια κι οι αερογάμηδες
οι φάσες και οι σπαθομύτες τα κιρκινέζια κι οι χαλκοκουρούνες;
Πού είναι ο μπούφος, ο χουχουλόγιωργας κι ο κούκοςο νυχτοκόρακας, ο γκιώνης, κι ο καράπαπας;Πού είναι τα ξεφτέρια, τα γεράκια και οι αετοί;
Πού είναι ο Ντρένιος, ο Καλογιάννης κι Μπέτος,
Πού είναι οι Μαυροσκούφηδες;
Εκδόσεις «Κέδρος»,2004, σελ.42.
Η ελληνική γραμματολογία είναι γεμάτη από κείμενα που αφορούν πουλιά. Ας θυμηθούμε μόνο τους Όρνιθες του Αριστοφάνη και το μεσαιωνικό Πουλολόγο , για να μην αναφερθούμε στους νεότερους, τον Ελύτη, το Βρεττάκο κ.α. Το ποίημα του Γιώργη Παυλόπουλου Πού είναι τα πουλιά; ,
αποσπασμένο από την ομότιτλη συλλογή που κυκλοφόρησε το 2004,
λειτουργεί σε δύο επίπεδα: το οικολογικό και το ανθρώπινο. Από τη μία
έχουμε μία αναλυτική παράθεση ονομάτων με πεζό και αφορούν πουλιά , τα
περισσότερα των οποίων σήμερα έχουν εξαφανιστεί από την ελληνική πανίδα•
από την άλλη εμφανίζονται ονόματα με κεφαλαίο το αρχικό τους γράμμα, τα οποία κάλλιστα
μπορούν να υπονοούν ανθρώπους που έχουν χαθεί
( Ντρένιος, Καλογιάννης, Πάπουζας…).
Η ευθεία ερώτηση που συνεχώς επαναλαμβάνεται μέσα στο ποίημα ( Πού είναι…;) εμπεριέχει την πίκρα για τον αδόκητο χαμό αγαπητών πλασμάτων, την εξαφάνιση της φυσικής αθωότητας αλλά και την αγωνία για το αβέβαιο και σκοτεινό μέλλον των υπόλοιπων ζωντανών , αλόγων τε και τύποις ελλόγων .
( Ντρένιος, Καλογιάννης, Πάπουζας…).
Η ευθεία ερώτηση που συνεχώς επαναλαμβάνεται μέσα στο ποίημα ( Πού είναι…;) εμπεριέχει την πίκρα για τον αδόκητο χαμό αγαπητών πλασμάτων, την εξαφάνιση της φυσικής αθωότητας αλλά και την αγωνία για το αβέβαιο και σκοτεινό μέλλον των υπόλοιπων ζωντανών , αλόγων τε και τύποις ελλόγων .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου